škodaturkey.com
GENEL => Paylaşım => Konuyu başlatan: Ugur A. - 25 Mart 2011, 09:14:11
-
http://www.ttkd.org.tr/erhan_komurcu.html
-
adam ballaiymis hem sen aabaya bin hem değer kaybı yaşama hemde üste 10 binlira daha al.acaba bizim arabada bozulsa ayıplı malmis yeni anladım desek bizede verirlrmi parasını ya :)
-
bu 7 ileri DSG başa bela ve çok şeylere gebe Uğur hocam.
çok mağdurları olacak, hayırlısı.
-
hani bu dsg dünyanın en iyi sistemiydi yaw.
-
Boşuna Manuel Almadım Aracı :D.Zaten manuel alacağıma gider biraz daha ekler 1.6 TDI SuperB Elegance alırdım
-
hani bu dsg dünyanın en iyi sistemiydi yaw.
Teori başka, pratik başka.:wnk:
-
Ah mekatronik ah:rm::rm::rm::rm:
-
hani bu dsg dünyanın en iyi sistemiydi yaw.
o 6 ileri yağlı DSG idi, bu 7 ileri kuru kavrama.
-
Şu anda 3 çeşit DSG var en sorunsuzu 6-DSG 'dri , 7-DSG ise iki çeşit daha düşük torka dayanıklı olan Kuru DSG , birde Tiguan'larda kullanılan 2.0 TDI motorda kullanılan ıslak 7-DSG olmak üzere...düşük motorlarda kullanılan DSG şanzıman neden arızalar veriyor bir türlü anlamış değilim sanırım ülkemiz yollarına ayak uyduramadı :)
-
Şu anda 3 çeşit DSG var en sorunsuzu 6-DSG 'dri , 7-DSG ise iki çeşit daha düşük torka dayanıklı olan Kuru DSG , birde Tiguan'larda kullanılan 2.0 TDI motorda kullanılan ıslak 7-DSG olmak üzere...düşük motorlarda kullanılan DSG şanzıman neden arızalar veriyor bir türlü anlamış değilim sanırım ülkemiz yollarına ayak uyduramadı :)
Şanzıman yola temas etmiyor ki.:bnn:
-
2.0 TDI DSG 6 ileri en sorunsuzu sanırsam.
-
Öyle gözüküyor Doğan.
Ama ben hala tam sorunsuz otomatik şanzuman icad edildiğini sanmıyorum :D
En güzeli Manuel babacım,tesbihinide takıcaksın körüğe.
Duvardaki resminle avunur gönlümm :D:D
-
En güzeli tam otomatik gerisi hikaye gözümün önünde babamın arkadaşı camaro SS in şanzıma söktü öh dedim :D
Şu an 2.0 BiTDI motordaki DSG de sorunsuz diye biliyorum..
-
Ben daha hiç biTDI transporter görmedim ondan sorunsuzdur:lol:
-
Adı çıkmış 9' a inmez 8' e :D VW grup araç alacak olsam bütün imkanları seferber eder DSG alırım.
-
Adı çıkmış 9' a inmez 8' e :D VW grup araç alacak olsam bütün imkanları seferber eder DSG alırım.
VWnde çalışan sensin abi tabi alacan:)
-
VWnde çalışan sensin abi tabi alacan:)
vayy hangisinde
-
DSG hakkında ki söylemler sempatime zarar veriyor olsa da bunu sorunsuz kullanan bir dünya insanın olması cesaret verici.
-
Yakın bir arkadaşımda 6 ileri dsg li caddy var, sanırım 2008 model. şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadı ve çok memnun.
-
Yakın bir arkadaşımda 6 ileri dsg li caddy var, sanırım 2008 model. şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadı ve çok memnun.
abi 6 ileri yağlı sanzıman daha az sorun cıkartıyor
Bu 7 ileri kuru tip dsgler sorunlu dedikleri bunlar ama iste mesela taslı yola girdiğinde falan sanzımandan cıtırdamalar geliyormus ve servis bunu normal olarak adlandırıyormus :)
-
Böyle bir durum gazoz kapağından bir markada olsa anlayabilirim.VW gibi bir firma araştırmadan geliştirmeden test etmeden bunu araçlara koymaz ki.İlla ki yurdum insanlarına mahsus kullanım hataları vardır.Eğer Almanya da 7 ileri dsg nin problemli olduğu konuşuluyorsa bir şey diyemem.Anlaşılan 7 ileri şanzımanları biraz daha gözlemleyeceğiz...
-
Böyle bir durum gazoz kapağından bir markada olsa anlayabilirim.VW gibi bir firma araştırmadan geliştirmeden test etmeden bunu araçlara koymaz ki.İlla ki yurdum insanlarına mahsus kullanım hataları vardır.Eğer Almanya da 7 ileri dsg nin problemli olduğu konuşuluyorsa bir şey diyemem.Anlaşılan 7 ileri şanzımanları biraz daha gözlemleyeceğiz...
bu yurdun yolarında bu yurdun insanlarının kullandığı yağlı DSG lerde niye hiç bir problem yokta hep kuru kavramalarda oluyor?
-
bu yurdun yolarında bu yurdun insanlarının kullandığı yağlı DSG lerde niye hiç bir problem yokta hep kuru kavramalarda oluyor?
Kuru kavramalar 7 ileri ekonomi amaçlı.Ülkemizin yolları dümdüz değil trafik var buna ek olarak e şanzıman eko kasıyo dur kalk yokuşlarda aracı 1200 devirde felan yürütmeye çalışıyor olmuyor.Bunun için kuru kavramalarda sorun olmuş olabilir.Ki bence böyle 6 ileriler normal manuel gibi.
-
Adam sonuçta parasını geri almış değil mi?
-
bu yurdun yolarında bu yurdun insanlarının kullandığı yağlı DSG lerde niye hiç bir problem yokta hep kuru kavramalarda oluyor?
VW den bi ricamız olacak o zaman genel istek üzerine ,Bise kuru dsg yollamayın.Bis yağlısını seviyoruz.:hanz:
-
Bu sorun zaten güncel araçlarda 7-gang dahil olmak üzere çözüldü, şu andaki araçlarda sorun yok ama 2008 ve 2010 ilk yarısındaki bazı araçlarda cidi sorunlar çıkabiliyordu zannediyorsam mekatronik değişti vede yeni yazılım ile aşıldı bu sorun, etrafımda çok 7-gang sahibi tanıdığım var bir tanesi sorun yaşadı, oda stop ediyordu araç, trafikte boşa almıyordu yanılmıyorsam, serviste yazılım yüklendi 10.000km geçti üstünden sorun yok...
Kaldıki müşteriyeni mağduriyeti giderilmeyen dsg sorunu görmedim, garantisi bile bitmiş olsa iyi niyet garantisine sokup sadece işçikik parasını müşteriden talep ediyorlardı...
O şanzımanın keyfi başka :)
-
bu yurdun yolarında bu yurdun insanlarının kullandığı yağlı DSG lerde niye hiç bir problem yokta hep kuru kavramalarda oluyor?
Ya yağlı DSG nedir kuru DSG nedir?:blm:
Yağlı DSG dediğiniz klasik tork konvertörlü otomatik şanzımanın tiptronic özellikli olanı mıdır yoksa? Eğer öyleyse DSG ile hiç alakası yok demektir.
Var mı teknik olarak açıkalyabilecek?
-
Ya yağlı DSG nedir kuru DSG nedir?:blm:
Yağlı DSG dediğiniz klasik tork konvertörlü otomatik şanzımanın tiptronic özellikli olanı mıdır yoksa? Eğer öyleyse DSG ile hiç alakası yok demektir.
Var mı teknik olarak açıkalyabilecek?
yağlısı bir önceki nesil ve 6-7 kğ. yağ alan, triptronic ve DSG olarak imal edilen genelde 6 ileri olanlar
kuru kavramasıda 1,5 kg. yağ alan ve yeni nesil 7 ileri olanlar.
tekniğini zaten sen biliyorsun Uğur.
-
yağlısı bir önceki nesil ve 6-7 kğ. yağ alan, triptronic ve DSG olarak imal edilen genelde 6 ileri olanlar
kuru kavramasıda 1,5 kg. yağ alan ve yeni nesil 7 ileri olanlar.
tekniğini zaten sen biliyorsun Uğur.
Hâlâ anlayamadığım, yağlı dediğimiz kavraması mı yağ basıncıyla oluyor? Eğer öyleyse tork konvertörü var demektir ve bu da klasik otomatik olduğu anlamına gelir. Yani öncekiler fazla yağ ile çalışarak bir sistemi veya aparatı mı çalıştırıyorlardı?:blm::hmm:
-
VW grup bu beyin fırtınasını dikkate alacaktır sanıyorum.Herr havzındibayndır şeklinde.Öyle ya adam öylesine yapmış bilmeden göndermiş 7 ileri kuru!! şanzımanı.İnsan bir test etmez mi.Eşekten 7 ileriye geçen yurdum insanından çooook şey öğrenecekler daha.
-
Hâlâ anlayamadığım, yağlı dediğimiz kavraması mı yağ basıncıyla oluyor? Eğer öyleyse tork konvertörü var demektir ve bu da klasik otomatik olduğu anlamına gelir. Yani öncekiler fazla yağ ile çalışarak bir sistemi veya aparatı mı çalıştırıyorlardı?:blm::hmm:
http://www.knightalemi.com/modifiye-motor-sanzuman-575/330457-dsg-direct-shift-gearbox-sanzuman-nedir.html
yukarıda bahsedildiği DSG (Direct-Shift-Gearbox) otomatikleştirilmiş manuel şanzuman.
gibi eski nesil dediğimiz genelde 6 ileri olan sistem balatalar dahil tamamen yağın içerisinde çalışıyor ve 6-7 kğ. civarında yağ alıyor.
sözde geliştirildiği söylenen yeni sistemde balatalar manuel vitesteki gibi kuru olarak çalışıyor, sadece dişli grubu yağ içerisinde. 1,5 kğ. civarında yağ alıyor.
zaten sıkıntıda burda 300 milisaniyede vites değiştiren bir sistemi siz yağsız çalıştırmaya kalkarsanız sonuçta bunlar oluyor.:bnn:
-
http://www.knightalemi.com/modifiye-motor-sanzuman-575/330457-dsg-direct-shift-gearbox-sanzuman-nedir.html
yukarıda bahsedildiği DSG (Direct-Shift-Gearbox) otomatikleştirilmiş manuel şanzuman.
gibi eski nesil dediğimiz genelde 6 ileri olan sistem balatalar dahil tamamen yağın içerisinde çalışıyor ve 6-7 kğ. civarında yağ alıyor.
sözde geliştirildiği söylenen yeni sistemde balatalar manuel vitesteki gibi kuru olarak çalışıyor, sadece dişli grubu yağ içerisinde. 1,5 kğ. civarında yağ alıyor.
zaten sıkıntıda burda 300 milisaniyede vites değiştiren bir sistemi siz yağsız çalıştırmaya kalkarsanız sonuçta bunlar oluyor.:bnn:
Balatanın amacı sürtünmeyi azamîde tutarak disk, baskı, kampana, ...vs. gibi bir yerlere tutunmaktır. Yağın içerisinde olursa nasıl tutunsun ki? Bu ifadenden anladığım yağlı denilenlerde tork konvertörü var veya çok farklı bir kavrama kullanılıyor.
-
Ahanda buldum:
İlk nesil DSG şanzımanlarda debriyaj hidrolik yağ basıncıyla çalışıyor. Wet muliplate clutch olarak adlandırılmışlar:
http://auto.howstuffworks.com/dual-clutch-transmission1.htm