škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: mygokhan - 09 Aralık 2010, 08:52:18
-
Dün arkadaşlar yeni doblo 1.6 multijet test ettik.En üst versiyon idi.Araçta start&stop özelliği vardı.Ve araç ışıklarda falan beklerken hemen stop ediyor ve debriyaja bastığın anda çalışmaya başlıyordu.
Şimdi bu sistemli araçlarda aracın ilk ateşleme sistemi, marş sistemi nasıldır acaba? Bilgisi olan var mı?
Şimdi biz normal araçlarla ışıklarda stop edip çalıştırsak sürekli, marş sisteminin aşınması süresi ile ilgili fikirlerinizi merak ediyorum.
-
Bende merak ettim ama eklemek istediğim bi soru var mesela ışık 90 saniye motor stop etti 90 saniyede bilmiyorum pistonlardaki yağ inermi ama bianda motoru calıştırıp tam yağlanmadan gitmesi sorun olmaz mı?
-
Bende merak ettim ama eklemek istediğim bi soru var mesela ışık 90 saniye motor stop etti 90 saniyede bilmiyorum pistonlardaki yağ inermi ama bianda motoru calıştırıp tam yağlanmadan gitmesi sorun olmaz mı?
Sanırım o kadar kısa sürede yağın aşağı inmesi problem yaratmaz, silindir çeperindeki yağ aşınma yaptırmaz belkide.Yeterli olabilir..
-
Gökhan, ben de bu sistemi duyduğumdan beri hep düşünürüm, eğer bildiğin klasik marş sistemi ile araç çalışıyorsa özellikle yoğun şehir trafiğinde kullanılan araçlarda ne volant kalır ne de marş dinamosu.
iki kuruş yakıttan tasarruf edecek derken fazlası aşınmayla gider.
bence farklı ve kullanışlı bir sistem geliştirmiş olmaları lazım. ayrıca istenildiğinde devre dışı bırakılabilmeli.
-
ben mantıklı bulmuyorum. yanlış hatırlamıyorsam bizim araçların kitapçıklarındada 45 sn den fazla bekleyecekseniz stop edin zira ateşlemede 45 sn rolanti devrindeki kadar yakıt harcar şeklinde bir ifade vardı. ayrıca zamanla mekanik aksamı ve motoru daha fazla yoracağı kanaatindeyim.
-
Bir de marş anındaki zengin karışımı düşününce bana da pek fazla mantıklı gelmiyor.
-
Bir inceliği vardır diye düşünüyorum bu sistemin...
-
Valla dandirikten bir sistem olsa,Volkswagen nerdeyse tüm motorlarını bu sisteme çevirmezdi diye düşünüyorum.
Şuan Türkiyeye gelen tüm Passatlar BlueMotion teknolojisine sahip.
Şöyle birşey buldum;
The innovative start/stop system turns the engine off when you're idling in traffic and restarts it when you're ready to move while the recuperation mechanism uses some energy usually lost during braking and deceleration to pass additional charge to the battery. The outside of this range is equally as crafted as the inside: from the low rolling resistant tyres which reduce road friction to the specifically designed aerodynamic styling, BlueMotion means less fuel consumption, lower emissions and a better driving experience.
İngilizcem pek yok ama;
Acaba motor tamamen stop etmiyorda,başka bir güç rölantiden çok daha düşük bir şekilde motoru çalıştırmaya devam ediyor olabilirmi?
-
Bataryayı frenlemede orataya çıkan enerji ile şarj ediyormuş.
-
bu araçlardaki parçalar normal parçalardan daha dayanıklı diye biliyorum ben.
-
"BlueMotion means less fuel consumption, lower emissions and a better driving experience."
adamlar söylenmesi gerekeni söylemişler :)
frenleme ve hız azalırken olusan enerjiyi kullanıyormus bu sistem aracı tekrar çalıstırmak için.. ben öyle anladım yani :)
-
bizim fiat 500C de bulunuyor bu sistem.gerçekten faydalı.hem motor duruyor ışıklarda hemde 1 litreye kadar tasarruf yapıyorsunuz.
-
nedir ne değildir bilmem ama böyle stop edip çalışıyorsa araba ilk çalıştığında fena yakıyor yakıt tüketimi tavan yapabilir :D
-
doblo aşmış kendini ve fenomenleşmiş demek ki.arkadaşlar bu sistem ülkemizde ki akaryakıtın anormal olduğunu düşünürsek bu sistemin olması doğal demektir.bu ülkemize gönderilecek araçların tümüe uyarlanması gerekir.doblo durumdan vazife çıkarmış olaya elatmış demek ki.tebrik etmek lazım.
bu arada arkadaşlar doğuş grubu araçların hangi marka ve modellerinde var start stop olayı?
-
elin adamı/mühendisi ülkemizdeki akaryakıt fiyatlarına baktı ve acıdı demek ki,böyle bir buluş yaptı.Kendilerinden Allah razı olsun.c-max'larda bile konmuş bu özellik.henüz skoda da yok bildiğim kadarıyle,yoksa darısı başımıza...
-
elin adamı/mühendisi ülkemizdeki akaryakıt fiyatlarına baktı ve acıdı demek ki,böyle bir buluş yaptı.Kendilerinden Allah razı olsun.c-max'larda bile konmuş bu özellik.henüz skoda da yok bildiğim kadarıyle,yoksa darısı başımıza...
Hocam VW grupta bildiğim kadarıyla özel düşük tüketimli serilerde uygulanıyor. Yani Bluemotion, Greenline ve Ecomotion.
Bunun dışındaki modellerdeki kullanımı hakkında bilgi sahibi değilim; ama çok yaygın olmadığı bariz.
-
He ya baba başlığı geç gördüm geçen gül gül yarıldım, 7.caddede yürüyorum kaldırımda, yanda sıkışık trafikte bir Porsche Cayenne ilerliyor diesel yazıyor kocamancana.
Ulan her dur kalkta istop edip çalışıyor, 5'er saniye aralarla belki 15 kere istop edip çalıştı, trafikte yürüme hızında ilerliyor ya, beraber gittik. Cama vurup adama nabıyon la sen diyecektim :++: :++: Sonradan düştü bu sistem olduğu, biraz teknoloji özürlüyümde.
Velhasıl benim düşüncem marş motoru veya volanda öte gitmişler, mühim olan 2 kuruş tasarruf edelim derken hani onca masraftan ziyade çevre amaçlı sanırım.
Şahsen asla istemem öle bi özellik :D
-
He ya baba başlığı geç gördüm geçen gül gül yarıldım, 7.caddede yürüyorum kaldırımda, yanda sıkışık trafikte bir Porsche Cayenne ilerliyor diesel yazıyor kocamancana.
Ulan her dur kalkta istop edip çalışıyor, 5'er saniye aralarla belki 15 kere istop edip çalıştı, trafikte yürüme hızında ilerliyor ya, beraber gittik. Cama vurup adama nabıyon la sen diyecektim :++: :++: Sonradan düştü bu sistem olduğu, biraz teknoloji özürlüyümde.
Velhasıl benim düşüncem marş motoru veya volanda öte gitmişler, mühim olan 2 kuruş tasarruf edelim derken hani onca masraftan ziyade çevre amaçlı sanırım.
Şahsen asla istemem öle bi özellik :D
fazla teknolojı göz çıkarmaz hakanım yaw:knp:
-
Yakın gelecekte yokuş aşağı istop edenini yapacaklar :D
-
geçen dhde gördüm dsgde vitesi boşa atma çıkmış:D ayağı gazdan çekince otomatik boşa atıyor 0.6 ile 0.8 litre yakıyormuş:D cut-off işi yalan oldu sanırsam..
-
Bozuktur o DSG beyin mıncıklaması geçirmiş o yüzden yapıyordur :lol:
-
yok abi bide o özellik için para veriyormussun yeni passatta felan var diolar tabi ne derece doğru bilemiyorum.
-
geçen dhde gördüm dsgde vitesi boşa atma çıkmış:D ayağı gazdan çekince otomatik boşa atıyor 0.6 ile 0.8 litre yakıyormuş:D cut-off işi yalan oldu sanırsam..
O iş muhtemelen aracın hareket etmediği durumlar için geçerlidir Doğan. Duran aracın D'de durması zaten şanzıman için de iyi bir şey değil. Bir bakıma şanzımanı da koruyan bir sistem geliştirmişler galiba.