škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: mutluoztan - 14 Ekim 2011, 13:13:27
-
Arkadaşlar buğün bi abimin üzücü bir olay yaşamasiyla benimde aklima geldi 2.0 140 hp lagunasi triger kopardi. Abimizin ilk arabasi ve ikinci el aldi ve resmen usta azizliğine uğradi 150000 km aldiği laguna buğün haramidere rampasinda kayiş kopardi ilk aldiğinda araci bir ustaya götürdü sefaköy sanayi sitesinde adam bunlarda kayiş yok bunlar zincir demiş oda gönül rahatliğiyla binmiş ve sonuç 45oo tl benim aracim 2011 octavia a5 fc ambiante triger kayişmi zincir mi kitapçiğini okumadim size sormak istedim
-
Arkadaşlar buğün bi abimin üzücü bir olay yaşamasiyla benimde aklima geldi 2.0 140 hp lagunasi triger kopardi. Abimizin ilk arabasi ve ikinci el aldi ve resmen usta azizliğine uğradi 150000 km aldiği laguna buğün haramidere rampasinda kayiş kopardi ilk aldiğinda araci bir ustaya götürdü sefaköy sanayi sitesinde adam bunlarda kayiş yok bunlar zincir demiş oda gönül rahatliğiyla binmiş ve sonuç 45oo tl benim aracim 2011 octavia a5 fc ambiante triger kayişmi zincir mi kitapçiğini okumadim size sormak istedim
FSI motorlar zincirli, MPI motorlar kayışlı diye hatırlıyorum.
-
TSI ise zincir
-
tsi ve fsi zincirli mpi ise kayışlı.öyle ustalar düşman başına diyeyim hatta onlarada demesem daha iyi olur.
-
peki dizeller ne?
-
peki dizeller ne?
1.6 tdı lar kayışlı diye biliyorum 210000km veya 4 yılda bir değişiyor servis periyodik bakım çizelgesinde var. skoda tr anasayfadan indirilebiliyor.
-
Benim 1.9 tdi da kayışlı malesef.Arabayı alınca 6 yaşında trigger bakımı yaptırdım.Kullanım tarzımı göz önünde tutarsam en az 6 sene gider kafadan:)
-
Benim 1.9 tdi da kayışlı malesef.Arabayı alınca 6 yaşında trigger bakımı yaptırdım.Kullanım tarzımı göz önünde tutarsam en az 6 sene gider kafadan:)
Kullanmanıza güvenipte 6 sene 7 sene gider diye güvenmeyin sakın, kullanmanın yanında kayışlar zamanla da eskiyorlar, özü kauçuk bildiğiniz lastik gibi bir malzemesi var, dura dura sertleşip çatlıyorlar. İstersem hiç kullanmayın 5 sene sonunda açıp bakın ne durumda olacak o kayış.
Bunun yanında zincir olsun kayış olsun 4-5 senede bir kontrol edilmesi gereken çok hayati bir parçadır bunlar. Tedbiri elden bırakmayın, ne siz üzülün sonra ne de cüzdanınız.
-
aracın zincirli olmasından yanayım herzaman ortalama 60bin km den sonra ses yapmaya başlar şakur şukur ama kopması bi 60bin daha kullandıktan sonra olacak şey kayışlı olduğunda gergi rulmanını biraz gevşek ayarlandığında bile sıyırma olasılığı artıyor triger değişimlerini mümkün mertebe yetkili serviste kayıt altında yapılması gerekir
-
aracın zincirli olmasından yanayım herzaman ortalama 60bin km den sonra ses yapmaya başlar şakur şukur ama kopması bi 60bin daha kullandıktan sonra olacak şey kayışlı olduğunda gergi rulmanını biraz gevşek ayarlandığında bile sıyırma olasılığı artıyor triger değişimlerini mümkün mertebe yetkili serviste kayıt altında yapılması gerekir
Ama zincirin de sesi var, 1.2 TSI motorda çok bariz hemde :D
Keşke sesi de olmasa, şırlıyor
-
Ama zincirin de sesi var, 1.2 TSI motorda çok bariz hemde :D
Keşke sesi de olmasa, şırlıyor
kaputu açarsan duymak istersen şıkırtıyı duyarsın sonuçta bir zincir dönüyor ve zamanla ses gelir o kaçınılmaz ama alınmasına da engel değil benim 1.2 tsi şuan 10bin km hiç duyamıyorum desem yeri var bana göre çok avantajları var :)
-
1.6 tdı lar kayışlı diye biliyorum 210000km veya 4 yılda bir değişiyor servis periyodik bakım çizelgesinde var. skoda tr anasayfadan indirilebiliyor.
Doğru kayışlı, 210.000 km. Şaşırmıştım ben bunu öğrendiğimde, "Zincir mi var?" dedim, "Hayır, kayışlı fakat bunların kayışları geniş" dedi servis ustası.
-
FSI ler zincirli,
forumlarda periyodik bakım sonrası zincir sesinin azaldıgı söyleniyor idi, gercektende periyodik bakım yaptırdıgımdan beri ilk calıstırmadaki zincir sesi azaldı, bu sesde yaglanana kadar zincirin cıkardığı sesmis,
bunun dısında triger aracın agır bakımı, ikinci el alındıgında mutlaka gecmis kayıtlarına ulasılmalı veya kontrol edilmeli(aslında kontrol edilmeside zor, actıktan sonra degistirin diyorlar), kardesime gecen sene aldıgımız ikinci el 100bini devirmis, 1.5 dört silindirli dizel getz' in zinciri gecen hafta yolda ilerlerken koptu, allahdan yavas gidiyorduda subap kırmadı, yatak sarmadı, otobanda olsa 4 lira masrafı vardı,
ikinci el arac alıyorsanız verin 400 lira, bastan trigeri degistirin kafanız rahat etsin,
öyle zincirli bu bisey olmaz derseniz böyle yolda kalırsınız, cebiniz yanar,
-
Ama zincirin de sesi var, 1.2 TSI motorda çok bariz hemde :D
Keşke sesi de olmasa, şırlıyor
hocam bende ilk 5 sn bile sürmüyor 1-2 gün çalıştırmazsam ve motor soğuksa o da her zaman değil.
FSI ler zincirli,
forumlarda periyodik bakım sonrası zincir sesinin azaldıgı söyleniyor idi, gercektende periyodik bakım yaptırdıgımdan beri ilk calıstırmadaki zincir sesi azaldı, bu sesde yaglanana kadar zincirin cıkardığı sesmis,
bunun dısında triger aracın agır bakımı, ikinci el alındıgında mutlaka gecmis kayıtlarına ulasılmalı veya kontrol edilmeli(aslında kontrol edilmeside zor, actıktan sonra degistirin diyorlar), kardesime gecen sene aldıgımız ikinci el 100bini devirmis, 1.5 dört silindirli dizel getz' in zinciri gecen hafta yolda ilerlerken koptu, allahdan yavas gidiyorduda subap kırmadı, yatak sarmadı, otobanda olsa 4 lira masrafı vardı,
ikinci el arac alıyorsanız verin 400 lira, bastan trigeri degistirin kafanız rahat etsin,
öyle zincirli bu bisey olmaz derseniz böyle yolda kalırsınız, cebiniz yanar,
mustafa dostum benim octi 2005 model 113bin km de sanırsam şu ana kadar zincir değişmemiş sence değişmesi gerekirmi?
-
hocam bende ilk 5 sn bile sürmüyor 1-2 gün çalıştırmazsam ve motor soğuksa o da her zaman değil.
mustafa dostum benim octi 2005 model 113bin km de sanırsam şu ana kadar zincir değişmemiş sence değişmesi gerekirmi?
200 bini devirir ;)
Geçen Şahkan'da bir Octi vardı 225 binde zinciri gelmiş :)
-
Fordlardada kayis var 90binde bir degişiyor. geçenki bakimda hallettim kent ford ta. serviste baski balata triger ve ritmik bakim bana 2500 tlye mal oldu.
-
mustafa dostum benim octi 2005 model 113bin km de sanırsam şu ana kadar zincir değişmemiş sence değişmesi gerekirmi?
Hocam Irfan Hocanın dedigi gibi 200-250 bin gider bence,
marka burada ortaya cıkıyor işte, Hyundai 150 de kopuyor :-)
-
Arkadaşlar 2014 tdi octavia'larda zincirmi kayışmı?