škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: Cuneyt - 12 Ekim 2011, 12:05:14
-
Arkadaşlar, konuyu detaylarıyla fırsat bulunca paylaşacağım.
Şu kadarını yazayım şimdilik ;
Ankaraki Vw Yetkili Servisinin yardımcı olduğu, tamam işinizi halledelim, yapalım dediği bir konuda,
Skoda Ankara Ata yetkili servisindeki müşteri temsilcisinin sizi dinlememesi, daha derdinizi tam olarak dinlemeden konuyu kestirip atması ve sizinden başından savması olayın özüdür.
Ankaradaki arkadaşların gideceği tek yetkili servis AND OTO diye düşünüyorum.
30.000 bakımını burada yaptırdım ve burası şu anda Ankarada gidilecek tek yetkili servis.
En azından müşteriyi dinleme, güleryüz ve samimiyet var.
Fırsat bulunca Skoda Atanın müşteriye davranış biçimini olduğu gibi aktaracağım arkadaşlar.
-
Nedense hiç şaşırmadım...:)
-
Nedense hiç şaşırmadım...:)
:+1:
Atayla kaç kere kavga ettim ben bile hatırlamıyorum:D
En sonunda mahkeme ile direksiyonu değiştirmiştim ondan gayri aramız iyi kendileri ile.Hani sahibini de tanıyoz ediyoz ama çalışanlar kötü olunca yapacak bir şey olmuyor.
-
yüceye bildirdiniz mi bu şikayetleri?
-
yüce canlıya bakar.. :)
-
cıddıye alınması gereken bır konu yuce tarfından.yuceden araba alarak canlıyı vermıssın zaten.
-
Arkadaşlar bir arkadaşım vasıtasıyla aracıma Almanyadan gelen orijinal Bluetooth sistemi geldi.
Biliyorsunuz, aracımda EE’den temin ettiğim Fiscon Bluetooth sistemi var.
Fabrika çıkışı Bluetooth sistemini elde etmem nedeniyle Fiscon Bluetooth cihazının çıkarılması, Almanyadan gelen cihazın montajının yapılması gerekiyordu.
Önce yolum üzerinde olması nedeniyle yetkili bir Vw servisine gittim.
Aracın markasını söylemedim, yalnızca Vw grubunun aracı olduğunu, navigasyon cihazını ( RNS 510- Columbus ) u kendilerinden almadığımı, montaj konusunda yardımcı olup olamayacaklarını söyledim.
Bir iki görüşme sonrası yetkili servisten bir arkadaş geldi, aracıma baktı, istediğim montajı yapabileceklerini ve bana yardımcı olacaklarını söyledi.
Ancak aracın markasının Skoda olduğunu anladıklarında böyle bir montajı yapamayacaklarını, bana Skoda yetkili servisine gitmem gerektiğini söylediler.
Biz de Skoda ATA yetkili servisinin yolunu tuttuk, durumu anlatmaya çalıştık, durumu anlattım demiyorum çünkü müşteri temsilcisi sizi kulağıyla değil, başka yeriyle dinliyor.
Elemanın hal ve tavırlarından bize yardımcı olmayacaklarını zaten hemen anladık.
Servis yetkilisinin bana ilk sorusu "Navigasyonu bizden mi aldın” sorusuydu.
Ben de “ Hayır, dedim, dışarıdan aldım.
Aracımda Fiscon Bluetooth bağlantısı zaten var, kabloları her şey takılı, siz sadece teybi çıkarıp orijinal Bluetooth kutusunu sokete takacak, Vag Com cihazıyla kodlama yapacaksınız, hepsi bu kadar dedim.
Ama servis yetkilisi bu basit isteğe olumsuz cevap verdi, zaten son derece de ilgisizdi, bir Vag Com cihazıyla kodlama yapmaya yanaşmayacak kadar.
Kendisine Vw yetkili servisinin bu konuda bana yardımcı olduğunu, ama Skoda yetkili servisinin bu konuda ne yazık ki çok ilgisiz ve lakayt olduğunu, bu servisle artık işim olmayacağını da söyledim.
Tabi servis yetkilisinin yine umurunda değildi ne dediğimiz.
-
Geçmişte Ata ile yaşanan sorunları anlatsam roman olurdu heralde. Yöneticisinde iş yokki çalışanında olsun.
-
Arkadaşlar,
Aracımın 15.000 km bakımını Skoda ATA'da, 30.000 bakımını da Skoda AND OTO yetkili servisinde araç daha 1 yaşına girmeden her iki servisi de ziyaret ederek yaptırdım.
Skoda ATA yetkili servisi sadece müşteriye ilgi, güleryüz konusunda değil, bakım konusunda da zayıf ve acemi bir servis.
Bunu daha önce yazmadık çünkü, onlar da ticaret yapıp para kazanmaya çalışıyorlar.
Belki bir noktaya kadar müşteriye zararı olmayan bazı acemilikleri ve zayıflıkları kabul edilebilir,
Ama müşteriye güleryüz göstermeme, ilgisizlik, umursamazlık ve basit bir konuda yardımcı olma gayretini göstermeme gibi hareket ve davranışlar kabul edilemez.
Yukarda anlattığım montaj olayı servisin en fazla yarım saatini alacak bir montaj işlemiydi, sadece teyp sökülecek, soket takılacak ve kodlama yapılacaktı,
Üstelik ücreti mukabilinde ve garantisi devam eden bir araca bu işlem uygulanacaktı.
Tüm bu nedenlerden dolayı basit bir konuda müşterisine yardımcı olma gayreti içinde olmayan bir servis hakkındaki düşüncelerimi açık yüreklilikle ve net olarak yazıyorum.
-
Skoda AND OTO’ ya gelince ;
Ata'dan çok daha profesyonel ve bilgili çalıştıklarını düşünüyorum,
Çalışanların daha kaliteli olduğu inancı ben de hasıl oldu.
Ve her şeyden önemlisi müşteriye güleryüz, ilgi ve alaka gösteriliyor,
En azından basit istekleriniz konusunda size yardımcı olunuyor.
Örneğin beni kendi servis araçlarıyla aracım bakımda olduğu için çalıştığım kuruma kadar bırakma nezaketini gösterdiler,
O sırada aracının bakımı yapılan bir bayanın "beni neden bırakmıyorsunuz" tepkisine de oldukça güzel ve nezih bir şekilde karşılı verilerek “Efendim, size de indirim uyguluyoruz, bu arkadaşımız servis indiriminde yararlanmıyor, ama biz sizi yine de istediğiniz yere bırakalım cevabını vererek hem müşterilerinin gönlünü almış, hem de olması gereken davranış biçimini göstererek müşteriye önemli olduğunu hissettirmiştir.
Aracın 15.000 bakımında ise araç Ata yetkili servisinde bakımdayken buna benzer bir talebimiz çok daha kısa bir mesafe için ATA yetkili servisinden olmuştu( 2 km uzaklıktaki arkadaşımın araç bakımdayken servise getirilmesi gibi… )
Ancak kendilerinden böyle bir hizmetlerinin olmadığı gibi klasik bir cevap gelmiş, kendilerini müşteriye yardım etme gayreti içinde görmemiştik.
Bu yetkili servis hakkında söyleyebileceğim tek iyi şey hafta sonunda sabah erken saatlerinde giderseniz poğaça ve çay ikramları olduğu.
Bunun dışında her yönden zayıf ve uzak durulması gereken bir servis bana göre.
-
Emin olun ki atadaki elemanlar sizi can kulağıyla dinlese bile yapamayacaklardı.Takmayın gitsin.
Eğer sinirlendiyseniz serviste bağırın çağırın onlar bu dilden anlıyorlar.
-
Emin olun ki atadaki elemanlar sizi can kulağıyla dinlese bile yapamayacaklardı.Takmayın gitsin.
Eğer sinirlendiyseniz serviste bağırın çağırın onlar bu dilden anlıyorlar.
Kafaya takmadım bu konuyu, sadece garipsedim,
Bunu net olarak söylemeliyim.
Bunları da burada özellikle paylaştım,
Müşterisine değer vermeyen bir servis olduğunu diğer arkadaşların da bilmesini istedim.
Müşteriye zararı olmayan acemilik ve zayıflıklar hoş karşılanabilir,
Ama müşteriye değersiz olduğunun hissinin verilmesi, güleryüz ve ilgi gösterilmemesi, lakayt davranışlar hoş karşılanamaz,
Bütün bunları da bu sepeble sizlerle paylaştım.
-
ata ile ilgili cok şikayet var.Bu konuyu actıgınız cok iyi olmuş gercekten ama bu şikayetleriniz mutlaka ve mutlaka yüce otoye genel müdürlüğer iltmeniz gerekirki sonuç alabilelim
-
Yüce oto bi şey yapmaz.Ankara'da 100 Škodadan 70'ni ata satıyor..
-
ata ile ilgili cok şikayet var.Bu konuyu actıgınız cok iyi olmuş gercekten ama bu şikayetleriniz mutlaka ve mutlaka yüce otoye genel müdürlüğer iltmeniz gerekirki sonuç alabilelim
Çok üzerinde durduğum ve kafaya taktığım bir konu değil,
O yüzden Yüce Otoya iletme ihtiyacı hissetmedim.
Bu konuyu değerlendireceğim ancak.
Bugünlerde aracın 30.000 bakımını yaptırdım.
Beni daha Yüce Otodan aramadılar, aradıklarında Ata yetkili servisi hakkındaki rahatsızlığımı aktaracağım.
-
Yüce oto bi şey yapmaz.Ankara'da 100 kodadan 70'ni ata satıyor..
bence yapar... benzer durum bizimde başımıza geldi şikayetlerimizi yüce otoya telefonla bildirdik ve bununlada kalmayıp almanya ya yazacagımız yazının bir nüshasının faksını cektik yüce otoya.Bir gün sonra bizim yetkili servis olmuş kuzu.3 ay boyunca 5 yada 6 kez yüce otodan aradılar bizi servisinizden memnunmusuz diye
-
aracım mayıs 2011 ata skoda çıkışlı (maalesef) aklımda yokken gırdık aldık cıktık neyse, yaz aylarında aracımda bır kaza sonucu boya kalkması oldu.(forum iyi blir:D) çöp konteynırına surtmus dedem. ankaraya geldık ataya gıttım hem bagaj kapak kılıdım ıcın hemde hasar onarımını kaskonun mını onarım ve hasarsızlık temınatından karsılayabılırmıyız dıye elemanı bulmak bır dert anlatmak baska bır dert neysekı sonuna kadar dınledı tabi sonrası facia arka camurlugu gostererek burası harıc 600 tl burayla 900 tl yı bulur dedı kufur etmiş gibi olduk hem velilerim hemde ben. arkasından 2 gun sonra and otomotıv le zekı unaldıyı(bana 450-500 tl dedeme 400-450 tl demış) buldum ılk and otoya gıttım dedem ıçerde otururken gorustum durumu anlattım kaskoyu kırdırmak ıstemedıgımı ama dedeme yaptırtmaktan vazgectıgımı soyleyecegımı soyledım.(dedem surukledı ılle yaptırıcam ben diye) ama yine yaptırtacagımı soyledım araba dedemın uzerınde oldugu ıcın(ozel bir sebepten) kaskoda onun uzerınde dolayısıyla ımzası gereklı kaskodan yaptırmak ıcın, neyse, hasar danısmanı durumu anlayısla karsılayıp işçilik v.s. masraf almayıp sadece boya masrafı 300 tlye işi yapabileceklerini söyledi ve şoke oldum. bugun karar verdik navigasyon çelik jant arka camların elektırıklıye cevrılmesı sis farları ve otomatık kılıt ozellıgını and otomotıvde yaptırıcaz herşeyden önce 1 değil daha fazla müşteri kazandılar. hemde sadece 1 seferlik iletişimle her yerden,her fırsatta teşekkür ediyorum and otomotive eminim 10 yıl içinde satışları atayı geçer muhtemelen rs tamponuda ordan sipariş ederim ama daha mayısa var:) tepkinizde yuzde yuz haklısınız eğer yanımda ailem olmasaydı muamelenin allahını gorurlerdi ki atanın sahıbının kardesıde efe hondanın sahıbı ve efe nın sahıbının oglunu annem 5 yıl okuttu orta okulda sımdı o cocuk.:)
-
Skoda Ata yetkili servisinden şikayetçi olan bu kadar arkadaşımızın olması bu yetkili
servisin hizmet verme noktasında problemleri olduğunu açıkça ortaya koyuyor.
-
Yüce oto bi şey yapmaz.Ankara'da 100 kodadan 70'ni ata satıyor..
diyorum işte yüce paraya bakar inat etmeyin... :) bu adamlar bu şekilde hizmet verebiliyorsa ortada bir denetimsizlik var demekki....
çok şükür benim istanbuldaki skoda yetkili servisim mkemmel, ismini vermeyeyim reklam olmasın burada :) :)
hatta profilime imza mı yapsam bunu güzelmiş....
YÜCE CANLIYA BAKAR...
-
valla ben istanbul ümraniyede oğuşlar a gidiyorum gerek servis gerek diğer işlemler için.ertesi günde hemen yüceden arıyolar işte memnunmusunuz bi şikayetiniz var mı diye.bence siz yüce otoya bildirin sonuçta bu markaya zarar veriyor
-
bu skodanin kesinlikle yuce'den cikmasi gerek. gerci seat yuceden cikip dogusa gecti daha da kotu oldu.
-
Ankarada Zeki ÜNALDI var, burayı da ziyaret ettim,
Burası aslında bu üç servis arasında en başarılısı,
Ancak Zeki ÜNALDI'nın yetkili servis olma durumu bitmiş,
Özel servis olarak çalışıyorlar.
Ankarada şu anda gidilesi tek yetkili servis Skoda AND OTO.
-
Yüce oto bi şey yapmaz.Ankara'da 100 kodadan 70'ni ata satıyor..
Bu konuda hemfikirim. Aracımı Ata'dan satın alan biri olarak üst (satış) ve alt kat (yedek parça servis) arasında dağlar kadar fark olduğunu düşünüyorum. Ata'nın satış kısmındaki elemanların And'a göre birikim, pazarlama ve sunum açısından daha iyi olduğunu söyleyebilirim kendi deneyimime göre.
Aracımı almadan AND'a gidip yarım saat boyunca araç incelememe rağmen, yaşımdan mı bilemiyorum artık kesinlikle ilgi alaka gösterilmedi bana. Potansiyel müşteri gibi görülmedim muhtemelen, gelen eleman ise sadece kaçamak cevaplar vermekle yetindi.
Ata'da ise Satış biriminin yaklaşımı çok daha farklıydı. Sunan arkadaş araçla ilgili gayet bilgiliydi. Sadece satış pazarlama yetisi açısından söylemiyorum, test sürüşünde ani fren, geyik testi, slalom, esp dahil onlarca güvenlik özelliğini çok iyi gösterdi, adama pazarlamacılığından öte, sürüş profesyoneli olarak saygı duydum gerçekten. Alımda Ata'yı tercih nedenim budur aslında.
Diğer yandan servis olarak ise AND'a göre; hem fiyat politikası, hem müşteri hizmetleri, hem de kalite olarak çok geride ATA. En basitinden ürün kodunu vermeme rağmen en önce orjinal krom egzoz parça bizde bulunmuyor deyip SuperSkoda'dan getirtmeme neden oldular, sonra da getirdiğim ürünün montajını yaparken, aa bu bizim listede de var fiyatı da şuymuş diyebiliyorlar. Bluetooth'un retrofit takılabildiği hakkında en ufak bir fikirleri yok. Bunun gibi onlarca şey, 15.000 bakımında söylediğim şeyleri ilgilendik deyip dokunmamaları. AND yetkili servis olarak müşteri ilişkilerinde gayet olumlu ve fiyat olarak da yedek parçada çok daha iyi.
AND'ın tek eksiği Ankara gibi bir yer için servisi daha iyi, ferah ve modern bir garaj alanına ihtiyaçlarının olması.
Sonuç olarak bu iki yeri de hizaya getirecek, eksiklerini gösterecek Ankara'da yeni bir Skoda servisine aslında ihtiyaç var.
-
bende özel servisimden hiç mennun değilim , cuma akşam 90000 bakım için bırakıyorum cumartesi saat 11 de araba hazır diye arıyorlar , cazip kart ödemesi avantajları sunuyorlar olmaz ki canım böyle. işim var diyorum arabayı evin önüne getiriyorlar , hiç ama hiç memnun değilim özel servisimden.
-
Bu konuda hemfikirim. Aracımı Ata'dan satın alan biri olarak üst (satış) ve alt kat (yedek parça servis) arasında dağlar kadar fark olduğunu düşünüyorum. Ata'nın satış kısmındaki elemanların And'a göre birikim, pazarlama ve sunum açısından daha iyi olduğunu söyleyebilirim kendi deneyimime göre.
Aracımı almadan AND'a gidip yarım saat boyunca araç incelememe rağmen, yaşımdan mı bilemiyorum artık kesinlikle ilgi alaka gösterilmedi bana. Potansiyel müşteri gibi görülmedim muhtemelen, gelen eleman ise sadece kaçamak cevaplar vermekle yetindi.
Ata'da ise Satış biriminin yaklaşımı çok daha farklıydı. Sunan arkadaş araçla ilgili gayet bilgiliydi. Sadece satış pazarlama yetisi açısından söylemiyorum, test sürüşünde ani fren, geyik testi, slalom, esp dahil onlarca güvenlik özelliğini çok iyi gösterdi, adama pazarlamacılığından öte, sürüş profesyoneli olarak saygı duydum gerçekten. Alımda Ata'yı tercih nedenim budur aslında.
Diğer yandan servis olarak ise AND'a göre; hem fiyat politikası, hem müşteri hizmetleri, hem de kalite olarak çok geride ATA. En basitinden ürün kodunu vermeme rağmen en önce orjinal krom egzoz parça bizde bulunmuyor deyip SuperSkoda'dan getirtmeme neden oldular, sonra da getirdiğim ürünün montajını yaparken, aa bu bizim listede de var fiyatı da şuymuş diyebiliyorlar. Bluetooth'un retrofit takılabildiği hakkında en ufak bir fikirleri yok. Bunun gibi onlarca şey, 15.000 bakımında söylediğim şeyleri ilgilendik deyip dokunmamaları. AND yetkili servis olarak müşteri ilişkilerinde gayet olumlu ve fiyat olarak da yedek parçada çok daha iyi.
AND'ın tek eksiği Ankara gibi bir yer için servisi daha iyi, ferah ve modern bir garaj alanına ihtiyaçlarının olması.
Sonuç olarak bu iki yeri de hizaya getirecek, eksiklerini gösterecek Ankara'da yeni bir Skoda servisine aslında ihtiyaç var.
çok yerinde ve sağlıklı gözlemler... %1500 katılıyorum.
-
bende özel servisimden hiç mennun değilim , cuma akşam 90000 bakım için bırakıyorum cumartesi saat 11 de araba hazır diye arıyorlar , cazip kart ödemesi avantajları sunuyorlar olmaz ki canım böyle. işim var diyorum arabayı evin önüne getiriyorlar , hiç ama hiç memnun değilim özel servisimden.
serhan abi görür bunu :knp:
-
bende özel servisimden hiç mennun değilim , cuma akşam 90000 bakım için bırakıyorum cumartesi saat 11 de araba hazır diye arıyorlar , cazip kart ödemesi avantajları sunuyorlar olmaz ki canım böyle. işim var diyorum arabayı evin önüne getiriyorlar , hiç ama hiç memnun değilim özel servisimden.
Serkan döver bak, demedi deme!:rm::kiki::hanz:
-
bana güleryüz ve ilgili davransınlar yaptıkları iş cokta önemli değil.
banaoctaviayı aldıran bu yaklaşımları oldu
bazı galeriler ve servis elemanlarıda adeta kendi paramızla bizi azarlıyor arkadaş.
-
AND' a hiç gitmedim ama yedek parça-bakım vs. olarak ATA daha uygun fiyat veriyor.
-
10 yıldır skoda kullanıcısıyım
2 octavia yı da AND dan aldık
Tüm bakımları AND da yaptırdık
Daha ATA dan satış-servis aşamasında memnun olan duymadım
Bir kaç kere aksesuar için fiyat almaya gittim, pahalı fiyat verdiler.
Bir kere de telefon açtım birşey sormak için, bir küfür etmedikleri kaldı.
Ha AND servisi de eski benzinli aracımdaki aniden devrin artması ve stop etmesi sorununu haftalarca çözemedi en son 700 tl istedi boğaz kelebeği değişimi için..yaptırmadım balıkesir'de 23 yaşında vw-skoda servisinde çalışan bir çocuk anında dedi ki abi bu hararet müşüründen. değiştirdi tak düzeldi araç 50 lira gibi komik birşey verdik 50 de bahşiş verdim ramazan bayramı günüydü motorsikletiyle bigadiç ten 40 km yol geldi.
Ankara'da malesef ahanda budur diyebileceğim bir satış-servis yok
-
dun okula gırdım baktım beyaz bır superb plakalık ATA yazıyor.acaba bızden bırısımı? 61 plaka ıdı