škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: Ugur A. - 27 Mayıs 2009, 15:43:12
-
Dizel motorlar daha mı hızlı?
Soru:
Son zamanlarda bazı test ve karşılaştırmalarda dizel motorlu araçların 0-100 km/s hızlanmalarının, benzinli modellerden daha kısa sürede tamamladığını görüyorum. Acaba bunun nedeni nedir? Böyle bir şey mümkün mü?
Cevap:
Dizel motorlar çalışma prensipleri ve üretim özellikleri olarak ani hızlanmaları yavaş olan motorlardır. Bu da öncelikle dizel motorların yüksek sıkıştırma oranı ve işletim prensipleri nedeni ile ağır çevirim malzemelerinden üretilmeleri ile alakalıdır.
Ancak son yıllarda dizel motorları üretim ve işletim sistemlerinde varılan son nokta, turbonun vazgeçilmez bir aşırı besleme olduğu, ayrıca elektronik işletim sistemlerinden common-rail teknolojisinin sağladığı ataklık ve yakıt kontrolünün üst düzeylere taşınması ciddi farklılıklar yarattı. Bu farklılıkları nitelersek yüksek devirler çevirmeye uygun olmayan bu motorların turbonun da yardımı ile ürettikleri yüksek torkun çok düşük devirlerden itibaren kullanışlı hale gelmesi ve aktarma organlarının da bu
devir bantlarına uygun tasarlanması ile son yıllarda benzinli motorlardan da hızlı ve güçlü üretimlere imza atılmaya başlandı.
Konuyu örneklersek BMW 120i benzinli aracın 0-100 km/s hızlanması 8.7 sn, aynı aracın 2 litre dizel motorlu versiyonunla ise 7.9 sn'dir.
Alıntı : http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=8638
-
Son zamanlarda evet dizeller daha hizlandi ama bazi markalarin dizelleri o kadar performansli olamayabiliyor
-
dizel motorları aktarmadan ayırıp benzinlisi ile öz bi dişli oranına bağlayalım, benzinli tabiki öttürü :)
ama madem ağır devirleniyor, uzat şanzımanı ağır devirlenmeyi şanzıman ile hızlandır, benzinli gibi uzun oranı görünce naz etmez nitekim, çevirir.
-
Son zamanlarda evet dizeller daha hizlandi ama bazi markalarin dizelleri o kadar performansli olamayabiliyor
dizel bakımından çeviklik ataklık bekleyenler için 1,5 yeni(2007 sonrası) kia rio'yu tek gecerim
-
Kianın dizelleri güzel 1.6 110 bg diye hatırlıyorum.
Ancak clionun 65 bg lik 1.5 dcisi yada 1.3 multijet yerinden zor kalkıyor. Belirli bir devire gelmeden toplayamıyorlar kendilerini.
-
1.5 CRDI VGT 115 bg :) 240 tork.
-
atmosferik motorlara karşı avantajlı ama aynı güçte benzinli-turbolu bir araca karşı çok avantajı olmaz bence dizel motorun :)
-
tabiki aşırı beslemeli benzinli ile aşırı beslemeli dizelin (eş hacım ve eşit şarjör sayısında) kıyaslamasında dizelin şansı yok :) performans açısından, güç açısından değil tabi.
ama işte genelde atmosferik benzinli kullananlar bir iki devirlendirip ses alınca aynı hacimde hatta aynı model aracın aşırı beslemeli dizelini küçümsemeye başlıyor dizel olmasından ötürü.
-
dizel bakımından çeviklik ataklık bekleyenler için 1,5 yeni(2007 sonrası) kia rio'yu tek gecerim
Ceratoda aynı şekilde..
-
ama işte genelde atmosferik benzinli kullananlar bir iki devirlendirip ses alınca aynı hacimde hatta aynı model aracın aşırı beslemeli dizelini küçümsemeye başlıyor dizel olmasından ötürü.
öyle durumda küçümsemek gerek bence çünkü fark belli :) ama ben yinede şuanki benzindeki fiyatlardan dolayı tdi seçerim :) çok güçlü olmasada koltuğa yapıştırma hissi çok güzel :)
-
defalarca resim, izlenim, hatta video paylaştım... küçümsenmekle kalmasın?
-
Hafta sonu Yüksel'le Golf'ün piyasaya sürülen motoru hakkında konuştuk, 1.6 dizel, 90 beygir, torku da bizim TDI 80'lerden öyle aman aman fazla değil hani, 230 Nm...
Boş arabaya (baz donanım) 41.500 TL istiyorlar, o paraya ne dizeller var...
Bunun 105 bg olan versiyonundan henüz ses yok.