škodaturkey.com
GENEL => Paylaşım => Konuyu başlatan: kadir_ - 23 Mart 2011, 14:43:06
-
http://gundem.milliyet.com.tr/otobus-yol-ortasinda-ikiye-bolundu/gundem/gundemdetay/23.03.2011/1367956/default.htm?ref=fblike
Hafta sonu dershaneye giderken kullandığım bir otobüstü tırstım bir an :knp:
-
dershaneye giderken kullandığım bir otobüstü
Otobüsü sen mi kullanıyorsun diye sormadan edemedim:kiki:
-
yadırgamamak lazım burası türkiye :)
-
Daha da kimse arkaya ilerlemez. Bugün işten erken çıkayım bari.:xx:
-
Körüklüler potansiyel tehlike zaten ya.
-
Eskiden Ikaruslarla ınlaya ınlaya giderdi, virajlara WRC edasıyla girerlerdi ama hiç koptuğunu görmedim.. :kiki:
-
Eskiden Ikaruslarla ınlaya ınlaya giderdi, virajlara WRC edasıyla girerlerdi ama hiç koptuğunu görmedim.. :kiki:
ankarada da bu ıkaruslardan cok cektik, yeminle ortada dururken bide viraj dönüyorsan yanındakine yapıs düsmemek icin bide zıplatıyor kahretsin :D
-
Hemde Mercedes kopmuş, yuh ya. Lakin bu aletleri çokta olması gerektiği gibide kullanmıyorlar, toleranslarını bile aşıyor cihazlar, fazla yük ve o yük altında aşırı zorlanma üstüne birde çok periodik bakımları olmayınca sonuç kaçınılmaz. Hızı yüksek olsaydı katliam olurdu, hem kendi içindeki canlar için hemde çevresindekiler için, oldum olası şu körüklülerden kıllanmışımdır zaten.
-
Hemde Mercedes kopmuş, yuh ya. Lakin bu aletleri çokta olması gerektiği gibide kullanmıyorlar, toleranslarını bile aşıyor cihazlar, fazla yük ve o yük altında aşırı zorlanma üstüne birde çok periodik bakımları olmayınca sonuç kaçınılmaz. Hızı yüksek olsaydı katliam olurdu, hem kendi içindeki canlar için hemde çevresindekiler için, oldum olası şu körüklülerden kıllanmışımdır zaten.
Sen bir de metrobüs olarak kullanılan Mercedes araçları nasıl kullandıklarını görsen. Durağa 5 metre kalana kadar tam gaz gidiyor şöförler.:kro1:
-
Sen bir de metrobüs olarak kullanılan Mercedes araçları nasıl kullandıklarını görsen. Durağa 5 metre kalana kadar tam gaz gidiyor şöförler.:kro1:
Tercihli yol olmasına güveniyor aklınca, fakat bir aks kesipte yol tarafına savrulsa olabilecek mahşerin farkında bile değil, çünkü onların gidişi benimde gidiş yönümde, direk kafa kafaya girecek. Aradaki 3 cm'lik halat bara mı güveniyor. Ha içinde taşıdığı can o da ayrı mesele ama kimin umrunda. O metrobüs zımbırtısından ilerleyen zamanlarda (araçlar eskisin) ne işler açacak başa daha. Allahtan yıllardır toplu taşıma falan kullanmıyorum, yoksa katil olurdum şimdiye kadar.
-
Ölen ve yaralananların olmaması iyi.Ama Can'ın dediği gibi körüklü otobüs zaten tehlike demek :D
-
ankarada da bu ıkaruslardan cok cektik, yeminle ortada dururken bide viraj dönüyorsan yanındakine yapıs düsmemek icin bide zıplatıyor kahretsin :D
:kiki::kiki:
-
ankarada da bu ıkaruslardan cok cektik, yeminle ortada dururken bide viraj dönüyorsan yanındakine yapıs düsmemek icin bide zıplatıyor kahretsin :D
Dönüşlerde körükteki tekerlekte açı alarak dönüşe yardımcı olur. Ikarus bus diye aratın internette, ne araçlar yapmış adamlar. Bakmayın bizim belediyelere, ucuz diye gidip 280 midir nedir, onları aldılar.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Ikarus_415_022_Partyzantow.JPG/250px-Ikarus_415_022_Partyzantow.JPG) (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ikarus_415_022_Partyzantow.JPG)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/71/Ikaruscng.JPG/800px-Ikaruscng.JPG) (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/71/Ikaruscng.JPG)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/MTCBus_AH816.jpg) (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/MTCBus_AH816.jpg)
Gene de bu tasarım bir çok ülkede çok seviliyor nedense:
(http://en.infoglobe.cz/res/data/057/006625.gif?seek=1209381635)
-
Eskiden Ikaruslarla ınlaya ınlaya giderdi, virajlara WRC edasıyla girerlerdi ama hiç koptuğunu görmedim.. :kiki:
ankarada da bu ıkaruslardan cok cektik, yeminle ortada dururken bide viraj dönüyorsan yanındakine yapıs düsmemek icin bide zıplatıyor kahretsin :D
İnternette Ikarus testi buldum:
ikarus otobüs test sonuçları (http://www.itusozluk.com/goster.php/ikarus+otob%FCs+test+sonu%E7lar%FD) (http://static.itusozluk.net/static/images/icons/star.png) (http://www.itusozluk.com/goster.php/ikarus+otob%FCs+test+sonu%E7lar%FD/guzelinden)
ikarus otobüs almak isteyenler için tarafımca yapılmış testtir. ve bunun sonuçlarıdır.
ikarus'un macaristan'daki üretim bölge müdürlüğü'ne otobüslerin testlerine orada yerinde katılmak isteğimi iletmek üzere ikarus'un resmi web sitesine girdiğimde, anlamadığım bir dille ve ilginç bir alfabeyle karşılaşınca, bunun yerine iett genel müdürlüğü'ne ulaştım.
bana gayet güleryüzlü bir şekilde yaklaştılar. isteğimi bildirince de kesinlikle reddetmeyerek bana 20 ytl akreditasyon bedeli karşılığında çipe benzer, adına akbil denilen mucizevi cihazı vererek, beni çok fazla sayıda ikarus modelinin bulunduğu kadıköy otobüs durakları'na yönlendirdiler.
kadıköy otobüs durağı çok sayıda ikarus modelinin yanyana durduğu, ve istediğinizi test edebileceğiniz mükemmel bir müze görünümünde.
ben de kendime bir ikarus seçtim ve binmek için yanına gittim. gördüm ki benimle beraber aynı aracı test etmek üzere akredite olmuş bir sürü insan var. işte buradan da bu araçların ne kadar popüler olduğu konusunda bir fikir edinebiliriz.
ben araca binmeden önce etrafını dolaşmaya ve dış görünümünü incelemeye karar verdim. büyük bir kesmeşeker kutusunu andıran heybetli aracın dış boyası en son teknik sentetik boyayla, bu uygulamayı en kusursuz şekilde yapmayı öğrenmiş ikarus teknisyenleri tarafından biraz tinerle karıştırılarak ruloyla uygulanmış, bu sayede boyaya süper görünüm kazandıran portakallık ve matlık elde edilmişti.
tamponlar gövde ile aynı renk, kenar çıtaları metal kabartma, jantlarda ise kusursuz sentetik boyanın beyaz rengi tercih edilmişti. dolma tekerleklerle inanılmaz bir uyum içinde gözüküyordu.
aracın içine girmek için ön kapıya geldiğimde ilk basamağı çıkıp sola döndüm ve ancak 30 cm. ilerleyebildim. çünkü benden önce davranan sevgili akrediter arkadaşlarım yerlerini kapmışlardı. sayın şoför ise durumumun farkına vararak "beyler arkaya doğru ilerleyelim" dediğinde iett'nin üstün misafirperverlik anlayışıyla karşılaştığımı bir çırpıda anlamıştım.
şoför kabini evin banyosunun haricinde bulunan bir küçük tuvalet büyüklüğündeydi ki bu bence yeterince geniş bir alandı. göstergeler kolayca ulaşılabilir, okunması kolay olan göstergelerdi. gerek benzin depo göstergesi gerekse hararet göstergesi ergonomik yapılarıyla dikkat çekiyordu. sanırım tek dezavantaj şoförün yaklaşık 1 metre uzağında bulunan vites topuzuydu. teknik bilgileri ilk ağızdan yani şoförden öğrenmek için yanına yaklaştığımda, bana yukarıda bulunan bir levhayı işaret etti. levhada "lütfen seyir esnasında şoförle konuşmayın" yazısını görünce içimde tüm aktif ve pasif güvenlik önlemleriyle donanmış aracın güvenini tam manasıyla hissettim.
bir bomba patlaması etkisi yaratan motorun sesini duyduktan sonra refleks olarak siper aldığım yerden kalkarken, şoförün yerinden kalkarak uzandığı vitesi 1'e takmasıyla kendimi tekrar yerde buldum. aman allah'ım!! bu nasıl bir beygir gücü!! insanı yere yapıştırıyor!! gerçi diğer akrediter arkadaşlarım bunun benim tavanda bulunan ve ceylan derisi olduğunu tahmin ettiğim el tutacaklarını tutmamam yüzünden olduğunu söyledilerse de bence kesinlikle şoförün ani kalkma ustalığı ve motor gücüyle alakalıydı. benimle beraber bir kaç yaşlı teyze ve amcanın da yerden kalkmasıyla yolculuğumuz başladı.
inanılmaz büyüklükteki seyir camları bize bu şehrin tüm büyüsüyle yolculuk yapmaya olanak sundu. işte sağda bir kaza! işte solda bir kapkaç! gerçekten de doyumsuz bir keyifti.
sunroof tasarımı geleneksel konseptin dışında, sentetik boyalı, havanın içeri doğru gelmesini sağlayacak şekilde ön taraftan açılıyordu. teknisyenlerin içerideki kekremsi kokunun bertaraf edilmesi açısından tasarladıkları bu tasarım sanırım gelecekte de bir çok üretici tarafından kopya edilecektir.
aracın içerisindeki fazlasıyla geniş alan, sert amortisörler nedeniye yolcuları virajlarda merkez kaç kuvvetine sokan bir lunapark eğlenceliğindeydi.
ses sisteminde ise direkt amortisörlerle bağlantılı fısırtılı sistem tercih edilmişti.
kapılar ise alışılagelmiş manuel sistemin dışında, yolcunun bir düğmeye basarak ve otobüsün 100-200 metre içerisinde durarak kapısını otomatik olarak açtığı o.k.a. (otomatik kapı açma) sistemindendi.
frenler s.b.y.d. (sert bas yoksa durmaz), savrulma sistemi ise d.t.b.o. (demiri tut bişey olmaz) sistemindendi.
normal araçlarda bulunan kapı üzerindeki tutacaklar ise burada tüm yolculara standart olarak sunulmuştu.
ailesi kalabalık kişilerin kesinlikle tercih etmesi gerektiğine inandığım bu mühendislik harikası araçtan inanılmaz keyif aldım.
test sürüşünün tatlı yorgunluğuyla beykoz'a indiğimde düşündüğüm tek şey, kadıköy'e nasıl geri döneceğimdi.
http://www.itusozluk.com/goster.php/ikarus+otob%FCs+test+sonu%E7lar%FD
-
adam roman gibi yazmış helal olsun :D:D
-
Dönüşlerde körükteki tekerlekte açı alarak dönüşe yardımcı olur. Ikarus
Bildiğim kadarıyla mercedes otobüslerde çekici tekerlekler en arkadakiler yani körüktekiler. Bu otobüse körükten itişli diyebiliriz. Çekici tekerleklere dönüş açısı biraz zor olurdu herhalde.
-
Bildiğim kadarıyla mercedes otobüslerde çekici tekerlekler en arkadakiler yani körüktekiler. Bu otobüse körükten itişli diyebiliriz. Çekici tekerleklere dönüş açısı biraz zor olurdu herhalde.
Citaro otobüslerde aynen dediğin gibi, üstelik çekici tekerlekler çift.:wnk:
Metrobüs olarak kullanılan Mercedes otobüslerin körüğünde çift aks var ve en arkadaki tekerlekler tek ve bunlar dönüşlerde açı alarak dönüşe yardımcı oluyor. Çekici tekerlekler ise yine körük kısmında ve önde yer alan tekerlekler.
-
Ikarus deyip geçmemek lazım, çok sağlam cihazlar onlar gerçekte. Körüklü haliyle bile ne rampaları full dolu çatır çutur çıkıyor. Yardırdığında ayağını gazdan çektiğinde o şanzımandan çıkan sese hastayımdır ezelden beri. Ha dağıldı dağılacak derken kaptan bir daha da asılır birde üstüne, yeme yanında yat.
Zamanında çok devirdiler bunları ülkemizde, ilk geldiği yıllarda neredeyse her hafta gazetelerin 3. sayfasında haberleri çıkardı. Şu hatta ki körüklü belediye otobüsü devrildi cart curt diye, zamanla alıştılar kullanmasına sonra.
-
Gene Kadıköy-Beykoz otobüsü ya 15BK yada 15F dir her hafta sonu eziyet çekiyorum.Tek tek buraya yazsam roman olur diye bilirim en son pazar günü giderken körüğün sonunda cam tarafındayım en üstteki cam kafama düştü az daha gidiyodum ne de olsa ikarus dedim sustum :D
Hele bizim tabirimizle bazı şöförler ken bloclama yapıyor virajlarda o sırada lastik patlaması gibi bir gürültü geliyor herkeste ayni tepki körük patladı bi inersin otobüs sola yatmış ahhh ahhh :D
-
Gene Kadıköy-Beykoz otobüsü ya 15BK yada 15F dir her hafta sonu eziyet çekiyorum.Tek tek buraya yazsam roman olur diye bilirim en son pazar günü giderken körüğün sonunda cam tarafındayım en üstteki cam kafama düştü az daha gidiyodum ne de olsa ikarus dedim sustum :D
Kadirim YGS midir, PTT midir ne karın ağrısıysa :rm: o sınavda Türkçe' de çok zorlanacaksın gibime geliyor.
Hele bizim tabirimizle bazı şöförler ken bloclama yapıyor virajlarda o sırada lastik patlaması gibi bir gürültü geliyor herkeste ayni tepki körük patladı bi inersin otobüs sola yatmış ahhh ahhh :D
Ikarus' ta o tarz bir körük var mıymış yahu?!:blm: Full makaslı diye biliyorum ben onları.
Ikarus deyip geçmemek lazım, çok sağlam cihazlar onlar gerçekte. Körüklü haliyle bile ne rampaları full dolu çatır çutur çıkıyor. Yardırdığında ayağını gazdan çektiğinde o şanzımandan çıkan sese hastayımdır ezelden beri. Ha dağıldı dağılacak derken kaptan bir daha da asılır birde üstüne, yeme yanında yat.
Zamanında çok devirdiler bunları ülkemizde, ilk geldiği yıllarda neredeyse her hafta gazetelerin 3. sayfasında haberleri çıkardı. Şu hatta ki körüklü belediye otobüsü devrildi cart curt diye, zamanla alıştılar kullanmasına sonra.
İnönü Stadı' nın çevresini dolanıp Taksim' e çıkmıştık bir seferinde körüklü Ikarus' la. Kapasitesinin 2,5 katı kadar yolcusu vardı. Dediğin gibi çatırdaya çatırdaya çıkmıştı.
-
Kadirim YGS midir, PTT midir ne karın ağrısıysa :rm: o sınavda Türkçe' de çok zorlanacaksın gibime geliyor.
Ikarus' ta o tarz bir körük var mıymış yahu?!:blm: Full makaslı diye biliyorum ben onları.
İnönü Stadı' nın çevresini dolanıp Taksim' e çıkmıştık bir seferinde körüklü Ikarus' la. Kapasitesinin 2,5 katı kadar yolcusu vardı. Dediğin gibi çatırdaya çatırdaya çıkmıştı.
Ön aksların kafasında takoz düşüyor bunların, garip bir zımbırtısı var, şimdi anlat desen bende anlatmaya kalksam direk küfürü basarsın yüzüme, takoz düşüyor işte kurcalama gerisini:rm::rm::rm::rm: körük dedikleri o yani.
O Gümüşsuyu'na çıkan rampa meşhurdur zaten birde kağıthane'nin elmadağ tarafındaki rampadan sarmaları:rm: biz onların içinde giderken ne bahisler çevirirdik 1'e 10 hatta 20'lere kadar çıkardı durumun vahametine göre :rm::rm: