škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: mutluoztan - 29 Kasım 2011, 20:24:25
-
Manuel vitesli araçları kullanma sırasında yokuşlarda durduktan sonra, aracı geri kaçırmadan kalkabilir miyim sorusu zamana zaman aklınıza gelmiştir.
Böyle bir durumda, yokuşta kalkış teknikleri devreye girmektedir. Başlıca iki teknik kullanıla bilir.
1 YOKUŞTA KAVRAMA ( DEBRİYAJ) İLE KALKIŞ TEKNİĞİ
2 YOKUŞTA ELFRENİ İLE KALKIŞ TEKNİĞİ
1 YOKUŞTA KAVRAMA ( DEBRİYAJ) İLE KALKIŞ TEKNİĞİ
Bu iki tekniği de çalışmaya daha az eğimli yokuşta başlayın. Daha sonra dik rampalarda da çalışıp tekniğinizi geliştiriniz.
1 Aracınızı uygulama yapacağınız ( yokuş, rampa, dik) yolun sağ tarafında bankete, kaldırıma yakın bir şekilde durdurunuz.
2 Araç çalışır vaziyette, vites boşta, sağ ayağınız fren pedalına basılı durumda olmalıdır.
3 Sol ayağınızla debriyaj pedalına sonuna kadar basın, aracı birinci vitese takınız.
4 Bu durumda, freni bırakmadan yavaş yavaş debriyaj pedalını bırakmaya başlayınız.
5 Motorun sesini çok dikkatli bir şekilde dinleyin, debriyajı bırakırken, motorun sesinde bir değişiklik olduğunu duyacaksınız. Motorun sesinde azalma, direksiyon simidinde bir titreme ( vibrasyon ) hissedeceksiniz.
( Bu durum, tam basılı debriyaj pedalını bırakmaya başladığınızdan yaklaşık olarak 20 / 25 mm bıraktıktan sonra gerçekleşmeye başlar. Bu mesafe, araçtan araca değişiklik göstereceğinden, mesafeyi fazla dikkate almayın. Motorun sesini dinleyiniz. )
6 Bu durumda, debriyaj pedalını tutun. Artık debriyaj pedalını bırakmayın. Ayağınız sabit kalsın.
7 Fren pedalını yavaşça bırakın. Aracınızın geri gitmediğini sabit olarak yerinde durduğunu göreceksiniz.
8 Önce bir miktar gaz veriniz. Motorun sesini normale getirecek, direksiyonda ki titremeyi durduracak kadar. Gazı pompalamayın sabit bir şekilde gaza bir miktar basınız. Gaza basarken yavaş yavaşta debriyajı bırakın. Aracınız, geri kaymadan ileri gitmeye başlayacaktır. Debriyajı aniden bırakmayınız. Araç en az bir araç boyu gidene kadar debriyajı yavaşça bırakın.
9 Kavramayla ( Debriyajla ) kalmış oldunuz. Eğimi artırarak iyice pratik kazanana kadar çalışınız.
2 YOKUŞTA EL FRENİ İLE KALKIŞ TEKNİĞİ
Bu iki tekniği de çalışmaya daha az eğimli yokuşta başlayın. Daha sonra dik rampalarda da çalışıp tekniğinizi geliştiriniz.
1 Aracınızı uygulama yapacağınız ( yokuş, rampa, dik) yolun sağ tarafında bankete, kaldırıma yakın bir şekilde durdurunuz.
2 Araç çalışır vaziyette, vites boşta, el freni çekili durumda olmalıdır.
3 Sol ayağınızla debriyaj pedalına sonuna kadar basın, aracı birinci vitese takınız. Sağ ayağınız gaz da olsun.
4 Bu durumda, el frenini bırakmadan yavaş yavaş debriyaj pedalını bırakmaya başlayınız.
5 Motorun sesini çok dikkatli bir şekilde dinleyin, debriyajı bırakırken, motorun sesinde bir değişiklik olduğunu duyacaksınız. Motorun sesinde azalma, direksiyon simidinde bir titreme ( vibrasyon ) hissedeceksiniz.
( Bu durum, tam basılı debriyaj pedalını bırakmaya başladığınızdan yaklaşık olarak 20 / 25 mm bıraktıktan sonra gerçekleşmeye başlar. Bu mesafe, araçtan araca değişiklik göstereceğinden, mesafeyi fazla dikkate almayın. Motorun sesini dinleyiniz. )
6 Bu durumda, debriyaj pedalını tutun. Artık debriyaj pedalını bırakmayın. Ayağınız sabit kalsın.
7 El frenini yavaşça bırakın. Aracınızın geri gitmediğini sabit olarak yerinde durduğunu göreceksiniz.
8 Önce bir miktar gaz veriniz. Motorun sesini normale getirecek, direksiyonda ki titremeyi durduracak kadar. Gazı pompalamayın sabit bir şekilde gaza bir miktar basınız. Gaza basarken yavaş yavaşta debriyajı bırakın. Aracınız, geri kaymadan ileri gitmeye başlayacaktır. Debriyajı aniden bırakmayınız. Araç en az bir araç boyu gidene kadar debriyajı yavaşça bırakın.
9 El freni ile kalmış oldunuz. Eğimi artırarak iyice pratik kazanana kadar çalışınız
-
güzel bilgilerde aracına tam hakim bi kullanıcı rampa filan dinlemeden rahatça kalkar ister autohold ister hillhold olsun olmasın
yinede bilgiler için teşekkürler
-
Yazı bu konularda pek faydali olmaz benim görüsüm uygulamali görmeden pek bi anlam ifade etmez yine de isine yarayanlar olacaktir paylasim icin tesekkürler
-
Yarım debriyaj baskı balatayı bitirir fazla kullanmamaya özen gösterelim...
-
Yarım debriyaj baskı balatayı bitirir fazla kullanmamaya özen gösterelim...
En ideali el freni baktın kıçı hafif kaldırıyo yavaşca indir el frenini, gaz, devam :)
-
He şey zamanla
Tecrübe tecrübe tecrübe :ok:
-
En ideali el freni baktın kıçı hafif kaldırıyo yavaşca indir el frenini, gaz, devam :)
:+1:
He şey zamanla
Tecrübe tecrübe tecrübe :ok:
en garantilisi bu olsa gerek:+1:
-
El frenli kalkmak iyidir dik yerlerde, asla onsuz kalkmazdım.
Şimdi Fabia'da hill-holder var, el freniyle kalkışlı günlerim geride kaldı :)
-
El frenli kalkmak iyidir dik yerlerde, asla onsuz kalkmazdım.
Şimdi Fabia'da hill-holder var, el freniyle kalkışlı günlerim geride kaldı :)
:spr::spr::spr:
octi elegansta yok:uve::uve:
-
:spr::spr::spr:
octi elegansta yok:uve::uve:
DSG'nin hediyesi, DSG'li Fabişlerde standart :dede:
(http://img828.imageshack.us/img828/2317/espd.jpg)
-
Ben Artık Alıştım , Ama Debriyajı Bıraksam Bile Gidiyor Farketmiyor :D
-
El frenli kalkmak iyidir dik yerlerde, asla onsuz kalkmazdım.
Şimdi Fabia'da hill-holder var, el freniyle kalkışlı günlerim geride kaldı :)
DSG zaten olmasa da çok dert olmazdı basıyon gidiyor basıyon duruyor :D
Asıl manuel'e lazım bu destek mestek sistemleri, el frenine gerek kalmasın o zaman.