škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: kerem61 - 29 Temmuz 2011, 10:26:53
-
Kaç vites yeterli olur?
ZF Friedrichshafen AG, Bentley Mulsanne, Hyundai Equus gibi araçlara 6 ve 8 kademeli otomatik şanzıman tedarik eden bir şanzıman üreticisi. Firma dünyanın ilk 9 kademeli otomatik şanzımanını ürettiğini duyurdu.
Enlemesine yerleştirilmiş motora sahip arkadan itişli araçlarda yakıt tasarrufu sağlaması amaçlı şanzımanlar üreten firma, yeni şanzımanın önden çekişli araçlarda yakıt ekonomisini belirgin şekilde arttırdığını ve performansı iyileştirdiğini açıkladı.
Yeni şanzıman güney Carolina’daki Greenville tesislerinde üretilecek ve ilk defa Chrysler marka araçlarda kullanıma geçecek.
http://www.arabam.com/haber/Otomobille-Yasam-Kac-vites-yeterli-olur/Detay-291606
-
Kaç vites yeterli olur?
ZF Friedrichshafen AG, Bentley Mulsanne, Hyundai Equus gibi araçlara 6 ve 8 kademeli otomatik şanzıman tedarik eden bir şanzıman üreticisi. Firma dünyanın ilk 9 kademeli otomatik şanzımanını ürettiğini duyurdu.
Enlemesine yerleştirilmiş motora sahip arkadan itişli araçlarda yakıt tasarrufu sağlaması amaçlı şanzımanlar üreten firma, yeni şanzımanın önden çekişli araçlarda yakıt ekonomisini belirgin şekilde arttırdığını ve performansı iyileştirdiğini açıkladı.
Yeni şanzıman güney Carolina’daki Greenville tesislerinde üretilecek ve ilk defa Chrysler marka araçlarda kullanıma geçecek.
http://www.arabam.com/haber/Otomobille-Yasam-Kac-vites-yeterli-olur/Detay-291606
Motoru enlemesine yerleştirip arkadan itişli yaparlarsa tabii ki çok yakıt tüketecektir.:kiki:
-
Motoru enlemesine yerleştirip arkadan itişli yaparlarsa tabii ki çok yakıt tüketecektir.:kiki:
onlarında amacı zaten enlemesıne yerlesmıs arkadan ıtmelı motorlara yakıt tuketımı saglamak :D
-
Bence gerekli ama dişli sayısı arttıkça sanziman karmasiklasiyor , umarım Dsg gibi şikirdama problemi olmaz. 9 vites özellikle 120 civarı hızlarda motor devrini 1500 -2000 civarı tutmakta cok gerekli ve yakıt ekonomisine oldukça fazla fayda sağlayacaktır :)
-
Bence gerekli ama dişli sayısı arttıkça sanziman karmasiklasiyor , umarım Dsg gibi şikirdama problemi olmaz. 9 vites özellikle 120 civarı hızlarda motor devrini 1500 -2000 civarı tutmakta cok gerekli ve yakıt ekonomisine oldukça fazla fayda sağlayacaktır :)
ilerde 11 12 vites cıkar 150 de 2000 devırde gıdersın :hanz:
çok fantastık :++:
-
cvt ler zaten 2000 de 110 gibi gidiyor...
yada en fazla 2100 gibi...
ilginç bir şanzıman bunlar.
motor devrini ilk hareketten yani 0 km/s den itibaren 2000 devirde sabit tutarsanız araba 100ü geçene kadar hep aynı devirde kalıyor...
rover da kullandım beğendiğim bir tip ama işte zincir işi biraz ters, yaşlanınca kopması muhtemel ve masrafı yüksek...
-
onlarında amacı zaten enlemesıne yerlesmıs arkadan ıtmelı motorlara yakıt tuketımı saglamak :D
Arkadan itişli olacaksa ve motor da öne yerleştirilecekse, ne demeye enlemesine koyup da fazladan sürtünme kuvvetiyle uğraşırlar hiç anlamam.:wnk:
-
Arkadan itişli olacaksa ve motor da öne yerleştirilecekse, ne demeye enlemesine koyup da fazladan sürtünme kuvvetiyle uğraşırlar hiç anlamam.:wnk:
o kadar bılgılı degılım danısayım ozaman :) enlemesıne koysan ne fark edıyo boyuna koysan ne fark edıyor?
-
tekerleklere gücü aktarma ile ilgili.
arkaya şarftla aktarmak zorunda olduğundan şafta göre, öne şaftsız olacağından tekerleğe göre motor yönünü ayarlamak, aktarma esnasında güç kayıplarını azaltmak demek.
-
ZF Ecomat :D İstanbul'da mercedes otobüslerin arkasında yazardı...