škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: dgn - 01 Temmuz 2009, 09:27:09
-
Fabia 1.4 TDI 80 HP vites oranlarını bilen paylaşabilir mi?
Şimdiden Teşekkürler.
-
forumda mevcut olmalı diye hatırlıyorum.
-
evet forumda varmış
1.4 TDI PD/59 KW(80HP)
ŞANZIMAN : 5 KADEMELI TAM SENKROMEÇLİ MANUEL ŞANZIMAN
ŞANZIMAN ORANLARI
I : 3.300:1
II : 1.944:1
III : 1.308:1
IV : 0.971:1
V : 0.756:1
R : 3.060:1
DİFERANSİYEL : 3.389:1
-
evet forumda varmış
1.4 TDI PD/59 KW(80HP)
ŞANZIMAN : 5 KADEMELI TAM SENKROMEÇLİ MANUEL ŞANZIMAN
ŞANZIMAN ORANLARI
I : 3.300:1
II : 1.944:1
III : 1.308:1
IV : 0.971:1
V : 0.756:1
R : 3.060:1
DİFERANSİYEL : 3.389:1
DİKKAT, Bunlar sizin vites oranlarınız değil. Bu oranlar Fabia I 75/80 TDI'ın oranları.
Sizin araç, yani Fabia II farklı oranlara sahip. Fabia II'nin oranları sitede yok. Sizin aracınızın oranları aşağıya eklediğim oranlardır.:ok:
1: 3.77
2: 2.10
3: 1.39
4: 1.03
5: 0.78
R: 3.18
Diferansiyel dişli: 3.37
-
fabia I fabia II ye nazaran daha uzun şanzımanlı imiş.
-
Evet; 4-5'de pek fark yok, ama 1'de ciddi bir kısalma söz konusu Fabia II'de. Zaten bizim Fabia I, Cordoba, Ibiza tayfasındaki 1. vites bir acayip.:hanz: Ayarlayan mühendis şarhoş muydu acaba çalışırken.:kiki:
-
Ben o mühendisi bir yakalasam zaten :hanz: üç tane vites sığdırırım o birinci vitese :hanz:
-
DİKKAT, Bunlar sizin vites oranlarınız değil. Bu oranlar Fabia I 75/80 TDI'ın oranları.
Sizin araç, yani Fabia II farklı oranlara sahip. Fabia II'nin oranları sitede yok. Sizin aracınızın oranları aşağıya eklediğim oranlardır.:ok:
1: 3.77
2: 2.10
3: 1.39
4: 1.03
5: 0.78
R: 3.18
Diferansiyel dişli: 3.37
teşekkürler ben aynı motor fark etmez diye düşündüm yanılmışım
1.vitesin kısa olması son hıza etki eder mi acaba?
-
teşekkürler ben aynı motor fark etmez diye düşündüm yanılmışım
1.vitesin kısa olması son hıza etki eder mi acaba?
hayır tabikide, son vites ve son dişli, yani diferansiyel etkir.
mini mini mikronluk bi diferansiyel uzunluğu söz konusu fabia II de ama 5. vites daha kısa fabia I den. fabia II biraz daha atletik olunca ivmelenme konusunda, vites başına son hızlarda daha ağır kalacaktır kanaatindeyim.
-
Fabia II' de vites oranlarını kısaltıp diferansiyeli uzatmışlar. Sanırım ağırlık farklı Fabia I' den ve ona göre de bir ayar çekmişler.:wnk:
-
Bu arada Fabia II hb ile Fabia II Combi'nin vites oranları da farklıymış. (1.4 TDI 80 hp için)
Fabia II Combi 1.4 TDI 80hp'nin şanzıman oranları aşağıdaki gibidir:
1: 3.78
2: 2.06
3: 1.35
4: 0.97
5: 0.77
R: 3.60
Dif: 3.39
-
Skoda'yı kutlamak lazım, Fabia I'de V8 Cadillac şanzımanını dayadılar ama Fabia II'de çok özenli çalışıyolar. Bu forumu kesin okuyolar abi :D :D
-
Skoda'yı kutlamak lazım, Fabia I'de V8 Cadillac şanzımanını dayadılar ama Fabia II'de çok özenli çalışıyolar. Bu forumu kesin okuyolar abi :D :D
Şanzımana özen gösterdiler, dışını es geçtiler..:sopa:
-
Şanzımana özen gösterdiler, dışını es geçtiler..:sopa:
Ben Fabia II Combiyi çok beğeniyorum.:ok: (Bana göre Elegance olduktan sonra HB bile şık)
-
Skoda'yı kutlamak lazım, Fabia I'de V8 Cadillac şanzımanını dayadılar ama Fabia II'de çok özenli çalışıyolar. Bu forumu kesin okuyolar abi :D :D
Niye nesini beğenmiyon :hanz::hanz::hanz:
Gazladınmı gidiyor işte :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
-
Niye nesini beğenmiyon :hanz::hanz::hanz:
Gazladınmı gidiyor işte :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
Uzun ratio var Kaptan, bana sorsan hepsinden ecük kırpıp 6-forward yaparım :++::++::++::++:
-
Uzun ratio var Kaptan, bana sorsan hepsinden ecük kırpıp 6-forward yaparım :++::++::++::++:
1 kötü sadece, uzun mu kısa mı orta mı çeyrek mi belli değil:hanz:,devir yediremiyorsun lakin alıştınmı sıfırlamaya tolere ediliyor biraz :hanz::hanz::hanz: ,biri bitirdinmi gerisi Allah kerim,hele ikiyi çaktın mı boy vermeye başlıyorsun :hanz::hanz::hanz: gerisini yazmayayım kötü örnekten sansüre giriyor :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
-
1 kötü sadece, uzun mu kısa mı orta mı çeyrek mi belli değil:hanz:,devir yediremiyorsun lakin alıştınmı sıfırlamaya tolere ediliyor biraz :hanz::hanz::hanz: ,biri bitirdinmi gerisi Allah kerim,hele ikiyi çaktın mı boy vermeye başlıyorsun :hanz::hanz::hanz: gerisini yazmayayım kötü örnekten sansüre giriyor :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
Yav tabi %101 doğrusun, forever gazcı için 1.4 TDI'ın deli oranları var, zaten 2750-4000 arası alev atar bi karakterde olduğundan oran moran tınmıyor ve bu yüzden 1.4 dizel aleminin tahtındadır, benzer hacim atmosferay benzenlilere göz kırpar seviyededir.
Hele ki 4. viteste 110'dan 140 a bir sarışı var... 2-3 saniyeliğine V8 hissi verir. :lol:
Ama namussuzla 2000 devir sabit gidemiyon memleketimin coğrafyasında uzun yolda.
Dişi sııııık sıııık sıııık, ıaaah, hız 90-devir 2000, çek onu 3'e, 120 yapıştır, yasla 4 vitese icabında dişlisi prizdirekle yekparedir anadım mı gömçür gazı yere hele gidiş gelişinde slalomunda 4 te 120-150 arası gidiş geliş uçurum kenarı rampalarda ne luxury'ler pampikledim, gerçi onlarda delilik yok ondan ama olsun, devrini düşürme o şanzımanla analarının bile ellerinden öperde..... Düşük devirde ekonomi yapması zor :(
-
Yav tabi %101 doğrusun, forever gazcı için 1.4 TDI'ın deli oranları var, zaten 2750-4000 arası alev atar bi karakterde olduğundan oran moran tınmıyor ve bu yüzden 1.4 dizel aleminin tahtındadır, benzer hacim atmosferay benzenlilere göz kırpar seviyededir.
Hele ki 4. viteste 110'dan 140 a bir sarışı var... 2-3 saniyeliğine V8 hissi verir. :lol:
Ama namussuzla 2000 devir sabit gidemiyon memleketimin coğrafyasında uzun yolda.
Dişi sııııık sıııık sıııık, ıaaah, hız 90-devir 2000, çek onu 3'e, 120 yapıştır, yasla 4 vitese icabında dişlisi prizdirekle yekparedir anadım mı gömçür gazı yere hele gidiş gelişinde slalomunda 4 te 120-150 arası gidiş geliş uçurum kenarı rampalarda ne luxury'ler pampikledim, gerçi onlarda delilik yok ondan ama olsun, devrini düşürme o şanzımanla analarının bile ellerinden öperde..... Düşük devirde ekonomi yapması zor :(
Tabii biraz da motorun suçu bu. Biraz şanz. uzun, biraz alt devirler zayıf. Bu ikisi bir araya gelince 5. viteste düşük devirde rahatça kullanamıyoruz.:(
-
Tabii biraz da motorun suçu bu. Biraz şanz. uzun, biraz alt devirler zayıf. Bu ikisi bir araya gelince 5. viteste düşük devirde rahatça kullanamıyoruz.:(
Derhal bildiriyi matbaaya ver sabaha tüm bayilerde, bundan kelli 1.4 TDI lar yüksek devirli dizel makinesi olarak bellenmiştir :hanz::hanz::hanz:
-
Derhal bildiriyi matbaaya ver sabaha tüm bayilerde, bundan kelli 1.4 TDI lar yüksek devirli dizel makinesi olarak bellenmiştir :hanz::hanz::hanz:
:++::++::++:
Yahu, şöyle CDTI ya da yeni 1.6 TDI gibi 4500'i falan istekle çevirse tamam da; üstte de şişiyor.:hanz:
Ben daha diyade "orta devir dizeli" diyorum.:knp::++:
=============
Yeni 1.6 TDI derim ben... 1500'den maks tork basmaya başlıyor; gücü 4400 devirde veriyor... Resmen bütün devir bandı tork ile doldurulmuş.:rock1:
-
Demode olduk işin aslı.
-
Ekonomi ve düşük emisyon için yapılmış motordan performans beklemekte güzel:)
-
Şanzımana özen gösterdiler, dışını es geçtiler..:sopa:
Gökhan abi dışının roomsterla farkı neki Bi arkası farklı oda roomiden güzel:D:DBakınız
(http://www.skodaturkey.com/picture.php?albumid=16&pictureid=69)
(http://1.bp.blogspot.com/_1XknPAfZhcs/ST0l6X7A-eI/AAAAAAAADBM/PNAatCAeWBQ/s400/2007+Skoda+Roomster+1.2+Urban+rear.jpg)
-
Gökhan abi dışının roomsterla farkı neki Bi arkası farklı oda roomiden güzel:D:DBakınız
(http://www.skodaturkey.com/picture.php?albumid=16&pictureid=69)
(http://1.bp.blogspot.com/_1XknPAfZhcs/ST0l6X7A-eI/AAAAAAAADBM/PNAatCAeWBQ/s400/2007+Skoda+Roomster+1.2+Urban+rear.jpg)
ticari deel ya anlemeyonmu:hanz:
-
Ekonomi ve düşük emisyon için yapılmış motordan performans beklemekte güzel:)
Vallahi ekonomi ve düşük emisyon için yapılan pek çok motordan (performansıyla göz dolduran pek çok turbo dizel) gayet de performans beklenip karşılığı alındığından ister istemez bu ekonomi ve düşük emisyon sahibi motor da ister istemez bazı beklentilerin altına giriyor.:)
Bir motordan performans beklentisi içinde olmak için illa ki o motorun örneğin bir BMW 3 serisi Coupe'de kullanılması gerekmediğini düşünüyorum. Biz de 1.4 TDI'dan 8-9 saniyede 100 km/s'ye ulaşmasını beklemiyoruz. Yalnız, verimli kullanılabilir devir aralığı 1500-4800 arasına varan onca başarılı motor varken, gene son derece başarılı bir şekilde hizmet veren ve asla nankörlük yapmayacağımız 1.4 TDI'ımızın kullanılabilir devir aralığının 2000-4300 olmasını eleştiriyoruz. (cümleye buyrun:rock1::D)
====================================
Bu arada; Fabia II HB'nin vites oranlarını teker teker inceledim. Hakikaten her viteste bizim eski şanzımana göre oldukça kısa oranlara sahip. Belki Fabia I'e kıyasla pek kısa denemez. (1. vites hariç olmak üzere kısa değil hatta) Ama bu 195 55 15'li Fabia II, bizim 195 55 15'li araca kıyasla her viteste 1000 devirde daha düşük hız yapıyor.
Hava direnci hikaye; ama düşük süratlarde Fabia II BNV'lerden korkmak lazım.:hanz: