škodaturkey.com

TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: octaviaman - 08 Mart 2011, 13:42:58

Başlık: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: octaviaman - 08 Mart 2011, 13:42:58
Biliyorsunuz yeni Vw Jetta da 1.2 Tsi motor kullanılmakta.

Yeti ile aralarında 118 kg ağırlık farkı var.Fakat yakıt değerleri arasında ki fark  kafama takılıyor.

Yeti       şi - 7.9lt   şd - 5.9lt  karma - 6.6lt      1345kg

Jetta     şi - 7.1lt    şd - 4.9lt  karma - 5.7lt     1227kg

Bu fark 4x2 ve ağırlık farkımıdır yoksa motor da mı bir farklılık var:confused:
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: dgn - 08 Mart 2011, 14:00:55
şanzıman farklıdır belki.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: lrfan - 08 Mart 2011, 14:31:18
Alıntı yapılan: dgn;204881
şanzıman farklıdır belki.

 
:+1:          :+1:
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: hypetrax - 08 Mart 2011, 14:47:12
1,2 tsı 1 hafta önce bursada inceleme fırsatım oldu.Tasarım olarak çok güzel ama passatın içine oturduktan sonra jetta sanki 2segment altı hissi verdi bana.
Kaputunu açtık motosiklet motoru var sanki içinde:) Tabiki performansını bilmem ama o manzara ben ve etrafımızdaki 5-6 kişinin bir anlık şok oldugunu söyliyebilirim. Kaputun içi bomboş gözüküyordu.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: yasin90 - 08 Mart 2011, 15:56:09
şanzıman aynı olaması lazım

Sürtüneme katsayısı farkı var :)
Jetta daha düz ve alcak, yeti ise daha yüksek ve rüzgar daha cok carpıyor haliyle yakıt tüketimi artıyor :)
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: turker - 08 Mart 2011, 16:13:49
Alıntı yapılan: hypetrax;204921
1,2 tsı 1 hafta önce bursada inceleme fırsatım oldu.Tasarım olarak çok güzel ama passatın içine oturduktan sonra jetta sanki 2segment altı hissi verdi bana.
Kaputunu açtık motosiklet motoru var sanki içinde:) Tabiki performansını bilmem ama o manzara ben ve etrafımızdaki 5-6 kişinin bir anlık şok oldugunu söyliyebilirim. Kaputun içi bomboş gözüküyordu.

Motorun küçük olmasının  artıları var.

Vergi, tüketim bir yana, Motor ağırlığından bayağı bir tasarruf edilmiş. Bu hem araç ağırlığını düşürmüş, hem de ön-arka akslar arasındaki ağırlık dağılımını daha istenen seviyeye getirerek yol tutuşa artı olarak yansımış.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: gokcen59 - 08 Mart 2011, 16:48:13
Celal pir programda 1.2 TSI ile 5.2 ile geldim demişti ben inanmıyorum o değere. Ben 1.6 TDI ile şehir dışı 80-90la bile 5.4ten aşağı inemiyorum ikiside yeni araba sonuçta.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: dgn - 08 Mart 2011, 17:00:08
Pilotaj farkı var yani o adam 50 var sen 20 be abi:D

Tabi ufak bir ihtimal reklam amaçlıda olabilir.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: turker - 08 Mart 2011, 17:08:44
Alıntı yapılan: gokcen59;204973
Celal pir programda 1.2 TSI ile 5.2 ile geldim demişti ben inanmıyorum o değere. Ben 1.6 TDI ile şehir dışı 80-90la bile 5.4ten aşağı inemiyorum ikiside yeni araba sonuçta.

Senin araç daha az yakar ama yeni, tabi Celal'in kullandığı da yenidir muhtamelen ama çekimden önce "az yakın ve bunu paylaşın" direktifini almışlardır...
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: gokcen59 - 08 Mart 2011, 17:11:42
Alıntı yapılan: dgn;204982
Pilotaj farkı var yani o adam 50 var sen 20 be abi:D

Tabi ufak bir ihtimal reklam amaçlıda olabilir.

Hayatında kaç kere 1.2 TSI motorlu araç kullanmış, o motorun dilinden nasıl anlayabilir,Celal pir için söyliyorum; az yakma kurallarını motoru hissetmeyi genç adamdan iyi bileceğini sanmam. o test sürüşünde kamera açılarını yakalamak için gazlayıp bırakıyolar onlarıda katmak lazım yani çok zor o değeri yakalamak Jetta'dan bahsediyoruz koskoca araba. :)
Başlık: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: hypetrax - 08 Mart 2011, 17:14:17
Alıntı yapılan: turker;204963
Motorun küçük olmasının  artıları var.

Vergi, tüketim bir yana, Motor ağırlığından bayağı bir tasarruf edilmiş. Bu hem araç ağırlığını düşürmüş, hem de ön-arka akslar arasındaki ağırlık dağılımını daha istenen seviyeye getirerek yol tutuşa artı olarak yansımış.

Tabiki vergi avantajı var ama senede 250 tl gibi bir avantajı çıkıyor.Şahsen 40 bindi bnm baktıgım model 1,2 o motora vermezdim.

Alıntı yapılan: turker;204963
Motorun küçük olmasının  artıları var.

Vergi, tüketim bir yana, Motor ağırlığından bayağı bir tasarruf edilmiş. Bu hem araç ağırlığını düşürmüş, hem de ön-arka akslar arasındaki ağırlık dağılımını daha istenen seviyeye getirerek yol tutuşa artı olarak yansımış.

Alıntı yapılan: gokcen59;204973
Celal pir programda 1.2 TSI ile 5.2 ile geldim demişti ben inanmıyorum o değere. Ben 1.6 TDI ile şehir dışı 80-90la bile 5.4ten aşağı inemiyorum ikiside yeni araba sonuçta.

Bence yakalanabilir bir deger. Hocam senin araç kac vitesli?

Bende yeni fluence1,5dci araç var.1hafta önce aldık bursadan ç.kaleye kadar 95-120 arası geldim 5lt yaktım. İlk defa 6vitesli arac kullandım gerçekten uzun yolda aracı çok rahatlatıyor buda yakıta yansıyor tabiki. Ş.içi ç.kale çok küçük oldugundan araba hararet bir çubuga bile gelmeden varıyorum oyuzden 7,2 yi gördüm. Tabiki bu aralarda hava soguk ama bu aracla çok rahat 4,5 görürüm gibi geliyor.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: mustisahin - 08 Mart 2011, 17:37:43
Alıntı yapılan: gokcen59;204973
Celal pir programda 1.2 TSI ile 5.2 ile geldim demişti ben inanmıyorum o değere. Ben 1.6 TDI ile şehir dışı 80-90la bile 5.4ten aşağı inemiyorum ikiside yeni araba sonuçta.

1,6 TDI Bluemotion Passat sehirdısı fabrika verisi 3,7 lt diyor, dogrumu acaba?
Başlık: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: fenomen - 08 Mart 2011, 17:45:56
Arkadaşlar konuya yakınlığı nedeniyle yazıyorum/soruyorum ilçe müftümüz golf5 kasa mpı 102 ps goal modelinden 57bin km de 26750 tl ye almış.Bende kendisine sordum önceki aracıyla kıyasladığınızda(2004 laguna 1.6 benzinli)hangisi daha atak diye golf dedi acaba gerçekten doğrumudur baa laguna gibi geliyor.Yoksa octavia a4 col.da aynı motor vardı kağnı gibiydi gerçi şimdi ki de aynı benim yeni taka da öyle ama golf 1200 kg falan.Sizce hangisi daha ataktır.octi a4 ile kıyaslanabilir mi?yazılımı faklımıdır?

Alıntı yapılan: mustisahin;205013
1,6 TDI Bluemotion Passat sehirdısı fabrika verisi 3,7 lt diyor, dogrumu acaba?
:ok::+1:ben bi yerde okumuştum araç tanıtım forumunda 1270 km bir depoyla diye o zaman ağzım açık kalmıştı.ne kadar doğrudur bilemem.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: dgn - 08 Mart 2011, 17:48:34
Skodadaki dizeller bluemotion değiller biraz fazla yakabilirler.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: gokcen59 - 08 Mart 2011, 17:54:26
Alıntı yapılan: hypetrax;205002
Bence yakalanabilir bir deger. Hocam senin araç kac vitesli?

Bende yeni fluence1,5dci araç var.1hafta önce aldık bursadan ç.kaleye  kadar 95-120 arası geldim 5lt yaktım. İlk defa 6vitesli arac kullandım  gerçekten uzun yolda aracı çok rahatlatıyor buda yakıta yansıyor tabiki.  Ş.içi ç.kale çok küçük oldugundan araba hararet bir çubuga bile  gelmeden varıyorum oyuzden 7,2 yi gördüm. Tabiki bu aralarda hava soguk  ama bu aracla çok rahat 4,5 görürüm gibi geliyor.

5 vites benim araba , 5.vites 80-90 ile giderken 3000 devir olcak hali yok zaten, 1000-1500 devirde geziniyorum, 6.vites olsada farkeden birşey olmıcak.

Alıntı yapılan: mustisahin;205013
1,6 TDI Bluemotion Passat sehirdısı fabrika verisi 3,7 lt diyor, dogrumu acaba?

Doğrudur abi, zaten yakıt verileri doğrudur benim anlatmak istediğim Yeni araba. Yani şu an  0 KM  1.6 TDİ bluemotion passatla alıralmaz  3.7 ile gidemezsiniz, Celal pir bunu yapmış adam galeriden alıyor test için bindiği gbi fabrika verilerinde geziniyo daha aracın motorunu tanımamış etmemiş, ben onu kastediyorum yoksa veriler doğru olabilir. Bende şehir dışı 3.5 ama araba yeni olduğu için ne kadar sıksamda 5.4ten inemiyorum dedim :)
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: hypetrax - 08 Mart 2011, 18:14:04
Alıntı yapılan: gokcen59;205031
5 vites benim araba , 5.vites 80-90 ile giderken 3000 devir olcak hali yok zaten, 1000-1500 devirde geziniyorum, 6.vites olsada farkeden birşey olmıcak.



Doğrudur abi, zaten yakıt verileri doğrudur benim anlatmak istediğim Yeni araba. Yani şu an  0 KM  1.6 TDİ bluemotion passatla alıralmaz  3.7 ile gidemezsiniz, Celal pir bunu yapmış adam galeriden alıyor test için bindiği gbi fabrika verilerinde geziniyo daha aracın motorunu tanımamış etmemiş, ben onu kastediyorum yoksa veriler doğru olabilir. Bende şehir dışı 3.5 ama araba yeni olduğu için ne kadar sıksamda 5.4ten inemiyorum dedim :)


1000-1500 bana düşük geldi ben genellikle 2000 devirde tutarım aracı.
Bu yakıt konusunda sürüş tarzının önemi çok.
Sıfır araçta yakıtın fazla yakması normal ama zaman geçtikçe 1lt gibi bir düşme beklemek yanlış. Ben şahsen 0,5lt etkiler gibi geliyor.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: gokcen59 - 08 Mart 2011, 18:58:45
Alıntı yapılan: hypetrax;205043
1000-1500 bana düşük geldi ben genellikle 2000 devirde tutarım aracı.
Bu yakıt konusunda sürüş tarzının önemi çok.
Sıfır araçta yakıtın fazla yakması normal ama zaman geçtikçe 1lt gibi bir düşme beklemek yanlış. Ben şahsen 0,5lt etkiler gibi geliyor.

Siz beni yanlış anladınız bahsettiğim konu o değildi ama, eğer sizin kararlı olduğunuz konunuza gelirsek ;

Bende 2 aya kalmaz 3bucuk-4 litreyi yakalarım, zaman geçtikçe 1 litre düşme beklemek yanlışmı anlamadım ? :) 5litre ile gitmişsin 4 litre yakalarım demişin 1litre azalma bekliyorsun işte ? kullandıkça azalır diyorsan evet öyle olucak zaten,

80-90 ile 2000 devirdemi gidersin diyorsun şimdi. sen 6.vites 120km/h 2000 devir ile giderken bende 5 vites arabayla 5.vites 120km hız ile 2000 devirde seyrediyorum. Çok kararlısın. :)

(http://i1132.photobucket.com/albums/m579/gokcen59/12022011555.jpg)
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: hypetrax - 08 Mart 2011, 19:41:38
Hocam ilk baş benim yazdıklarımı iyi oku. Burada amacım sidik yarıştırmak veya bişeyleri ispatlamak degil kendi fikir ve tecrübelerimi paylaşıyorum.

Evet sıfır arac ilk baş fazla yakar dedim bunu herkes bilir ama 1lt düşme beklemek yanlış dedim ve şuan 5lt yakıyorum 4,5lt yakalarım dedim 4lt demedim.

Ben 2000 devir olarak kendi aracımdan örnek verdim. Dikkat edersen 2000devirde tutarım ben aracı diyorum.

Olayıda uzatmaya gerek yok tartışma ortamına dönmesini istemem.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: gokcen59 - 08 Mart 2011, 20:14:48
Alıntı yapılan: hypetrax;205094
Hocam ilk baş benim yazdıklarımı iyi oku. Burada amacım sidik yarıştırmak veya bişeyleri ispatlamak degil kendi fikir ve tecrübelerimi paylaşıyorum.

Evet sıfır arac ilk baş fazla yakar dedim bunu herkes bilir ama 1lt düşme beklemek yanlış dedim ve şuan 5lt yakıyorum 4,5lt yakalarım dedim 4lt demedim.

Ben 2000 devir olarak kendi aracımdan örnek verdim. Dikkat edersen 2000devirde tutarım ben aracı diyorum.

Olayıda uzatmaya gerek yok tartışma ortamına dönmesini istemem.


Zaten şu alttaki saçma yorumu yapan biriye yazcak fazla bişeyim yok. Fikir vermeden önce yakıt konusunu biraz araştırın 2000 devir ile sürmeye devam edin 0.5 lt azalmayı görüceksiniz fazlasını aramayın :)

Alıntı yapılan: hypetrax;205043
1000-1500 bana düşük geldi ben genellikle 2000 devirde tutarım aracı.
Bu yakıt konusunda sürüş tarzının önemi çok.
Sıfır araçta yakıtın fazla yakması normal ama zaman geçtikçe 1lt gibi  bir düşme beklemek yanlış. Ben şahsen 0,5lt etkiler gibi  geliyor.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: mertozbek - 08 Mart 2011, 20:51:22
Alıntı yapılan: fenomen;205019
Arkadaşlar konuya yakınlığı nedeniyle yazıyorum/soruyorum ilçe müftümüz golf5 kasa mpı 102 ps goal modelinden 57bin km de 26750 tl ye almış.Bende kendisine sordum önceki aracıyla kıyasladığınızda(2004 laguna 1.6 benzinli)hangisi daha atak diye golf dedi acaba gerçekten doğrumudur baa laguna gibi geliyor.Yoksa octavia a4 col.da aynı motor vardı kağnı gibiydi gerçi şimdi ki de aynı benim yeni taka da öyle ama golf 1200 kg falan.Sizce hangisi daha ataktır.octi a4 ile kıyaslanabilir mi?yazılımı faklımıdır?

:ok::+1:ben bi yerde okumuştum araç tanıtım forumunda 1270 km bir depoyla diye o zaman ağzım açık kalmıştı.ne kadar doğrudur bilemem.


golf u bilemem ama 1,6 olarak kullandığım en çok yakan araçtır 2004 laguna fabrika çıkışı zaten 1350kg araç 115bg olmasına rağmen kaldırmıyor o motor o aracı istanbul trafiğinde ne kadar kasarsanız kasın 10lt fln gibi oluyor. uzun yolda da 8lt fln golf bence daha az yakar
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: mertozbek - 08 Mart 2011, 20:53:16
gökçen senn araç da yakın zmanda düşecektir 80ile giderken 3,5 3,2 gibi değerler görürsün çok rahat bir şekilde octaviada yol bilgisayarı yok ama 7ileri dsg jetta ile denedik 1500devir 80km hızla 3,2 fln yakıyor düz yolda 90 la giderken de 3,5-3,6 gibi değerler ki senin araç daha hafif ve 5 vites olmasına rağmen vites aralıkları uzun tutulmus :ok:
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: gokcen59 - 08 Mart 2011, 21:14:40
Alıntı yapılan: mertozbek;205130
gökçen senn araç da yakın zmanda düşecektir 80ile giderken 3,5 3,2 gibi değerler görürsün çok rahat bir şekilde octaviada yol bilgisayarı yok ama 7ileri dsg jetta ile denedik 1500devir 80km hızla 3,2 fln yakıyor düz yolda 90 la giderken de 3,5-3,6 gibi değerler ki senin araç daha hafif ve 5 vites olmasına rağmen vites aralıkları uzun tutulmus :ok:

Evet :) İnşallah, zamanla düşüceğini ümit ediyorum bende :) araba daha 900kmde çok yeni.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: hypetrax - 08 Mart 2011, 22:12:28
Alıntı yapılan: gokcen59;205112
Zaten şu alttaki saçma yorumu yapan biriye yazcak fazla bişeyim yok. Fikir vermeden önce yakıt konusunu biraz araştırın 2000 devir ile sürmeye devam edin 0.5 lt azalmayı görüceksiniz fazlasını aramayın :)


Hocam sen çok araştırmışsın belli. Merak etme ben turbo dizel  ve yakıt konısunda aracı aldıgım gunden beri araştırıyorum. 1300 kg aracla bayiden aldıgım gibi 350km 5lt yaktım sen hb araçla 5,4 düşüremiyorum diyorsun.

Şunu söyliyebilirimki o kullandıgın aralıkta 1000-1500 devirde mazot pompası ve kurum oluşumu için hiç saglıklı degil.bunları bende okuyarak arastırarak ögrendim. Bu konıda güzel bir yazı var paylaşmak isterdim ama telden baglanıyorum.


Aracının y
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: skodam_1985 - 08 Mart 2011, 22:16:58
Alıntı yapılan: hypetrax;205165
Hocam sen çok araştırmışsın belli. Merak etme ben turbo dizel ve yakıt konısunda aracı aldıgım gunden beri araştırıyorum. 1300 kg aracla bayiden aldıgım gibi 350km 5lt yaktım sen hb araçla 5,4 düşüremiyorum diyorsun.
 
Şunu söyliyebilirimki o kullandıgın aralıkta 1000-1500 devirde mazot pompası ve kurum oluşumu için hiç saglıklı degil.bunları bende okuyarak arastırarak ögrendim. Bu konıda güzel bir yazı var paylaşmak isterdim ama telden baglanıyorum.
 
 
Aracının y
Araçlarda ne zamandan beri ''y'' adında birşey var?:fiuv::fiuv::fiuv::hmm::hmm::hmm::hmm::hmm:
 
Arkadaş 5 viteste yapıyorum diyo 1500-2000 deviri, 6 vitesli bir araçta yapıyorum demiyoki :D
 
ve bende 3000 devirde 160 yapıyorum :D budamı az :D.
 
Biz buna ''ekonomi'' adını veriyoruz :).Ki öylede oluyor.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: hypetrax - 08 Mart 2011, 22:45:52
Nediyim hocam valla ne demek istediginide anlamadım ama ozaman uzatmıyalım herkes bildigi gibi kullansın.

Arabanın z
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: gokcen59 - 08 Mart 2011, 22:52:30
Sıfır araçta sadece düzelse düzelse 0.5 litre oynar diyen , 1000-1500 devir çok az 2000 devire gelmen lazım az yakıt için diyen,(1000-1500 aralığı sürüşün kurum yaptığı bilmemnesi konusuna hiç girmek istemiyorum zaten.) ve sürüş tarzının bu yüzden çok önemli olduğunu söyliyen birine hala diyorumki verceğim bir cevap yok. Bu forumda az yakmak çok konuşuldu çok tartışıldı hala birşeyler bildiğini söliyorsun amacım tartışmak değil kusurabakma seni kırdıysam üzülme ama  bu konuda açıklama yapcak kadar bilgi sahibi değilsin.

Hakan'ın kulaklarını cınlatalım o burda olsaydı bikaç satır yazısı yeterdi de ben kimseyi üzmek istemiyorum tartışma çıkmasın boşverelim kapatalım konuyu. :)

Forumda hakkatten bilen bilmeyen herkez konulara cevap veriyor.Can sıkıyor ama durum böyle.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: skodam_1985 - 08 Mart 2011, 23:02:30
Alıntı yapılan: gokcen59;205180
Sıfır araçta sadece düzelse düzelse 0.5 litre oynar diyen , 1000-1500 devir çok az 2000 devire gelmen lazım az yakıt için diyen,(1000-1500 aralığı sürüşün kurum yaptığı bilmemnesi konusuna hiç girmek istemiyorum zaten.) ve sürüş tarzının bu yüzden çok önemli olduğunu söyliyen birine hala diyorumki verceğim bir cevap yok. Bu forumda az yakmak çok konuşuldu çok tartışıldı hala birşeyler bildiğini söliyorsun amacım tartışmak değil kusurabakma seni kırdıysam üzülme ama bu konuda açıklama yapcak kadar bilgi sahibi değilsin.
 
Hakan'ın kulaklarını cınlatalım o burda olsaydı bikaç satır yazısı yeterdi de ben kimseyi üzmek istemiyorum tartışma çıkmasın boşverelim kapatalım konuyu. :)
 
Forumda hakkatten bilen bilmeyen herkez konulara cevap veriyor.Can sıkıyor ama durum böyle.
:+1::+1::+1::+1:Neredeyse her zaman tartışılan bir konu
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: gokcen59 - 08 Mart 2011, 23:22:13
Alıntı yapılan: skodam_1985;205188
:+1::+1::+1::+1:Neredeyse her zaman tartışılan bir konu

Saksı Değilim Ben ! ! :++: :++:
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: hypetrax - 09 Mart 2011, 00:41:55
Beyler tartışıcaksak tartışalım ama üslubunuz böyle devam edicekse baştan söyleyinde boşa zaman harcamıyalım...

Arkadaşım öncelikle burası forum herkes kendi tecrübelerini,dogrulsrını,görüşlerini ve bilgi alışverişi için burada. Kendi fikirlerimi,okudugum ve arastırdıgım şeyleri, kendi kullandıgım araçtan tecrübelerimi söylüyorum .

Benim aracım 1900/2000 d mak. tork üretiyor. Senin aracın 1600-1700 bilemem ama sizin savundugunuz seyi (1000-1500 d/d ) gidip bir ustaya sorun alıcagınız cevabıda burada paylaşın.

Yahu ben sormadıysam 3-4ustayla konuştum. Bursa maisteki 45-50 yaşındaki ustada, ç.kale renault ustada,sanayideki ustada yanlış biliyorsa sizin sayenizde ortaya çıkar...
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: mertozbek - 09 Mart 2011, 14:18:48
araç 1000 devirde gitmez zaten ama yakıt ekonomisi için 1500 devir en iyisidir bana göre de :ok: 7ileri dsg de ortalama 80e denk geliyor
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: Ugur A. - 09 Mart 2011, 15:18:12
Alıntı yapılan: mertozbek;205431
araç 1000 devirde gitmez zaten ama yakıt ekonomisi için 1500 devir en iyisidir bana göre de :ok: 7ileri dsg de ortalama 80e denk geliyor
1.4TSI Jetta 122 HP' de eğer gazlamıyorsanız 7. viteste 1200 d/d' de gidiyor.:wnk:
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: hypetrax - 09 Mart 2011, 16:44:17
Yalnız verdiginiz örnek benzinli...
Şimdi motor normal sıcaklığına ulaştı . Peki şimdi en ekonomik ve verimli olarak turbo dize aracımızı nasıl kullanabiliriz?

 Dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır.

Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork
kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer. Sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır.

Örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir . ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir. normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın . bu devir genelde turbonun yeterli basıncı ürettiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür.

Bir diğer nokta ise dizel araçlarda mazot pompası enjeksiyon sisteminin en önemli parçasıdır. Benzinli bir aracı rölanti devrinde kullanabilirsiniz. Yani çok düşük devirlerde vites yükselterek motoru tekletseniz bile motora ekstra kurum oluşumundan fazla pek bir zarar veremezsiniz. Ancak dizel bir motorda eğer rölanti devri civarında , yani 1000 devir civarında aracı hızlandırmaya çalışıyorsanız , mazot pompanızı aşırı yüklüyorsunuz demektir. Dizel aracın devirli kullanılması gerektiği sözü de burdan gelir.

Dizel aracı viteste yol alırken veya kalkışta kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir. bu mazot pompasını zorlayabilir. ama performans beklenmiyorsa 1500 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur. ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmeden önce vites düşürmek gerekir. Sonuç olarak aracınızda eğer o anda hızlanmayı amaçlamıyorsanız 1500 devir civarında kullanabilirsiniz. Ancak bu devirin altı özellikle mazot pompanız açısından pek de sağlıklı olmayacaktır . Ayrıca kurum oluşumu hızlanacaktır . Hızlanmak için turbonun yeterli basınca ulaştığı 2000 devir civarında gaza yüklenin. Aksi uygulamalar yanlıştır. Zaten genelde maksimum tork da bu devirlerde
başlar. Zaten kullanıcıı da bu 2000 devirden itibaren aracın ivmelenmeye başladığını gözlemler...

Alıntıdır...
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: Ugur A. - 09 Mart 2011, 17:26:09
Alıntı yapılan: hypetrax;205510
Yalnız verdiginiz örnek benzinli...
Şimdi motor normal sıcaklığına ulaştı . Peki şimdi en ekonomik ve verimli olarak turbo dize aracımızı nasıl kullanabiliriz?

 Dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır.


Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork

kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer. Sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır.

Örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir . ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir. normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın . bu devir genelde turbonun yeterli basıncı ürettiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür.


Bir diğer nokta ise dizel araçlarda mazot pompası enjeksiyon sisteminin en önemli parçasıdır. Benzinli bir aracı rölanti devrinde kullanabilirsiniz. Yani çok düşük devirlerde vites yükselterek motoru tekletseniz bile motora ekstra kurum oluşumundan fazla pek bir zarar veremezsiniz. Ancak dizel bir motorda eğer rölanti devri civarında , yani 1000 devir civarında aracı hızlandırmaya çalışıyorsanız , mazot pompanızı aşırı yüklüyorsunuz demektir. Dizel aracın devirli kullanılması gerektiği sözü de burdan gelir.


Dizel aracı viteste yol alırken veya kalkışta kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir. bu mazot pompasını zorlayabilir. ama performans beklenmiyorsa 1500 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur. ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmeden önce vites düşürmek gerekir. Sonuç olarak aracınızda eğer o anda hızlanmayı amaçlamıyorsanız 1500 devir civarında kullanabilirsiniz. Ancak bu devirin altı özellikle mazot pompanız açısından pek de sağlıklı olmayacaktır . Ayrıca kurum oluşumu hızlanacaktır . Hızlanmak için turbonun yeterli basınca ulaştığı 2000 devir civarında gaza yüklenin. Aksi uygulamalar yanlıştır. Zaten genelde maksimum tork da bu devirlerde

başlar. Zaten kullanıcıı da bu 2000 devirden itibaren aracın ivmelenmeye başladığını gözlemler...


Alıntıdır...
Keşke alıntıladığınız linki de yazsaydınız.:wnk:
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: skodam_1985 - 09 Mart 2011, 20:02:43
Alıntı yapılan: hypetrax;205233[SIZE=3
]Beyler tartışıcaksak tartışalım ama üslubunuz böyle devam edicekse baştan söyleyinde boşa zaman harcamıyalım[/SIZE]...
 
Arkadaşım öncelikle burası forum herkes kendi tecrübelerini,dogrulsrını,görüşlerini ve bilgi alışverişi için burada. Kendi fikirlerimi,okudugum ve arastırdıgım şeyleri, kendi kullandıgım araçtan tecrübelerimi söylüyorum .
 
Benim aracım 1900/2000 d mak. tork üretiyor. Senin aracın 1600-1700 bilemem ama sizin savundugunuz seyi (1000-1500 d/d ) gidip bir ustaya sorun alıcagınız cevabıda burada paylaşın.
 
Yahu ben sormadıysam 3-4ustayla konuştum. Bursa maisteki 45-50 yaşındaki ustada, ç.kale renault ustada,sanayideki ustada yanlış biliyorsa sizin sayenizde ortaya çıkar...
Burası sidik yarıştırma yeri değil diyen sizdiniz :)
 
Ayrıca tartışılacak birşeyde yok :)
Rahat olabilirsiniz ;)
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: hypetrax - 09 Mart 2011, 22:30:51
Nediyim ki ben sana artık. Adam yerine koyupta cevap mı veriyim...

"TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI"aratırsanız bulursunız...
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: dgn - 09 Mart 2011, 22:34:24
Araçtan araca değişir kullanım mesela renonun dizeline uyguladığınız taktiği 1.4 TDI a uygularsanız çok yakarsınız.Renonun alt devrileri canlı 1500de bile it gibi gidiyor ama 1.4 TDI öyle değil.

Turbolu araçları ezbere kullanmamak gerek:)
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: skodam_1985 - 09 Mart 2011, 22:38:03
Alıntı yapılan: hypetrax;205725
Nediyim ki ben sana artık. Adam yerine koyupta cevap mı veriyim...
 
"TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI"aratırsanız bulursunız...
:++: sen önce kendini o yere koyki bana sonra sıra gelir hiç merak etme ;).
 
Ayrıca bu kadar araştırma çok iyi deildir emin ol :ok:.Öyle her yazılana inanırsan uzaya çıkmış olursun yarın :++:
Her defasında yeni birşey çıkarmak zorundamısın ?
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: hypetrax - 09 Mart 2011, 22:53:33
@dgn

Hocam katılıyorum. Zaten yazıyı okursan oradada yazıyor. Arkadaşlar hernekadar yazdıklarımı anlıyamıyorlarsada ben kendim 2000 d kullanıyorum dedigimde bana en az yakıtın(1000-1500)de yaktıgını iddia ettiler.

Bende yeri geliyor 1700-1800de gittigimde oluyor ama 1500 altına hayatta inmem. Bu arada renault 1500 devirde ben dip gaz yapıyorum turbodaki torku 2000d yakalıyana kadar beklemen gerekiyor hızlanması için.



"Dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır. Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer. Sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır."
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: gokcen59 - 10 Mart 2011, 00:20:45
Alıntı yapılan: dgn;205728
Araçtan araca değişir kullanım mesela renonun dizeline uyguladığınız taktiği 1.4 TDI a uygularsanız çok yakarsınız.Renonun alt devrileri canlı 1500de bile it gibi gidiyor ama 1.4 TDI öyle değil.

Turbolu araçları ezbere kullanmamak gerek:)

Aynen Doğan,1.4 TDI 'ı geçtim 1.6 TDI " Common Rail " desem, her motorun yakıt yakma şekli farklıdır,CR de yanma odasında ne kadar basınç olduğunu söylememe gerek yok araştırırsın akabininde kurum mevzusunuda ona bağlarsın,Renault forumunda çok gezinmiş renault motorunu iyi tanıyosun :)
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: Ugur A. - 10 Mart 2011, 08:03:18
Alıntı yapılan: dgn;205728
...Turbolu araçları ezbere kullanmamak gerek:)
:+1::+1::+1:
Alıntı yapılan: hypetrax;205742
...Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır...
Bu benzinliler için de geçerli.
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: hypetrax - 10 Mart 2011, 10:54:28
Sonuç olarak aynı şeyleri konuşuyoruz ama bazı arkadaslar konuyu farklı yönlere çekmeye çalışıyor. Sorma renault forumunda gezinirken ögrendim araba kullanmayı, zaten arabanın motorunu anlamıyacak kadarda bir tecrübem yok bende forumlardan ögrendiklerimle kullanıyorum aracı.

Neyse bu anladıgım kadarıyla uzar gider. Ben kendi aracımdan örnek verirken abuk subuk bir yere çektiniz olayı. Sen hala (1000-1500) kullanmaya devam et ama sen yine araban daha yeni güvendigin bir ustayl konuş bakalım ne dicek...
Başlık: Cevap: 1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri
Gönderen: skodam_1985 - 10 Mart 2011, 17:46:47
Alıntı yapılan: hypetrax;205871
Sonuç olarak aynı şeyleri konuşuyoruz ama bazı arkadaslar konuyu farklı yönlere çekmeye çalışıyor. Sorma renault forumunda gezinirken ögrendim araba kullanmayı, zaten arabanın motorunu anlamıyacak kadarda bir tecrübem yok bende forumlardan ögrendiklerimle kullanıyorum aracı.
 
Neyse bu anladıgım kadarıyla uzar gider. Ben kendi aracımdan örnek verirken abuk subuk bir yere çektiniz olayı. Sen hala (1000-1500) kullanmaya devam et ama sen yine araban daha yeni güvendigin bir ustayl konuş bakalım ne dicek...
Ne ustaymış arkadaş bu ya :++::++::++::++: her sözde geçiyor vallahi :D:D.
 
Bizde size aynı şeyi diyoruz ;
 
Bu kadar araştırma yapmanıza gerek yok :) Kendi tecrübelerinizle kullanın arabayı ;)
 
İnternetteki herşeye inanırsak kim bilir halimiz ne olur ;)
 
Aslında aynı şeyleri söylüyoruz ama neden her lafınızda bu ''usta'' ve ''internet'' laflarını  tekrar ediyorsunuz :).Böyle giderse hiçbir yere varamıyacağız :)