škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: Ugur A. - 31 Ekim 2011, 17:22:28
-
Toyota'nın hikayesi, Sakichi Toyoda' nın, 19. yüzyıl sonlarında Japonya tekstil endüstrisi için bir devrim niteliği taşıyan, Japonya' nın ilk otomatik dokuma tezgahını icat etmesiyle başlar. Sakichi Toyoda, 1918 Ocak ayında Toyota Spinning & Weaving Company' yi (Toyota İplik ve Dokuma Şirketi) kurmasının ardından, büyük rüyası olan otomatik dokuma tezgahını oğlu Kiichiro' nun da yardımı ile 1924 yılında tamamladı. İki yıl sonra da, Toyoda otomatik dokuma tezgahları fabrikası kuruldu. Babası gibi bir mucit olan Kiichiro, 1920' lerde yapmış olduğu Amerika ve Avrupa gezilerinde gözlemlediği, yeni gelişen otomotiv endüstrisinden derinden etkilendi. Kiichiro, babasının otomatik dokuma tezgahının patentinin satışından elde ettiği 100.000 Sterlin' i en iyi şekilde değerlendirdi ve Toyota Motor Corporation, Eylül 1933’ de dokuma tezgahı fabrikasının otomobil üretimine adanmış yeni bir bölümünde Kiichiro Toyoda tarafından kuruldu. Kısa süre sonra 1934’ te bölüm ilk Tip A motorunu üretti ve Mayıs 1935’de Model A1 binek aracını ve Ağustos 1935’ te ise G1 kamyonunda kullandı.
Toyoda Model G1 Truck - 1935
(http://www.toyota.co.jp/en/about_toyota/facility/kuragaike/exhibit/image/model_01_g1.jpg)
Model AA binek arabasının üretimi 1935’de başladı.
Toyoda Model AA -1935
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_08_1_1_2.jpg)
Toyoda AB Phaeton - 1935
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_08_2_1_2.jpg)
Parça sıkıntısı yaşanmaması nedeniyle İlk araçların bazı parçaları Amerikan araçlarınınkine uygun tasarlanmıştı. Bu nedenle Dodge Power Wagon ve Chevrolet’ye çarpıcı bir benzerlik gösteriyordu.
Toyoda GB - 1938
(http://www.toyota.co.jp/en/about_toyota/facility/kuragaike/exhibit/image/model_02_gb.jpg)
Toyoda AE (Shin-Nihon-Go) - 1939
(http://www.toyota.co.jp/en/about_toyota/facility/kuragaike/exhibit/image/model_03_ae.jpg)
Pasifik Savaşı öncesinde ABD Ordusu tarafından verilen savaş öncesi eğitim programları sayesinde Toyota’nın kalite ve üretim prensipleri yavaş yavaş oluşmaya başlamaktaydı. Halen Toyotanın ucuz maliyet karşısında çokta sağlam üretilişi savaş şartlarındaki üretim prensipi ile bağdaştırılır.
Toyoda AC - 1943
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_08_4_1_2.jpg)
Pasifik Savaşı sırasında şirket İmparatorluk Ordu’su için kamyon üretimine ağırlık vermişti.
Toyopet SB small truck - 1947
(http://www.toyota.co.jp/en/about_toyota/facility/kuragaike/exhibit/image/model_05_sb.jpg)
Japonya’daki şiddetli yokluklardan ötürü askeri kamyonlar mümkün olduğunca basit tutuluyordu. Örneğin kamyonların ön tamponda ortada tek bir farı vardı.
Toyoda BM - 1947
(http://www.toyota.co.jp/en/about_toyota/facility/kuragaike/exhibit/image/model_06_bm.jpg)
Savaştan sonra 1947’de ticari binek araç üretimi SA modeliyle başladı.
Toyopet SA - 1947
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_08_5_1_2.jpg)
1950’de ayrı bir satış şirketi olan Toyota Motor Sales Co. kuruldu. (Temmuz 1982’ye kadar sürdü).
Toyopet Super RHN -1953
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_08_5_2_2.jpg)
Toyopet SG - 1953
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_15_1_1_2.jpg)
Toyopet Crown RS - 1955
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_08_7_1_2.jpg)
Toyopet Crown Deluxe RSD - 1955
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_08_7_2_2.jpg)
Toyopet Crown Master RR - 1955
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_08_7_3_2.jpg)
Nisan 1956’da Toyopet bayi zinciri kuruldu.
Toyopet Masterline Van - 1956
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_15_2_1_2.jpg)
Toyopet Corona ST10 - 1957
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_08_7_5_2.jpg)
Toyota Crown ABD’ye ve ihraç edilen ilk Japon arabası oldu ve Toyota’nın Amerika ve Brezilya bölümleri Toyota Motor Sales Inc. ve Toyota do Brazil S.A. kuruldu.
Toyopet Crown RS-L - 1958
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_09_2_1_2.jpg)
Toyopet Crown RS20 - 1959
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_15_4_1_2.jpg)
Toyopet FH24 - 1959
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_15_1_2_2.jpg)
Toyopet Corona PT20 - 1960
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_09_2_3_2.jpg)
Toyopet Corona Pickup - 1962
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_16_1_1_2.jpg)
Toyopet Crown RS41 -1963
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_10_1_1_2.jpg)
Toyopet Corona RT40 -1964
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_09_2_5_2.jpg)
Toyopet Corona RT50 - 1965
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_10_1_2_2.jpg)
Toyota Sports 800 UP15 - 1965
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_11_1_3_2.jpg)
Toyota Corolla KE10 - 1966
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_09_3_1_2.jpg)
Toyota 1600GT RT55 - 1967
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_11_1_6_2.jpg)
Toyota Century VG20 - 1967
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_10_1_4_2.jpg)
Toyopet Corona Mark II RT62 - 1968
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_10_3_1_2.jpg)
Toyota Corolla Sprinter KE15 - 1968
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_10_1_5_2.jpg)
Toyota 2000GT MF10 - 1968
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_11_1_7_2.jpg)
Toyota 7 - 1970
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_11_2_2_2.jpg)
Toyota Celica TA22 - 1970
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_10_4_4_2.jpg)
Toyota Celica Liftback -1973
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_17_2_2_2.jpg)
Alıntı : http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=38325.msg512293#msg512293
-
Benim Haşmetlüm Toyota gibi adam :kork1::kork1::kork1::rm::rm::rm:
-
Benim Haşmetlüm Toyota gibi adam :kork1::kork1::kork1::rm::rm::rm:
:syg::dede::syg2::skn:
-
:syg::dede::syg2::skn:
:kyf::kyf::gaz::gaz::dede::dede:
-
Bu foto kendimi bildim bileli çok hoşuma gitmiştir. Ancak ne kadar gerçeği yansıttığını sorarsanız,orası meçhul işte... :)
(http://www.toyota.com.tr/Images/toy_70_2005_quality_im_tcm385-214353.jpg)
-
Toyota güven veren bir markadır benim gözümde..Toyota markası denince disiplinli bir üretim, kalite ve güven duygusunu vermiştir..
Ancak örneğin corolloya binip kapısını açıp kapattığımda kapılarındaki zayıflık hissi çok kötü..Bir focus, bir astra gibi kapıları kapanmıyor.Zaten kapının kendiside incecik durduğundan (gerçekten içinde sağlam meteryaller barındırıyordur) ne olursa olsun güven vermediği bir gerçek..Alman otomobili kullananların neden japon otomobillerine sıcak bakmadıklarının bir nedenide bu olabilir..
-
Toyopet Crown RS20 - 1959 = Bu bizim octavia'ya ne kadar cok benziyor :)
Toyota Celica TA22 - 1970= Alet Gergin :knp:
Toyota güven veren bir markadır benim gözümde..Toyota markası denince disiplinli bir üretim, kalite ve güven duygusunu vermiştir..
Ancak örneğin corolloya binip kapısını açıp kapattığımda kapılarındaki zayıflık hissi çok kötü..Bir focus, bir astra gibi kapıları kapanmıyor.Zaten kapının kendiside incecik durduğundan (gerçekten içinde sağlam meteryaller barındırıyordur) ne olursa olsun güven vermediği bir gerçek..Alman otomobili kullananların neden japon otomobillerine sıcak bakmadıklarının bir nedenide bu olabilir..
Katılıyorum :ok: Toyota yakışıklı arabalar yapardı,artık eser yok.
-
Corollada 1994 den sonraki modeller Türkiye'de yapılıyor diye biliyorum. Bizim abiye 94 model almıştık.
-
Toyopet Crown RS20 - 1959 = Bu bizim octavia'ya ne kadar cok benziyor :)...
Bu da Opel Kapitan' a çok benziyor.:wnk:
(http://www.toyota.co.jp/Museum/data_e/images/a03_09_2_3_2.jpg)
-
Eski modellerde harikaymış bence, Hepsi çok şirin.
-
2008'de son turda Ferrariye oynadığı oyunla Massanın şampiyonluğunu yediğinden beri nefffretttt ediyorum toyoda dan. :ban::mad:
-
2008'de son turda Ferrariye oynadığı oyunla Massanın şampiyonluğunu yediğinden beri nefffretttt ediyorum toyoda dan. :ban::mad:
1996 civarında da WRC' den diskalifiye edilmişlerdi. Standarttan çok daha geniş turbo yüksüğü kullanmışlardı.:D Motorsporlarında nedense biraz dengesizler yahu!
-
1996 civarında da WRC' den diskalifiye edilmişlerdi. Standarttan çok daha geniş turbo yüksüğü kullanmışlardı.:D Motorsporlarında nedense biraz dengesizler yahu!
Karlos amcamın yüzünden hep, ne bir daha öyle yürüyen bir araba yapabildiler ne de onun gibi bir pilota sahip olabildiler, hal böyle olunca açığı bu şekilde kapatmaya çalıştılar :rm: :rm: :rm:
-
Karlos amcamın yüzünden hep, ne bir daha öyle yürüyen bir araba yapabildiler ne de onun gibi bir pilota sahip olabildiler, hal böyle olunca açığı bu şekilde kapatmaya çalıştılar :rm: :rm: :rm:
Carlos Sainz+Toyota Celica GT4 tam uymuştu birbirine. Sainz Lancia' ya geçince, o da başarılı olamadı. Hele dümdüz yolda yandaki yandaki toprak yükseltisine kaptırıp takla atması var ki, Lancia' daki sonu oldu.:(
-
Carlos Sainz+Toyota Celica GT4 tam uymuştu birbirine. Sainz Lancia' ya geçince, o da başarılı olamadı. Hele dümdüz yolda yandaki yandaki toprak yükseltisine kaptırıp takla atması var ki, Lancia' daki sonu oldu.:(
Yorulmuştu da artık haşmetlüm, karlosun leşi kalmıştı artık o zamanlarda, her motorsporunda olduğu gibi ralli'de yüksek kondisyon isteyen bir branş. O eski yıllarını aradı çok, efsane olduğu Carlos+Celica yıllarını. Bir dönemde Escort Coshworth'un direksiyonunu sallamıştı ama hele onda esamesi bile okunmadı o arabada, boy boy fark yiyordu anca. Tomi amca kopartıyordu o yıllarda da.
-
Toyopet SA - 1947 aaaa.. bildiğimiz tosbaa bu...
-
Toyopet te ne garip isimmis yahu :)
-
toyopet te ne garip isimmis yahu :)
:++: :++: :++: :++: :++: :++: :++: :++: :++: :++:
-
Toyopet te ne garip isimmis yahu :)
akaryakıt istasyonu adına benziyo...