škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: HasanK - 01 Şubat 2012, 21:41:05
-
Arkadaşlar biliyorsunuz aracı alalı bayağı oldu. Araç hakkında yorumlarım ile başlamak istiyorum.. :) Bu başlık altında sorularınıza da yanıt verebilirim..
Dış Tasarım:
- Araç benim önden çok hoşuma gidiyor. Farlar gülümsüyormuş izlenimi veriyor ve aynısını Mercedesin C serisinde kullanması aracın her önüne baktığımda bana mutluluk veriyor.. :D
- Arka Tasarım güzel görünüyor ama bagajın eğilmli yapısı sanki eksikmiş izlenimi veriyor. Oraya bir eksik var ama ne olduğunu çıkaramıyorsunuz. Sanıyorum geriye baktığınızda bagajın bittiği noktayı görebilmeniz için eğimli yapılmış. :) Ben "C" formlu stopları beğeniyorum. Biraz eski ama kötü değil.
- Araca yandan baktığınızda tahmin ettiğinizden daha kısa olduğunu farkediyorsunuz. Araç çok geniş, iç mekandaki her alanı kullanıyor. Dışına baktığınızda tahmin ettiğinizden çok daha kısa olduğunu farkediyorsunuz.
- Araca bir bütün halinde baktığımızda sportif bir araç değil; ama benim gözümde hala genç görünüyor, yeni bir tasarım izlenimi veriyor. Arka stoplar için ise aynı şeyleri söylemek zor.
İç Mekan:
- Sürücü kapısını açtığınızda sizi ilk karşılıyan sade ve kullanım kolaylığı sunan bir iç mekan oluyor. Hemen sürücü koltuğuna kuruluyorsunuz. O da ne! Nerede bunun tuşları diye direksiyona bakıyorsunuz. Fazla aranmaya gerek yok; çünkü tuş felan yok! Orta donanımlı bir araç aldınız; ama çok fonksiyonlu direksiyona sahip olmaması sizi şaşırtıyor. Zaten sis farı ve park sensörlerinin parası cebinizden çıktı. Bu biraz ağır kaçıyor ama sineye çekiyorsunuz. Bunun üstüne kol dayama olmaması ve sadece Konfor paketi ile Ambiente donanımında alınabilmesi(Ambiente Optimal ve Elegance donanımında standart) size keşke 2000 Tl verseydim dedirtebilir.
- Gösterge panelinin görünümü çok sade. üst donanımda üstünde beyaz bir şerit var ve daha elit görünmesini sağlıyor. Alt donanımlarda buna sahip değilsiniz. Direksiyondan değil ama silecek kolunda da olsa yol bilgisayarını kontrol etmeniz için tuşlara yer verilmiş. Hiç olmazsa bunu koymuşlar diyorsunuz. Yol Bilgisayarı gayet geterli. Tabi ki üst donanımda daha çok bilgi var; ama bunda da aradığınız herşeyi bulabiliyorsunuz.
- Radyo butonları da gayet basit yapılı ve kullanışlı. Hızlı bir şekilde ayarlanabiliyor. Kullanımı kolay. 8 hopörlör sayesinde ses gayet net. Son sesi açıp dinlemedim; ama zaten orta seviyelere çekseniz bile 3. kattaki komşunuz pürüzsüz bir şekilde duyabiliyor.. :) (Biraz şikayet aldık ta :++: )
- Araç malzeme kalitesi olarak iyi. üst kısımlarda yumuşak plastik, görünmeyen yerlerde ise sert plastik var; ama çok rahatsız etmiyorlar. Tıkırtıya neden olmuyorlar.
- Arka tarafa geçtiğinizde çok geniş bir iç mekan gene sizi karşılıyor. ön koltukları en arkaya çekseniz bile binilebilecek, yolculuk yapılacak mekan var. Gayet güzel, gene üst donanımda arka koltukta kol dayama var ama kimin umrunda.. :D Arkada oturanın büyük ihtimalle kol dayamayla işi olmayacak.. :)
Motor:
- Kontağı çeviriyorsunuz ve sürüşe başlıyorsunuz. Motor çok güzel gürültülü olduğu söylenemez. Benzincide benzinli ile karıştırdı pompacı.. :) Kapakta yazan dizeli görünce bu dizel mi dedi.. :D
- Motor gayet güzel gidiyor, torku sayesinde kalkışlarda birinci sırada oluyorsunuz. Yüksek hacimli eski araçlara kafa tutabiliyorsunuz kalkışlarda. :) Yüksek hızlara kolayca çıkıyor 160 üstünü denemedik; ama oraya kadar gayet güzel bir izlenim verdi. Bu motorla az yakmak için bir tiyo. Belli bir hızla gidin. 140 ile giderken o hızda sabit durursanız benzinlikte büyük ihtimalle yüzünüz güler. O civarlarda bile yakıt tüketimi 4.5 gösteriyordu.(Anlık Tüketim Değeridir)
- Aracı sıkıştırıp, ara hızlanmalarda birinci olmaya çalışdığınız ve her kalkışta yanınızdakine fark atmaya çalışmanız durumlarda bile 5 dk uslu gittikten sonra 7 lt lik bir tüketimle karşılaşıyorsunuz. Kısaca bu motor insanı mutlu ediyor.
- Bu motor hakkında pek kötü bir izlenimimiz olmadı. Tek olumsuz izlenimimiz motorun eski benzinli araçlarımıza göre geç ısınması oldu. Kafadan 10-15 dk sürmek gerekiyor motorun ısınması için. Açıkcası motor ısınmadan klimanın adam akıllı çalıştığı söylenemez ki Adana gibi bir yerde bile bu durum bazen bir sorun olabiliyor.. :)
Şimdilik bu kadar izlenimlerimiz. Devamı gelecek.. :)
-
Çok güzel anlatmışsınız :)
-
Öncelikle Allah kaza bela vermesin
Motor tüketim olarak gayet iyi, okulda yakın arkadasımda 2010 golf 1.6tdi 90bg modeli var.Isınma probleminden o da çok şikayetçi ankaranın ayazında kıışın araba 10dk dan önce kesinlikle ısınmıyor
-
dizellerin özelliği geç ısınmasıdır, zaten en erken ısınan dizel 7-8 dk da ancak tam ısınır...
not:bu foruma takılmaya başladığımdan beri skoda lara sempatim oluştu... :)
-
İnceleme için teşekkürler..
not:bu foruma takılmaya başladığımdan beri skoda lara sempatim oluştu... :)
Aynen bendede öyle.. :ok:
-
Ben simdi bir kez daha Skoda aldigim icin, ayri bir keyiflendim:)
-
Fieasta 1.4TDCi epey çabuk ısınıyor VW Grup araçların dizellerine göre. En azından 3-4 km sonunda camların buğusunu çok rahat çözüyor.:wnk:
-
arkadaşlar dizeller doğası gereği zaten geç ısınırlar ancak kaloriferi açmak için de illaki hararet göstergesinin 90'a gelmesini beklemenize gerek yok; ibre kımıldadı mı en düşük seviyede açın kaloriferinizi. üflediği hava her durumda içerideki havadan daha sıcak olacaktır. hararet arttıkça yükseltirsiniz kademeyi.
-
arkadaşlar dizeller doğası gereği zaten geç ısınırlar ancak kaloriferi açmak için de illaki hararet göstergesinin 90'a gelmesini beklemenize gerek yok; ibre kımıldadı mı en düşük seviyede açın kaloriferinizi. üflediği hava her durumda içerideki havadan daha sıcak olacaktır. hararet arttıkça yükseltirsiniz kademeyi.
Açıyoruz da donacağız.. :D İçeriyi soğutuyor sanki..:++::++: 10 dk normal konumuna geliyor; ama biz şehir içinde 10 dk yolu zor gidiyoruz. Tek sıkıntımız bu ama onun dışında 4*4'lük.
Babam bunu aldıktan sonra Superb gördü oğlum önümüzdeki sene şunlarla takasa girelim bu araba çok boş diyordu.. :D
-
ha bir de asıl amaç kendinizi değil de motoru daha çabuk ısıtıp yakıt sarfiyatını azaltmaksa o durumda sıcaklık ayarını tamamen en soğuk konuma getirin. motor daha çabuk ısınır. ben örneğin lpg li escort la araç daha çabuk lpg ye geçsin diye soğuk konumda bırakıyorum ayarı, kalorifer radyatöründe su dolaşmayınca daha çabuk ısınıyor motor ve lpg ye daha çabuk geçiyor, yoksa zaten çok geç ısınıyor 4-5 km de ancak geçer lpg ye...
-
ha bir de asıl amaç kendinizi değil de motoru daha çabuk ısıtıp yakıt sarfiyatını azaltmaksa o durumda sıcaklık ayarını tamamen en soğuk konuma getirin. motor daha çabuk ısınır. ben örneğin lpg li escort la araç daha çabuk lpg ye geçsin diye soğuk konumda bırakıyorum ayarı, kalorifer radyatöründe su dolaşmayınca daha çabuk ısınıyor motor ve lpg ye daha çabuk geçiyor, yoksa zaten çok geç ısınıyor 4-5 km de ancak geçer lpg ye...
amaç kendimizi ısıtmak. :D Zaten bunun yakacağı ne ki. :haha: Yaksa ne olur ki ayrıca. Arabayı alalı 2 ay oldu 250 km felan anca yaptık. :)
-
zaten kızım sana söylüyorum gelinim sen anla niyetiyle yazdım, senin değilse de birinin işine yarar belki bu bilgi...
ayrıca yakacağı da bir çok lpg li araç kadar vardır en az...
-
Skoda'lar bir ısındımıda cehenneme çevirir yalnız içeriyi :D Benim arabamda daha alındığından beri kademesi 2'yi geçemedi :D hamam hamam :D bir defasında hızlı ısınsın diye 3'e almıştım, yoğun trafikte unuttum gitti, genelde rezistans pozisyonunda kullanırım, unuttum yolcu konumuna aldım, yüzüme kaynar su döküldü sandım :D 4. kademe falan daha hiç kullanmadım nerdeyse, çalışıyor mu diye bakmışımdır o kadar :D
Dizel'de geç ısınır ama olsun :) hayırlı olsun gayet güzel arabalar hepside :) güle güle kullansın herkes :)
-
Teşekkürler..
Biliyorum bir ısınıyor tam ısınıyor. 10 dk sonra klimayı kapatıyoruz biz direk.. :D 3'ü aldık mı pişiyoruz ben direk sıcaklığı orta seviyeye çekiyorum genede çare olmuyor.. :D