škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: mustang - 06 Ocak 2012, 21:50:40
-
Herkese iyi akşamlar.
Geçen yıl 71 bin km'de jetta (102 bg 8v tiptronik) aldım, aldıktan hemen sonra brc marka kit taktırdım, yaklaşık 18 bin km gazla sorunsuz kullandım, birkaç hafta önce egzos lambasına eşlik eden "emission workshop" uyarısı almaya başladım. Arabanın 90 bin ağır bakımının gelmesini de fırsat bilip soluğu yetkili serviste aldım, periyodik bakım yapıldı ve uyarı lambasının 1 nolu lambda sensöründen kaynaklandığını, değiştirmem gerektiğini ve fiyatının ellerinde olmamakla birlikte 470 tl olduğunu söylediler, hata mesajını sildiler fakat eve dönerken tekrar yandı, iki gün sonra brc yetkili servisinde lpg filtreleri değişti, hata mesajı silindi onlar da lambda sensörünün arızalı olduğunu ve değiştirmem gerektiğini söylediler 40-50 km sonra tekrar yandı...
İnternette uzun araştırmalar neticesinde lpg takıldıktan sonra bu sorunla karşılaşanların oldukça fazla olduğunu gördüm, sensörün işlevini vs. öğrendim. Bosch Car Service parça nosuna göre uygun olan sensörü takabileceklerini (bosch marka 200 tl, benim araçta bulunan ngk marka 280 tl) ancak kesinlikle parça garantisi veremeyeceklerini çünkü lpg'nin bu sensörleri kısa zamanda bozacağını gayet emin bir şekilde ifade etti. Öte yandan brc servisi ve web sitesinin forumundakiler kesinlikle bozmayacağını lpg ile ilgisinin olmadığını söylemekteler... Ayrıca görüştüğüm kişi rölantideki zaman zaman dalgalanmanın boğaz kelebeğinden kaynaklandığını sensörle ilgisi olmadığını ve 50 tl ye temizleyebileceklerini söyledi.
Sorum bu sensörü değiştirip hala sorunsuz kullanan ya da sorun yaşayanların tecrübeleri ve kaç km kullandıkları... Ciddi anlamda kararsız kaldım 50-100 liralık bişey olsa düşünmezdim ama 300 üzeri bi fiyat ve taktırdıktan kısa süre sonra paranla rezil olma riski...
-
Parça olarak yenisini alıp takarsanız gene üzerinde araç sıfır alınıp kullanıldığı süre kadar gider en az, bu tarz parçaların belli bir süresi yoktur maalesef, bazen 100 binleri devirir bazen 70-80 binleri, biraz şans işi hele de bu tarz kirlenmeyle meydana gelen parçalarda tam bir piyango sadece. Yalnız o parça temizlenip tekrar kullanılabiliyor, servisler tanıdığınız muhabbetiniz olan yer değilse direk değişir, temizleyelim demez. Parçanın durumuna göre gene 50-60 bin daha gider temizlense aslında. Aracınız LPG'li, bazı parçaların standart ömrü ne yazık ki değişebiliyorda, bu durumlar ilk başta göz ardı ediliyor.
-
bir ara bandede sureklı yanıyordu.söndursemde tekrarlıyordu.banada degişmesi gerekir dediler.bende ilk önce aldıgım benzin istasyonunu ve markasını degiştirdim.şimdi süreklü shell den alıyorum ışık falan yanmıyor çok şükür kurtuldum.yani kötü yakıtta yapıyor.o yüzden depoyu fulleyerek farklı istasyonlar deneyın.dogru istasyonu buluncada oradan almaya devam edin.Bence son çare sensörü degiştirirsiniz.
-
Aslında dediğiniz km'leri görse hiç tereddüt etmem değiştiririm ama okuduğuma göre 1000 km'yi bile göremeyenler var, temizlik işine gelince yine okuduğuma göre parça zaten o kurum dediğimiz kirli ortamda çalışabilecek şekilde yapılıyor sanırım asıl sorun bu ölçümü yapan maddenin özelliğini yitirmesinden kaynaklanıyor, yine de sanayi de ustalara sormakta fayda var tabii...
Aslında yakıtla alakalı olarak bugüne kadar hiç sorun yaşamadım tabiki belli başlı markalardan almak kaydıyla, bu ışığın yanma sebebi lpg kalibrasyon hatasından kaynaklanmıyor zira 18 bin km boyunca lpg servisine uğramadım bile...
-
Sadece bu parça için değil, yanlış teşhis yapılan ve bu yanlış teşhise göre çözüm diye yapılanlardan kaynaklanıyor. "Parçayı değiştim düzelmedi" benzeri söylemler sorunun yanlış yerde arandığını gösterir. Rölanti titrer, dalgalanır hop denir ki bujiler, yok bobinler denir değiştirilir mesela, ama sorun hala devam eder, aslında bir boğaz kelebeği temizliğinde çözülecek sorundur, temizlersin düzelir herşey. Aynı bunun gibi, servislerde buna gaz verir biraz, parça değişimine gider, oysa bazı sorunlar "sadece temizlik" ile yoluna giren sorunlardır kimse bilmez :) Parça değişipte 1000 km dayandı diyen de böyledir, sorun başka yerdedir mutlaka, soruna yönelik parça değişiyorsa sorun ortadan kalkar yoksa.
Sizin sorununuzda %100 bu sensör ise ve bu parçayı değişirseniz sorun direk kalkar ortadan ve 1000 km'den çok daha fazla gider -ki bence şu andaki parçanın temizlenmesi bile bu sorunu ortadan kaldırır ve bayağı km'de gider, şayet başka bir problem yoksa tabi. Umarım en kısa sürede çözülür sorununuz :ok:
-
Söküp elimdeki tek temizlik maddesi olan tinere batırıp temizledim ve milangazda yakıp sıcak sıcak tinere tekrar batırdım, son olarak hakiki sıfır zımparayla zımparaladım...
Milangazda yakma olayı da yabancı forumlarda oksijen kaynağıyla yakıp suya batırmayı öneriyorlardı ordan yoksa bodoslama değil :)
(http://img85.imageshack.us/img85/1476/080120121245.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/85/080120121245.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Şu an lamba yine yanıyor çünkü hata mesajını henüz sildirmedim, işe yaradı mı yaramadı mı ondan sonra belli olacak...
-
LPG nin bozma olayı şu şekilde olabilir, eğer yakıt ayarını lpgci düzgün yapamadıysa hep uç noktalarda çalıştırır sensörü ve zamanla sensör özelliğini kaybedebilir.
Oksijen sensörü yanlış hatırlamıyorsam altın uçlu bir sensör, dediğiniz yöntem son derece mantıklı, sudaki o2 yi ölçen sensörlerde de aynı yöntem uygulanıyor ( sıfır zımpara ve temizlik )
-
Malesef benim için sonuç hüsran... Hata mesajı iki kere silindi aynı sensör her seferinde 40-50 km sonra ışık yakıp hata verdi... Bu sensörün ömrü zaten 100 bin km civarıymış erken ya da geç bozulabiliyor sadece baenzinle çalışan araçlarda bile...
Şu an itibariyle sorunum soğuk havada lpg ye geçtikten sonra rölantideki alıp verme, inip çıkma, düzensizlik her ne derseniz...
Lpg ci boğaz kelebeğinden yapar dedi geçen hafta temizlettim ertesi gün aynı sorun devam etti, bu hafta bosch car service ye gittim orada dışarıdan temizlendiği için iyi temizlenmemiştir dediler ve söküp daha detaylı temizlendi eğer aynı sorun devam ederse boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söylediler, lpg ciye gittim tekrar ayar yaptırdım onlarda bu sorunun 5-10 gün devam edebileceğini söylediler, akşam tekrar baktım aynı sorun devam ediyor...
Yaklaşık bir ay öncesine kadar 18bin km gazla kullandığım ve tık demeyen araba dramatik bir şekilde bu sorunla karşıma çıktı.... Açıkcası bu sorunun lambda sensörünün arıza ışığını yakmasından sonra başladığını düşünüyorum ancak bu sensörün bu derece rölantiyi etkileyip etkilemediğinden emin değilim İngilizce sitelerde "rough idle" bizim düzensiz tabir ettiğimiz şeye neden olduğu söyleniyor ama ne kadar "rough" ondan bahsetmiyor... Şöyleki anlık yakıt tüketimi 0,7 ile 0,9 arasında gidip gelecek kadar dalgalanıyor ve bunu soğukta lpg ye geçince yapıyor dalgalanma sırasında benzine alıyorum ibre hareket etmese de arabanın rölanti sesi çok dikkatli dinlersem hoş gelmiyor 1,6 BSE motorlardaki meşhur silkelemenin biraz daha arttığını hissediyorum...
Sizce bu sensör bu derece bir dalgalanmaya neden olabilir mi, boğaz kelebeği arızalıysa her halukarda bu soruna sebep olmaz mı ?
-
Malesef benim için sonuç hüsran... Hata mesajı iki kere silindi aynı sensör her seferinde 40-50 km sonra ışık yakıp hata verdi... Bu sensörün ömrü zaten 100 bin km civarıymış erken ya da geç bozulabiliyor sadece baenzinle çalışan araçlarda bile...
Şu an itibariyle sorunum soğuk havada lpg ye geçtikten sonra rölantideki alıp verme, inip çıkma, düzensizlik her ne derseniz...
Lpg ci boğaz kelebeğinden yapar dedi geçen hafta temizlettim ertesi gün aynı sorun devam etti, bu hafta bosch car service ye gittim orada dışarıdan temizlendiği için iyi temizlenmemiştir dediler ve söküp daha detaylı temizlendi eğer aynı sorun devam ederse boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söylediler, lpg ciye gittim tekrar ayar yaptırdım onlarda bu sorunun 5-10 gün devam edebileceğini söylediler, akşam tekrar baktım aynı sorun devam ediyor...
Yaklaşık bir ay öncesine kadar 18bin km gazla kullandığım ve tık demeyen araba dramatik bir şekilde bu sorunla karşıma çıktı.... Açıkcası bu sorunun lambda sensörünün arıza ışığını yakmasından sonra başladığını düşünüyorum ancak bu sensörün bu derece rölantiyi etkileyip etkilemediğinden emin değilim İngilizce sitelerde "rough idle" bizim düzensiz tabir ettiğimiz şeye neden olduğu söyleniyor ama ne kadar "rough" ondan bahsetmiyor... Şöyleki anlık yakıt tüketimi 0,7 ile 0,9 arasında gidip gelecek kadar dalgalanıyor ve bunu soğukta lpg ye geçince yapıyor dalgalanma sırasında benzine alıyorum ibre hareket etmese de arabanın rölanti sesi çok dikkatli dinlersem hoş gelmiyor 1,6 BSE motorlardaki meşhur silkelemenin biraz daha arttığını hissediyorum...
Sizce bu sensör bu derece bir dalgalanmaya neden olabilir mi, boğaz kelebeği arızalıysa her halukarda bu soruna sebep olmaz mı ?
Valla bundan ötesine görmeden ben pek birşey diyemiyorum artık lakin boğaz kelebeği konusunda aman diyeyim, aracınız o kadar yüksek km'de olmadığı gibi buna benzer sorunlarda ilk değişelim denilen kurbanlık parçaların başında gelir -ki boğaz kelebeğine bir şansızlık olmazsa çok kolay kolay birşey olmuyor. Düzenli temizliği yapılsın yeter ama işin içinden çıkamayanlar hemen değiştirmeye kalkar sanki 5-10 kuruşluk parçaymış gibi. Ona gelene kadar sensörü komple değişirsiniz olur biter, boğaz kelebeğinin fiyatını duyduğunuzda bir iki adım geri gideceksinizdir çünkü. Aracınız LPG'li, ben hala LPG ile ilgili bir sıkıntı üzerinde duruyorum, LPG her işi çok karıştırıyor, meydana gelen sorunların çözülmesinide önemli oranda çorba ediyor. Lambda'da ki sıkıntı rölantideki dalgalanmayı etkiler zaten, bu sorunda ilk akla gelecek parça listesinde yukarlardadır.
Bu arada boğaz kelebeğini herkese ve heryerde söktürmeyin, çok çok hassas parçadır, söküp takmayı geçin herkes kalibrasyonunu tam yapamaz bile, "yetkili servisler" bile çok çok zorda kalmadıkça sökmezler onu.
-
Bende Bakiye katılıyorum.
LPG ayarınızda sıkıntı olması kuvvetle muhtemel. Benzinde de aynı rolanti bozukluğu var mı ?
-
Bu konu ile ilgili bizim akifgul biraz araştırma yapmıştı diye biliyorum.
Onun bu konularda biraz daha deneyimi olacaktır.
Bence lamdayı ölçmek en güzel yöntemdir.
Hangi uçtan nasıl bir data alacağınız bellidir.
Kesin sonuçları gördükten sonra lambdayı değiştirmekte fayda var.
Abimin aracında da arıza ışığı yandı.
Araca bağlandığımızda katalizör arızası verdi ve bir kaç kez tekrarladı.
Yakıttandır diye düşündük fakat yine tekraraladı.
Lamdaları yoğun APC ile temizleyip tekrar taktık :)
Sonrasında ışık daha da yanmadı.
-
Boğaz kelebeğini değiştirmeyi düşünmüyorum zaten arızalı olsa her durumda aynı soruna neden olması lazım... Öncelikli düşüncem oksijen sensörünü değiştirmek benim araçtaki O2 sensörü "geniş bant" dolayısıyla motorun en ideal şekilde çalışmasında daha etkili bir aygıt diye düşünüyorum.
Lpg ayarını montajı yapan kişi yaptı ve bana çok anlamasam da grafiklerle en ideal şekilde ayarladığını anlattı... Benzinde ibreyi oynatmıyor ancak motorun rölanti sesi çok hoşuma gitmiyor. Benzinde bunu yapmaması benzinin gaza göre daha geç tepki vermesi ve bu inip çıkmaları telafi etmesi gibi geliyor bana...
-
Sensörün Ucunu 4-5 Gün Sulandırılmış Kireç Sökücüde Bekletin
-
Sensörün Ucunu 4-5 Gün Sulandırılmış Kireç Sökücüde Bekletin
Yakıp tinerle temizledim zımparaladım ama çözüm olmadı zaten umduğumdan çok daha temizdi en azından görünüşte... Ben arabayı her gün kullanıyorum o kadar süre sökülü tutamam malesef artı bu alet "heated" yani ısıtma ünitesi de var belki o arızalı bunu anlamak için oto elektrikçiye mi götürmek lazım onlar ölçebilir mi acaba...
-
Sizde Ölçebilirsiniz . Ölçü Aletinizmi Varmı ? Önemli Olan Dış Temizligi Değil İçindeki Kurumuunun Temizligi
5 Gün Kireç Sökücülü Suda Bekletilmiş Sensör , Dibindeki Kurumları Görüyorsunuz
http://www.ressim.net/out.php/i228471_4.jpg
-
Sizde Ölçebilirsiniz . Ölçü Aletinizmi Varmı ? Önemli Olan Dış Temizligi Değil İçindeki Kurumuunun Temizligi
5 Gün Kireç Sökücülü Suda Bekletilmiş Sensör , Dibindeki Kurumları Görüyorsunuz
http://www.ressim.net/out.php/i228471_4.jpg
Peki bu denendi mi, çalışıyor mu?
-
Tabikide Çalıştı :) Bu Şekilde Kurtulma Şansı Çok Yüksek. 4-5 Gün Degilde Haftasonunda Denemenizi Tavsiye Ederim. Boşuna 250-300 Lira Vermeyin
-
Ölmüş eşek kurttan korkmazmış :) zaten sensörü kafamda öldüreli çok oldu, haftaya onu da denerim.
-
Bozulma Konusunda Sıkıntı Yapıyorsanız O Konuda Sıkıntı Olmaz :) Sadece Ucunu Sokun Suya
Şu Şekilde ;
http://www.ressim.net/out.php/i228469_2.jpg
5 Gün Sonunda Suyun Pisligi
http://www.ressim.net/out.php/i228470_3.jpg
-
Bugün o2 sensörünün soketini çıkarıp kullandım arabayı rölantideki düzensizlik sıfıra indi, az önce tekrar taktım 5-10 km sonra ışıklarda aynı sorun yeniden başladı, tekar çıkardım yine sorun yok...
Rölanti sorununu boğaz kelebeği vs. temizliği yapıpta çözemeyenlere duyurulur... Bu derece dramatik bir değişim gösterme sebebi aracın "wide band" yani "geniş bant ve ısıtmalı" bir oksijen sensörüne sahip olmasından kaynaklanıyor olabilir...
-
Dediğim Temizliği Uyguladınızmı :) Uygularsanız Kurtulma Şansınız Çok Yüksek. Rölanti Sorunu Düzelebilir Ama Yakıtta Artışıda Görecekseniz En Basiti Cut-oFF Bu Sensör Üzerinden Çalışıyor
-
Dediğim Temizliği Uyguladınızmı :) Uygularsanız Kurtulma Şansınız Çok Yüksek. Rölanti Sorunu Düzelebilir Ama Yakıtta Artışıda Görecekseniz En Basiti Cut-oFF Bu Sensör Üzerinden Çalışıyor
Temizlik için hafta sonunu bekliyorum :) fakat okuduğum kadarıyla özellikle kurşun ve antifiriz doğrudan yapısını bozuyormuş bunun kurtulmaya da bilir.
-
300 Derecenin Üstünde Sıcaklıga Maruz Kalan Bir Parça Oksijen Sensörü :) Öyle Kireç Sökücünün Bozacagını Hiç Düşünmüyorum
-
Aracı hangi servise götürdün hemşerim
-
Aracı hangi servise götürdün hemşerim
Gökmen'e götürdüm, boğaz kelebeğinin temizliği için de bosch car service ye götürdüm.
-
Düzeldimi Aracınız :)
-
Düzeldimi Aracınız :)
Yok daha temizlemedim bu hafta sonu inşallah. :) Ama şu an o2 sensörü soketten ayrılmış durumda öyle kullanıyorum şu anda bir sorun yok soketi taktığım zaman rölanti bozuluyor. Sonucu yazarım buraya, her ihtimale karşı internetten sensöre baktım 270 tl parça kodu uyumlu ve orjinali olan NGK marka, gerçi orjinalı NTK da üreticinin diğer adı belki de Avrupa pazarındaki adı bilmiyorum.
-
tahminimce lpg ayarından kaynaklı olarak lambda yanlış değer ölçüyor ve rölantiyi bozuyor. kablo çıkarıldığı zaman beyin sensörü açık devre göreceği için normal enjeksiyon zamanlarına dönüyor ve sorununuz düzeliyor ama muhtemelen araç bu şekilde çok yakıyordur.
karatay sanayisinde 2-3 tane bildiğim özel servis var. isterseniz oralara da sorarak bi fikir alabilirsiniz
-
tahminimce lpg ayarından kaynaklı olarak lambda yanlış değer ölçüyor ve rölantiyi bozuyor. kablo çıkarıldığı zaman beyin sensörü açık devre göreceği için normal enjeksiyon zamanlarına dönüyor ve sorununuz düzeliyor ama muhtemelen araç bu şekilde çok yakıyordur.
karatay sanayisinde 2-3 tane bildiğim özel servis var. isterseniz oralara da sorarak bi fikir alabilirsiniz
Kalibrasyonda sorun yok sensör ölçme işini yapamıyor bu kimyasal ölçümü yapan seramik zamanla özelliğini er ya da geç yitirebiliyor 1 ya da 2 kablolu olanlarda arızalı sensör anlaşılamıyor ancak daha fazla kablolu olanlar geniş bant olduğu için motorun her türlü çalışmasını etkiliyor. Sensörü çıkarınca ecu default moda geçiyor yani sürekli sabit ve en kötü ihtimale göre ayarlanmış fabrika verisine göre püskürtme işlemini yapıyor çok yakmasının sebebi de bu, öneri için ayriyeten teşekkürler. :)
-
Benim önceki aracımda da lpg kaynaklı olarak lambda sensörü hatası vermişti.Lpg bozuyor.
-
Sensör temizliği işe yaramadı aksine lpgde rölanti iyice sapıttı, yenisini alıp takacam en kısa sürede... Kafama takılan tek nokta, sensör benzinde ibreyi oynatmazken sensörün lpgde ciddi anlamda sorun yaratması...
-
Sensör temizliği işe yaramadı aksine lpgde rölanti iyice sapıttı, yenisini alıp takacam en kısa sürede... Kafama takılan tek nokta, sensör benzinde ibreyi oynatmazken sensörün lpgde ciddi anlamda sorun yaratması...
Güzel söylüyorsunuzda, motorunuz ve tüm bileşenleri "benzin yakıtına" göre tasarlanmış ve hazırlanmış bir motor, LPG sonradan üzerinde uydurulan bir sistem, bu nedenle bazı parçaların LPG'de sorun yaratabileceğini doğal karşılamak gerekiyor. LPG kullandığınız sürece bu veya buna benzer sorunların meydana çıkma ihtimali her zaman olacak maalesef.
-
Otostart sitesinden sensörü sipariş verdim yarın birgün elimde olur inşallah...
Sensörü kendim takacam ki iki kere söküp taktım zaten fakat daha önce takanlar varsa taktıktan sonra herhangi bir ayar adaptasyon gerekiyor mu ?
Bu siteden alışveriş yapmak isteyenler varsa 200 tl üstü alışveriş için 5 adet 35 tl'lik hediye çeki vermişler herhangi bir kimseye gönderilebiliyormuş ihtiyacı olan varsa gönderebilirim...
-
(http://img827.imageshack.us/img827/919/270120121257.jpg)
Evet arkadaşlar açtığım konuları yine sonuçsuz bırakmamak adına...
Kendim değiştirdim Allah'tan gelen ürün orjinal üstünden çıkan NTK marka ve Japon yapımıydı. Takar takmaz rölanti sorunu çözüldü arabanın çalışması teklemesi hızlanmadaki gecikme gibi sorunların tamamı çözüldü yeni verilerin aracın ecusuna kaydedilmesi belirli bir km gerektirebiliyor...
- Araç, 2007 model 102 bg 8v bse motor tiptronik jetta comfortline lpgli...
- Sorun eksoz lambasının yanmasıyla başladı...
- Arıza lpg de kendini gösteren rölanti sorunuyla kendini göstermeye başladı daha sonra hafif sarsıntı hızlanamama şeklinde devam etti...
- Sensör temizliği işe yaramadı...
- Bu sorunlara neden olan katalizör öncesi yani eksoz manifoldundaki sensör idi...
- Bu kadar soruna neden olmasını geniş bant ve ısıtmalı olmasına bağlıyorum...
- Sensöre ulaşmam çok vakit almadı çünkü 90 bin bakımında bujiler vs. hepsi değişmişti ve hata mesajı sensörün arızalı olduğunu söylüyordu... Buna rağmen tamirciler sensörün bu sorunlara neden olabileceğine hiç ihtimal vermediler hatta lpg bozuyor diye değiştirme taraftarı değildiler. Klasik olmuş hemen boğaz kelebeği temizliği diyorlar işe yaramasa bile o kadar bakım yaptırmışken o da temizlenmiş olsun diye temizlettim...
-
Bu arada araç sensör arızasından dolayı zengin karışımla çalışmaya başlıyor sensörü ilk sökdüğümde oldukça temiz olmasına rağmen tekrar sökdüğümde zengin karışımdan dolayı oldukça isliydi uzun süre bu arıza ile sürülseydi katalizör çok geçmeden tıkanıp arıza verebilirdi ihmali halinde daha pahalıya patlayabilecek bir parça...
-
Hadi geçmiş olsun, güle güle kullanın uzun km'ler sorunsuzca inşallah :ok::) kıl bir parçadır bu, uğraştırır adamı biraz.
-
Hadi gözünüz aydın.
-
Geçmiş olsun artık rahat rahat kullanırsınız ;)
-
İyi dilekleriniz için teşekkürler. :)
-
hadi geçmiş olsun bakalım.bu aparatın değişimide ustanın rolu n ekadar yoksa tamamen senin kararınmıydı?
-
hadi geçmiş olsun bakalım.bu aparatın değişimide ustanın rolu n ekadar yoksa tamamen senin kararınmıydı?
Tamamen kendi kararım, ustalar bahsettiğim sorunlar için beni boğaz kelebeğine yönlendirdiler sensörün bu kadar soruna neden olabileceğinden habersizler...
-
Tamamen kendi kararım, ustalar bahsettiğim sorunlar için beni boğaz kelebeğine yönlendirdiler sensörün bu kadar soruna neden olabileceğinden habersizler...
:ok::+1:aslında ustalar bu forumları okusalar ciddi bilgi birikimine sahip olurlar ve müşterileri yolmazlar.
-
arıza benimde başıma gelince forumda arama sonucu konuyu buldum .
bende de 2 sonda (lambda ) arızası veriyor. 1 yada 2 bunların yakıta yada rolantiye etkisi farklı mıdır? 460 tl fiyat verdiler. orjinal için bosh servise sormadım. hangisini tavsiye edersiniz şimdi değişim yapmayıp ötelesem yakıt artışı hariç sıkıntı olur mu?
araçta lpg var yakıtı shell den alırım sanırım parçanın vadesi doldu...
-
bosh car servisten lambda sensörü için garanti istediğimde lpg var garanti dışı dediler parca değişimi yapanlar bu konuda bi fikir verebilir mi
-
bosh car servisten lambda sensörü için garanti istediğimde lpg var garanti dışı dediler parca değişimi yapanlar bu konuda bi fikir verebilir mi
Arkadaşım, orada (bosch car service konya) odtü mezunu olduğunu söyleyen bir usta var gençten aynı muhabbetleri yaptık bu konuda yanlış fikir yürüttüğü tecrübeyle sabit garanti verip vermeme işi tamamen saçmalık garantisi ya vardır ya yoktur bana da öyle söylediler, otostart'tan orjinal ngk aldım kendim değiştirdim. 22 bin km yaptım şeytan kulağına kurşun...
-
oto starttan garantili ala biliyormuyum parça no ile mi alacağım daha önce alış veriş yapmadım detaylı anlatabilir misin
-
oto starttan garantili ala biliyormuyum parça no ile mi alacağım daha önce alış veriş yapmadım detaylı anlatabilir misin
bahsettiğin anlamda garantiyi ancak yetkili servis verir sanırım 2 yıl parça garantisi ama fiyat neredeyse 3 katı risk almak zorundasınız... üye olun sonra zaten site marka model vs. şeklinde sizi yönlendiriyor, sorularınızı site yönetimine sorabiliyorsunuz...
-
ngk 235 e buldum
rölanti sorunu sensor değişimiyle hemen bitiyor mu
elektronik parça ya dışarıda kimse garanti vermiyor :(
-
ngk 235 e buldum
rölanti sorunu sensor değişimiyle hemen bitiyor mu
elektronik parça ya dışarıda kimse garanti vermiyor :(
Benim arabada buna benzer bir sorun vardı rölanti değeri çok yüksekti, serviste boğaz kelebeği temizlenip adaptasyon yapıldıktan sonra düzelmişti.
Şuanda benimde oksijen sensörü sıkıntım var, servis sensör sağlam diyor fakat arabadaki tüm sorunlar oksijen sensörünü gösteriyor. Çiğ benzin kokusu, gaz yememe, yüksek yakıt, yüklü 4. vitesle çıkılan yokuşun 3. vitesle bile zor çıkılması. Hafta sonu hava güzel olursa kendim sensörü söküp ölçeceğim.
-
aracın yaklaşık 2 ay önce yıllık bakımı vardı pc ye bağlandı ve lambda sensör arızası verdi ve octilerde 2 adet varmış passatlarda tek adetmiş ve ikiside değişecek dedi bende ortaca sanayisinde sordum eleman 97 oktan shell'den al dedi.oradan ve 97 oktan alıyorum şimdilik soreunsuz gibi.500 tl'nin üzerinden atlamış olduk.
-
aracın yaklaşık 2 ay önce yıllık bakımı vardı pc ye bağlandı ve lambda sensör arızası verdi ve octilerde 2 adet varmış passatlarda tek adetmiş ve ikiside değişecek dedi bende ortaca sanayisinde sordum eleman 97 oktan shell'den al dedi.oradan ve 97 oktan alıyorum şimdilik soreunsuz gibi.500 tl'nin üzerinden atlamış olduk.
hocam şansısın gerçekten bana da ustanın dediği benzin deposunu fulle bitene kadar bin düzelme ihtimali var dedi. ancak bizde lpg olduğu için hemen lpg nin bozmasına bağlıyorlar ama lpg olmadan da bozulan lambda lar varmış.
bakalım bi yarım depoyu deneyesim var olmazsa sipariş verdik lambdayı...
-
hocam şansısın gerçekten bana da ustanın dediği benzin deposunu fulle bitene kadar bin düzelme ihtimali var dedi. ancak bizde lpg olduğu için hemen lpg nin bozmasına bağlıyorlar ama lpg olmadan da bozulan lambda lar varmış.
bakalım bi yarım depoyu deneyesim var olmazsa sipariş verdik lambdayı...
hemen değiştirin diyorlar sanki para dolu kasamız varmış gibi:lol:
-
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=6436
Bu konuya da bir gözatın derim.
-
1. lambda sensörü değişti 100 km gittim arıza ışığı yanmadı sensör takılalı 150 km dir benzinle kullanıyorum.araba eskiye oranla daha atak ve ara hızlanmada seri. eskiden lpg de seriydi şimd ibenzinde aynı durumu yaşadım. ama lpg de daha denemedim bi çeyrek depo daha benzin kullanayım ondan sonra lpg yorumu yaparım.
-
LPG'de kullandınız mı? Yada bu konu için sormak istediğim şu:
Sensörler filan değiştikten sonra LPG için uygun kalibrasyon nedir? Hangi değerleri söyleypde yaptıracağız? Mesela ben ustaya gidince kalibrasyon yapılacak deyip bırakacak mıyım?
-
lpg de ayar yapmadılar sadece sensorü araca tanıttılar işlem bu kadar lpg de sıkıntı olmadı