škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: hummankeeper - 22 Şubat 2012, 03:52:16
-
arkadaşlar aracımdan memnunum 170 binde olmasına rağmen çok diri yanlız fazla yağ yakıyo 6 ay önce yeni aldığımda yağını değiştirmiştim ama bu hafta yağna baktırdım 1 lt kadar ekledi usta .. burda havalar -35 civarında 1-2 aydır soğun etkisi varmıdır 10w40 yağ kullanıyorum markasını unuttum )) yoksa motor öldü işaretimi bu (((( bilgili arkadaşlardan cevap bekliyorum
-
geçmiş olsun arkadasım aslında km fazla değil benim araçta 165 binde yag yak ma sorunu yok internette 800.000 km de olanları var ustaya bi baktır başka bisorun olabilir.
-
sağol kardeşim işin kötüsü buralarda ustada yok :)) yaz gelsin artık erzurum yada van a giderim
-
10/40 yağ ince gelmeye başlamış olabilir.Motor silk kullanabilirsin.
-
sağol kardeşim işin kötüsü buralarda ustada yok :)) yaz gelsin artık erzurum yada van a giderim
erzurum skoda servisi beceremez normal der yollar .
diğer özel servisler ise çok iyi
-
Motorunuz nedir? Fabia 1'de bir sürü motor var, bunların bazıları "normal" olarak yağ eksiltmesi biraz daha fazla olan motorlardır, örneğin 1.4 101 HP olan benzinli motoru yağ eksiltme durumu vardır, sıfırda olsa bu motor eksiltiyor. Kitapçığında dahi yazar bu durum. Motorun km'si yüksek gibi dursada aslında günümüz için km değil artık. Elbette ufak tefek aşınmalar başlamıştır belki artık ama genede ölen birşey yok. Bu yıpranmanında payı düşünülürse yağ eksiltmeyi biraz normal görmekte lazım. 10/40 yarı sentetik yağdır ve kalın yağların başlangıcı gibidir. Aslında tam sentetik denenebilir lakin onlarda ince yağdır, ince yağ biraz daha fazla eksiltme yapabilir fakat daha randımanlı yağlama yapar, 0/30, 5/30 gibi yağlar tam sentetiktir. Yaptığınız km'yi bilmiyorum ama 6 ayda 1 litre kadar eksiltme yaptıysa çok çok vahim olan bir durumda yok ortada, zaten ara sıra kontrol edip gerekirse yağ eklenmeli motora. Hava durumu, kullanma tarzı, yapılan km, gidilen trafik v.b durumlar yağın performansı üzerinde çok etkisi vardır, tek başına motora bağlamakta pek doğru değildir açıkcası.
-
araç 2006 1.4 tdi 3 silindir 75 hp olarak biliyorum havalar -30 -35 buralarda umarım ondandır.... antep-ağrı arası 760 km 140 tl yaktı iyimi ???? aracı antepten almıştım orada çok kaçak yakıt kullanılıyor keşke almasaydın dediler bende acemiyim gelecek bunlar başıma dedim yaşayarak öğreneceğiz değil mi :))) ayrıca formu çok faydalı ve sıcak buldum hepinize teşekkürler
-
Bulunduğunuz yer bayağı soğuk bence yağınızı 5/30 yapın derim..
-
6 ayda yapılan kilometre ve şartlar çok önemlidir.
Benim Favorit' e 40 liralık benzinin bir ay gitmesi gibi bir durum da olabilir.:wnk:
-
araç 2006 1.4 tdi 3 silindir 75 hp olarak biliyorum havalar -30 -35 buralarda umarım ondandır.... antep-ağrı arası 760 km 140 tl yaktı iyimi ???? aracı antepten almıştım orada çok kaçak yakıt kullanılıyor keşke almasaydın dediler bende acemiyim gelecek bunlar başıma dedim yaşayarak öğreneceğiz değil mi :))) ayrıca formu çok faydalı ve sıcak buldum hepinize teşekkürler
"Dizel için olan" 5/30 veya 5/40 deneyin bir bakalım. Diğer markalara göre temin etme zorluğu yaşamamanız için Petrol Ofisi'nin Maxima serisi yağlarını tavsiye ederim, yeni nesil VW motorları için uygunluğu vardır direk.
Sarfiyatınızda hava/yol şartları gözönüne alınırsa fena değil gibi :) hayırlı olsun güle güle kullanın aracınızıda.
-
Benim bildiğim kadarıyla da 1.4 16V 101HP olan motorların yağ eksiltmesi normalmiş. Ben de ara ara ekleme yapıyorum.
-
Aracım 50.000 km.de. 35.000 km.ye kadar her 10 binlik periyotta 1 mm. Bile eksilme olmazdı. Ne zaman ki bakımı yetkili serviste değil de parçaları kendim alarak dışarda yaptırdım. O zamandan beri eksiltme yapıyor. 30 bin km.de bujileri değiştimiştim ayrıca. Yani ilk özel servis bakımında. ( 4 tırnaklı bosch buji takıldı. Çıkan, 3 tırnaklı ngk.) şimdilik kabul edilebilir sınırlarda. Bakalım daha da kötüye gitmez umarım. Belki anlattığımla ilgili, belki de değil. Ama yağ eksiltme ile ilgili dikkatimi çeken bir durumdur bu. Sizinle paylaşmak istedim.
-
Aracım 50.000 km.de. 35.000 km.ye kadar her 10 binlik periyotta 1 mm. Bile eksilme olmazdı. Ne zaman ki bakımı yetkili serviste değil de parçaları kendim alarak dışarda yaptırdım. O zamandan beri eksiltme yapıyor. 30 bin km.de bujileri değiştimiştim ayrıca. Yani ilk özel servis bakımında. ( 4 tırnaklı bosch buji takıldı. Çıkan, 3 tırnaklı ngk.) şimdilik kabul edilebilir sınırlarda. Bakalım daha da kötüye gitmez umarım. Belki anlattığımla ilgili, belki de değil. Ama yağ eksiltme ile ilgili dikkatimi çeken bir durumdur bu. Sizinle paylaşmak istedim.
Kullanmış olduğunuz yağ ne?
bu eksiltmeye başlamasının sebebi olabilir belki de kullandığınız yağın vizikozitesi ve markası ?
-
Sanırım yetkili servis shell helix 10/40 kullanıyordu sanırım. 30 binden sonra ben castrol magnatec 10/40 kullandım 50 bin km.ye kadar. O arada hep eksiltti. Son 2 bin km.dir yine shell helix'e döndüm, sizin dediğinizi düşünerek ama değişen bişey yok. Eksiltmeye devam. Bundan sonra da mobil 1 10/ 40 deneyeceğim. Anladığım kadarıyla yağın markası ile ilgili bir durum değil.
-
10/40'daki eksilme çok azdır ama, ilk 10 bin içindeyken pek kolay kolay tamamlamak zorunda kalmazsınız, diğer deyişle ilk 10 bin km'de eksiltme çok az olur ki bu da normal zaten. 5/30, 0/30 gibi yağlarda bu eksiltme daha hızlıdır, tamamlamak zorunda bırakıyorlar zaman zaman. 10/40'da biraz daha kafanız rahat olur eksilme yönünden.
-
turbodizel araçlarda yağ yakmasının bı cok sebebı var elbette,fakat 170 bınde bı aracın yağ yakması bıraz tuhaf,bıldıgınız gıbı turbolar yag ıe calısır,sağlıklı bı turboda yağ gırer ve gırdıgı gıbıde kartere akar, (dakıkada 2lt yağ gırıs ve cıkıs yapar)turbo arızalı durumlarda yağ gırer fakat turbodakı bozuk parcalardan dolayı ya havayla bırlıkte motora verır,yada egsozla beraber egsoz hattına verır,bellı kılometrelerde yada bellı zamanlarda bu yağ eksıklıgının sebebı turbodur..aracı ıyı bı muayene ettirmenızı tavsıye ederım,turbo hafıften yağ çalmaya baslamıssa pek fazla duman vermez,fakat ılerı zamanlarda cogaldıkca mavımsı beyaz duman gororsunuz egsozda...
-
Dün yağ düzeyini gözden geçirirken bir de baktım ki en alt çizgiye inmiş. Yağ değişeli 2300 km. Olmasına karşın bu kadar yağ eksiltmesi beni şaşırttı ve bir o kadar da sinirlendirdi. 50.000 km.deki hiçbir işlem görmemiş bir motorun adeta ömrünü doldurmuş, bitmiş bir motor gibi yağ eksiltmesi inanılır gibi değil. Klavuzdaki eksiltme öngörüsünden fazla değil ama bunu olağan kabul etmek mümkün değil. Çok rica ediyorum, bizim kullanıcı olarak buna yapabileceğimiz bir iyileştirme var mı? Bordan üretilen ürünleri denedim. Hiçbir biçimde hiçbir işe yaramadı. Teşekkürler.
-
Dün yağ düzeyini gözden geçirirken bir de baktım ki en alt çizgiye inmiş. Yağ değişeli 2300 km. Olmasına karşın bu kadar yağ eksiltmesi beni şaşırttı ve bir o kadar da sinirlendirdi. 50.000 km.deki hiçbir işlem görmemiş bir motorun adeta ömrünü doldurmuş, bitmiş bir motor gibi yağ eksiltmesi inanılır gibi değil. Klavuzdaki eksiltme öngörüsünden fazla değil ama bunu olağan kabul etmek mümkün değil. Çok rica ediyorum, bizim kullanıcı olarak buna yapabileceğimiz bir iyileştirme var mı? Bordan üretilen ürünleri denedim. Hiçbir biçimde hiçbir işe yaramadı. Teşekkürler.
Farklı marka yağ kullanın, eksiltme çok hızlı oluyorsa biraz daha kalın yağ koyun. Mobil'in yağları eksiltme yönünden daha dirençlidir, Castrol'ün hele de ince yağları su gibi akar giderler mesela.(tüm bu durumlar motor ve kullanım şartlarına da çok bağlıdır tabi)
-
Yağ kontrolünü motor tamamen sogukken yapmak gerek değil mi?
-
Segmanla Kurtarılır Gibi Gözüküyor.
-
Yağ kontrolünü motor tamamen sogukken yapmak gerek değil mi?
İstisnaları oluyor bazen, mesela bizim 1.2'ler de yanılmıyorsam motor sıcakken bakılması gerekiyordu diye hatırlıyorum, arabanın üreticisi bunu mutlaka belirtiyor.
-
Eksiltme olayı castrol'de (magnatec) belirgin şekilde gerçekleşiyordu. Sonra Shell Helix'i denedim, o da ne?! Daha fazla eksiltiyor. 2300 km.de 1.5 litre! Mobil1 kullanmak benim de aklımdan geçiyor ama çözüm olacak mı göreceğiz. Benim tepkim şuna arkadaşlar, ileri sürücülük kurallarını en iyi biçimde uygulayan ve otomobil teknik ve teknolojisinden çok iyi anlayan bir insan olarak. 0 km. Olarak aldığım ve şu anda yalnızca 50.000 km.de olan 7 yaşındaki aracım, hiçbir zaman zor koşullarda kullanılmaması, hiçbir teknik ayrıntının atlanmaması (ki çok hassas olduğum konular) ve hiçbir bakımının geciktirimemesi ve orjinal malzemelerle bakım yapılmasına karşın neden ömrünü doldurmuş, sanki 400.000 km. Yapmış bitik bir motor gibi yağ eksiltiyor? Bir arkadaşımız sekman onarımıyla çözülür demiş, doğrudur. Ama neden, bu kadar yıpranmamış ve özen gösterilerek kulanılmış ve bu kadar düşük km.li bir araçta buna ihtiyaç duyulacak bir durum olsun? 101 bg. Motorların hemen hepsinde bu sorun olması üzerinden yorum apıyorum. Üretimle ilgili bir yanlıştan mı kaynaklanıyor? Bunlar beni üzüyor ve açıkçası kızdırıyor. Herkese saygılar.
-
101HP' lerin kitapçığında da yazan bir durum.
Hadi sizin aracınız 7 yıllık ve eskidi, hor kullanıldı, ...vs.; peki 1.4TSI vRS' lere ne oluyor? Onlar da yağ eksiltmesinden şikayetçiler.
-
Yazdıklarımı ters anlamışsın :) hor kullanılmadı, yıpranmadı ve en iyi şekilde bakımı yapıldı dedim. Ayrıca km.si de çok düşük dedim. Ve son olarak, 7 yaşında olmasını da az bir yaş olarak belirttim. Ve sonra dedim ki; bunlara rağmen neden ölmüş bitmiş bir motor gibi yağ eksiltiyor diye sordum. Çünkü japonların 15 yaşındaki araçlarında bile yok böyle bir durum. Tsi motorlara gelince, onların yağ eksiltmesi ile ilgili bilgim yok. Ama bizim 101'likler hatta benim araba gibi bir eksiltme sözkonusuysa tam bir felaket derim.
-
Bu eksilmenin kitapçığa göre normal olması da anormal bir durum bence :) bunu da önceki iletimde yazmıştım.
-
1000 km'de 1 litre eksiltmesi normal, hepsinde var o araçların. O motorun dizaynı ile ilgili. 2000'li yılların başında 1.4 motordan 101 bg almak için bir takım fedakarlıklar yapılmış vaktiyle.
Dolayısıyla 2300 km.de 1.5 litre de gayet normal. 101'cilerin bagajda hep yağı vardır benim gördüklerimde ;)
-
101 HP'lerde ki sorun değil, kitapçığında bile belirtilen bir durum. Bu tamamen motorun karakteristiği ile ilgili bir durumdur. Genel anlamda söylüyorum, motorlar zaten yağ eksiltir, yani içten patlamalı motorların çalışma prensibi bu zaten, yakıtla beraber aynı zamanda yağıda yakarsınız silindir içinde aynen. Silindir içerisindeki o yağı hem tamamen silemezsiniz segmanlar ile hemde zaten olmaz, kuru bir ortam hiçte istenmeyen bir durumdur motorda. O pistonlar dakikada kaç bin devir çeviriyor, 2 sn sürmez kitlenip kalır motor ve birde bunun üstüne o inanılmaz sıcaklık. Motoru soğutan sadece hava, su değildir, motor yağlarınında motor soğutmasının üzerinde inanılmaz etkisi hatta hava ve sudan çok daha fazla etkisi vardır, aynı zamanda ısı transferi yaparlar. Böylesi şartlara dünya üzerinde hangi sıvı dayanabilir zaten :) kısaca gördüğünüz bildiğiniz en basit arabadan en lüks arabaya her arabanın motoru yağ eksiltir, eksiltmeyen yoktur, imkansız. Bu eksiltme bazı motorların karakteristiğinden biraz daha fazla olur, olay bu sadece.
101'e gelirsek, Magnatec zaten komple tırt bir yağdır fakat 101'de en az eksiltme yapanda yağdır, tüm yağları sırasıyla denedim/deniyorum ekleme ihtiyacı tek olmayan yağdır, nerdeyse koyduğum gibi aldım :) 101'de bu derece eksiltme yapması ilginç açıkcası, -ki ben inanılmaz devirli araç süren biriyimdir, o motoru dibine kadar kullanırımda. 101'de en büyük eksiltme sorununu Castrol GTX tam sentetik performans yağında yaşadım, su gibi bir yağdır zaten, ömrünün ortasına doğru birgün çok yoğun bir trafikte çok yoğun dur kalk yaptım ve yağ depozito yapıp motor uyarı verdi direk :) çektim 5-10 dk durup sonra tekrar marş basıp devam ettim düzeldi. Tam sentetik yağları bu motorda kullanırken çok sıkı takip etmek gerekiyor, şu anda 0-30 tam sentetik maxima'yı denedim, 2 kere 1 litre yağ ekledim :) fakat yağdan memnun kaldım, en azından 0-30 olmasına rağmen GTX'den daha dayanıklı çıktı. Bu yakınlarda bakıma sokacağım ve yağı tekrar değiştireceğim, bu kadar yağ denediğim yeter sanırım :) gene Mobil 1'i koyup yoluma devam edeceğim. Castrol ve Shell'in yağlarından uzak durun zaten (en azından 101 için söylüyorum) PO Maxima ikisinden de daha başarılı yağ ama yağ dendimi Mobil 1'dir :ok: