škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: ogulcanatmaca - 10 Mayıs 2011, 17:04:36
-
Ekim 2010 da almış olduğum octavia 1.6 tdi aracımın ilk yağ değşimini erken yaptırmak istiyorum araç şu an 4250 km de yanlızca yağ ve yağ flitresini değiştireceğim bunun sizce bir faydası olur mu? böyle bir işlem yaptıran var mı? servis elemanlarının yorumları nasıl?
-
değiştirmeniz faydanıza olacaktır .ilk 1000-2000km arası yağ değişimini yeni motordaki çapakların temizlenmesi açısından yararlı bulanlarda var gereksiz bulanlarda .ben olsam değiştiririm:)
-
Zararı olmaz...
-
valla ben aracı alırken servise sordum, bana 10000 km ya da 1 yıl hangisi önce dolarsa gel dediler. ben de öyle yapmayı düşünüyorum. ancak 2000 km de yağı kontrol ettiğimde yağın oldukça karardığını görmüştüm. e artık servis ne diyorsa onu yapacağız.
-
valla ben aracı alırken servise sordum, bana 10000 km ya da 1 yıl hangisi önce dolarsa gel dediler. ben de öyle yapmayı düşünüyorum. ancak 2000 km de yağı kontrol ettiğimde yağın oldukça karardığını görmüştüm. e artık servis ne diyorsa onu yapacağız.
Yağ o hale geldiyse servisin dediğini hiç de dinlemem gider hemen değiştiririm yağı.:wnk:
-
Ugur bey hakli, sonucta ayni yag turbo kelebegini yaglamak icinde kullaniliyor, ne kadar kirli olursa basiniza is acma ihtimali o kadar artiyor tabi.
-
arkadaşların belirttiği gibi sıfır araçlarda ilk yağ değişimi erken yapmanızın faydası var...birde yağın kıvamına yağ çubuğundan biraz örnek alıp bakın iki parmağınız arasında....hale iki parmak arasında sünme yapıyor mu diye ki ozaman özelliğini yetirmemiştir daha...
-
peki servisler böyle kazançlı bir durumdan niçin vaz geçsinler ? niçin 2000 km sonra gelin demiyorlar da 10000 km sonra gelin diyorlar ? sonuçta yağdan kaynaklanacak bir motor ve turbo arızasında, garntiden dolayı başı ağrıyacak olan da kendileri değil mi ?
-
eskiden araçlarda uzun rodaj süreleri vardı ancak gelişen imalat teknolojileri sayesinde günümüzde artık çok kısa sürüyor bu rodaj süresi..mercedes gibi araçlar hariç, onların rodaj süresi yok direk normal kullanıma başlıyorsunuz..
yağ değişim konusuna gelince.. yağ değişmenin faydadan başka hiçbir zararı olmayacağı için değişmeniz sıfır motorunuz için mutlaka faydalı olacaktır
-
Yorum yazan herkeze teşekkürler bu hafta sonu yağ ve yağ filtresi değişimi yaptiracagim servistekilerin yaptiği yorumlari sizinle paylaşirim...
-
Yorum yazan herkeze teşekkürler bu hafta sonu yağ ve yağ filtresi değişimi yaptiracagim servistekilerin yaptiği yorumlari sizinle paylaşirim...
bekliyoruz.
-
peki servisler böyle kazançlı bir durumdan niçin vaz geçsinler ? niçin 2000 km sonra gelin demiyorlar da 10000 km sonra gelin diyorlar ? sonuçta yağdan kaynaklanacak bir motor ve turbo arızasında, garntiden dolayı başı ağrıyacak olan da kendileri değil mi ?
Kalkip kendilerine soylenen rakamin disina cikarlarsa sorgulanacaklarini bildikleri icin 10.000 diyorlar, ama ben servisteki usta ile, ayrica konustum, normalde 10.000 derler, ama benim kendi arabam olsa 5000 i bulmadan degistiririm dedi. Ford'da benzeri bir standard var, ama onlarda da servisteki ustalar degistirin diyorlar. Velhasil turbolu araclarda benim konustugum kisiler, ilk yagi erken degistirin diyorlar ki mantikli. Bu arada turbo arizasi garanti kapsaminda degil, en azindan benim bildigim kadariyla.
-
bugün aracı servise götürdüm ve yağ yağ flitresi değişimi yaptırdım 165 tl tuttu. bu fiyatta özellikle 5-30 yağın büyük payı var litresi 27 tl flitre 14 tl işçilik 27 tl (%20 kampanyası) yağ değişiminin cok gerekli olmadığını ancak ilk 2000 km de araç motorunun ve parçalarının alışma süreci olduğunu bundan dolayı faydalı olacağını söylediler. Aracın ilk 2000 km deki kullanımlarında motor kaputunda aşırı bir ısınma oluyordu sonra bu olay azalınca yağ değiştirmeye karar verdim 15000 km de normal bakımını yaptırıp o şekilde devam etmeyi düşünüyorum bu arada servislere yeni bakım periyotları tablosu gelmiş tdi cr ler için yağ değişimi 15000, tdi pd(pompa diesel) ler için 10000 km
-
evet ya arkadaşlar bende geçen cumartesi ataya gitmiştim %20 den faydalanayım diye.
ancak 1.6 tdi cr için bakım periyotları 15000km olmuş. bende erken yaptırmanın geregi olmadıgını düşünerek bakımı ertelemiştim. ancak burada yazılanlara bakılırsa bir an önce yagı ve filtreleri degiştirmekte fayda var.
bu arada araç üzerinde hiçbir degişiklik yapmadan 10bin olan bakım nasıl 15bin oluyor anlamadım. ya 10dur yada 15. durupduruken 15e nasıl neden uzatılır anlamadım??
madem 15binde olabiliyordu neden 10binde çagırdılar??
-
evet ya arkadaşlar bende geçen cumartesi ataya gitmiştim %20 den faydalanayım diye.
ancak 1.6 tdi cr için bakım periyotları 15000km olmuş. bende erken yaptırmanın geregi olmadıgını düşünerek bakımı ertelemiştim. ancak burada yazılanlara bakılırsa bir an önce yagı ve filtreleri degiştirmekte fayda var.
bu arada araç üzerinde hiçbir degişiklik yapmadan 10bin olan bakım nasıl 15bin oluyor anlamadım. ya 10dur yada 15. durupduruken 15e nasıl neden uzatılır anlamadım??
madem 15binde olabiliyordu neden 10binde çagırdılar??
Aynı motorun Almanyadaki bakım aralığı 30 bin dir ama ne yazıkki ülkemizde aynı durum söz konusu değil koşullar pek el vermiyor :)
-
Aynı motorun Almanyadaki bakım aralığı 30 bin dir ama ne yazıkki ülkemizde aynı durum söz konusu değil koşullar pek el vermiyor :)
nasıl olabiliyor böyle bişi anlamadım. yagı mı farklı_ filtre mi farklı?????
-
nasıl olabiliyor böyle bişi anlamadım. yagı mı farklı_ filtre mi farklı?????
Yağ konusu bayağı derin mevzu en son geçenlerde bulgaristan üzerinden kaçak castrol yağların girdiğinden bahsediliyordu filtre ise aynı filtre.
Yanlız onların yakıtları daha iyi bizimkine göre yol koşullarıda öyle 30 binden öncek bakıma girmiyorlar :)
Biz kendi arabamızda 7500 de değiştiriyoruz neden derseniz turbo araçta yağ önemlidir şakaya gelmez 2 senede sorun çıkarmaz ama uzun vadede üzebilir :)
-
sonunda bende erken bakıma girenlerdenim. ancak biraz fazla tuttu maliyeti diye düşünüyorum. 330 tl..
araç 10500 km de daha. ancak erken yaptırayım dedim bende.
bu arada araç hareket ettiginde kapılar otomatik kilitleniyor.
sis farı takabileceklerini ancak özelliklerini açamayacaklarını söylediler.
hız sabitleyici için araç uygun dediler ancak 650 tl fiyat çıkınca taktırmadım tabiki..
sis farı içinde 500 tl dediler???
anlayacagınız hiç makul fiyatlar değil bence..
-
sonunda bende erken bakıma girenlerdenim. ancak biraz fazla tuttu maliyeti diye düşünüyorum. 330 tl..
araç 10500 km de daha. ancak erken yaptırayım dedim bende.
bu arada araç hareket ettiginde kapılar otomatik kilitleniyor.
sis farı takabileceklerini ancak özelliklerini açamayacaklarını söylediler.
hız sabitleyici için araç uygun dediler ancak 650 tl fiyat çıkınca taktırmadım tabiki..
sis farı içinde 500 tl dediler???
anlayacagınız hiç makul fiyatlar değil bence..
ya bu fatura biraz yüksek değil mi ? ben de 9000 km deyim ve ilk bakıma girmeyi düşünüyorum. hangi servise girdin ve araç üzerinde hangi şlem ler yapıldı bizi bilgilendirsen ...
-
Yetkili servise gidersen yağ + tüm filtreler + cam suyu + işçilik falan filan derken 300 normal...
-
ya bu fatura biraz yüksek değil mi ? ben de 9000 km deyim ve ilk bakıma girmeyi düşünüyorum. hangi servise girdin ve araç üzerinde hangi şlem ler yapıldı bizi bilgilendirsen ...
ben ataya gittim.
yag+filtreler+tapa+işçilik... derken 330 gayme sıkışmış işte.
fatur yanımda olsa daha deteylı yazardım ama aklımda kalanlar bunlar.
ha birde aklımda kalan işçilikten iyi giydirdikleri:(
-
valla ben aracı alırken servise sordum, bana 10000 km ya da 1 yıl hangisi önce dolarsa gel dediler. ben de öyle yapmayı düşünüyorum. ancak 2000 km de yağı kontrol ettiğimde yağın oldukça karardığını görmüştüm. e artık servis ne diyorsa onu yapacağız.
Benimde km 3000de yağ şu an kararmış vaziyette, bence normal
bilmiyorum ama binlerce km yapıp yağım hala ilk aldığım renkde diyen varmı ? :)
-
ben ataya gittim.
yag+filtreler+tapa+işçilik... derken 330 gayme sıkışmış işte.
fatur yanımda olsa daha deteylı yazardım ama aklımda kalanlar bunlar.
ha birde aklımda kalan işçilikten iyi giydirdikleri:(
valla her durumda pahalı bence. açıkcası benim kafamda 200 tl gibi bir rakam vardı sen böyle yazınca sükutu hayale uğradım.
şu işçilik konusunda arkadaşlara yardım etsek fiyattan düşerler mi acaba :++:
-
aslında 2 yıl garantisi var çok uzun bir süre değil bence adamlar 2 yılda motora bir şey olmayacağını biliyorlar. boş yere dünya para veriyoruz ben ilk bakım için servise gitmeyeceğm garanti dışı olurmuş olursa olsun.yarı fiyatına dışarıda yaptıracağım.2 yıl boyunca hesapladığında motor arızası çok düşük ihtimal verse bile aradaki farkla arızamı gideririm. sizce ne olur gitmesek
-
aslında 2 yıl garantisi var çok uzun bir süre değil bence adamlar 2 yılda motora bir şey olmayacağını biliyorlar. boş yere dünya para veriyoruz ben ilk bakım için servise gitmeyeceğm garanti dışı olurmuş olursa olsun.yarı fiyatına dışarıda yaptıracağım.2 yıl boyunca hesapladığında motor arızası çok düşük ihtimal verse bile aradaki farkla arızamı gideririm. sizce ne olur gitmesek
zaten sıkıntı şurda bir makine iki yıl boyunca büyük bir arıza çıkarmazsa birdaha büyük bir arıza çıkarması zor motor arızaları genelde üretim hatalarından dolayı iki yıl içerisinde gerçekleşiyo. Çin malı motosikletlerle ilgili görüştüğüm bir seviste bu motorlar 100(yüz) km arızasız şekilde giderse birdaha sıkıntı çıkarmıyo demişlerdi.
birde işin değişik kısmı aracı satışa çıkardığınızda aracın servis bakımlı olması size avantaj sağlayacaktır. Gelelim yarı fiyatı olayına zaten parça fiyatları eğer orjinalse her yerde aynı ve servisin taktığı parçalar kendi başına da garantili.
-
10000 bakımı için izmir renk oto yu aradığımda ilk bakımın 15000 e çıktığını söylediler. ancak ben yine de ilk bakımı yaptıracağım. zaten 1 ay sonra 1 yıl doluyor. boya işi var. gitmişken onu da aradan çıkarayım diyorum.
-
Garanti bozulur denilerek kendilerine bağlıyorlar, aslında özellikle ilk yıl arabayı tamamen orjinal kullanarak gözlemleyin. Motorlar artık eskisi gibi değil, 10-15 bini sorunsuz deviren motor kolay kolay sorun açmaz(kısa vadede), olursa elektrik-elektronik sorunları olabilir. İlk yılı devirdikten sonra 2 yıl garantinin geriye çok direk önemi kalmıyor, araçlara zaten ilk 5 yıl içerisinde herhangi bir şansızlık olmadığı sürece yağını, suyunu, tuzunu koyup kullanıyorsunuz sadece.
-
Arkadaşlar 1.6 tdi motorların ilk bakımları 15000 km veya 1 yıldır.Bu tür araçlarda turbo yag ile beslendiği için değiştirmek zorundasınız Serviste kullanılan yağlar bu araçlar için özel olarak üretilmiş castrol 5/30 yağlardır ve farklı yağlar kullandığınız zaman turbonuz garanti dışı kalır
-
ben 15000 bakımını antalya skoda servisinde yaptırdım zannedersem temmuz ayıydı. 305 tl gibi bir şey ödedim.
-
1,6 TDI motorlar CR enjeksiyon türü motorlardır ve pompa enjeksiyonlu motorlarda kullanılan turbo yağlama sistemlerini kullanırlar yani iki turboda kartelden aldığı yağı kullanır.
Ayrıca turbonun hiç bir serviste garanti kapsamında olmaması lazım bildiğim kadarıyla.
Garanti hikayesini Baki abi anlatmış zaten kendilerine bağlamak için yapıyorlar.
Yağ olarak Mobil-1 öneririm bence Castroldan daha üstün bir yağ.