škodaturkey.com

TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: fenomen - 30 Ekim 2011, 13:32:48

Başlık: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: fenomen - 30 Ekim 2011, 13:32:48
Arkadaşlar bu aparatı vwturk forumunda okudum satan kişi epey methediyor bu nedir ne değildir sizce işe yarar mı?
satış linki
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-2-0-fsi-lar-icin-kn-kutusu-ve-kn-filitresi-kn97s-62661148/detay/
 
forum linki
 
http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?74365-FSI-lar-için-K-amp-N-kutu-ve-filitresi
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: lrfan - 30 Ekim 2011, 13:46:10
Bence hiç girişme  ;)
 
Öyle tek bir filtre ile performans olsa 2 dakika durmam ;)
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: fenomen - 30 Ekim 2011, 13:48:54
Alıntı yapılan: lrfan;276808
Bence hiç girişme ;)
 
Öyle tek bir filtre ile performans olsa 2 dakika durmam ;)
:+1:bana biraz para tuzağı gibi geliyor ama insa merakta etmeden duramıyor hocam.
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: HakanAltunay - 30 Ekim 2011, 14:17:05
Eksozmuş filtreymiş bunlar performans arttırmaz.Tamamen psikolojik satılık arac ilanlarında hala yazar filtre var 15hp eksoz var 10hp amannn bunlar hikaye varmı dereceli ekzantrik , headers , turbo bunlar performans..hiç girme paranıda çar çur etme :)
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: Db1 - 30 Ekim 2011, 14:17:58
ama guzel bagirir ;)
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: HakanAltunay - 30 Ekim 2011, 14:54:54
Bağirsin diye de gaz basarsın güzel yakar :)
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: Db1 - 30 Ekim 2011, 15:06:20
bunu takan performans istedigi icin takiyor, benzini dert etmiyor demek ;)
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: kaptan52 - 30 Ekim 2011, 15:09:10
Filtre Performans Vermez Olurmu Hiç .. Ama Ve Ama Şu Hava Filtreleri Söküp Orjinal Yerine Koydumu + HP Yerine Performans Düşer.. O Performans Attı Diyenler Sallıyor Ses Çıksın Diye Devir Çeviriyor Performans Arttıgını Zannediyor
(http://i40.tinypic.com/2eyusfm.jpg)
(http://img59.imageshack.us/img59/1194/img00723hc.jpg)

Üstteki Resimdeki Uygulama Güç Artışı Yerine Gücü Düşürür Sıcak Hava Çektiginden Dolayı..

Ama O Hava Filtresi İntake Kit İle Dışarıya Soğuk Hava Alacak Biryere Getirildimi Performans Artışı Olur.. Hatta Bazı Araların Tamponunda Delik Vardır Buradan Soğuk Hava Girişi Sağlanır..

(http://www.wikihow.com/images/c/c3/Honda_Engine_with_Cold_Air_Intake_1_595.jpg)
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: HakanAltunay - 30 Ekim 2011, 15:20:54
Filtrede performans yok onu anlatmaya çalışıyorum :)
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: octaviaman - 30 Ekim 2011, 18:36:33
Filtre performansına ciddi anlamda inanan potansiyel çok nasıl olsa,İçine şööyle fan takılmış bir filtre yapıp,böyle şekil mekil o biçim....fosforlu boruya da bir fan,ışık da koycan filan piton ledli,üstüne mini bir kutu mesela ,adını air colder koydum, turbolu filtre diye vericen coşkuyu....Tüh ya verdik bedavadan tüyoyu müteşebbise yav:rm:
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: ST-max - 30 Ekim 2011, 18:49:04
Gerek yok bence orjinal filtrenizi değiştirin daha iyi olur.
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: fenomen - 30 Ekim 2011, 20:41:02
kaptan52 teşekkürler cidden aydınlanmış olduk ve teknik bir paylaşımda bulunmuşsunuz.
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: kaptan52 - 30 Ekim 2011, 20:44:47
K&N Nin Kutu İçi Filtrelerinin İyi İş Yaptıgını Söylüyolar.. Sonuçta 10000 Kmde Degistirdiginiz Fİltreyi Daha Değiştirmiyorsunuz Fiyatını Buradan Bile Kapar.. K&N Hava Filtresinde Önder Markalardan Biridir..
Aracın Siz Nefes Aldıgı Parçayı Daha Rahat Nefes Alabilecegi Bir Parça İle Değiştiriyorsunuz Bu Şekilde Nasıl Performans Artışı Olmazki. Ama Dedigim Gibi Motor İçine Açık Filtreler Takıyolar Bu İse Performansı Düşürür.. İnsan Gibi Düşünün Sıcak Bir Havada Sıcak Bir Havayı İçine Çekerse İnsanında Performansı Düşer :)
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: kadir_ - 30 Ekim 2011, 20:50:42
Turbolu araçlarda açık hava filtresi performans verir.Atmosferiktede daha rahat hava emer birazda olsa yakıt tasarrufu yapar.. Bu arada LPG li arabada filtre motora yakın takılır ki sıcak hava ile yanma daha iyi olsun benzinlilerde tam tersi :)
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: lrfan - 30 Ekim 2011, 21:22:02
Alıntı yapılan: kaptan52;276893
K&N Nin Kutu İçi Filtrelerinin İyi İş Yaptıgını Söylüyolar.. Sonuçta 10000 Kmde Degistirdiginiz Fİltreyi Daha Değiştirmiyorsunuz Fiyatını Buradan Bile Kapar.. K&N Hava Filtresinde Önder Markalardan Biridir..
Aracın Siz Nefes Aldıgı Parçayı Daha Rahat Nefes Alabilecegi Bir Parça İle Değiştiriyorsunuz Bu Şekilde Nasıl Performans Artışı Olmazki. Ama Dedigim Gibi Motor İçine Açık Filtreler Takıyolar Bu İse Performansı Düşürür.. İnsan Gibi Düşünün Sıcak Bir Havada Sıcak Bir Havayı İçine Çekerse İnsanında Performansı Düşer :)

 
Her arabanın da işine gelmiyor, normalden fazla hava geldiği için bu sefer titreme falan da yapıyor  ;) Vereceği 100 bg'de 1 bg gibi bir şey
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: fenomen - 30 Ekim 2011, 21:22:48
Alıntı yapılan: kadir_;276896
Turbolu araçlarda açık hava filtresi performans verir.Atmosferiktede daha rahat hava emer birazda olsa yakıt tasarrufu yapar.. Bu arada LPG li arabada filtre motora yakın takılır ki sıcak hava ile yanma daha iyi olsun benzinlilerde tam tersi :)
yani işe yaramazmı diyorsun
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: kadir_ - 30 Ekim 2011, 21:27:35
Alıntı yapılan: fenomen;276914
yani işe yaramazmı diyorsun


Yarar yaramaz demiyorum ama fazla bir şey vermez atmosferikte :) Onun yerine sık sık filtre değiştirin gene aynı hesaba gelir :)
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: fenomen - 31 Ekim 2011, 10:28:49
Alıntı yapılan: kadir_;276917
Yarar yaramaz demiyorum ama fazla bir şey vermez atmosferikte :) Onun yerine sık sık filtre değiştirin gene aynı hesaba gelir :)
o zaman ben yılda 2 kere değiştireyim:+1:
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: FF - 31 Ekim 2011, 17:05:02
Uygulama şekline bakar, uygun şartlarda güç artışı sağlar ama bunu böyle söyleyince sanıyor ki insanlar başka hiçbir uygulaması olmayan bir araçta sadece bunu takarak uçarım kaçarım şeklinde anlıyor, o şekilde değil. Başka şeyler ile de desteklendiği vakit ciddi getirisi oluyor. Hiçbir şey olmadan neye yarar? Alt devirleriniz biraz daha canlanır, gaz tepkisi biraz daha ince olur, ve en önemlisi yakıt sarfiyatınız normal bir kullanımda gözle görülür düşer.
Açık filtrenin temizliği çok önemlidir, takip ister yoksa kaş yapayım derken göz çıkar. Normal günlük kullanan insanlar açık filtreye hiç girmesin ama bu tarz markaların -ki K&N bu işte aşmış bir markadır bunların kutu içi denilen filtrelerini kullansınlar. En az 15-20 normal fitre eskitir, temizler temizler kullanırsınız, çok uzun ömürlüdürler.
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: fenomen - 31 Ekim 2011, 20:44:00
Peki baki bey bahsettiğiniz filtre hangi filtre oluyor denemeye değer mi?
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: kaptan52 - 31 Ekim 2011, 20:47:19
Alıntı yapılan: lrfan;276912
Her arabanın da işine gelmiyor, normalden fazla hava geldiği için bu sefer titreme falan da yapıyor  ;) Vereceği 100 bg'de 1 bg gibi bir şey

Yeni Nesil Araçlarda Bu Olaylar Olmuyor Bu Olayı Algılaması İçin Sensörler Var Zaten.LPG Li Araçlarda Sorun Yaratıyor Ayrı Mesele :) Ama Olmayacak Diye Bişey Yok Tabikide
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: FF - 01 Kasım 2011, 01:37:52
Alıntı yapılan: fenomen;277174
Peki baki bey bahsettiğiniz filtre hangi filtre oluyor denemeye değer mi?


Hocam bey demenize gerek yok, Baki deyip geçebilirsin :)
Soruna gelince, valla hocam kutu içi olanını git al derim, neden derim her bakımda filtre değiştirme masrafından kurtulursun direk :) temiz hava üfleyen bir kompresörde temizleme kuralına uygun havayla temizler temizler kullanırsın yıllarca :) bunların kutu içi öyle bildiğin standart filtre gibi değil çünkü :) sana FSi sattırır peşine bir Octavia daha eskittirir onu da sattırır bir Octavia daha kullanırsın sanırım :) İlk alırken pahallı gelebilir (120-150 lira civarındadır sanırım en az) ama bir daha filtre parası vermezsin :) eh az da biraz aracın tepkileri daha bir tatlı olur, sarfiyatın biraz daha düşer bu da ekstran olur işte :) ama hiç olmadı bakımlarda filtreyi masraf kaleminden düşersin işte :)
Ben açık filtreyi bile 5 sene kullandım:) hala daha da kullanırımda temizliğine bakımına ayıracak vaktim enerjim kalmadı son zamanlarda, hoş bir ara tekrar yeni alıp kullanmaya devam edeceğim :)
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: 06lkn66 - 01 Kasım 2011, 03:00:14
K&N kutu içi filtreleri var bi ara alıp deneyecektimde 100-110 civarında fiyat verdiler vazgeçtim nasılsa her sanayiden geçişimde alıyorum bi hava bi polen filtresi daha bagajda üç polen filtresiyle iki hava filtresi açılmamış kutusunda duruyo aklıma düştükçe değiştiriyorum ben
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: Ugur A. - 01 Kasım 2011, 07:46:30
Alıntı yapılan: FF;277230
...Ben açık filtreyi bile 5 sene kullandım:) hala daha da kullanırımda temizliğine bakımına ayıracak vaktim enerjim kalmadı son zamanlarda, hoş bir ara tekrar yeni alıp kullanmaya devam edeceğim :)
Oh my God!
Sen filtreyi söktün mü ki lam!:rm:
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: fmaka - 01 Kasım 2011, 07:47:59
mpı lpg octide kullanıyorum.lpg nin sağırlaştrmasını giderdi
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: kaptan52 - 01 Kasım 2011, 09:27:08
Alıntı yapılan: FF;277230
Hocam bey demenize gerek yok, Baki deyip geçebilirsin :)
Soruna gelince, valla hocam kutu içi olanını git al derim, neden derim her bakımda filtre değiştirme masrafından kurtulursun direk :) temiz hava üfleyen bir kompresörde temizleme kuralına uygun havayla temizler temizler kullanırsın yıllarca :) bunların kutu içi öyle bildiğin standart filtre gibi değil çünkü :) sana FSi sattırır peşine bir Octavia daha eskittirir onu da sattırır bir Octavia daha kullanırsın sanırım :) İlk alırken pahallı gelebilir (120-150 lira civarındadır sanırım en az) ama bir daha filtre parası vermezsin :) eh az da biraz aracın tepkileri daha bir tatlı olur, sarfiyatın biraz daha düşer bu da ekstran olur işte :) ama hiç olmadı bakımlarda filtreyi masraf kaleminden düşersin işte :)
Ben açık filtreyi bile 5 sene kullandım:) hala daha da kullanırımda temizliğine bakımına ayıracak vaktim enerjim kalmadı son zamanlarda, hoş bir ara tekrar yeni alıp kullanmaya devam edeceğim :)


Evet Aynen Dediğiniz Gibi Bir Daha Filtre Parası Vermiyorsunuz :ok: :+1:
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: flexamin - 01 Kasım 2011, 14:50:20
Şunu unutmayın açık filtre'de önemli olan ses vermesi değil performans sağlamasıdır.
 
10-20 liralık dandik açık bir filtre alırsanız egzoz takmış gibi bağırır ama soğuk hava da aldırsan ( sisin oraya indiripde) performans sağlamaz.
 
Aem , Green, K&N, HKS gibi öncü ve kendini kanıtlamış marka alırsan hem aracınızın maf sensörü için yararlı olur hemde sürekli filtre değişiminden kurtulursunuz. Kaliteli malzemeden yapılmış filtreler aşırı bir şekilde bağırmaz ama performans sağlar o da anca soğuk hava aldırırsanız max 1-2 hp kadar.
 
Gelelim önemli noktaya şunu düşünün güzelce bir yere konumlandırdınız filtrenizi ve güzel bir hava akışı sağlıyor ve aracınız daha rahat nefes almasını sağladınz. ee nefesi nasıl vereceksiniz? orjinal egzoz sisteminizle aldığınız rahat bir nefesi rahatça nasıl vereceksiniz ama vermeniz gerekiyor ki aracınız gerçekten rahatlasın ve güç artışı olsun.
 
atmosferik araçlarda en ideal stage 1 setup şudur : Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son susturucu + yazılımdır.
 
Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son susturucu bu şekilde güzel bir setup yaptıktan sonra mutlaka yazılım olması gerekiyor.
 
Nedeni de şu : Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son susturucu ile giren ve çıkan hava (kpa cinsinden) değerleriniz değişiyor ve bu nedenle de afr değerleriniz değişiyor. bu yapılan setupa göre güzel bir remap le aracınız olması gibi oluyor ve bu setup a göre yürümesi gerektiği yürüyor.
 
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: fmaka - 01 Kasım 2011, 15:54:43
benim ki sadece rahat nefes alsn.performans düşünsem mpı a bakmazdm
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: flexamin - 01 Kasım 2011, 17:11:50
Alıntı yapılan: fmaka;277359
benim ki sadece rahat nefes alsn.performans düşünsem mpı a bakmazdm

getirisinden çok götürüsü olur sadece filtre ile
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: kadir_ - 01 Kasım 2011, 17:23:05
Bende yaz gelsin aem dry flow almayı düşünüyorum en azından lpg de biraz olsun rahatlar :)
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: FF - 01 Kasım 2011, 17:37:11
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;277238
Oh my God!
Sen filtreyi söktün mü ki lam!:rm:


Kiti söktüm çoktandır haşmetlüm :rm: çok eskidi, temizliğine ayıracak vakit darlığı var, kirden dolayı EPC yakmaktan gına geldi :rm: başka dalgalar düşünüyorum, sessiz ve derinden gidiyorum sadece :rm:
Ama seni almaya geldiğim gün takar gelirim, daha beni görmeden gene geldiğimi anlarsın :rm: garfurda anladığın gibin :rm:
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: Ugur A. - 01 Kasım 2011, 17:43:58
Alıntı yapılan: FF;277381
Kiti söktüm çoktandır haşmetlüm :rm: çok eskidi, temizliğine ayıracak vakit darlığı var, kirden dolayı EPC yakmaktan gına geldi :rm: başka dalgalar düşünüyorum, sessiz ve derinden gidiyorum sadece :rm:
Ama seni almaya geldiğim gün takar gelirim, daha beni görmeden gene geldiğimi anlarsın :rm: garfurda anladığın gibin
:rm:
:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:
(http://image.moparmusclemagazine.com/f/25608224/mopp_1001_13_+mopar_superchargers+bug_catcher_air_intake.jpg)
:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: FF - 01 Kasım 2011, 17:45:52
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;277383
:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:
(http://image.moparmusclemagazine.com/f/25608224/mopp_1001_13_+mopar_superchargers+bug_catcher_air_intake.jpg)
:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:


:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:
:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:
:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: flexamin - 01 Kasım 2011, 18:07:32
Alıntı yapılan: kadir_;277377
Bende yaz gelsin aem dry flow almayı düşünüyorum en azından lpg de biraz olsun rahatlar :)

elimde var istersen satılıklar bölümünde açmıştım topic
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: fenomen - 01 Kasım 2011, 18:17:23
"atmosferik araçlarda en ideal stage 1 setup şudur : Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son susturucu + yazılımdır.

Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son susturucu bu şekilde güzel bir setup yaptıktan sonra mutlaka yazılım olması gerekiyor.

Nedeni de şu : Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son susturucu ile giren ve çıkan hava (kpa cinsinden) değerleriniz değişiyor ve bu nedenle de afr değerleriniz değişiyor. bu yapılan setupa göre güzel bir remap le aracınız olması gibi oluyor ve bu setup a göre yürümesi gerektiği yürüyor.

Umarım yardımcı olabilmişimdir."
-----------
anladıysam arap olayım valla ne yalan söyleyeyim ben faransız kaldım,ilaçların farmakolojık özelliklerine benzedi bir nevi.
neyse ben aynen dediğin gibi:++:diyeyim bari de kimsecikler çakmasın hele uğur'un diline düşmeye gör bi.:++::knp:
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: ST-max - 01 Kasım 2011, 19:53:07
ya şimdi buraya 2 sayfa bilgi yazarımda yarın sınavım var. O filtre işe yaramaz diyen arkadaşlar/abiler filtre takıp wideband üstünden afr değerlerini takip ederlerse görürler farkı.Başka birşey diyemiyorum kendilerine..He tabi köşe başı tuning xenon-cam filmi yapan yerde ucuz çin işi filtrelerle sıcak hava çekerek görücekleri değerler orjinalinde altında olacaktır.


Alıntı yapılan: fenomen;277404
"atmosferik araçlarda en ideal stage 1 setup şudur  : Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son  susturucu + yazılımdır.

Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son  susturucu bu şekilde güzel bir setup yaptıktan sonra mutlaka yazılım  olması gerekiyor.

Nedeni de şu : Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free  flow son susturucu ile giren ve çıkan hava (kpa cinsinden) değerleriniz  değişiyor ve bu nedenle de afr değerleriniz değişiyor. bu yapılan  setupa göre güzel bir remap le aracınız olması gibi oluyor ve bu setup a  göre yürümesi gerektiği yürüyor.

Umarım yardımcı olabilmişimdir."
-----------
anladıysam arap olayım valla ne yalan söyleyeyim ben faransız kaldım,ilaçların farmakolojık özelliklerine benzedi bir nevi.
neyse ben aynen dediğin gibi:++:diyeyim bari de kimsecikler çakmasın hele uğur'un diline düşmeye gör bi.:++::knp:

Abi cold air intake kit soğuk hava çeken filtre kiti demek.Kat iptali katalizor iptalidir bu parça motorda tam yanmayan benzinin egzozdan atılmasını önlemek amacıyla konulmuştur.Ancak performansı olumsuz etkiler.Çünkü motorun yanma odasında yanmış olan benzinin bir kısmını tekrardan yakmaya çalışmaktır.Free flow da akışı serbest debisi serbest anlamına gelir.Yani egzozdaki orta ve son susturucudur bu parçalar.Ancak sesi azaltmak için bu parçalar ses kesicek şekilde (dalgalı,kıvrımlı ) tasarlanmıştır o yüzden araç fazla olan atık gazı atmakta zorlanır.Ama akışı serbest yani önünde engel olmayan susturucular ise(bunlar susturmaz :D) back pressure'a destek olacağından daha rahat kirli gazı atmış olursunuz.Yazılım ise biraz daha sonraki işlemdir.Şimdi yaptığınız cai yüzünden afr değeriniz değişecektir(yakıt/hava karışımı) yani yanma odasında yakıt ve hava ideal oranda değilde daha farklı oranlarda olacaktır(mesela üst devirlerde zenginde çalışma vs...) yapılacak yazılımla bu değer en ideal seviyeye getirilir diyelim toplamda 2 birimlik bir yanma odası var motorun 1 birimi yakıt 1 birimi hava olur orjinal halde(farz edelim ki) ancak filtre taktığınız için daha çok hava çekiceksiniz buda yanma odasında 1,5 birim hava 0,5 birim yakıt gibi olur yani araç fakire karışıma düşer.yazılım bu değeri tekrar yanma odasına fazladan yakıt çekerek yada hava gelişini kısıtlayarak düzenler.Yani araç en fazla hava ile en ideal değerinde çalışır.

Filtrenin kısaca özeti:
bildiğiniz üzere soğuk havada oksijen miktarı daha çoktur.Oksijen yanıcı bir gazdır.Yanma odasına ne kadar çok oksijen çekilirse o kadar verimli patlama meydana gelir.
Başlık: Cevap: FSİ'ler için K&N filtresi
Gönderen: flexamin - 01 Kasım 2011, 20:27:41
Alıntı yapılan: ST-max;277433
ya şimdi buraya 2 sayfa bilgi yazarımda yarın sınavım var. O filtre işe yaramaz diyen arkadaşlar/abiler filtre takıp wideband üstünden afr değerlerini takip ederlerse görürler farkı.Başka birşey diyemiyorum kendilerine..He tabi köşe başı tuning xenon-cam filmi yapan yerde ucuz çin işi filtrelerle sıcak hava çekerek görücekleri değerler orjinalinde altında olacaktır.
 
 
 
 
Abi cold air intake kit soğuk hava çeken filtre kiti demek.Kat iptali katalizor iptalidir bu parça motorda tam yanmayan benzinin egzozdan atılmasını önlemek amacıyla konulmuştur.Ancak performansı olumsuz etkiler.Çünkü motorun yanma odasında yanmış olan benzinin bir kısmını tekrardan yakmaya çalışmaktır.Free flow da akışı serbest debisi serbest anlamına gelir.Yani egzozdaki orta ve son susturucudur bu parçalar.Ancak sesi azaltmak için bu parçalar ses kesicek şekilde (dalgalı,kıvrımlı ) tasarlanmıştır o yüzden araç fazla olan atık gazı atmakta zorlanır.Ama akışı serbest yani önünde engel olmayan susturucular ise(bunlar susturmaz :D) back pressure'a destek olacağından daha rahat kirli gazı atmış olursunuz.Yazılım ise biraz daha sonraki işlemdir.Şimdi yaptığınız cai yüzünden afr değeriniz değişecektir(yakıt/hava karışımı) yani yanma odasında yakıt ve hava ideal oranda değilde daha farklı oranlarda olacaktır(mesela üst devirlerde zenginde çalışma vs...) yapılacak yazılımla bu değer en ideal seviyeye getirilir diyelim toplamda 2 birimlik bir yanma odası var motorun 1 birimi yakıt 1 birimi hava olur orjinal halde(farz edelim ki) ancak filtre taktığınız için daha çok hava çekiceksiniz buda yanma odasında 1,5 birim hava 0,5 birim yakıt gibi olur yani araç fakire karışıma düşer.yazılım bu değeri tekrar yanma odasına fazladan yakıt çekerek yada hava gelişini kısıtlayarak düzenler.Yani araç en fazla hava ile en ideal değerinde çalışır.
 
Filtrenin kısaca özeti:
bildiğiniz üzere soğuk havada oksijen miktarı daha çoktur.Oksijen yanıcı bir gazdır.Yanma odasına ne kadar çok oksijen çekilirse o kadar verimli patlama meydana gelir.

kat iptali zararlı değildir çok az da olsa kat iptali ile üst devirler canlanır alt devirler çok ama çok az ölebilir (motordan motora farklılıklar gösterir) ama cold air intake ile alt devirleri canlacağı için sorun teşkil etmez. ;)
 
free flowların içinde de dalgalı ve kıvrımlı kısımlarda wardır orjinale göre celleri yani hücreleri daha büyüktür ve daha rahat gaz çıkışını sağlamaktadır.
 
Bp yani back pressure olayına gelince bazı araçlar back pressure ı sever mesela 2.0 ford focus sport trendler. onun için orta susturucu ya kalıcak ya da orjinal e benzer ve aynı ebatta ama içindeki hücrelerin daha geniş olanı ile değişilirse - yerine + etki sağlar.
 
Şunuda unutmayın son susuturucu konusunda da 50 liralık egzoz la 500 liralık aynı görevi yapar aynı etkiyi verir fakat ses tonlamaları farklıdır. bugüne kadar 500 adet egzoz denemişimdir ve performans konusunda hepsi aynı.
 
Egzoz konusuna gelirsek diyelim egzoz borularının orjinal ölçüsü 55 lik ama performans için komple egzoz + filtre + yazılım yapacaksınız.
 
boruların çapını 60 lık dan daha büyük yapmayın bu sefer araçtaki performans komple gider. Eğer araç güçlendirelecekse hesap kitap yaparak yapılmalı.  nekadar paran varsa o kadar performansın vardır. .