škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: umutaras - 16 Şubat 2011, 17:02:56
-
Son zamanlarda yoğun trafikte yani dur kalk yapmak zorunda kaldığımda devir saati ayağımı gazdan çekince hızla düşüyor sıfıra doğru bazen sabit rölantisini geri yakalıyor bazende stop ediyor. birinci ikinci viteste dur kalk yaparken oluyor bu normal hızlanmada sorun yok. Henüz ustaya gitmedim fikri olan varmıdır ?
-
Öncelikle:wlc:
Araçta LPG var mı?
-
Hoşbulduk tşk :)
LPG yok araçta.
-
kelebek boğazı, rolanti motoru temizliği faydalı olabilir.
olmazsa farklı çözümler aranır...
-
Sertan kardeş, bu bahsettiğin kelebek boğaz olayı masraf olarak çok yorarmı beni ayrıca bu işlemi her usta düzgün bi şekilde yapabilirmi?
-
Sertan kardeş, bu bahsettiğin kelebek boğaz olayı masraf olarak çok yorarmı beni ayrıca bu işlemi her usta düzgün bi şekilde yapabilirmi?
Boğaz kelebeğini hemen hepsi söker temizler takar; ancak taktıktan sonra en önemli kısım adaptasyonudur. İşi iyi bilen ve adaptasyonu doğru-düzgün yapabilecek bir ustaya danışmanızı tavsiye ederim.
-
skoda için durum farklıdır belki uğur bey farklı birşeyden bahsetmiş adaptasyon gibi ama benim bu zamana kadar uyguladığım yöntem, komple söküp dağıtmak yerine aracı çalıştırmak, hava filtresini boğaza bağlandığı noktadan ayırmak, araç çalışırken stop etmeyecek kadar elle boğazın ordan gaz telini çekip piyasada karbüratör temizleyici olarak bilinen spreylerden aracın rolantisi normale dönene kadar belirli aralıklarla o spreyden bol bol sıkarak o bölgeyi güzelce temizlemek... belki sökmeyince adaptasyon da gerekmeyebilir, belki de sökmeseniz de gerekebilir bilmiyorum... o sprey sanayide 5-10 tl arasında bir fiyatla satılır... çok da işe yarar aslında... bu işlemden sonra araç benzinli ise bujilerin durumuna bakarak bir de takım olarak değiştirilirse daha olumlu sonuçlar çıkar... çekiş, yakıt, rolanti gibi...
-
...benim bu zamana kadar uyguladığım yöntem, komple söküp dağıtmak yerine aracı çalıştırmak, hava filtresini boğaza bağlandığı noktadan ayırmak, araç çalışırken stop etmeyecek kadar elle boğazın ordan gaz telini çekip piyasada karbüratör temizleyici olarak bilinen spreylerden aracın rolantisi normale dönene kadar belirli aralıklarla o spreyden bol bol sıkarak o bölgeyi güzelce temizlemek... belki sökmeyince adaptasyon da gerekmeyebilir...
Sökmeyince gerekmiyor tabii ki.:wnk:
Yalnız o karbüratör temizleyici tarzı şeyler tam olarak temizleyemiyor diye biliyorum. Velev ki temizledi, oradaki pislik de motora gidiyor.:blm::hmm:
-
uğur bey, böyle çok bilmişlik gibi olsun istemem de bu şekilde benim daha çok içime siniyor, fırçanın falan giremeyeceği sensör aralıklarına kadar bile temas ediyor sprey ve motorda sağlam kompresyon yaptığı için o esnada daha etkili bir biçimde temizleniyor gibi geliyor bana... hatta sprey sağlamca tam ortaya uzun süreli sıkılırsa carbon clean etkisi bile yapabilir en azından 1 yada 2 silindir içine... subaplardan da dışarı atılır pislik o kompresyonla, yerinden taze sökülmüş pislik olduğu için... en azından psikolojik olarak içim daha rahat ediyor bütün tüpü boğazdan içeri boşaltınca... :) siz de söküp benzine yatırıp güzelce fırçalayınca içiniz daha rahat oluyordur belki tabi, herkesin beğenileri farklıdır... :)
-
Sertan bey, bahsettiğiniz spreyi alıp bu işi kendin halledebilirim gibi geldi. Denemekte fayda var diye düşünüyorum fakat bu işlemi yaptıktan sonra daha kötü olurmu diyede bi geçirdim içimden motor çalışma dengesini iyice bozarmıyım acaba...
-
uğur bey, böyle çok bilmişlik gibi olsun istemem de bu şekilde benim daha çok içime siniyor, fırçanın falan giremeyeceği sensör aralıklarına kadar bile temas ediyor sprey ve motorda sağlam kompresyon yaptığı için o esnada daha etkili bir biçimde temizleniyor gibi geliyor bana... hatta sprey sağlamca tam ortaya uzun süreli sıkılırsa carbon clean etkisi bile yapabilir en azından 1 yada 2 silindir içine... subaplardan da dışarı atılır pislik o kompresyonla, yerinden taze sökülmüş pislik olduğu için... en azından psikolojik olarak içim daha rahat ediyor bütün tüpü boğazdan içeri boşaltınca... :) siz de söküp benzine yatırıp güzelce fırçalayınca içiniz daha rahat oluyordur belki tabi, herkesin beğenileri farklıdır... :)
Estağfurullah.
Fikrimizi, bilgimizi, tecrübemizi paylaşıyoruz burada. Neden çokbilmişlik olsun ki.
Bu tarz işler beğeniyle olmaz, en temiz nasıl oluyorsa öyle olmalıdır bence.:wnk:
-
Boğaz kelebeği temizlenmeden düzelmez.Temizliğide sökerek yapmak en iyisi üzerinde spreyle temizlemek pek yararlı olmuyor.Sökülüp temizlenip adaptasyon edilirse en iyisi olur 4 tanede buji değiştirin derim o da en fazla 20-25 tl tutar kendine gelir araba :)
-
carbon cleaner yapıp ve carbon clener bir spreyi var gaz kelebeginden verilen bir deterjan siboblardaki kurumu atmasına sebeb olur karbon clener sıboblara bır kurum ındırır bunun ıcın karbon clener şikayet geldi ve deterjan tarzı bır ürün cıkartı bunuda uyguluyorsunuz arabanız yükske km şimdi arabanız debrajlı ıse bir baskı balataya bakılması lasım sonra gaz kelebegi bujı en sonunda cc ' ye girmesi gerekir. gaz kelebegi icinde arabanızın kaputu acın ve ve yarım kontakta bır cıt sesı gelır bunun ayarını yapmanız icin gaza bastınızda yarım kontakta cıt cut ses yapar. adaptasyon zamanınızı böyle ayarlarsınız bir kablo ile bağlıp orjinal yazılımla gerilimi görelek adaptasyon yapılması daha iyidir.
BASKI BALATA BUJİ GAZ KELEBEGİ VE CCLEANIR ÖNERİM TEMİZLEME DEGİŞME İŞLEMLERİ OLABILIR DUR KALKLARDA STOP ETME YA BUJİ YA BASKIDAN KAYNAKLIDIR.
-
carbon cleaner yapıp ve carbon clener bir spreyi var gaz kelebeginden verilen bir deterjan siboblardaki kurumu atmasına sebeb olur karbon clener sıboblara bır kurum ındırır bunun ıcın karbon clener şikayet geldi ve deterjan tarzı bır ürün cıkartı bunuda uyguluyorsunuz arabanız yükske km şimdi arabanız debrajlı ıse bir baskı balataya bakılması lasım sonra gaz kelebegi bujı en sonunda cc ' ye girmesi gerekir. gaz kelebegi icinde arabanızın kaputu acın ve ve yarım kontakta bır cıt sesı gelır bunun ayarını yapmanız icin gaza bastınızda yarım kontakta cıt cut ses yapar. adaptasyon zamanınızı böyle ayarlarsınız bir kablo ile bağlıp orjinal yazılımla gerilimi görelek adaptasyon yapılması daha iyidir.
BASKI BALATA BUJİ GAZ KELEBEGİ VE CCLEANIR ÖNERİM TEMİZLEME DEGİŞME İŞLEMLERİ OLABILIR DUR KALKLARDA STOP ETME YA BUJİ YA BASKIDAN KAYNAKLIDIR.
pardon:confused::confused::confused:
-
Arkadaşlar bugün servise götürdüm arabayı, usta direk boğaz kelemek temizliği dedi. Söküp temizleyip taktılar. Sorun giderildi görünüyor. 180 TL ye patladı bana. Herkese teşekkür ederim.
-
Arkadaşlar bugün servise götürdüm arabayı, usta direk boğaz kelemek temizliği dedi. Söküp temizleyip taktılar. Sorun giderildi görünüyor. 180 TL ye patladı bana. Herkese teşekkür ederim.
İyi kazıklanmışsınız geçmiş olsun..
-
Yetkili servisin kaçınılmaz yanı malesef...
-
... benim bu zamana kadar uyguladığım yöntem, komple söküp dağıtmak yerine aracı çalıştırmak, hava filtresini boğaza bağlandığı noktadan ayırmak, araç çalışırken stop etmeyecek kadar elle boğazın ordan gaz telini çekip piyasada karbüratör temizleyici olarak bilinen spreylerden aracın rolantisi normale dönene kadar belirli aralıklarla o spreyden bol bol sıkarak o bölgeyi güzelce temizlemek... ... bu işlemden sonra araç benzinli ise bujilerin durumuna bakarak bir de takım olarak değiştirilirse daha olumlu sonuçlar çıkar... çekiş, yakıt, rolanti gibi...
bunu yapsaydınız toplam 40-50 tl ye bujiler de değişmiş olacaktı.. :)
sağlık olsun, tecrübe ettiniz böylece. birdahaki sefere kendiniz bu şekilde de yapabilirsiniz... sonuç da aynı olurdu emin olun farklı bişey yapmadılar...
-
Kesinlikle tecrübe oldu. Bi kaç şeyden olabilir gibi bi imaj oluşmuştu kafamda ama tahmin ettiğim gibi boğaz kelebek çıktı. Söküp bi spreyle temizleyip getirip taktılar geri yani aslında masrafın tamamına yakını yetkili servis işçilik ücreti demekki zamanla kirleniyor bu parça tekrar ederse ilerde önce kendim denemeyi düşünüyorum.