škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: demirhan - 16 Eylül 2011, 22:51:09
-
Arkadaslar benim fabıa ilk kontak cevirmede calıştııııı çalıştı- çalışmadı- ikinci marşta arabayı cok zor calıştırıyorum sorun neden kaynaklanıyor anlayamadım.Tekirdağa taşındım taşınalı bu problem daha sık olmaya başladı. İstanbuldayken usta boğaz kelebeginden kaynaklı bi sorun demisti ama ben boğaz kelebginden olacagını sanmıyorum acıkcası. Böyle bi sorun basına gelen varmı?(1.4 16v 101 hp fabıa)
-
Akü geldi birden aklıma ama bilemiyorum
-
Akü geldi birden aklıma ama bilemiyorum
Yok Sercan'ım akü yeni degişmiş 1 senelik bile değil yani. Marş motorunu cok iyi dönderiyor ateşlemiyomuş gibi oluyor.Ama ateşleme dede bi sorun yok sanki
-
Yok Sercan'ım akü yeni degişmiş 1 senelik bile değil yani. Marş motorunu cok iyi dönderiyor ateşlemiyomuş gibi oluyor.Ama ateşleme dede bi sorun yok sanki
Hmm o zaman bilemiycem abi bakalım ne yorumlar gelicek merak ettim bende
-
Birde şunu yazmayı unutmusum: İkinci marşa uzun süre bastıgımda yağ basıncı lambası yandı iki kere sesli ikaz verdi araba calısınca sustu.
-
yakıt pompasında sıkıntı olabilir,
şamandırada sıkıntı olabilir,
gaz pedalı elektronik değil de telli sistem ise onda sıkıntı olabilir...
ilk aklıma gelenler bunlar.
ama yakında olsa da deneme imkanı olsa belki farklı şeyler de çıkabilir...
aynen sanayi ustaları gibi oldu, abi getir bi görelim, bakarız... :)
-
yakıt pompasında sıkıntı olabilir,
şamandırada sıkıntı olabilir,
gaz pedalı elektronik değil de telli sistem ise onda sıkıntı olabilir...
ilk aklıma gelenler bunlar.
ama yakında olsa da deneme imkanı olsa belki farklı şeyler de çıkabilir...
aynen sanayi ustaları gibi oldu, abi getir bi görelim, bakarız... :)
Benzin istasyonumuda degistirdim(shell e gectim) bu arada acaba benzinden mi diye düsünüyorum benzinide son 4-5 depodur shell den alıyorum güvenilir diye.Bende cok merak etmeye basladım problemi acaba aramızda 101 hp kullanıcısı varmı yada böyle bir durum basına gelen.Zaten en kısa zamanda servise gidicem ama basit bi sorunsa eger beelki servise de gitmeme gerek kalmaz ben halledebilirim diye düsünüp konu actım.
-
bunun için servise falan gitmeye gerek yok bence..
ilk basışta çalıştırmaya gayret et :)
zaten ikincide uzun da olsa neticede çalışıyor değil mi? sorun yok bence...
bunu çözmek için servise gidince kim bilir neler neler değişip yine sorun giderilemeyebilir.. :)
bir de şunu deneyin isterseniz.
ilk marşa basmadan önce kontağı da açmadan, gaz pedalına yarım basıp bırakın bir..
sorun kesilirse, tel yada pedal kontrol edilebilir...
-
Servise sadece sorup bilgi alıcam zaten arabayı elletmem bi kac yere daha gösteririm ondan sonra.Fakat sertan kardes brinci marstan sonra calıstıramayınca, calıstırana kadar ak ile karayı seciyorum bildigin gibi degil yani. Bi kerersinde motor kapagını kaldırıp bogaz kelebegini havalandırdım bi kaç dakika daha sonra kapattım hemen calıstı ama bi sonrakinde bu işlem de yemedi.:(
-
bilerek yapma da, şayet tekrar karşılaşırsan bu durumla bir de hava yapan dizel motora yapılanı yapmayı dene bakalım, yakıt sistemi geri kaçırıyorsa yada pompadan kaynaklıysa yine bir fikir verir.. ilk basışta çalışmazsa ikinciye basmadan önce kontağı açıp bekle marş basmadan kapat, tekrar açıp bekle, basmadan kapat, en son 4. de marşa bas... ilk marş gibi çalışırsa bir fikir verir...
-
bilerek yapma da, şayet tekrar karşılaşırsan bu durumla bir de hava yapan dizel motora yapılanı yapmayı dene bakalım, yakıt sistemi geri kaçırıyorsa yada pompadan kaynaklıysa yine bir fikir verir.. ilk basışta çalışmazsa ikinciye basmadan önce kontağı açıp bekle marş basmadan kapat, tekrar açıp bekle, basmadan kapat, en son 4. de marşa bas... ilk marş gibi çalışırsa bir fikir verir...
Tamam mutlaka denerim tekrar bu durumla karsılacagım kesin zaten.... ayrıca tesekkür ederim yorumların icin
-
rica ederim, inş. kolay yoldan bir çözüm bulunur. kolay gelsin...
-
Aracınızda gaz teli yoktur, drive by wire sisteme sahip, servo motorlu gaz kelebeğidir. Çalıştırmadan önce son marş basma kademesinden bir önce bekleyin anahtarı çevirdiğinizde, tık sesi gelecek gösterge panelinin oralardan ondan sonra basın.(bunu her zaman yapın zaten, bizim arabalarda direk marş çevirmek çok doğru değildir, marş basmadan öncede pedala dokunmayın, enjeksiyonlu araçlarda da basılmamasıda gerekir zaten)
Bir diğer nokta,durumu görmeden, duymadan yazıyoruz ama diyelim ilk marşı almadı, hiçbir şeye dokunmayın arabanın hava filtresini sökün ve kafanızı iyice uzatıp kelebeğin konumuna bakın, kelebek o anda ne konumda duruyor, tam kapalı, hafif açık v.s. Hatta bunu ilk marştan öncede bakın derim bir, boğulmaya benzer bir seste çıkıyorsa kelebekte konumlama problemi olabilir.
Elektrik-elektroniğin içine çok girdiği motor ve sistemler, şu anda aklımıza gelmeyen herhangi bir başka problemde olabilir, görmeden şu demek biraz zor açıkcası o nedenle, anca olası ihtimalleri düşünmek şu durumda.
-
Hemen bakmaya iniyorum simdi.Bu arada boğaz kelebeği ile gaz kelebeği farklı seyler mi yoksa aynımı.Birde durum aynen sizin dediginiz gibi bir boğulma durumu söz konusu sanki.
-
Sorun halolldu arkadaslar problem hararet müşüründeymiş zaten uzunyolda hareretin birden düstügünü farketmistim ama belki bu arabaların uzun yolda huyu böyledir diye aldırış etmemiştim.Bu arada Çorludaki özel skoda servisine de(mustafa bey) burdan tesekkür ediyorum.Çok iyi ilgilendiler.
-
Hemen bakmaya iniyorum simdi.Bu arada boğaz kelebeği ile gaz kelebeği farklı seyler mi yoksa aynımı.Birde durum aynen sizin dediginiz gibi bir boğulma durumu söz konusu sanki.
Evet evet aynı şeyler :)
Sorun halolldu arkadaslar problem hararet müşüründeymiş zaten uzunyolda hareretin birden düstügünü farketmistim ama belki bu arabaların uzun yolda huyu böyledir diye aldırış etmemiştim.Bu arada Çorludaki özel skoda servisine de(mustafa bey) burdan tesekkür ediyorum.Çok iyi ilgilendiler.
Hadi gözünüz aydın, geçmiş olsun:):ok:
-
Evet evet aynı şeyler :)
Hadi gözünüz aydın, geçmiş olsun:):ok:
Teşekkür ederim