škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: ailotana - 08 Aralık 2011, 12:35:38
-
Evet başlık biraz garip olabilir ama aynen söylediğim gibi oldu olay. Dün gece araç soğukken gerçekleşti olay.
Arkadaşın eşini almaya diye çıktık. Rampa bir yol vardı, oraya tırmanıp sola döndüm ara sokağa. Ama yol dardı ve karşıdan araç geldi bende geri vitese taktım, arabanın gerisini rampaya verdim. Rampayı geri vitesle biraz tırmandım ama rampa çok dikti(30-40 derece vardı), gaza biraz daha yüklendim ama araç gitmedi ve leş kokusu dediğim koku o anda geldi. Yağmurda yağıyordu ve bir anlam veremedim buna. 2-3 dk sonra koku gitti. Forumdaki 1-2 konu geldi aklıma hemen. Motoru açtım, acaba hayvan falan mı vardı öldürdük diye, bir şey görünmüyordu.
Ne olmuş olabilir sizce?
-
Baskı balatayı yakmışsınız biraz, onun kokusu. Birkaç seferden birşey olmaz merak etmeyin. Azıcık ömründen tüketti balata o kadar.
-
Aracın gidişte bir sorun yok. O zaman bir sıkıntı olmaz değil mi? Senelerdir araba kullanırım ilk defa başıma geliyor böyle bir şey.
-
Sorun olmaz. Öne giderken de bayırda yarım debriyaj bağırtırsanız aynı koku gelir. İlk araç aldığım dönemde karşılaşmıştım. :)
-
zaten arkadaşlar gerekli cevabı vermişler baskı balata ile ilgili bir durum dik rampalarda dur kalk yada sizin gibi kısa süreli olsa geri gelmelerde yarım debriyaj olayı baskı balatayı biraz yiyor açıkcası önemli bir durum değil konu başlığını gördüğüm gibi baskı balata geldi aklıma
-
Aracın gidişte bir sorun yok. O zaman bir sıkıntı olmaz değil mi? Senelerdir araba kullanırım ilk defa başıma geliyor böyle bir şey.
Hiçbir şey olmaz merak etmeyin, üst üste devamlı onlarca sefer olursa o zaman baskı kaçırmaya başlar tabi aşınmadan dolayı. Sizin elinizde olan bir durum değil üzülmeyin, şartlar zor, o durumda ne yaparsanız yapın o balata illaki yanar ufak tefek zaten.
Çok insanlık dışı dik rampalarda benimde başıma geldi 1-2 sefer, tam bıraksam araba saracak olduğu yerde bırakmasam bu sefer kalkmayacak, haliyle biraz balatadan yiyerek kalkıyor araba o zamanda.
-
Ben o tur durumlarda el freni kullaniyorum, daha az etki ettigini dusunuyorum baski balataya, ama elimde net bir veri yok, sizce nasildir etkisi ?
-
en saglami el freni.
-
Ben o tur durumlarda el freni kullaniyorum, daha az etki ettigini dusunuyorum baski balataya, ama elimde net bir veri yok, sizce nasildir etkisi ?
en saglami el freni.
30-40 derecelik bir rampada geri geri giderken mi? Tamam normal rampada zaten el freniyle kalkarım ama bu anlattığım apayrı bir olay.
-
rampadan asagi geri geri giderken zaten araci kaldirma ihtiyaci duymassiniz,ama rampa yukari dogru araca ilk hareketi verirken,aracin geriye kacmasini engellemek icin el frenini cekip arac kavradigi zaman yavasyavas elfrenini birakmayi kastettim.baski balataya asiri yük vermemek yani zorlamamak icin.sizin anlatiminiza göre akla ilkgelen baskibalata.koku eskimis gibi bi ise polen flitreside olabilir.
-
Ben rampa yukarı geri geri giderken gerçekleşti bu olay. Geri geri giderken de el freni kullanmak garip geldi o an.
Polen filtresi daha 2 ay önce değişti onunla bir ilgisi olacağını zannetmiyorum.
-
Ben rampa yukarı geri geri giderken gerçekleşti bu olay. Geri geri giderken de el freni kullanmak garip geldi o an.
Polen filtresi daha 2 ay önce değişti onunla bir ilgisi olacağını zannetmiyorum.
Rampa yukarı 1. viteste gitseydiniz olmazdı zaten. Zira otomobillerin 1. vites oranları geri vites oranlarından daha kısadır. Basitçe 1. viteste rampayı daha rahat çıkar ancak geri viteste o kadar rahat çıkamaz.
-
Zira otomobillerin 1. vites oranları geri vites oranlarından daha kısadır. Basitçe 1. viteste rampayı daha rahat çıkar ancak geri viteste o kadar rahat çıkamaz.
:+1:
1 ve R işaretlerine bakınca gördüm dediğini
(http://img299.imageshack.us/img299/6688/capture1gz2.jpg)
-
Danke vienmals Bruder.:D
-
Rampa yukarı 1. viteste gitseydiniz olmazdı zaten. Zira otomobillerin 1. vites oranları geri vites oranlarından daha kısadır. Basitçe 1. viteste rampayı daha rahat çıkar ancak geri viteste o kadar rahat çıkamaz.
Düz yolda bile onun etkisini yaşarsın, benim arabada çok yaşarım, 1'de ki gibi seri kalkmaya çalışsam azıcık sapıtıyor hemen :) tekrar basçek yapıp toparlıyorum :D geride rampada geri çıkmak ölüm zaten, araba gideyim mi durayım karar veremiyor:D aslında bu geri viteslere kamyonlardaki gibi R1, R2 koysalar ya :D