škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: mygokhan - 17 Eylül 2011, 10:10:23
-
İşinize yarayabilir :ok:
(http://www.turbomarketi.com/ARIZA_TESPIT_TABLOSU.jpg)
-
Görükmey aeğam bu
-
Diğer teşekkür edenler görmüş ki teşekkür etmiş..Tansel acaba f5 yapmayı denesen ?
-
Ek olarak , Benzinli turbo motorlarda dumb valve arıza yaparsa yeteri kadar basınç oluşmaz.
Wastegate valve ve selenoid valve'de hapı yutarsa gene ideal basınç oluşmaz.
Kötü yakıtta turbolu araç kendini kısar. Safe mode'da çalışır. Düşük basınç ile araç yürür. Ayrıca yüksek rakımlı bir yerde de gene araç kendini kısabilir :)
-
Ek olarak , Benzinli turbo motorlarda dumb valve arıza yaparsa yeteri kadar basınç oluşmaz.
Wastegate valve ve selenoid valve'de hapı yutarsa gene ideal basınç oluşmaz.
Kötü yakıtta turbolu araç kendini kısar. Safe mode'da çalışır. Düşük basınç ile araç yürür. Ayrıca yüksek rakımlı bir yerde de gene araç kendini kısabilir :)
Turbo muymuş, yeni gelin miymiş bu? Bu ne naz arkadaş ya?!:rm:
-
Heh görünüyür
-
Turbo muymuş, yeni gelin miymiş bu? Bu ne naz arkadaş ya?!:rm:
Turbo araçlar ne yazıkki narindir. Atmosferik araçlarda yapabildiğin gazladıktan hemen sonra kontakt kapamayı turbo araçlarda yapamazsın; yaparsan bir müddet sonra yağsız kalan turbo palleri, ve turbo yatağı bozulur.
Şehir içi kullanımlarda duruma göre kontakt kapamadan önce 10sn beklemen gerekir.
20-30km kullanımdan sonra 30sn rölantide beklemek hiç fena olmaz.
Otoban kullanımlarından sonra vereceğin molada ise 1-2dk rölantide beklemen gerekir.
Beklemek istemiyorsan turbo timer taktırırsın o senin yerine motoru bir müddet çalışır tutar ve motoru durdurur.
Veya son 500m'yi çok sakin yani bir nevi cool down şeklinde sürersen özellikle şehir içi beklemelerini azaltabilirsin.
-
Ben sürekli ilk çalıştırmada ve kullanım sonrası stop etmeden önce beklerim.