škodaturkey.com

GENEL => Paylaşım => Konuyu başlatan: Ugur A. - 25 Mart 2011, 09:14:11

Başlık: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: Ugur A. - 25 Mart 2011, 09:14:11
http://www.ttkd.org.tr/erhan_komurcu.html
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: ugurcnplt - 25 Mart 2011, 10:23:04
adam ballaiymis hem sen aabaya bin hem değer kaybı yaşama hemde üste 10 binlira daha al.acaba bizim arabada bozulsa ayıplı malmis yeni anladım desek bizede verirlrmi parasını ya :)
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: fabialife - 25 Mart 2011, 11:33:51
bu 7 ileri DSG başa bela ve çok şeylere gebe Uğur hocam.
çok mağdurları olacak, hayırlısı.
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: ugurcnplt - 25 Mart 2011, 11:51:47
hani bu dsg dünyanın en iyi sistemiydi yaw.
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: skodam_1985 - 25 Mart 2011, 12:52:01
Boşuna Manuel Almadım Aracı :D.Zaten manuel alacağıma gider biraz daha ekler 1.6 TDI SuperB Elegance alırdım
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: Ugur A. - 25 Mart 2011, 12:53:52
Alıntı yapılan: ugurcnplt;211868
hani bu dsg dünyanın en iyi sistemiydi yaw.
Teori başka, pratik başka.:wnk:
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: FF - 25 Mart 2011, 13:08:22
Ah mekatronik ah:rm::rm::rm::rm:
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: fabialife - 25 Mart 2011, 13:16:19
Alıntı yapılan: ugurcnplt;211868
hani bu dsg dünyanın en iyi sistemiydi yaw.

o 6 ileri yağlı DSG idi, bu 7 ileri kuru kavrama.
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: srcn09 - 25 Mart 2011, 13:44:22
Şu anda 3 çeşit DSG var en sorunsuzu 6-DSG 'dri , 7-DSG ise iki çeşit daha düşük torka dayanıklı olan Kuru DSG , birde Tiguan'larda kullanılan 2.0 TDI motorda kullanılan ıslak 7-DSG olmak üzere...düşük motorlarda kullanılan DSG şanzıman neden arızalar veriyor bir türlü anlamış değilim sanırım ülkemiz yollarına ayak uyduramadı :)
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: Ugur A. - 25 Mart 2011, 13:53:42
Alıntı yapılan: srcn09;211922
Şu anda 3 çeşit DSG var en sorunsuzu 6-DSG 'dri , 7-DSG ise iki çeşit daha düşük torka dayanıklı olan Kuru DSG , birde Tiguan'larda kullanılan 2.0 TDI motorda kullanılan ıslak 7-DSG olmak üzere...düşük motorlarda kullanılan DSG şanzıman neden arızalar veriyor bir türlü anlamış değilim sanırım ülkemiz yollarına ayak uyduramadı :)
Şanzıman yola temas etmiyor ki.:bnn:
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: dgn - 25 Mart 2011, 14:09:50
2.0 TDI DSG 6 ileri en sorunsuzu sanırsam.
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: Can - 25 Mart 2011, 14:27:18
Öyle gözüküyor Doğan.
Ama ben hala tam sorunsuz otomatik şanzuman icad edildiğini sanmıyorum :D
En güzeli Manuel babacım,tesbihinide takıcaksın körüğe.
Duvardaki resminle avunur gönlümm :D:D
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: kadir_ - 25 Mart 2011, 14:43:54
En güzeli tam otomatik gerisi hikaye gözümün önünde babamın arkadaşı camaro SS in şanzıma söktü öh dedim :D
 
Şu an 2.0 BiTDI motordaki DSG de sorunsuz diye biliyorum..
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: dgn - 25 Mart 2011, 16:25:57
Ben daha hiç biTDI transporter görmedim ondan sorunsuzdur:lol:
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: crash - 25 Mart 2011, 16:30:12
Adı çıkmış 9' a inmez 8' e :D VW grup araç alacak olsam bütün imkanları seferber eder DSG alırım.
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: dgn - 25 Mart 2011, 16:37:13
Alıntı yapılan: crash;211994
Adı çıkmış 9' a inmez 8' e :D VW grup araç alacak olsam bütün imkanları seferber eder DSG alırım.


VWnde çalışan sensin abi tabi alacan:)
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: yasin90 - 25 Mart 2011, 16:50:18
Alıntı yapılan: dgn;211995
VWnde çalışan sensin abi tabi alacan:)

vayy hangisinde
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: octaviaman - 25 Mart 2011, 18:54:01
DSG hakkında ki söylemler sempatime zarar veriyor olsa da bunu sorunsuz kullanan bir dünya insanın olması cesaret verici.
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: Hacı Köksal - 25 Mart 2011, 20:02:36
Yakın bir arkadaşımda 6 ileri dsg li caddy var, sanırım 2008 model. şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadı ve çok memnun.
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: yasin90 - 25 Mart 2011, 20:10:01
Alıntı yapılan: kxlylmz;212065
Yakın bir arkadaşımda 6 ileri dsg li caddy var, sanırım 2008 model. şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadı ve çok memnun.

abi 6 ileri yağlı sanzıman daha az sorun cıkartıyor

Bu 7 ileri kuru tip dsgler sorunlu dedikleri bunlar ama iste mesela taslı yola girdiğinde falan sanzımandan cıtırdamalar geliyormus ve servis bunu normal olarak adlandırıyormus :)
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: octaviaman - 26 Mart 2011, 19:03:44
Böyle bir durum gazoz kapağından bir markada olsa anlayabilirim.VW gibi bir firma araştırmadan geliştirmeden test etmeden bunu araçlara koymaz ki.İlla ki yurdum insanlarına mahsus kullanım hataları vardır.Eğer Almanya da 7 ileri dsg nin problemli  olduğu  konuşuluyorsa bir şey diyemem.Anlaşılan 7 ileri şanzımanları biraz daha gözlemleyeceğiz...
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: fabialife - 26 Mart 2011, 19:11:53
Alıntı yapılan: octaviaman;212333
Böyle bir durum gazoz kapağından bir markada olsa anlayabilirim.VW gibi bir firma araştırmadan geliştirmeden test etmeden bunu araçlara koymaz ki.İlla ki yurdum insanlarına mahsus kullanım hataları vardır.Eğer Almanya da 7 ileri dsg nin problemli olduğu konuşuluyorsa bir şey diyemem.Anlaşılan 7 ileri şanzımanları biraz daha gözlemleyeceğiz...

bu yurdun yolarında bu yurdun insanlarının kullandığı yağlı DSG lerde niye hiç bir problem yokta hep kuru kavramalarda oluyor?
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: dgn - 26 Mart 2011, 19:16:23
Alıntı yapılan: fabialife;212335
bu yurdun yolarında bu yurdun insanlarının kullandığı yağlı DSG lerde niye hiç bir problem yokta hep kuru kavramalarda oluyor?


Kuru kavramalar 7 ileri ekonomi amaçlı.Ülkemizin yolları dümdüz değil trafik var buna ek olarak e şanzıman eko kasıyo dur kalk yokuşlarda aracı 1200 devirde felan yürütmeye çalışıyor olmuyor.Bunun için kuru kavramalarda sorun olmuş olabilir.Ki bence böyle 6 ileriler normal manuel gibi.
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: mygokhan - 26 Mart 2011, 23:33:42
Adam sonuçta parasını geri almış değil mi?
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: octaviaman - 27 Mart 2011, 11:25:39
Alıntı yapılan: fabialife;212335
bu yurdun yolarında bu yurdun insanlarının kullandığı yağlı DSG lerde niye hiç bir problem yokta hep kuru kavramalarda oluyor?


VW den bi ricamız olacak o zaman genel istek üzerine ,Bise kuru dsg yollamayın.Bis yağlısını seviyoruz.:hanz:
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: Arguss - 27 Mart 2011, 11:37:36
Bu sorun zaten güncel araçlarda 7-gang dahil olmak üzere çözüldü, şu andaki araçlarda sorun yok ama 2008 ve 2010 ilk yarısındaki bazı araçlarda cidi sorunlar çıkabiliyordu zannediyorsam mekatronik değişti vede yeni yazılım ile aşıldı bu sorun, etrafımda çok 7-gang sahibi tanıdığım var bir tanesi sorun yaşadı, oda stop ediyordu araç, trafikte boşa almıyordu yanılmıyorsam, serviste yazılım yüklendi 10.000km geçti üstünden sorun yok...
Kaldıki müşteriyeni mağduriyeti giderilmeyen dsg sorunu görmedim, garantisi bile bitmiş olsa iyi niyet garantisine sokup sadece işçikik parasını müşteriden talep ediyorlardı...

O şanzımanın keyfi başka :)
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: Ugur A. - 28 Mart 2011, 09:49:47
Alıntı yapılan: fabialife;212335
bu yurdun yolarında bu yurdun insanlarının kullandığı yağlı DSG lerde niye hiç bir problem yokta hep kuru kavramalarda oluyor?
Ya yağlı DSG nedir kuru DSG nedir?:blm:
Yağlı DSG dediğiniz klasik tork konvertörlü otomatik şanzımanın tiptronic özellikli olanı mıdır yoksa? Eğer öyleyse DSG ile hiç alakası yok demektir.
Var mı teknik olarak açıkalyabilecek?
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: fabialife - 28 Mart 2011, 10:02:55
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;212769
Ya yağlı DSG nedir kuru DSG nedir?:blm:
Yağlı DSG dediğiniz klasik tork konvertörlü otomatik şanzımanın tiptronic özellikli olanı mıdır yoksa? Eğer öyleyse DSG ile hiç alakası yok demektir.
Var mı teknik olarak açıkalyabilecek?

yağlısı bir önceki nesil ve 6-7 kğ. yağ alan, triptronic ve DSG olarak imal edilen genelde 6 ileri olanlar
kuru kavramasıda 1,5 kg. yağ alan ve yeni nesil 7 ileri olanlar.
tekniğini zaten sen biliyorsun Uğur.
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: Ugur A. - 28 Mart 2011, 10:12:05
Alıntı yapılan: fabialife;212774
yağlısı bir önceki nesil ve 6-7 kğ. yağ alan, triptronic ve DSG olarak imal edilen genelde 6 ileri olanlar
kuru kavramasıda 1,5 kg. yağ alan ve yeni nesil 7 ileri olanlar.
tekniğini zaten sen biliyorsun Uğur.
Hâlâ anlayamadığım, yağlı dediğimiz kavraması mı yağ basıncıyla oluyor? Eğer öyleyse tork konvertörü var demektir ve bu da klasik otomatik olduğu anlamına gelir. Yani öncekiler fazla yağ ile çalışarak bir sistemi veya aparatı mı çalıştırıyorlardı?:blm::hmm:
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: octaviaman - 28 Mart 2011, 21:19:17
VW grup bu beyin fırtınasını dikkate alacaktır sanıyorum.Herr havzındibayndır şeklinde.Öyle ya adam öylesine yapmış bilmeden  göndermiş 7 ileri kuru!!  şanzımanı.İnsan bir test etmez mi.Eşekten 7 ileriye geçen yurdum insanından çooook şey öğrenecekler daha.
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: fabialife - 29 Mart 2011, 10:10:46
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;212779
Hâlâ anlayamadığım, yağlı dediğimiz kavraması mı yağ basıncıyla oluyor? Eğer öyleyse tork konvertörü var demektir ve bu da klasik otomatik olduğu anlamına gelir. Yani öncekiler fazla yağ ile çalışarak bir sistemi veya aparatı mı çalıştırıyorlardı?:blm::hmm:

http://www.knightalemi.com/modifiye-motor-sanzuman-575/330457-dsg-direct-shift-gearbox-sanzuman-nedir.html

yukarıda bahsedildiği DSG (Direct-Shift-Gearbox) otomatikleştirilmiş manuel şanzuman.
gibi eski nesil dediğimiz genelde 6 ileri olan sistem balatalar dahil tamamen yağın içerisinde çalışıyor ve 6-7 kğ. civarında yağ alıyor.
sözde geliştirildiği söylenen yeni sistemde balatalar manuel vitesteki gibi kuru olarak çalışıyor, sadece dişli grubu yağ içerisinde. 1,5 kğ. civarında yağ alıyor.
zaten sıkıntıda burda 300 milisaniyede vites değiştiren bir sistemi siz yağsız çalıştırmaya kalkarsanız sonuçta bunlar oluyor.:bnn:
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: Ugur A. - 29 Mart 2011, 10:24:17
Alıntı yapılan: fabialife;213218
http://www.knightalemi.com/modifiye-motor-sanzuman-575/330457-dsg-direct-shift-gearbox-sanzuman-nedir.html

yukarıda bahsedildiği DSG (Direct-Shift-Gearbox) otomatikleştirilmiş manuel şanzuman.
gibi eski nesil dediğimiz genelde 6 ileri olan sistem balatalar dahil tamamen yağın içerisinde çalışıyor ve 6-7 kğ. civarında yağ alıyor.
sözde geliştirildiği söylenen yeni sistemde balatalar manuel vitesteki gibi kuru olarak çalışıyor, sadece dişli grubu yağ içerisinde. 1,5 kğ. civarında yağ alıyor.
zaten sıkıntıda burda 300 milisaniyede vites değiştiren bir sistemi siz yağsız çalıştırmaya kalkarsanız sonuçta bunlar oluyor.:bnn:
Balatanın amacı sürtünmeyi azamîde tutarak disk, baskı, kampana, ...vs. gibi bir yerlere tutunmaktır. Yağın içerisinde olursa nasıl tutunsun ki? Bu ifadenden anladığım yağlı denilenlerde tork konvertörü var veya çok farklı bir kavrama kullanılıyor.
Başlık: Cevap: DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri
Gönderen: Ugur A. - 29 Mart 2011, 11:09:06
Ahanda buldum:

İlk nesil DSG şanzımanlarda debriyaj hidrolik yağ basıncıyla çalışıyor. Wet muliplate clutch olarak adlandırılmışlar:

http://auto.howstuffworks.com/dual-clutch-transmission1.htm