škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: archaeologist - 18 Ocak 2011, 18:18:19
-
arkadaşlar, yaptığım yanlış biliyorum ama bugün küçük bir yaramazlık yaptım . her gün gidip geldiğim yoldaki bir viraja kasıtlı olarak her zamankinden biraz daha hızlı girdim. viraj sağa, aşağıya eğimli hafif kavisli de olsa 90 derecelik bir virajdı. 3. vitesteydim viraja gelince ayağımı gazdan çektim ve direksiyonu kırdım. viraj içerisinde arabanın arkası sol dışa doğru hafif kaydı ve araba kendini topladı. bu arada ben ne gaza ne de frene basmadım. her hangi bir direksiyon kontrası da vermedim.
bu arada konuyla ilgili küçük de bir soru sorayım; şimdi benim araba arkadan sola doğru kayarken ESP hangi tekere fren uyguladı ve arabayı çizgide tuttu onu merak ediyorum. bana göre arka sağ tekere fren yapması gerekiyorki araba o teker ekseninde hareket edip yola girsin.
not: karşıdan araba gelme ihtimali yok.
-
Araba düz giderken çizgisinden çıkmalarda arka tekerleri frenler. Sola koptuysa sol arka. Aynı şekilde sağa koptuysa sağ arka.
Sizin denediğiniz gibi sert dönüşlerde kopardığında arka tekerlere fren yapmaz :) Yoksa el freni etkisi ile spin yapar.
Sağa dönerken araba sola kopar hâliyle sol ön.
-
arabanın kıçı sola dogru kayarken, sağ teker fren yaparsa arabanın önu saga dogru savrulmuş olmaz mı ? yani daha cok savrulur bence sag teker fren yaparsa. gerçi direktör traktör mantıgıyla düşündüm ben ama :D sağ arka tekerin frenine bastıgında traktör saga dogru hareket eder :)
bence sol teker fren yapmıştır
-
arkadaşlar, yaptığım yanlış biliyorum ama bugün küçük bir yaramazlık yaptım . her gün gidip geldiğim yoldaki bir viraja kasıtlı olarak her zamankinden biraz daha hızlı girdim. viraj sağa, aşağıya eğimli hafif kavisli de olsa 90 derecelik bir virajdı. 3. vitesteydim viraja gelince ayağımı gazdan çektim ve direksiyonu kırdım. viraj içerisinde arabanın arkası sol dışa doğru hafif kaydı ve araba kendini topladı. bu arada ben ne gaza ne de frene basmadım. her hangi bir direksiyon kontrası da vermedim.
bu arada konuyla ilgili küçük de bir soru sorayım; şimdi benim araba arkadan sola doğru kayarken ESP hangi tekere fren uyguladı ve arabayı çizgide tuttu onu merak ediyorum. bana göre arka sağ tekere fren yapması gerekiyorki araba o teker ekseninde hareket edip yola girsin.
not: karşıdan araba gelme ihtimali yok.
Mustafa bey başlığı okuyunca,tavsiye edilmez gerek yok esp'ye, fazlalık gibi bir intiba veriyor.taki nottaki yazıyı okuyana kadar.:(
-
Mustafa bey başlığı okuyunca,tavsiye edilmez gerek yok esp'ye, fazlalık gibi bir intiba veriyor.taki nottaki yazıyı okuyana kadar.:(
haklısınız, tekrar okuyunca bana da aynı izlenimi verdi. belki de değiştirmeliyim ama ben bu forum da başlıkları değiştiremiyorum.
-
haklısınız, tekrar okuyunca bana da aynı izlenimi verdi. belki de değiştirmeliyim ama ben bu forum da başlıkları değiştiremiyorum.
moderatörler konuya müdahale ederler,onlar değiştirebiliyorlar.Aslında irfan hocam bu gibi basit konuları üyelerin kendi iisiyatifine bıraksada kendilerini bu kadar basit koular için rahatsız etmesek iyi olacak.
-
ESP'nin mantığı özetle şöyledir.
- Önden kayma anında virajın içinde kalan arka tekerliği frenler
-Arkadan kayma anında ise virajın dışında kalan ön tekerleği frenler
-
ESP'nin mantığı özetle şöyledir.
- Önden kayma anında virajın içinde kalan arka tekerliği frenler
-Arkadan kayma anında ise virajın dışında kalan ön tekerleği frenler
:ok::+1:
-
ben octavia yı almadan önce bu videoyu izlemiştim.
esp işte bu...
http://video.google.com/videoplay?docid=-122950059225270175#
-
moderatörler konuya müdahale ederler,onlar değiştirebiliyorlar.Aslında irfan hocam bu gibi basit konuları üyelerin kendi iisiyatifine bıraksada kendilerini bu kadar basit koular için rahatsız etmesek iyi olacak.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=5773 Ahh ahh biz de söylemiştik emme.. olmüyör..:dede:
-
Sağa dönüşe geçtiğinizde, arka kısım sola yani virajın dışına doğru kaymaya başladığında sağ-arka tekerleğe fren uygular ki sağ kısım pergelin iğnesi gibi sabitlensin sol kısım da pergelin yazan kısmı gibi çizgiye gelsin.
Fatih' in eklediği video linkinde de aynen öyle zaten:
http://video.google.com/videoplay?docid=-122950059225270175#
-
Mustafa bey başlığı okuyunca,tavsiye edilmez gerek yok esp'ye, fazlalık gibi bir intiba veriyor.taki nottaki yazıyı okuyana kadar.:(
haklısınız, tekrar okuyunca bana da aynı izlenimi verdi. belki de değiştirmeliyim ama ben bu forum da başlıkları değiştiremiyorum.
moderatörler konuya müdahale ederler,onlar değiştirebiliyorlar.Aslında irfan hocam bu gibi basit konuları üyelerin kendi iisiyatifine bıraksada kendilerini bu kadar basit koular için rahatsız etmesek iyi olacak.
Düzelttim. İtirazınız varsa başlığa, deyin yenisini yazalım.:wnk:
-
Sağa dönüşe geçtiğinizde, arka kısım sola yani virajın dışına doğru kaymaya başladığında sağ-arka tekerleğe fren uygular ki sağ kısım pergelin iğnesi gibi sabitlensin sol kısım da pergelin yazan kısmı gibi çizgiye gelsin.
Fatih' in eklediği video linkinde de aynen öyle zaten:
http://video.google.com/videoplay?docid=-122950059225270175#
Yanlız o videoda araç önden kayıyor. Bu durumda da virajın içinde kalan arka tekerleği frenliyor.
Arkadan kayma anında da virajın dışında kalan ön tekerleği frenler.
Yani asıl video bu, olay oversteer çünkü :)
http://video.google.com/videoplay?docid=-122950059225270175#docid=-3062281851285189715
-
Yanlız o videoda araç önden kayıyor. Bu durumda da virajın içinde kalan arka tekerleği frenliyor.
Arkadan kayma anında da virajın dışında kalan ön tekerleği frenler.
Yani asıl video bu, olay oversteer çünkü :)
http://video.google.com/videoplay?docid=-122950059225270175#docid=-3062281851285189715
Kafadan kaymalarda içte kalan tekerleğe fren uyguluyormuş:
[YOUTUBE]L1qt84c2KN0[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]WmCJtsRYE3c&NR[/YOUTUBE]
-
Ugur bey son derece guzel aciklayan videolar, tesekkurler.
-
arkadaşlar, yaptığım yanlış biliyorum ama bugün küçük bir yaramazlık yaptım . her gün gidip geldiğim yoldaki bir viraja kasıtlı olarak her zamankinden biraz daha hızlı girdim. viraj sağa, aşağıya eğimli hafif kavisli de olsa 90 derecelik bir virajdı. 3. vitesteydim viraja gelince ayağımı gazdan çektim ve direksiyonu kırdım. viraj içerisinde arabanın arkası sol dışa doğru hafif kaydı ve araba kendini topladı. bu arada ben ne gaza ne de frene basmadım. her hangi bir direksiyon kontrası da vermedim.
bu arada konuyla ilgili küçük de bir soru sorayım; şimdi benim araba arkadan sola doğru kayarken ESP hangi tekere fren uyguladı ve arabayı çizgide tuttu onu merak ediyorum. bana göre arka sağ tekere fren yapması gerekiyorki araba o teker ekseninde hareket edip yola girsin.
not: karşıdan araba gelme ihtimali yok.
sol ön tekere fren uyguladı ;)
aracında güvenlik donanımı bulunan arkadaşların bu güvenlik sistemlerini tanımaları açısından mutlaka trafiğe kapalı müsait bir yerde test etmelerinde büyük fayda var ancak aşağıya eğimli bölgelerde bu tip denemeleri ilk seferinde kesinlikle yapmamanızı öneriririm. kazasız belasız sürüşler
-
Sol ön tekere frenleme yapar.Bu sayede ön teker yavaşladığından çivileme etkisi yaparak ki siz bunu hissetmezsiniz, kayan sol arka kısmı tekrar olması gereken yere gelir.
-
ben bir şeyi daha merak ediyorum normalde ESP olmayan bir araçta araba kayma eğilimi göterdiğinde frene basılmaz. peki ESP li araçlarda durum nedir ?
ayağımızı gazdan mı çekmeliyiz ?
aksine daha çok mu gaz vermeliyiz ?
yoksa frene mi yüklenmeliyiz ?
-
ben bir şeyi daha merak ediyorum normalde ESP olmayan bir araçta araba kayma eğilimi göterdiğinde frene basılmaz. peki ESP li araçlarda durum nedir ?
ayağımızı gazdan mı çekmeliyiz ?
aksine daha çok mu gaz vermeliyiz ?
yoksa frene mi yüklenmeliyiz ?
:ok::+1:
-
ben bir şeyi daha merak ediyorum normalde ESP olmayan bir araçta araba kayma eğilimi göterdiğinde frene basılmaz. peki ESP li araçlarda durum nedir ?
ayağımızı gazdan mı çekmeliyiz ?
aksine daha çok mu gaz vermeliyiz ?
yoksa frene mi yüklenmeliyiz ?
esp olan araç kaymaya başladığında kontrolü kaybeden lastiğe fren uyguluyor.gaz vermek sadece arabayı bağırtmaktan başka bi şeye yaramaz bence.esp testlerinde test pilotları hiç hız kesmiyor maşallah :)
birde esp de amaç aracın stabil kalması ve ilerlemeye devam etmesi frene bastığınızda abs de devreye girip aracı daha hızlı durdurmaya çalışır.
çünkü lastiklerde tutunma sorunu var.
bu benım tahmınım en güzeli sağlam bi test alanı bulup denemek.
-
ben bir şeyi daha merak ediyorum normalde ESP olmayan bir araçta araba kayma eğilimi göterdiğinde frene basılmaz. peki ESP li araçlarda durum nedir ?
ayağımızı gazdan mı çekmeliyiz ?
aksine daha çok mu gaz vermeliyiz ?
yoksa frene mi yüklenmeliyiz ?
sürücü zaten o kısa zaman diliminde bir veya en fazla iki manevra yapar..içine düştüğün zorlu duruma göre frene basarak güvenlik sistemini ya daha zor toparlar hale getirirsin yada daha kolaylaştırırsın.. genellikle anlık bir sorunla karşılaşılaşıldığı için bunun bir formülü yok tabiki.. olsada fayda etmez ;)