škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: mygokhan - 05 Nisan 2011, 11:50:41
-
Piyasaya çıkmış.Accent Blue adında...Fiyatıda en baz olarak 33.küsür..!!
Şu an satışa çıkacak tüm modeller benzinli dizel modeller (1.6 litre CRDi dizel 128 HP) ise yılın ikinci yarısından itibaren sunulmaya başlayacakmış
Accent Blue 1.4 CCVT GL Mode: 33.900 TL
Accent Blue 1.4 CCVT GL Mode otomatik: 36.400 TL
Accent Blue 1.4 CCVT GLS Prime: 36.900 TL
Accent Blue 1.4 CCVT GLS Prime otomatik: 39.400 TL
(http://img.donanimhaber.com/upfiles/576000/F978A12FF47F4F56A248E62061826335.jpg)
(http://i52.tinypic.com/2vn1hkh.jpg)
Yeni Accent Blue, bu uygulamanın sunulduğu ilk model olmanın yanı sıra 2011 yılında satın alınacak tüm Accent Bluelardan ilk 3 bakım için yağ değişim ücreti de alınmayacak.
Güvenlik
Yeni Accent Bluenun yüzde 58,6sında kullanılan yüksek mukavemetli hafifletilmiş çelik sayesinde aracın şasi ve kaportası daha da sağlamlaştırılırken ağırlığı da azaltılarak verimlilik elde edildi. Bununla birlikte gövde tasarımında uygulanan ve çarpışmanın sebep olduğu darbeyi farklı bölgelere dağıtan mekanizma sayesinde, araçta sürücü ve yolculara önemli bir koruma sağlandı.
Önden çarpışmalarda, darbenin 3 farklı yoldan emilimini sağlayan mekanizma ile kabin içerisinde meydana gelebilecek deformasyon minimuma indirilirken, daha da güçlendirilen B Sütunları ise yandan çarpışmalarda Yeni Accent Bluenun kabinini güvenli kılıyor. EBD (elektronik kontrollü fren güç dağılımı) ve BAS (fren destek sistemi) destekli ABS frenler, ESP (elektronik denge kontrol programı), VSM (araç stabilite yönetim sistemi) ile sürücü ve yolcu ön havayastıklarının standart olarak sunulduğu Yeni Accent Blueda yan ve perde havayastıkları ise opsiyonel olarak Prime paketinde tercih edilebiliyor.
Donanım
Yeni Accent Bluenun Mode paketinde sürücü ve ön yolcu havayastıkları, BAS ve EBD destekli ABS frenler, ESP ve VSM, kaza anında otomatik açılan kapı kilitleri, aktif gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri, immobilizer, önde soğutmalı arkada normal fren diskleri, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrik kumandalı ön ve arka kapı camları, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, direksiyondan kumandalı radyo/CD/MP3 çalar ve USB-Aux-iPod bağlantısı, manuel klima, 60/40 oranında katlanabilen arka koltuklar, dijital bilgi ekranı ve saat, vites değiştirme göstergesi, aktif eko sürüş kontrolü, elektrikli yan aynalar, gövde rengi tampon, kapı kolları ve yan aynalar, 14 inç ebadında jantlar ve ön sis farları gibi birçok özellik standart olarak sunuluyor.
Prime paketindeyse tüm bu özelliklere ek olarak yan ve perde havayastıkları, park sensörü, Supervision gösterge paneli, deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu, parlak siyah görünümlü orta konsol, bluetooth ses sistemi, elektronik kontrollü klima ve arka kabin havalandırma kanalı, sürücü kol dayama, ön koltuk arkası cep, 16 inçlik alüminyum jantlar, sinyalli yan aynalar ve arkada krom kaplı çıta alınabiliyor.
Renk Seçenekleri ve Fiyatlar
Hyundai Yeni Accent Blueda Derin Siyah, Kristal Beyaz, Gümüş Gri, Karbon Gri, Buz Mavisi, Okyanus Mavisi, Amber Kırmızı ve Bronz olmak üzere 8 farklı renk seçeneği sunuluyor. Yeni Accent Bluenun fiyatları, donanıma göre 33 bin 900 TL ile 39 bin 400 TL arasında değişiyor.
Hyundai Accent Era 1.4lt Mode & Hyundai Accent Blue 1.4lt Mode arasındaki farklar
era uzunluk x genişlik x yükseklik: 4280 x 1695 x 1470 mm
blue.....................................: 4370 x 1700 x 1457 mm
era dingil mesafesi: 2500 mm
blue...................: 2570 mm
era boş ağırlık: 1133 kg
blue.............: 1080 kg
era bagaj hacimi: 390 lt
blue................: 465 lt
era yakıt deposu: 45 lt
blue................: 43 lt
era jant&lastik: çelik saç jant 185/65/14"
blue.............: çelik sac jant 175/70/14"
era azami sürat: 177km/h (ben kendi aracımla kadranda 6100rpm de 205km/h aynı anda gps'te ise 192km/h sürati gördüm)
blue...............:185km/h
era 0/100kph hızlanma: 12,3 sn
blue........................: 11,5 sn
era 100/0kph durma mesafesi: 39 m
blue ................................: 43 m
era şehiriçi, şehirdışı, karma yakıt sarfiyatı: 7,9 x 5,3 x 6,3 lt
blue..................................................: 7,8 x 4,8 x 5,9 lt
era motor: 1.4 lt 16v 97ps 128 tork DOHC MPI euro5
blue.......: 1.4 lt 16v 108ps 139 tork DOHC-CVVT MPI euro5
Donanım haber'den alıntı..
-
Peeh 0 km araba alınacağı kalmadı vallahi..
-
Bu da kia versiyonu..
(http://photo.netcarshow.com/Kia-Rio_2012_photo_0a.jpg)
(http://www.carsventure.com/wp-content/uploads/2011/02/2012-New-Kia-Rio-Picture-500x270.jpg)
(http://newcarelease.com/wp-content/uploads/2011/02/2011-KIA-RIO-Behind-View.jpg)
(http://newcarelease.com/wp-content/uploads/2011/02/2011-KIA-RIO-Headlamp-View.jpg)
(http://newcarelease.com/wp-content/uploads/2011/02/2011-KIA-RIO-Behind-Rear-View.jpg)
-
direksiyonu gayet şık vede hoş olmuş geri yanı para etmez vede kokpit çok kötü olmuş bana göre.25 milyardan fazlası haramdır.
-
direksiyonu gayet şık vede hoş olmuş geri yanı para etmez vede kokpit çok kötü olmuş bana göre.25 milyardan fazlası haramdır.
Hocam bu araba euroNcap'ten 5 yıldız bile alacak göreceksin :) Beğeni konusu görecelidir ancak piyasaya baktığından aynı segmentte aynı donanımda 25.000 TL'ye daha iyisi alınabilecekmi ona bakmak lazım..
-
Bakın 5 yıldız almış bile :kiki:
(http://farm2.static.flickr.com/1436/5591865074_92cee2823d_z.jpg)
-
Hocam bu araba euroNcap'ten 5 yıldız bile alacak göreceksin :) Beğeni konusu görecelidir ancak piyasaya baktığından aynı segmentte aynı donanımda 25.000 TL'ye daha iyisi alınabilecekmi ona bakmak lazım..
bu c sınıfımıdır nedir bilmiyorum ama octi ile aynı fiyatlarda hemen hemen,sen alırmısın gökhan bu fiyata.:favo1:
-
bu c sınıfımıdır nedir bilmiyorum ama octi ile aynı fiyatlarda hemen hemen,sen alırmısın gökhan bu fiyata.:favo1:
Fiyat pahalı tabi, donanıma bakarak çoğu sedan, B segmenti, benzinli zaten bu aralıkta seyrediyor. Bu fiyata ben alırmıyım almam, yüksek ancak çokta öldürmemek lazım.En basitinden aynı sınıftaki symbol kaç bile kaç paraki?
-
Dizel ve dolu olanı 45 bin civarı olur diye tahmin ediyorum tamam güzel olmuş ama 45 bin az para değil yav.
-
Dizel full ünü 38-39 a verirlerse piyasada tutar :)
-
yanlış okumadım demi en boşunda bile esp standart vay arkadaş
-
Baz dizeli şirket arabası olur yok satar demedi demeyin:D
Adamlar artık kaliteli arabalar yapıyorlar e doğal olarakta eski fiyattan satmazlar ama yine seleflerine göre ucuz olur.
-
Bu arada 50 den satsa gene tutar 1.6 128 hp rahat 300 torku vardır :D
-
Bu arada 50 den satsa gene tutar 1.6 128 hp rahat 300 torku vardır :D
Geçen evoda okudum adamlar büyük turbo koymuşlar hp için ama alt devirleri ölüymüş tabi benim için bir problem yok az yakmak isteyenler düşünsün:++::haha::knp:
-
...
era 100/0kph durma mesafesi: 39 m
blue ................................: 43 m...
Demek ki gene gidiş iyi duruş yok araçta. Her bokunu geliştirip fren mesafesini daha da kötü hale getirmek nasıl bir mantıktır acaba?:sopa:
bu c sınıfımıdır nedir bilmiyorum ama octi ile aynı fiyatlarda hemen hemen,sen alırmısın gökhan bu fiyata.:favo1:
Hocam Octavia' da arka camların elektrik kontrollü olabilmesi için superhighultraline donanım seviyesini almak gerekiyor.:wnk:
yanlış okumadım demi en boşunda bile esp standart vay arkadaş
Eğer öyleyse Avrupa' da ESP zorunluluğunun başlamasına az kaldı demektir.:wnk:
-
Dizel full ünü 38-39 a verirlerse piyasada tutar :)
b sınıfı araç için çok pahalı 30 milyara clıo dizel varken
Baz dizeli şirket arabası olur yok satar demedi demeyin:D
Adamlar artık kaliteli arabalar yapıyorlar e doğal olarakta eski fiyattan satmazlar ama yine seleflerine göre ucuz olur.
o aracın eski kasasına binmiştim de en yakın yerde ineyim dediğimi hatırlar gibiyim:++:
Bu arada 50 den satsa gene tutar 1.6 128 hp rahat 300 torku vardır :D
50 derken 2 adet mi demek istedin,dizel octavia full olanı varken:bnn:
yanlış okumadım demi en boşunda bile esp standart vay arkadaş
esp değil şerid değiştirme yardımcısı olsa bile 30 dan fazlası caiz değildir.
-----------
"Hocam Octavia' da arka camların elektrik kontrollü olabilmesi için superhighultraline donanım seviyesini almak gerekiyor"
**********
uğur bey o kadar değil yaw fazla abartmışsın.nede olsa c sınıfı hatta c ile d sınıfı arasında:ok::)
-
...uğur bey o kadar değil yaw fazla abartmışsın.nede olsa c sınıfı hatta c ile d sınıfı arasında:ok::)
Sınıfını bilmem ama "arka camları manuel Octavia" cümlesini çok sık kullandık forumda.:wnk:
-
Sınıfını bilmem ama "arka camları manuel Octavia" cümlesini çok sık kullandık forumda.:wnk:
klasik modelinde evet doğrudur ama c sınıfı hemde fiyatı b sınıfı bir araçta.
-
Baz dizeli şirket arabası olur yok satar demedi demeyin:D
Ayrıca taksicilerinde ilk tercihi.:D
-
Full dizelini 38 e versinler iyidir. ama şuan çok pahalı :)
-
Fabia 1,6 TDI 38lira hyundai eleştirmek yerine skodaya bakalım:D
-
Fabia 1,6 TDI 38lira hyundai eleştirmek yerine skodaya bakalım:D
Onun yerine biraz daha çıkarım 1.6 TDI classic octi alırım :hhh::hhh::bnn::bnn:
Jant,park sensörü yeter :D
-
ucuz sıfır araç yokki bu fiyatları kabul ediyosun bayiye gidiyosun bide sıra var diyolar ayrıca kim ne derse desin en alt pakette bile esp yi standart sunmak büyük bir gelişmedir sırf bu yüzden bile tercih sebebi olur
-
Frenlerini düzeltmişlermi :D
Edit: era 100/0kph durma mesafesi: 39 m
blue ................................: 43 m
Daha Kötü
-
Bu Cevat motorun kalbine inmek lazım, neresinde ne yapmış bunlar, ben asıl onu merak ediyorum. Japonlarda bir hastalık oldu bu, Honda ortaya bir attı diğerleride başladı aynen. Baz için 33 eccuk yüksek kalıyor bence de ama bu adamların servis masrafı bizimkiler kadar değil. Onların 2 servisi bizim neredeyse 1 servisimize denk çıkıyor.
-
Bu Cevat motorun kalbine inmek lazım....
O ne lan?!:rm::adm:
....Baz için 33 eccuk yüksek kalıyor bence....
ESP' nin standart olduğu bir baz donanımdan bahsediyoruz.:wnk:
-
Onu bunu bilmem bu adamlar güven veriyor artık..2. elde tercih edilebileceklerin içine girdi bu araç benim gözümde..Daha yollara çıkmadan..Kendi segmentinde en iyisi diyebiliriz bu görünüşe göre..Ancak tabikide fiyat yüksek..
-
skodanın kendini volkswagen zannederek kıçı fazlası ile kalkıp fiyatları uçurduktan sonra Hyundai ve Kia daha çok takdir edilesi ve alınası araçlar oldu artık.
-
Bir de 43 metrede durmasa. Favorit' in bile 55 metreyken ayıptır 43 metre fren mesafesi yahu!
-
Bir de 43 metrede durmasa. Favorit' in bile 55 metreyken ayıptır 43 metre fren mesafesi yahu!
Cidden çok kötü..İllaki bir yerini b.ktan yapacaklar :++:
-
Araç:1040 kg ve yakıt oranı %90 dolu iken..Sürücü dahil miş..(75 kg)
Demekki boş depo ve sürücüsüz, 900 kg :) uçan teneke bu olsa gerek :D Dermişim ama adamlar iddialı..5 yıldız alabilir..
-
Bari frenlerini düzeltselerdi
-
Araç:1040 kg ve yakıt oranı %90 dolu iken..Sürücü dahil miş..(75 kg)
Demekki boş depo ve sürücüsüz, 900 kg :) uçan teneke bu olsa gerek :D Dermişim ama adamlar iddialı..5 yıldız alabilir..
Gökhan, ilk okuyunca durma mesafesi benimde kafama takıldı. bir yanlışlık olabilirmi, bir yerlerden bunu teyid etsene
-
Gökhan, ilk okuyunca durma mesafesi benimde kafama takıldı. bir yanlışlık olabilirmi, bir yerlerden bunu teyid etsene
Hyundai müşteri hizmetlerini arayacağım bakalım ne cevap verecekler..Ama sitelerinde bile 43 mt yazıyor..Salak diyesim geliyor adamlara :++: Yav yazın işte 39 metre bari :D Kim gidip test edecekte ölçecek :kiki: Onuda geçtim o arabayı nasıl 36 mt'de durduramazlar şaşıyorum yav..
Roomster 36 mt idi sanırım...
http://accentblue.hyundai.com.tr/brosur_accentblue.pdf
-
Roomster 36 mt idi sanırım...
abi tam bilmiyorumda cok zor gibi geliyor bu dediğin
-
abi tam bilmiyorumda cok zor gibi geliyor bu dediğin
Niye?.
-
Kesin yanlışlık var bu fren mesafesinde :D:D
-
Arabam.com 41 mt demiş..O zaman Accent'e b.k atmak olmaz çok çok bir fark yok :)
Ama ben çok düşük diye hatırlıyordum..İlginç...Benim bildiğim 40 mt'nin altında idi..
-
...Roomster 36 mt idi sanırım...
Nereye 36 metre?! Porsche duruyor 35 metrede.:wnk:
abi tam bilmiyorumda cok zor gibi geliyor bu dediğin
Niye?.
Roomster 1.4 16V Style' ın fren mesafesi 41 metre imiş.
http://www.arabam.com/Test/Skoda-Roomster-14-16V-Style/Detay-400
-
Ben bir anda roomiyi porşe ile eşdeğer görmüşüm pardon :kiki:
-
Niye?.
coğu lüks arac bile o mesafede duramıyor doğancım ;)
roomster 41 m
-
O zaman Accent çok kötü değil...
O zamam era'lar iyiymiş Roomiye göre..Kim demiş Hyundai durmuyor diye..
era 100/0kph durma mesafesi: 39 m
blue ................................: 43 m
-
O zaman Accent çok kötü değil...
O zamam era'lar iyiymiş Roomiye göre..Kim demiş Hyundai durmuyor diye..
o kiloya karsı fren mesafesi cok uzun abi bence ki era bile daha iyiymis :D
yalnız dizel blue'nin 0-100 km hızlanması süper 10.1 saniye
-
Arabam.com mu kaynak? :D
-
Arabam.com mu kaynak? :D
:++::++::++::++::haha::haha::rock1::kart:
-
Ciddi bir link varsa inanırım :D
-
Arabam.com mu kaynak? :D
Ciddi bir link varsa inanırım :D
:hih::huh::hoh::hah::hh::hhh::bnn:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=3485
:hih::huh::hoh::hah::hh::hhh::bnn:
-
Şimdi baktım hyundain forumuna eracılar frenden(abs) şikayetçi değil aksine çok memnunlar bi iki tane 15kda balata değiştiren olmuş o kadar:D
Birde şu 1.6 CRDI 260nm tork ve 130(128)hp güç veriyor.Zaten 115liğide dynoya soktuklarında 125 civarı bir güç alınmıştı.
Ama halen torku multijetinkine yaklaşamamış adamlar ne motor yapmışlar yahu 1.6 300nm hatta alfada 320nm:D
-
la olsun 0-100 hızlanma 10.1 saniye blue :D
bravo 120bglik motorun 0-100 hızlanma 10.5 :D
blue koyuyor :D
-
Arada 120kg ve 10hp fark var ona rağmen arada 0,4lük fark var yaşasın Fiat:D
-
O ne lan?!:rm::adm:
ESP' nin standart olduğu bir baz donanımdan bahsediyoruz.:wnk:
La yazıyor ya orda :rm::rm::rm:
CCeVaT:hoh::hoh::hoh::hoh:
Vah benim emeklerime vah:uuu::uuu:
Yahu ESP dediğin nedir haşmetlim, ben anlamıyorum bunu, ASR'nin arkada olanı, başka bir halt değil, ABS sistemine bağlı, tekerin dönme çapı değiştiğinde frene basıyor, maliyeti 2-3 tane kıçıkırık ABS sensörüne bakıyor, hani bir Amerikanın keşfi değil:rm: sırf liste kalabalıklığı yapan ıvır zıvır:cool:
-
La yazıyor ya orda :rm::rm::rm:
CCeVaT:hoh::hoh::hoh::hoh:
Vah benim emeklerime vah:uuu::uuu:
Yahu ESP dediğin nedir haşmetlim, ben anlamıyorum bunu, ASR'nin arkada olanı, başka bir halt değil, ABS sistemine bağlı, tekerin dönme çapı değiştiğinde frene basıyor, maliyeti 2-3 tane kıçıkırık ABS sensörüne bakıyor, hani bir Amerikanın keşfi değil:rm: sırf liste kalabalıklığı yapan ıvır zıvır:cool:
Nası ASRnin arkada olanı:hanz:ASR patinaji önlüyor bizim arabalar 4x4mü ki ASRnin arkada olanı olsun abi:D
Bence yeri geldiğinde hayat kurtaran önemli bir özellik hemde otobüslerde ve kamyonlarda.
-
Nası ASRnin arkada olanı:hanz:ASR patinaji önlüyor bizim arabalar 4x4mü ki ASRnin arkada olanı olsun abi:D
Bence yeri geldiğinde hayat kurtaran önemli bir özellik hemde otobüslerde ve kamyonlarda.
ASR frenler ile çalışan bir sistemdir :ok: ABS sensörüne bağlıdır :ok:
ESP'de bu bağlamda benzerdir, frenleme yapıyor sonuçta:ok: çok benzer sistemdir.
Hayat kurtaran sistem şoförün kendisidir:ok:
-
Abi tamam şöförün kendisidir ama espnin payını gözardı edemem ben fizik kurulları çerçevesinde.
-
ESP hayat kurtarır, ani bir manevrada ne kadar ustada olsa sofor fazla birsey yapamaz, o an da ESP devreye girer ve toplar arabayı :)
-
Bunca yıldır hayatımızı ESP'mi kurtardı?
Yoksa nerede nasıl kullanmasını bilen sürücüler mi?
ESP'nin geçmişi kaç yıllık, daha da önemlisi ne zamandır alınabiliyor herkesin ulaşabileceği araçlarda zaten?
-
Hayır esp kurtarmadı bizde istiyoruz ki esp standart olsun %0.1 bile olsa hayat kurtarsın.Bunun yanı sıra diğer güvenlik önlemleri standart olsun.
İyi sürücüler nerde ne yapmasını biliyorlar peki onların karşısına çıkan kötü sürücüler biliyorlar mı?Hayır.
ESPnin geçmişi 16 yıllık(1995) otomatik araçlarda zaten standart geliyor.Yukarıdada yazdım zaten abi herkesin ulaşabilileceği araçlarda olsun hayat kurtarsın diye.
-
Sonunda düzgün bişey yapmış hyundai
-
Bunca yıldır hayatımızı ESP'mi kurtardı?
Yoksa nerede nasıl kullanmasını bilen sürücüler mi?
ESP'nin geçmişi kaç yıllık, daha da önemlisi ne zamandır alınabiliyor herkesin ulaşabileceği araçlarda zaten?
ABS'de olmasın ozaman grekli değil sürücüler frenlemesini ona göre yapsın :)
Böyle değil iste abi, bu elektronik sistemler sürücüye yardımcı olur hatalarını örter, zor durumdan kurtarır :)
saygılar
-
Araç:1040 kg ve yakıt oranı %90 dolu iken..Sürücü dahil miş..(75 kg)
Demekki boş depo ve sürücüsüz, 900 kg :) uçan teneke bu olsa gerek :D Dermişim ama adamlar iddialı..5 yıldız alabilir..
Boş ağırlığı 1080 kg yazmışlarya Gökhan 900 kg nereden çıktı?
-
Gelmeyin Bâkimin üstüne.
Kara şanzıman kullanmış bir ırkın ahfadıyız biz.
Öyle elektronik sistemler ota boka müdahele ederse, söker atarız alayını.
Sensöre hayır:adm::kro:
-
Boş ağırlığı 1080 kg yazmışlarya Gökhan 900 kg nereden çıktı?
Sürücü ağırlığı ve %90 dolu yakıt ile 1080 kg imiş..
1080-75-40 kg yakıt desen = 960 kg falan işte :)
-
Sürücü ağırlığı ve %90 dolu yakıt ile 1080 kg imiş..
1080-75-40 kg yakıt desen = 960 kg falan işte :)
yahu Gökhan attın ortaya bir konu bir sürü eksik yanlış, millet biribirne girmek üzere.:++:
bu da dikkatimi çekmişti arabayı şahin ağırlığına indirmişler biraz zor ama yaptılarsa helal olsun diye.
sen şu arabanın neyi var neyi yok aslını astarını sağlam elden araştırıp buraya yaz da konu büyümesin.:rock1:
hem bakarsın benim gibi talip olacaklar falan çıkar yanlış bilgi sahibi olmayalım.
-
yahu Gökhan attın ortaya bir konu bir sürü eksik yanlış, millet biribirne girmek üzere.:++:
hakkaten :++::++:
-
yahu Gökhan attın ortaya bir konu bir sürü eksik yanlış, millet biribirne girmek üzere.:++:
bu da dikkatimi çekmişti arabayı şahin ağırlığına indirmişler biraz zor ama yaptılarsa helal olsun diye.
sen şu arabanın neyi var neyi yok aslını astarını sağlam elden araştırıp buraya yaz da konu büyümesin.:rock1:
hem bakarsın benim gibi talip olacaklar falan çıkar yanlış bilgi sahibi olmayalım.
Ahmet abi açıkçası teknik bilgileri web sitesinden aldım..Tamamen doğrudur..Adamlar özel bir şasi ile daha hafif ve sağlam olmasını sağlamışlar..Zaten önemli olan ağırlık değil, sağlamlık.Ağır olan sağlam olur diyede bişey yok..Eskiden saf ağaç olan masa yaparlardı hem pahalı olurdu hemde ağır ama sağlamdı haliyle.
Şimdi direk sıkıştırılmış lif + baklava şeklinde döşenmiş kağıtlar doldurularak masa yapılıyor.Üstüne çık tepin bişey olmuyor hemde hafif..
Bu mantık...
-
Ahmet abi açıkçası teknik bilgileri web sitesinden aldım..Tamamen doğrudur..Adamlar özel bir şasi ile daha hafif ve sağlam olmasını sağlamışlar..Zaten önemli olan ağırlık değil, sağlamlık.Ağır olan sağlam olur diyede bişey yok..Eskiden saf ağaç olan masa yaparlardı hem pahalı olurdu hemde ağır ama sağlamdı haliyle.
Şimdi direk sıkıştırılmış lif + baklava şeklinde döşenmiş kağıtlar doldurularak masa yapılıyor.Üstüne çık tepin bişey olmuyor hemde hafif..
Bu mantık...
ağırlığın az olması her bakımdan iyi tabi sağlam daha doğrusu güvenli olduktan sonra. otomotivde eskiden sağlam=güvenli demek idi ama şimdi hiç alakası yok.
güvenli denilen şey en ufak çarpmada içerisindekileri ve yayaları korumaya çalışan ama kendisi akordion gibi olan araçlar yapıyorlar.
nerede o gençliğimin 2 tonluk canım chevroletleri. tank gibi vur geri gel devam et.
şimdi görüyorum çekicide giden araçların çoğu aslında çok küçük kazalı ama tampon, far, radyatör bir şey kalmamış.
-
...sıkıştırılmış lif + baklava şeklinde döşenmiş kağıtlar doldurularak masa yapılıyor...
Sıkıştırılmış lifin sektördeki adı 3 mm MDF' dir.:hih:
-
Esp hakkında ; arabada elektronik klima olmasın ama esp olsun esp çok önemli bir etken.
tamam şimdiye kadar olmadıda ne oldu diyoruz ama sürücüye çok büyük yardımı var.
dizelde aldı balına gidiyorlar 85 110 115 derken benzinlilerden daha performanslı araçlar.
fiyatı makyaj yedikten sonra düşer.
-
Porşlar 35 m de duruyorsa.Accentler 39 m de neden durmuyo o zaman :D:D. 4 m çok çok büyük bir mesafe değil. Porşlar ne güzel duruyor ama accentin fren mesafesi 39 m olduğuna göre onunda durması lazım :D
-
Porşlar 35 m de duruyorsa.Accentler 39 m de neden durmuyo o zaman :D:D. 4 m çok çok büyük bir mesafe değil. Porşlar ne güzel duruyor ama accentin fren mesafesi 39 m olduğuna göre onunda durması lazım :D
Yeri gelir 4 cm bile hayat kurtarır.:wnk:
-
Porşlar 35 m de duruyorsa.Accentler 39 m de neden durmuyo o zaman :D:D. 4 m çok çok büyük bir mesafe değil. Porşlar ne güzel duruyor ama accentin fren mesafesi 39 m olduğuna göre onunda durması lazım :D
Porcshe'deki fren sistemini acc et'e koy 25 mt. de bile durur.
-
Porcshe'deki fren sistemini acc et'e koy 25 mt. de bile durur.
Yok abi ben lafın gelişi dedim:).Uğur abim porşlar bile 35 mde duruyo dediği için dedim :). Yoksa senin dediğin :+1:
-
Porsche'deki fren sistemini, o büyük diskleri, bilmem kaç noktadan pistonlu kaliperleri, o geniş lastikleri koy herhangi bir araca, o da durur :)
-
yanılmıyorsam 33 cm ti diskin boyutu Enzoda
-
Yaw Ferrari,Porsche gibi markaların fren sistemi Hyundainin fren sistemi ilemi yarışacak :D
-
Porsche'deki fren sistemini, o büyük diskleri, bilmem kaç noktadan pistonlu kaliperleri, o geniş lastikleri koy herhangi bir araca, o da durur :)
İşte bu nedenledir ki Roomster' in 37 metrede durabilemesi sadce bir ütopyadır.:hih:
-
İşte bu nedenledir ki Roomster' in 37 metrede durabilemesi sadce bir ütopyadır.:hih:
Ben nerede dedim ki 37 metre diye :++: Diyene anlat :bnn:
-
bence gökhanı boşa yargılıyosunuz anlamadan dinlemeden tamam adam roomster 37mt duruyor dedi ama hız belirtmiş mi ? :hanz: :hanz:
-
bence gökhanı boşa yargılıyosunuz anlamadan dinlemeden tamam adam roomster 37mt duruyor dedi ama hız belirtmiş mi ? :hanz: :hanz:
Haklısın, mesela 80 km hızdayken 25 metrede duruyor ;)
-
Haklısın, mesela 80 km hızdayken 25 metrede duruyor ;)
80 km/s ile giderken 25 metrede duran kamyonet yapmadılar henüz.:hih:
:kiki::knp::xx:
-
80 km/s ile giderken 25 metrede duran kamyonet yapmadılar henüz.:hih:
:kiki::knp::xx:
Braking
Distance to stop (from 80km/h)25.96 metres
-
Düğün arafesi takılmayın Gökhan'ıma bu kadar. :sopa::sopa::sopa:
-
Yav iyiki bir yanlış yaptık :D Kafa dalgın :D Mazur görün :)
-
Yav iyiki bir yanlış yaptık :D Kafa dalgın :D Mazur görün :)
Çekya'da fabrika bahçesinde sallandırmak lazım ceza olarak :kavga:
-
Çekya'da fabrika bahçesinde sallandırmak lazım ceza olarak :kavga:
:knp: :knp:
Sallanmadan önce bir isteğim olacak :D SuperB'ye binsem :D
SuperB 39 mt'de durabiliyormuş bir önceki kasası..
-
:knp: :knp:
Sallanmadan önce bir isteğim olacak :D SuperB'ye binsem :D
SuperB 39 mt'de durabiliyormuş bir önceki kasası..
23 Nisan günü ifadeni alırız :++:
-
O'nun ifadesini başkası alacak o gün:++::++::++::knp:
-
23 Nisan günü ifadeni alırız :++:
:++::++::++: :knp:
O'nun ifadesini başkası alacak o gün:++::++::++::knp:
:++::++::++::++::++:
-
Abicim Porsche'nin frenlerine hiç girmeyin, adamların ön diskleri 370 mm'den başlıyor, arkaları bile 344 mm'den:rm: önler 6 pistonlu arkalar 4 pistonlu blok kalipere sahip:rm: o frenleri bizim arabaya koysan daha pedala dokunduğun anda emniyet kemerini kopartarak ön camdan dışarı fırlarsın.:rm: küfür gibi frenleri var onların.
-
Abicim Porsche'nin frenlerine hiç girmeyin, adamların ön diskleri 370 mm'den başlıyor, arkaları bile 344 mm'den:rm: önler 6 pistonlu arkalar 4 pistonlu blok kalipere sahip:rm: o frenleri bizim arabaya koysan daha pedala dokunduğun anda emniyet kemerini kopartarak ön camdan dışarı fırlarsın.:rm: küfür gibi frenleri var onların.
Üstâd bir ticarî ile Porsche' nin karşılaştırılamayacağını ne de güzel betimlemişsin. Pek bir teşbih-i belih gördüm seni.:kiki:
-
Üstâd bir ticarî ile Porsche' nin karşılaştırılamayacağını ne de güzel betimlemişsin. Pek bir teşbih-i belih gördüm seni.:kiki:
Hızı almışken daha devam edim mi edim mi :rm::rm::rm:
Haşmetlim seni pek bir konjonktürel gördüm :rm:
Ne diyoz olm biz ya offf:rm::rm:
-
80 km/s ile giderken 25 metrede duran kamyonet yapmadılar henüz.:hih:
:kiki::knp::xx:
abaaaaaaavvvv :favo3::favo1::rock1:
-
O'nun ifadesini başkası alacak o gün:++::++::++::knp:
:++::++::++: En ifadedende öte :D:D:++:
-
128 hp ve tork off bunla dag yolu çıkmak isterdim benzinlinin bayılıp vites küçültüğü yerde çoşkuyu vermek :) dizel gücü
-
:++::++::++: En ifadedende öte :D:D:++:
hemde ne ifade,kaç yılların ifadesi olacak Allah bilir,terler mi,üşürmü bilemeyiz artık:++::++::++::++::++:
-
Sürücü ağırlığı ve %90 dolu yakıt ile 1080 kg imiş..
1080-75-40 kg yakıt desen = 960 kg falan işte :)
Bu konuda yanlışın var bence hyundai de boş ağırlıkta sürücü ve depo katılmıyordu benim bildiğim.benim Elantra 1278 kg.Skoda benim 1.2 sedan Fabia ya 1200 kg yazmıştı o zamanlar ruhsata ama o ruhsatta geçerli idi sanırım teknik verilerinde 1090 kg falan yazıyordu boş ağırlığı o zamanlar.4 metre 30 santim araç hiç 900 küsur kilo olurmu hiç?
-
Bu konuda yanlışın var bence hyundai de boş ağırlıkta sürücü ve depo katılmıyordu benim bildiğim.benim Elantra 1278 kg.Skoda benim 1.2 sedan Fabia ya 1200 kg yazmıştı o zamanlar ruhsata ama o ruhsatta geçerli idi sanırım teknik verilerinde 1090 kg falan yazıyordu boş ağırlığı o zamanlar.4 metre 30 santim araç hiç 900 küsur kilo olurmu hiç?
Abi broşüründe o yazıyor.Açıp bakabilirsin :ok:
-
Abi broşüründe o yazıyor.Açıp bakabilirsin :ok:
Madem yaptın bir hayır tut bacağından ayır.
Git bir tane Blue bul ve kantara sok, bize net veriler ver.
:rm::hanz:
-
Aha!
Blue' da ortadan geçen ve zeminde bulunan şaft tüneli kılıklı şey yokmuş.:wnk: