škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: anıl - 14 Aralık 2010, 00:42:48
-
Herkese merhabalar...
Skoda Yeti 2010 aracımın mevcut lastikleri 215 60 R16. Lastik ebatlarını büyütmek koşuluyla aracı bir miktar yükseltmek istiyorum... Lütfen görüşlerinizi ve önerilerinizi yazar mısınız?
-
Jant büyütmeksizin yüksek yanak profilli lastik kullanırdım şahsen. Arazi tipi lastikler ile mümkün.
-
Lastik ebadıyla yükseklik artırmak sakıncalı olacaktır. Frenaj, gösterge hız verileri, tüketim olumsuz etkilenir.
Süspansiyonu modifiye etmeyi düşünün bence.
-
tesekkür ederim arkadaslarım... Lakin, beni endişelendiren EPC, ABS ve ASR etkileri... Fikirlerinize ihtiyacım var, saygılar.
-
tesekkür ederim arkadaslarım... Lakin, beni endişelendiren EPC, ABS ve ASR etkileri... Fikirlerinize ihtiyacım var, saygılar.
EPC ile lastiği ilişkilendiremedim. Motor arıza lambasıdır benzinli motorlar için :++:
Ama EPC'den kastınız ESP ise aşağıdaki açıklamam geçerlidir.
Fakat ABS lastik ebadı büyüdü diye devreye girmemezlik yapmaz, kızaklama varsa çalışır. ASR'de aynı şekilde patinaj varsa çalışır. Fakat lastik ebadının değişmesi kızaklama ve patinaj eşiklerini eşit zeminlerde sadece değiştirir, çalışmasına engel teşkil etmez.
-
tesekkür ederim, haklısınız yanılmışım esp olacaktı :)
-
Servisin bana verdiği bilgi şu yönde: "ESP devreye giremez;çünkü fabrika çıkışı lastiklere göre aracın beynine bilgiler işleniyor"
-
Servisin bana verdiği bilgi şu yönde: "ESP devreye giremez;çünkü fabrika çıkışı lastiklere göre aracın beynine bilgiler işleniyor"
Zopayı hak etmiş :)
Teker boyunu nereden anlayacakmış araç önce bunu ispat etmeleri lazım. Bir aracın teker boyutunun değiştiğini anlaması için şu tertibat lazım;
Entegre bir GPS olacak ve aracın ECU'süne kayıtlı şanzıman ve lastik ebadı oranları olacak, araç bu matematiksel verilerden bir kaç basit diferansiyel denklem çözerek kendi hızını hesap edecek, GPS'den doğrulayacak (ki bu bile imkansıza yakın hız sapması diye bir şey var) ve diyecek ki veriler tutmadı lastiği büyütmüşün ESP'yi devreye sokamam (sanki ne sakıncası varsa :D)
Lastik ebadından bağımsızdır o tarz şeyler, bunlar hayati donanımlar ottan püsürükten şeylerle devre dışı kalmazlar.
Tekerlerde sensörler var, 4 tekerinde dönüş hızlarında sezdikleri eşitsizliklere göre ESP, ABS, ASR gibi elektronik donanımlar devreye girer ve bunlar merkezi bir üniteden kontrol edilir, tekerleğin bijonundan değil :D
-
:) Yarın ilk işim kavga çıkartmak olacak :) Tesekkür ederim zaman ayırdığın için, saygılar...
-
Hiç gerek yok, sizi anlamayacaklardır, bizde öyleydik ilk zamanlarda, artık yetkili servis ortamlarında bende onlar gibi davranıyorum, bir şey değişmedi yıllarca :++:
-
benim orj lastikler 195-65-15 di su anda 245-40-18 arkalar 225-40-18 de önler araç direk leylek gibi havalandı bence yakıta olumsuz etkisi oldu biraz ama abs esp gibi sorunlarım yok esp daha az devreye giriyor o da çok geniş olduğu için zaten fazla esp ye gerek kalmıyor :)
-
Servisin bana verdiği bilgi şu yönde: "ESP devreye giremez;çünkü fabrika çıkışı lastiklere göre aracın beynine bilgiler işleniyor"
1- Fabirkadan aynı otomobil bir kaç farklı lastik ebadıyla çıkabiliyor.
2- Satıldıktan sonra lastik ve jant ölçülerinin değiştirilme ihtimali her zaman vardır ve Hakan' ın dediği gibi hayatî bir donanım olduğu için lastik seçeceğini hiç ama hiç zannetmiyorum.
-
En önemli olan bütün lastiklerin aynı ölçülerde ve tutunma değerlerinde olması. Ki bu bile ESP'yi ne kadar etkiler bilemiyorum; ama frenlemede stabilite değiştirme ihtimalini çok arttıracağı kesin.