škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: logosshine - 15 Mart 2012, 19:29:53
-
Arkadaşlar merhaba; 2001 1.4 68 hp benzinli fabiam var.Alalı 12.000 km oldu.Hiçbir problemi yokken bi bakım yaptırayım dedim.Üzerindeki 2 tırnaklı ngk bujileri 3 tırnak bosh ile değiştirdiler.Boğaz kelebeği temizlendi ve subap kapak contası değişti.Bakımdan sonra rolantide titreme başladı.700-900 devir arası ibre sürekli oynuyor ve araba sallanıyor.Tekrar götürdüm adaptasyon lazım dediler, boğaz kelebeği için onuda yaptırdım.çözülmedi.tekrar yaptırdım yine çözülmedi.Başına gelen varmıdır?
Neden olabilir ne yapmak gerek?
-
Hakan adaptasyon derken makinaya bağlayıp yazım mı yüklediler ?
-
evet vag-com sanırım programın adı.nasıl bir işlem olduğunu anlamadım gerçi 2-3 sn sürüyor.
-
Şunu söylemişlerdi serviste, orijinali neyse o bujiden takılmalı, ateşleme ile ilgili zamanlama sounu olabilirmiş, 3 tırnaklı olan eğer daha hızlı yanma başlatıyorsa sorun olabilir. Bana mantıklı geldi açıkçası...
-
Şunu söylemişlerdi serviste, orijinali neyse o bujiden takılmalı, ateşleme ile ilgili zamanlama sounu olabilirmiş, 3 tırnaklı olan eğer daha hızlı yanma başlatıyorsa sorun olabilir. Bana mantıklı geldi açıkçası...
İrfan hocama katılıyorum orjinal buji takıp deneyin.Bende orjinalden farklı buji taktığımda motor dengesiz çalışıyor.
-
Bizim arabayada yanlış buji takılmıştı erken vites yükseltip 1200-1500 devir arası sürmek gerekince araba silkeliyordu,doğru bujiler ile değiştirdikten sonra silkeleme sorunu anında bitti. Tavsiye edilen neyse onu kullanmak lazım.
-
Bobindendir, yeni bujilerle uyumlu değildir :)
-
Ben içinden çıkan bujilerin aynısından takılmasını istemiştim ama usta skodanın orjinalinde 3 tırnaklı buji olduğunu söyledi.yani içinden çıkanlar orjinal değilmiş?
bu doğrumudur?Skodaların orjinali 3 tırnakmıdır?
-
Ben içinden çıkan bujilerin aynısından takılmasını istemiştim ama usta skodanın orjinalinde 3 tırnaklı buji olduğunu söyledi.yani içinden çıkanlar orjinal değilmiş?
bu doğrumudur?Skodaların orjinali 3 tırnakmıdır?
3 tırnaklı olduklarını sanmıyorum, ben rastlamadım ama en güzeli serviste şasi no veya motor no girerek parça kataloğundan orijinalini bulup takmak ;)
-
Ben 30 bin km. Bakımında bujileri değiştirdiğimde içinden 3 tırnaklı NGK marka buji çıkmıştı. İlk 30 binden sözediyorum. Yani fabrikada takılmış bu buji. Onun yerine de 4 tırnaklı Bosch marka buji takıldı. 20 binden fazla km. Yaptım ama hiçbir sorun yaşamadım. Ama taktıktan sonra Bosch'un bu konularla ilgili çalışanıyla yazıştım ve o da, BBZ kodlu motorlarla ,4 tırnaklı bujilerinin uyumlu olduğunu yazmıştı.
-
1.4 101 HP'ler de falan standart fabrikasyon 3 tırnaklı buji vardır, lakin bu eski 68'lerde pek sanmıyorum 3 tırnaklı kullanılmış olsun, Fabia diye ustalar hepsine aynı diyebiliyorlar, arabanın şekli belki aynıda içindeki motor aynı değil işte :)
Motorun üzerindeki orjinal bujilerin tırnak sayısıyla gene aynı tırnak sayılı bujiyi kullanmak her zaman en sağlıklısıdır. Üzerindeki değerlerde aynı olmalı, sadece tırnak sayısı değil önemli olanda.
-
Arkadaşlar merhaba; 2001 1.4 68 hp benzinli fabiam var.Alalı 12.000 km oldu.Hiçbir problemi yokken bi bakım yaptırayım dedim.Üzerindeki 2 tırnaklı ngk bujileri 3 tırnak bosh ile değiştirdiler.Boğaz kelebeği temizlendi ve subap kapak contası değişti.Bakımdan sonra rolantide titreme başladı.700-900 devir arası ibre sürekli oynuyor ve araba sallanıyor.Tekrar götürdüm adaptasyon lazım dediler, boğaz kelebeği için onuda yaptırdım.çözülmedi.tekrar yaptırdım yine çözülmedi.Başına gelen varmıdır?
Neden olabilir ne yapmak gerek?
- Bujilerden olabilir, hatta buji tırnakları arasındaki ayar farklılıkları bile bu soruna yol açabilir. İlk çıkan bujilerle aynı özelliklere sahip buji taktığında sorunun çözülme ihtimali var.
- Ayrıca yakıt besleme sisteminden kaynaklanan sorunları da ele almanı tavsiye ederim. Bunun en başında tıkanmış veya yolu daralmış enjeksiyonlar olabilir. Genellikle "karbon temizleme" yöntemiyle çözülebildiği söyleniyor ama ben denemedim. Ucuz bir deneme olarak, "enjektör temizleme" katkısı kullanabilirsin bir defalık...
- Boğaz kelebeği temizliği çok hassas bir iştir, yetkisiz veya deneyimsiz eller bunun ayarını kalıcı olarak bozabilir - en basitinden, mekanik temizleme esnasında kenarına küçük bir çapak sıkışır veya birikir, bu bile soruna yol açabilir. Boğaz kelebeği bölgesini iyice kontrol etmende yarar var.
- Yakıt besleme/ateşleme sistemi ayarlarında da hata yapılmış olabilir. Girilen değerler kontrol edilmelidir.
- Son olarak da bir türk çözümü: açık bir yola çık, 30 - 40 km kadar nispeten yüksek devirde sür. Yani, 5. vitese geçmeden 4. viteste bir süre devam et... Tabii ki motoru yakmadan :) Böylece sisteme karışmış olan kurum parçalarından da bir miktar arınmış olursun...
Sanırım en kötüsü enjektör tıkanması olur, onun dışında çözülebilir basit bir sorunla karşı karşıya olabilirsin...
-
bizim arabada var aynı problem pc ye baglatınca labmda sensor problemlı gozkuyodu ondan olabılcegnı soyledı ustalar
-
o parça degişti ve titreme geçti bilginize.
-
arkadaşlar yeni konu açmak istemedim benimde aracım 3 haftalık bugün bu rölanti problemini yaptı. ben ankara beypazarı na biraz yakın bir yerdeyim. burada bir wv ustasına götürdüm aracı bilgisayara bağladı ve bana sorunun büyük ihtimalle boğaz kelebeği olduğunu söyledi. temizlenip tekrar ayar yapılırsa düzelebilir olmazsa değişecek dedi. temizleme ve ayar için 70-80 tl dedi. sizce ne yapmalıyım. aracı ankara da bir ustayamı yaptırayım yoksa bu problemi her usta çözebilirmi
-
arkadaşlar yeni konu açmak istemedim benimde aracım 3 haftalık bugün bu rölanti problemini yaptı. ben ankara beypazarı na biraz yakın bir yerdeyim. burada bir wv ustasına götürdüm aracı bilgisayara bağladı ve bana sorunun büyük ihtimalle boğaz kelebeği olduğunu söyledi. temizlenip tekrar ayar yapılırsa düzelebilir olmazsa değişecek dedi. temizleme ve ayar için 70-80 tl dedi. sizce ne yapmalıyım. aracı ankara da bir ustayamı yaptırayım yoksa bu problemi her usta çözebilirmi
Titremede olası sorunlar, boğaz kelebeği, lambda sensörü, bobinler en başta gelir. Emin olmadan boğaz kelebeğini sakın değiştirmeye kalkmayın, zaten fiyatını duyunca bikaç dakika boyunca duraksayacaksınızdır.
VW servislerinin hepsi bilir boğaz kelebeğini, her yere elletmeyin, ayarını bir bozarsanız tekrar toparlaması çok güç.
-
Ne boğaz kelebeğiymiş arkadaş tamircilerin tek bildiği parçanın bu olduğunu düşünmeye başladım... Bana da iki kere temizlettiler bi de bir iki hafta düzensizlik yapabilir çok az kurum bağlaması lazım dediler... ironik...
-
Ne boğaz kelebeğiymiş arkadaş tamircilerin tek bildiği parçanın bu olduğunu düşünmeye başladım... Bana da iki kere temizlettiler bi de bir iki hafta düzensizlik yapabilir çok az kurum bağlaması lazım dediler... ironik...
İlk topu attıkları parçadır. Kurum murum hikaye, yok öyle birşey. Temizlik yapılıp adam gibide adaptasyonu yapıldımı saat gibi çalışır gene. İyi bakıldığında ve ehil ellerde bakımı yapılırsa ömürlük parçadır aslında.
Bu benim aracımın 10 bini devirmiş ve henüz temizlikten önceki kirli hali :)
Geçen hafta daha bakımdan çıktı arabam, bu halini bile gene söküp temizledik üstelik :)
(http://img441.imageshack.us/img441/2695/ndtr1anrhe20042012737.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/441/ndtr1anrhe20042012737.jpg/)
-
iyi günler boğaz kelebeği sökülmeden temizlenebiliyormu
-
iyi günler boğaz kelebeği sökülmeden temizlenebiliyormu
Evet temizlenir, fotoğraftaki gibi temizse sökmeden de yapılabilir ama en sağlıklısı sökerek temizlemektir, akan kirler motora gidiyor çünkü, orada yakılıp atılıyor. Sökünce o kirler motora gitmiyor, hemde daha iyi temizleniyor.
-
iyi günler bugün akşam üstü buradaki ustam aracıma baktı. boğaz kelebeğini temizledi rölanti problemi giderildi. fakat aracı test etti. aracın gazın basınca kesik kesik gaz kesme olayının geçmediğini gördü. problemin elektrik aksamından olduğunu kesinleştirdi. benden buji ve bu kablolarının olduğu gurup halindeki parçadan istedi ve özellikle orjinali olsun dedi ben kırsal kesimde olduğum için burada bu parçalar yok. orjinali ne markadır özellikle buji kablolarının olduğu kütük gibi olan parçanın ve tahmini fiyatı nedir.