škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: fenomen - 12 Şubat 2011, 23:50:32
-
Arkadaşlar esp kapalıyken abs sisteminin devre dışı olduğuna dair şeyler okudum bir forumda doğrumudur,eğer doğruysa esp ile abs birbirine bağlı sistemler midir?
-
ESP ile ABS birbirine bağlıdır neden derseniz ESP nin amacı zaten kayma yapan lastiği çaprazındaki lastiğe fren uygulamaktır bu sıradada kitlenmeyi önlemeye çalışacağından ABS devreye girebilir..
Ama ESP kapanınca ABS kapanmaz o da ayrı bir mesele :)
-
ESP ile ABS birbirine bağlıdır neden derseniz ESP nin amacı zaten kayma yapan lastiği çaprazındaki lastiğe fren uygulamaktır bu sıradada kitlenmeyi önlemeye çalışacağından ABS devreye girebilir..
Ama ESP kapanınca ABS kapanmaz o da ayrı bir mesele :)
o zaman esp li olan araç her daim aktif konumda mı olması gerekiyor abs'nin.bu çok kötü bişi o zaman esp on konumda olması için bunu her daim aktifleştirmek de hafıza ya kazımak gerek.ben genelde viraja girerken aktifleştiriyorum.yarın veya uygun bi zamanda denemek gerek en iyisi.
-
Esp temelde abs ve asr ile birlikte çalışan ve 4 tekere farklı fren basıncı uygulayarak (Gerektiğinde asr desteği ile birlikte) çizgisinden çıkmış bir aracı tekrar çizgisine sokan bir sistem.
Esp kapalı iken abs çalışır.abs kapatılamaz.
-
Esp temelde abs ve asr ile birlikte çalışan ve 4 tekere farklı fren basıncı uygulayarak (Gerektiğinde asr desteği ile birlikte) çizgisinden çıkmış bir aracı tekrar çizgisine sokan bir sistem.
Esp kapalı iken abs çalışır.abs kapatılamaz.
bu tahmini bir görüşmüdür yoksa kesin bilgimidir?
-
bu tahmini bir görüşmüdür yoksa kesin bilgimidir?
o bilgi kesin bilgi abi
-
mantıken esp kapalıyken abs nin devre dışı olması çok saçma. ozaman hava yastıklarıda devre dışı olsun
-
Tamamda ESP nin düğmesi yok mu? Siz onu on konumunda bırakıcaksınız grip girmemesine o karar verir zaten..
Genelde pistte kullanırken yada sert kullanırken ESP devre dışı bırakılır neden derseniz virajlarda kendisi frenleme yapıyor.Sizde böyle bir şeye gerek duymadığınızdan sürekli açık olması en güzeli..
-
Tamamda ESP nin düğmesi yok mu? Siz onu on konumunda bırakıcaksınız grip girmemesine o karar verir zaten..
Genelde pistte kullanırken yada sert kullanırken ESP devre dışı bırakılır neden derseniz virajlarda kendisi frenleme yapıyor.Sizde böyle bir şeye gerek duymadığınızdan sürekli açık olması en güzeli..
Aslında kontak açıldığında kendiliğiden aktif olsa daha iyi zira her defasında aktifleştirmek gerekiyor buda unutkanlığa sebeb oluyor.
-
bu tahmini bir görüşmüdür yoksa kesin bilgimidir?
cevabım biraz geç olacak hocam ama kesin.
siz neden esp yi kapatıyorsunuz?(özel bir nedeni yoksa sorabilirmiyim kusuruma bakmayın):knp:
karda patinaj yada zincir takılıyken iptal edilir.o güvenlik ekipmanı ummadığınız anda işinize yarıyor.
-
cevabım biraz geç olacak hocam ama kesin.
siz neden esp yi kapatıyorsunuz?(özel bir nedeni yoksa sorabilirmiyim kusuruma bakmayın):knp:
karda patinaj yada zincir takılıyken iptal edilir.o güvenlik ekipmanı ummadığınız anda işinize yarıyor.
daha önceki aracımda yoktu bu özellik şimdide bu araçta klimayı kapatmayı yeni öğrendim,eh bunada alışacağız,yani alışkanlık olmadığından birde unutkanlıktan.Ayrıca bu tuş devredeyken aracın daha zor kalkış yaptığını duymuştum yani aracı kastığını duymuştum ne kadar doğru bilmiyorum.
-
daha önceki aracımda yoktu bu özellik şimdide bu araçta klimayı kapatmayı yeni öğrendim,eh bunada alışacağız,yani alışkanlık olmadığından birde unutkanlıktan.Ayrıca bu tuş devredeyken aracın daha zor kalkış yaptığını duymuştum yani aracı kastığını duymuştum ne kadar doğru bilmiyorum.
Yok hocam, hiçbir zararı olmuyor :) yani zarar dediğim kasma filan alakası yok :)
-
daha önceki aracımda yoktu bu özellik şimdide bu araçta klimayı kapatmayı yeni öğrendim,eh bunada alışacağız,yani alışkanlık olmadığından birde unutkanlıktan.Ayrıca bu tuş devredeyken aracın daha zor kalkış yaptığını duymuştum yani aracı kastığını duymuştum ne kadar doğru bilmiyorum.
Kasar eve ama aşırı bir kasma değil bu sonuçta drag yapmıyorsunuz güvenlik sisteminin görevi bu..
Düğme her zaman on konumunda kalsın siz dokunmayın..
-
abs hiçbir zaman kapatılmaz kanımca :)
-
Kasar eve ama aşırı bir kasma değil bu sonuçta drag yapmıyorsunuz güvenlik sisteminin görevi bu..
Düğme her zaman on konumunda kalsın siz dokunmayın..
Kadir zaten kontağı kapattınmıydı o da kapanıyor.Yani her kontak açışınızda açmanız gerekiyor.sürekli off konumunda,kendiniz aktifleştirmek zorundasınız.
-
Kadir zaten kontağı kapattınmıydı o da kapanıyor.Yani her kontak açışınızda açmanız gerekiyor.sürekli off konumunda,kendiniz aktifleştirmek zorundasınız.
bir yanlışlık olmasın abi esp her zaman aktif konumda olur istediğin zaman devre dışı bırakırsın,bizim mercedeste öyle göğüste esp düğmesi var ona bastığım zaman devre dışı kalıyor açık durumda bıraktığım zamanda hep açık kalıyor :)
zaten kapattığım zaman hız göstergesinin altında ünlem işareti çıkıyor,vw grubunda ise kapalı olunca bir aracın arkadan görünümü ve kayıyormuş gibi işaret çıkması lazım eğer açık bıraktıktan sonra kontağı kapatıp açınca yine o işaret yanıyorsa bir sorun olmalı...
-
Kadir zaten kontağı kapattınmıydı o da kapanıyor.Yani her kontak açışınızda açmanız gerekiyor.sürekli off konumunda,kendiniz aktifleştirmek zorundasınız.
Çok yanlış bilgiler bunlar...
ESP sistemini ON konumuna almak için bir düğme BULUNMAZ. Sadece OFF yani KAPATMAK için bir düğme vardır. Siz zaten aracı çalıştırdığınızda otomatik olarak sistem pasif konumda açıktır. Ne zaman araç kaymaya başlar o zaman sistem kendiliğinden aktifleşir. Siz sadece bazı özel durumlarda ESP 'yi OFF konumuna getirebilirsiniz...
Siz aracı çalıştırdığınızda ESP tuşuna basıp, göstergede ESP yazısı,amblemi vs. görüyorsanız, bu o sistemin kapalı konumda olduğunu gösterir.
Ayrıca ESP sisteminin kalkışlarda vb. arabayı kastırma performas kaybına yol açması ancak şöyle olur; ESP sistemi çekiş kontrol sistemi ile çalıştığından siz sert kalkış yaparsanız ve patinaja düşerseniz sistem patinajı önlediğinden siz gaza bassanızda araba gaz keser ve patinajı önler.
Aynı şekilde girdiğiniz virajda araç kaymaya başlarsa kaymayı durdurucak olan lastiğe yada lastiklere fren uygulanır bağımsız olarak böylece araç istenilen doğrultuda yoluna devam eder...
Lütfen KULAKTAN DOLMA bilgilere güvenmeyin.Elinizin altında internet var, yazın vikipedi.com.tr yada google'a ESP nasıl çalışır, Çalışma prensipleri nelerdir diye çok rahat doğruları öğrenebilirsiniz...
-
Berker bey çok teşekkürler bakın bu konuda bişey daha öğrendim,Allah razı olsun.Ben araç çalıştıktan sonra o tuşa basıyorum aktif olsun diye o esnada da ekranda araç kayma işareti görünüyor(esp)bende o şekilde aktif olduğunu zannediyordum.O zaman dediğinize göre sürekli aktif,ben aktif olmasını istemezsem o tuşa o zaman basacağım,yanlış anlamadıysam böyle olacak.Hay Allah razı olsun.Bu forumlar sayesinde(st)çok şey öğrendik gerçekten.Paylaşım denen şey bu olsa gerek.vwturk forumda dün okumuştum esp aktifken aracın kasılması sözkonusu olduğunu bununda yakıtı bile etkilediğini okumuştum.
-
Berker bey çok teşekkürler bakın bu konuda bişey daha öğrendim,Allah razı olsun.Ben araç çalıştıktan sonra o tuşa basıyorum aktif olsun diye o esnada da ekranda araç kayma işareti görünüyor(esp)bende o şekilde aktif olduğunu zannediyordum.O zaman dediğinize göre sürekli aktif,ben aktif olmasını istemezsem o tuşa o zaman basacağım,yanlış anlamadıysam böyle olacak.Hay Allah razı olsun.Bu forumlar sayesinde(st)çok şey öğrendik gerçekten.Paylaşım denen şey bu olsa gerek.vwturk forumda dün okumuştum esp aktifken aracın kasılması sözkonusu olduğunu bununda yakıtı bile etkilediğini okumuştum.
evet abi :) sen aktif edeyim derken devre dışı bırakıyormuşsun :D ekranda kayma işareti yoksa aktiftir vede araba kayarsa o işaret çıkar oda esp büyük bir gayretle çalışıyor seni geri düzgün hale getirecek diyodur :D
-
evet abi :) sen aktif edeyim derken devre dışı bırakıyormuşsun :D ekranda kayma işareti yoksa aktiftir vede araba kayarsa o işaret çıkar oda esp büyük bir gayretle çalışıyor seni geri düzgün hale getirecek diyodur :D
evet gerçekten öyleymiş zira esp araçda esp siz sürüş yapıp işe yaramaz hale getirecekmişiz.:ok: