škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: Powolper - 22 Eylül 2011, 12:20:22
-
Arkadaşlar 1.6 TDI motor şehir içinde KM de kaç Lt. yakar ?
-
Nasıl kullandığına ve nasıl bir trafikte kullandığına göre 4 lt. ile 6.5 lt. arası değişiyor bende.
-
vallaha 2.5-4 bin arası devirde kullansan sizce kaç yakar şehiriçi
-
vallaha 2.5-4 bin arası devirde kullansan sizce kaç yakar şehiriçi
Hocam bu devir aralığı oldukça yüksek, ben hiç 3.000 devri görmem, bu devir aralığında ortalaman trafik açık olsa, otobanda kullansan bile 6 lt. den aşağı yakamazsın bence. yoğun trafikle birleşince 7.5 lt. leri bulabilirsin.
Ben 1500-2000 devir aralığında kullanırım genelde, şehir trafiğinde öyle performansa gerek kalmıyor.
-
Ben de 1500-2000 devir aralığında kullanıyorum ama arkadaşım 2000-3000 arasında kullanman lazım dizel motoru dedi. O zamanda tüketim artıyor ama motorda zarar görsün istemiyorum. Doğrusu nedir bunun?
-
Ben de 1500-2000 devir aralığında kullanıyorum ama arkadaşım 2000-3000 arasında kullanman lazım dizel motoru dedi. O zamanda tüketim artıyor ama motorda zarar görsün istemiyorum. Doğrusu nedir bunun?
Arkadaşınızın söylediği en az 10 sene öncesinde kaldı. Öyle olsa zaten vites değiştirme işareti çıkartmaz arabayı üretenler. Ekonomi için düşük devir kullanabilirsiniz, problem yok zarar görmez motor.
-
en verimli ve en ekonomik sürüş modu maksimum torkunu vermeye başladığı devir bandıdır.
yani 1.800-2.500 devir civarı.
en ekonomik olarak 2.000 devir civarı kullanır, motora hiç bir zararı olmaz sadece sürekli bu şekilde kullanılırsa diğer dizellerde motor biraz kurum yapar, egr ve süperb de partikül filtresi erken tıkanır.
bunlar problem değil, gerekirse egr sökülüp temizlenip takılır. uzun yolda ya da fırsat buldukça arada bir biraz devirli kullanıldımı egr de partikül filtresi de kendi kendini temizler.
40.000-50.000 km. de bir de carbon clean yapıldımı işlem tamam.
dizel devirli kullanılır sözü eski turbosuz dizeller için geçerli olup yzamanımızda hiç bir anlamı kalmamıştır ve tamamen yanlıştır.
çünkü eski dizellerde turbo olmadığı için gaza yüklenmek zorunda kalınıyordu. şimdi turbonun iş görür hale gelmesi için genelde 1.700-1.800 devir yeterli oluyor, gaza yüklenmeye gerek yok.
benzinli motorlar devir ile dizel motorlar tork ile iş gördükleri için zaten dizelin avantajı burada, düşük devirde yüksek tork üreterek az yakmak.
dizeli sürekli 3.000-4.000 devirde kullanmak demek cüzdana ihanettir.