škodaturkey.com
GARAJ => Üye Atölyesi => Konuyu başlatan: Suleyman - 20 Temmuz 2009, 08:54:43
-
Geçen seferde sökemediğim lastikleri bu hafta sonu sökmeyi başardım. Bijonları gevşettikren sonra lastiğe sağlı sollu tekmek attım. Ardından aracı kaldırarak bijonları söktüm. Lastik tabiki hemen çıkmadı ama çok az kıpırdadı. Bende altan üstten, sağdan soldan sırayla lastiği çekerek (çıkana kadar yaklaşık 50 defa :hanz:) yerinden çıkardım. Lastik çıkana kadar canım çıktı o ayrı bir konu.
Gerekli malzemeler
- Soğuk su. Ne kadar alabilirseniz alın. Ben unuttum arabadaki ılık suyu içmek zorunda kaldım.
- Zımpara kağıdı veya tel zımpara.
- Sprey boya, rengi isteğinize kalmış.
- Gazete kağıdı, bant.
Resimlere geçelim. Kampanaların paslı hali.
(http://img514.imageshack.us/img514/3353/dscn33368474228.jpg)
Kağıt zımpara ile zımparaladım.
(http://img43.imageshack.us/img43/6158/dscn33378585444.jpg)
Resimden seçiliyormu bilmiyorum ama Audi'nin üstünde gidiyormuşum haberim yok.
(http://img16.imageshack.us/img16/8382/dscn33388690670.jpg)
Lastiğin iç tarafı, beklediğimden temiz çıktı.
(http://img212.imageshack.us/img212/9720/dscn33398726308.jpg)
Ben yinede yıkadım. Yapışan zift artıkları vardı ama o kadarda önemsemedim.
(http://img194.imageshack.us/img194/3898/dscn33408764412.jpg)
Bizim lojmanların araç yıkama yeri. Bundan 2 tane var. :hanz:
(http://img6.imageshack.us/img6/5937/dscn33418805748.jpg)
Gazete ile kapattım.
(http://img156.imageshack.us/img156/3091/dscn33428852065.jpg)
Boyama işlemi. Mat siyah renk kullandım. Jantlar metalik gri olunca siyah renk daha güzel oluyor, jantları belli ediyor. Biraz fazla sprey sıkmışım akma yapmış ama önemli değil.
(http://img34.imageshack.us/img34/8848/dscn33448886926.jpg)
(http://img34.imageshack.us/img34/8848/dscn33448886926.jpg)
Lastiği taktım. Lastiği takarken geçme yerlerini parmağımla ıslattım. Takarken çok rahat oldu.
(http://img404.imageshack.us/img404/1559/dscn33468959635.jpg)
Bu arada bir şey dikkatimi çekti. Jantların boyası çok çabuk çiziliyor. Bijonları sökerken jantlar çizildi. Çizmemek için bijon anahtarınının ucunu bantlamak gerekir bence.
(http://img263.imageshack.us/img263/8691/dscn33478998341.jpg)
Sol taraf bitmiş hali.
(http://img29.imageshack.us/img29/1833/dscn33489030461.jpg)
(http://img6.imageshack.us/img6/2249/dscn33499070785.jpg)
(http://img525.imageshack.us/img525/1354/dscn33509103690.jpg)
(http://img259.imageshack.us/img259/1130/dscn33539232297.jpg)
(http://img27.imageshack.us/img27/3065/dscn33529191049.jpg)
Sağ tarafın bitmiş hali. Lastiği geçen hafta Meguiar's Endurance lastik parlatıcı ile parlatmıştım. Yıkamama rağmen etkisi geçmedi. :ok:
(http://img146.imageshack.us/img146/7664/dscn33549282147.jpg)
Kullandığım sprey boya. 10 Tl civarı fiyatı.
(http://img263.imageshack.us/img263/6613/dscn33559321949.jpg)
(http://img136.imageshack.us/img136/6549/dscn33569362978.jpg)
(http://img231.imageshack.us/img231/3038/dscn33579413329.jpg)
-
Pırıl pırıl olmuş eline sağlık, ufak tefek çiziklere takma kafanı ;)
Onlardan kurtuluş yok...
-
Sağol hocam. Dediğin gibi kafamı takmıyorum. Sakınılan göze çöp batar.
-
eline saglık güzel iş çıkartmışsın
-
elinize sağlık
-
Pırıl pırıl olmuş :ok:
-
Teşekkürler arkadaşlar.
Merak ettiğim bir konu var. Bazı araçlarda arka lastiklerde de fren tertibatı varken bizim araçlarda neden sadece ön lastiklerde var?
-
4 teker de disk olsa güzel olur, görsel açıdan. Aracı durdurma görevi %70 ön frenlerde, arkası disk olan modeller de var. Ama frenlemede arkanın kampana olması bir zafiyet değildir, yoksa takmazlardı, çoğu markada özellikle B sınıfında sıkça var kampana arka fren...
-
Tebrikler, cok daha temiz ve bakımlı duruyor, böyle ince ayrıntılar gösteriyor arabayı,
-
Çok güzel bir çalışma yapmışsınız:ok:Elinize Sağlık.
-
tebrikler çok güzel olmuş, elinize sağlık, bizim kampanalaı arabalarda olmazsa olmaz bir şey bu herkes yapmalı.
keşke astarda atıp birde jantın iç kısmınıda boyasaydınız kampanadaki paslı göbeğide. ben şahsen korkup yapmıştım akma-bulaşma yapar diye.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=1084&highlight=kampana+boyama
-
Ben de full boyamıştım, sadece bijon deliklerine gazete kağıdı tıkayıp... :)
Ben astar sürmedim, en az 2 yıl birşey olmadı araba yattığı yerde :D, tazelemek için sıkmıştım bir ara.
(http://img198.imageshack.us/img198/9886/dscn4687.jpg) (http://img198.imageshack.us/i/dscn4687.jpg/)
-
tebrikler çok güzel olmuş, elinize sağlık, bizim kampanalaı arabalarda olmazsa olmaz bir şey bu herkes yapmalı.
keşke astarda atıp birde jantın iç kısmınıda boyasaydınız kampanadaki paslı göbeğide. ben şahsen korkup yapmıştım akma-bulaşma yapar diye.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=1084&highlight=kampana+boyama
Aslında astar aklımdaydı ama almayı unutttum. Zaten çok paslı değildi o yüzden gerek görmedim. İç kısımları lastik yapışmasın zaten çıkarması ayrı dert diye boyamadım. Belki sonraki denemelerimde boyarım. Boya çok nasıl olsa...:ok:
-
elınıze saglık guzel olmus ama keske o kadar yorulmasaydınız arac krıkodayken tekme atsaydınız pat dıye duserdı ya neyse saglık olsun
-
elınıze saglık guzel olmus ama keske o kadar yorulmasaydınız arac krıkodayken tekme atsaydınız pat dıye duserdı ya neyse saglık olsun
Tekme attım. Hemde sağlı sollu ama banamısın demedi. El yordamıyla çıkardık. Ama kollarım halen ağrıyor. Tuşlara bile basamıyom. :boks:
-
gerçekten fiziksel güç ister. ben lastik inmeyince vazgeçmeyi düşündüm, ama birden tarlacı traktörcü Hakan bu mu dedim, ayırdım bacakları, 5 kollu jantın iki kolunu iki elimle kavradım, hiiieeeeyyttttt laannn diyerek, saniyede 4 ileri-geri darbesiyle lastiği elime aldım, ve UEFA kupası gibi öpüp kaldırdığımda vatandaş durmuş beni seyrediyordu.
o gazla bijonları öyle bi sıktım ki, bi daha nası açacam bilmiyorum, sıkma esnasında viteste olan aracın krankını biraz olsun döndürdüğümü hissediyordum.
bide el freni çekti iseniz zor çıkar derler, bende çekmiştim tabi, hemde viteste bıraktığım arabayı önce vites boşluğunu alıp dişliye ağırlığını oturtup, öle çekmiştim sonuna kadar :)
-
gerçekten fiziksel güç ister. ben lastik inmeyince vazgeçmeyi düşündüm, ama birden tarlacı traktörcü Hakan bu mu dedim, ayırdım bacakları, 5 kollu jantın iki kolunu iki elimle kavradım, hiiieeeeyyttttt laannn diyerek, saniyede 4 ileri-geri darbesiyle lastiği elime aldım, ve UEFA kupası gibi öpüp kaldırdığımda vatandaş durmuş beni seyrediyordu.
Lastiği çıkarırken aracın altına girmemek lazım noolur nolmaz. Zira kriko bana hiç güven vermedi. :)
-
yok canım girer miyim altına hiç, tırıştan incecik bi demir sonuçta yana yatıverir, lastiği çekiştirmek bile yatırabilir krikoyu o yüzden tek tarafa değilde ileri geri çaprazlama kuvvet uygulamıştım :)
-
Şimdi anladım. Resim olmayınca kafamda canlandıramamışım.
-
Ellerine sağlık :) çok güzel olmuş güle güle kullan :)
Kampanalı araçları boyamak lazım aslında böyle,hem korumak için hemde görüntü için.
-
Güzel olmuş, pırıl pırıl. Ellerinize sağlık.
-
Bende yapmıştım zamanında..Ellerinize sağlık.
Hem görüntü için hemde işlevsel bir uygulama..1 sene önce ön kaliperlere sıktığım o eşsiz mavi metalik boya hala canlılığını koruyor :) Baktıkça Yusufu anıyorum :D
-
Baktıkça Yusufu anıyorum :D
O yüzden kronik kulak çınlama şikayeti var Yusuf'un :hanz:
Sebebi bulundu...
-
O yüzden kronik kulak çınlama şikayeti var Yusuf'un :hanz:
Sebebi bulundu...
:++: :++:
-
Güzel çalışma olmuş çok seviyorum görsel çalışmaları ;)