škodaturkey.com
GENEL => Satıyorum - Arıyorum => Konuyu başlatan: Şahinbey - 02 Ocak 2011, 22:11:31
-
Evet artık Ford cu olduk...2009 Octi tour ve 2005 pug 206 xt araçlarımı totalde 42500Tl. ye bu gün sattık.26500 octi,16000'e pug. gitti..biraz sıkışmıştık,aldığımız evin ara ödemesi,kartlar falan derken açıldık biraz.Birde iki araba gerçekten çok masraflı olmaya başladı,bizde hanımla karar verdik aracı teke indirip ortak(!) kullanmaya.Bu amaçla 2008 model Focus Gıha Tdı cvt otomatik aracı sıkı bir pazarlıkla 26000 tl.ye kapattık...araç 57000 km.de.Octimi çok arayacağım biliyorum,ancak şartlar bunu gerektirdi...
-
Hayırlısı olsun abi, benzinli baz Octavia parasınada dizel Focus aldın ;)
-
ghia focus güzel araçtır octi yi arıyacagını düşünme hiç cok memnun kalıcaksın.Fakat cvt şanzuman biraz sorunlu diye duymuştum iyi baktırsaydın alırken.
-
Bende ford dan çok daha fazla verim alacağından şüphem yok hayırlı olsun..Elma kurdun yol fordun demişler hehe hayırlı olsun herkesin kendi aracı en güzelidir kazasız belasız sürüşler dilerim..
-
Kuzu kurdun, yol Ford'un olacak abi :D
-
Kuzu kurdun, yol Ford'un olacak abi :D
:++: Çaktırma espricik yapmıştık :haha:
-
Güzel araç..Güle güle kullanın.. :)
-
İyi dileklerini esirgemeyen herkese çok teşekkür ediyorum.Bu cvt şanzumanla ilgili söylenenleri bende duydum ancak aracı kullandım geçişler falan gayet güzel hızlanması çok çabuk herhangi bir ses yok,kapalı kutu..artık şans.Araç genel olarak çok dolu ancak yinede Octimi özleyeceğim.Hani derler ya Skoda ağır gidiyor diye..halt etmişler.Saat 9 da pazara girdim,9.30 da octiyi sattım,Pug saat 14 civarı satıldı 15.30 gibide focusu aldım.Bir an önce bu olayı bitirmek istedim,ara verseydim kolay,kolay araba beğenmez,arabada alamazdım.Sıcağı sıcağına bitirmek istedim
-
Ama senin Octavian tertemiz çiçek gibi arabaydı abi, LPG var, km güzel, jant var, kaza yok bişi yok... Valla pazara gelsem ilk alacağım araba o olurdu :)
-
Ama senin Octavian tertemiz çiçek gibi arabaydı abi, LPG var, km güzel, jant var, kaza yok bişi yok... Valla pazara gelsem ilk alacağım araba o olurdu :)
Yaramı deşme hakancığım..:) Şartlar zorlamasa asla satmazdım.Arabayı alan arkadaş zaten hiç bir yere göstermeden direk parayı elime saydı:) şaşırdım kaldım...neyse alan arkadaş ta iyi dualar edecektir umarım hayırlı uğurlu olsun,güle güle kullanır inşallah.
-
Alanada satanada hayırlı olsun,kazasız belasız vede cezasız keyifli sürüşler dilerim.octi piyasasına hayret etmeye başladım.iyi para etmeye başladı,önceden 2.el piyasası çok ağır falan derlerdi.şimdi 3yıl önce 20500 aldığım o temizlikte bir col.u 22 den aşağı almam olanaksız.
-
Focus sahibi olarak hem otomatik hem dizel hemde bu km deki bir aracı bu fiyata almanız süpeer.İnşallah kusuru yoktur. Güle güle kullanın alışınca seriliğine....
-
Güle güle kullanın.
Kazasız belasız İnşaallah.
...Bu cvt şanzumanla ilgili söylenenleri bende duydum ancak aracı kullandım geçişler falan gayet güzel...
CVT şanzımanda geçiş yok ki.:wnk: O sessizliği, seriliği farklı bir teknikle sağlar CVT.:wnk:
-
Hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın,
-
hayırlı ugurlu olsun şahin abi.güle güle kullan.
-
Hayırlı Olsun
-
Hayırlı olsun abi.
Gerçekten 2 araç çok masraflı oluyorYerinde yatan araca vergi vermek benzin almak zoruna gidiyor adamın.
-
Güle güle kullanın.
Kazasız belasız İnşaallah.
CVT şanzımanda geçiş yok ki.:wnk: O sessizliği, seriliği farklı bir teknikle sağlar CVT.:wnk:
Haklısın aslında biliyorum çalışma prensipini ancak hoşuma gittiği için böyle yazdım..:)
-
Yeni aracınız hayırlı uğurlu olsun..:)
Güle güle kullanın.
Kazasız belasız İnşaallah.
CVT şanzımanda geçiş yok ki.:wnk:
Sabit oranlardan teşkil edilmiş olan manuel kullanım modunu atladın sanki abi.:D
O değil de; güvenilirliğine ve özellikle performanslı kullanımlardaki başarısına şüpheyle baksam da, ekonomik ve konforlu kullanım söz konusu olduğunda bu CVT'lerin özellikle turbo dizeller için çok ideal olduğunu düşünmeye başladım. Tabii şöyle düzgün bir yazılım ile.:)
-
E resim koy be Şahin Abi :D
-
...güvenilirliğine ve özellikle performanslı kullanımlardaki başarısına şüpheyle baksam da, ekonomik ve konforlu kullanım söz konusu olduğunda bu CVT'lerin özellikle turbo dizeller için çok ideal olduğunu düşünmeye başladım. Tabii şöyle düzgün bir yazılım ile.:)
İşte dizeldeki torku kaldıramıyor o zincir sistemi.:wnk:
-
İşte dizeldeki torku kaldıramıyor o zincir sistemi.:wnk:
Ama yanlış hatırlamıyorsam Audi Multitronic isimli CVT prensipli şanzımanını hemen hepsi sağlam tork üreten motorları ile kullanıyor. (2.0 TDI başta olmak üzere)
Hani önceden ben diyordum, çok tork kaldırmaz o kayış diye. Ama burda tartışırken ve sonrasında Audi reklamında öğrendim ki o kayış bizim bildiğimiz kayıştan olmak zorunda değilmiş. En azından Audi'de gördüğüm üzere gayet metalik bir parça.:)
Ha, gene de torka dayanamama şüphesi falan olabilir, o ayrı. Ben daha ziyade turbo dizelin güç/tork üretim karakteri ve ekonomi kaygısını temel almıştım. Daha önce VW'nin yeni 1.6 TDI'ı pek çok modelde 5 ileri vites ile kullanmasını eleştirdim hatırlarsanız. Çünkü birbirine yeterince yakın oranlanmamış 5 kademe yüzünden hızlanma anında ya gereğinden fazla devir yükseltip vites büyüteceksiniz ya da mantıklı bir devirde iken büyütüp sonraki viteste çok düşük devirde kalacaksınız. Aynı senaryoda CVT sayesinde devri örneğin 1600-1700 devre sabitleyip hızlanmak mümkün olabilirdi.:) Sağlam hızlanmanız gerektiğinde gaza daha sert basınca da devir otomatik olarak mantıklı bir şekilde yükseler ve araç bu sefer ekonomi değil performans odaklı hızlanır.
Performans gerektiğinde nasıl bir sonuç alacağım konusunda halen çok şüpheliyim. Ama en azından ekonomi konusunda iyi bir yazılımla beraber (yani gaza az basıldığında düşük devir tercih eden akıllı bir yazılım) çok başarılı sonuçlar alınabileceğini düşünüyorum.
====================
Var mı bana CVT şanzımanlı turbo dizelini emanet edebilecek olan ?:hanz::++:
-
Ford ve CVT :S
2006 Focus CVT Problemi İçin 1750 TL İsteniyor!
http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/735477/g/FORD+2006+Focus+CVT+Problemi+Icin+1750+TL+Isteniyor!
27 Aralık 2010, 07:17:17
Bugün aracım öylesine giderken vites kutusu arızası verdi ve teklemeye başladı. Tüm servis bakımlarını düzenli olarak yaptırdığım aracımda durduk yerde problem olması beni endişelendi ve Ford Cevizli servisine götürdüm.
Orada incelendiğinde aracımın şanzımanında problem olduğu ve bu problemin genelde CVT şanzımanlarda bazen gözlendiği söylendi. Peki garantisi yok mu dediğimde garantisinin 5 yıldan 4 yıla indiği ve 2006 model aracımın garanti süresi dolduğu söylendi. 1750 TL masraf çıkarıldı.
Benim merak ettiğim madem bu problem bilinen bir problem Ford neden kullanıcılarını uyarıp bu araçları geri çağırmıyor, hadi çağırmadı kullanıcının hiç bir suçu olmayan bu problemin giderilmesi için neden tüketiciden ücret talep ediliyor. Eğer hata Ford’un üretiminden kaynaklanıyorsa Ford gibi büyük bir firma tüketici memnuniyeti adına üzerine düşeni yapmalıdır.
Bugün ben 1750 TL veririm sorun değil ama bir daha da Ford araç kullanmam.
Ford'un buna genel olarak bir çözüm bulması gerektiğine inanıyorum. Gerekiyorsa araçlar toplatılmalı, toplatılmıyorsa da CVT problemlerinde tüketiciden 10 yıl hiçbir şey talep edilmemeli.
*****************
27 Aralık 2010, 16:45:40
Arıza ile ilgili olarak servis bedelinin 965 TL'si Ford tarafından karşılanmış, 613 TL'si bana yansıtılmıştır.
-
Var mı bana CVT şanzımanlı turbo dizelini emanet edebilecek olan ?:hanz::++:
Şahin Abimizde var ya işte, sen uzak kaldın biraz, biz görüşüyoruz ara sıra ben kendinden rica eder senin için denerim :++:
-
böle problemler çok var honda city de de aynı şanzumandan var onlarda arzalıymış her servise gittigimde bir tane focus görürüm cvt şanzuman problemi tamirle cok iyi verim alınmıyomus şanzumanın yenisi 12.000 tl :D
ford un araçları geri çagırmamasınada şöle diyorlar.Ford markasını otosan getirdigi için geri çagırmıyomuş otosanda olusturulan teknisyen ekip tarafından tamir edilip geri araçlara takııyomuş.
Ford ve CVT :S
2006 Focus CVT Problemi İçin 1750 TL İsteniyor!
http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/735477/g/FORD+2006+Focus+CVT+Problemi+Icin+1750+TL+Isteniyor!
27 Aralık 2010, 07:17:17
Bugün aracım öylesine giderken vites kutusu arızası verdi ve teklemeye başladı. Tüm servis bakımlarını düzenli olarak yaptırdığım aracımda durduk yerde problem olması beni endişelendi ve Ford Cevizli servisine götürdüm.
Orada incelendiğinde aracımın şanzımanında problem olduğu ve bu problemin genelde CVT şanzımanlarda bazen gözlendiği söylendi. Peki garantisi yok mu dediğimde garantisinin 5 yıldan 4 yıla indiği ve 2006 model aracımın garanti süresi dolduğu söylendi. 1750 TL masraf çıkarıldı.
Benim merak ettiğim madem bu problem bilinen bir problem Ford neden kullanıcılarını uyarıp bu araçları geri çağırmıyor, hadi çağırmadı kullanıcının hiç bir suçu olmayan bu problemin giderilmesi için neden tüketiciden ücret talep ediliyor. Eğer hata Fordun üretiminden kaynaklanıyorsa Ford gibi büyük bir firma tüketici memnuniyeti adına üzerine düşeni yapmalıdır.
Bugün ben 1750 TL veririm sorun değil ama bir daha da Ford araç kullanmam.
Ford'un buna genel olarak bir çözüm bulması gerektiğine inanıyorum. Gerekiyorsa araçlar toplatılmalı, toplatılmıyorsa da CVT problemlerinde tüketiciden 10 yıl hiçbir şey talep edilmemeli.
*****************
27 Aralık 2010, 16:45:40
Arıza ile ilgili olarak servis bedelinin 965 TL'si Ford tarafından karşılanmış, 613 TL'si bana yansıtılmıştır.
-
Şahin Abimizde var ya işte, sen uzak kaldın biraz, biz görüşüyoruz ara sıra ben kendinden rica eder senin için denerim :++:
Köpeğin olsun Hakanım lafımı olur...:ok: Hafta sonu müsaitim ne zaman istersen.Bu arada fotoğrafları yarın ekleyeceğim.
-
Estagfurullah abi :)
CVT'lerde 2005-2006 modellerin arızalarını bende okudum. 2008'ler umarım güncellenmiştir. ;)