škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: hakanerdogan - 30 Temmuz 2009, 19:02:54
-
FRANSIZ RENAULT YILIN İLK YARISINDA 2,71 MİLYAR AVRO ZARAR ETTİ
Fransız otomotiv şirketi Renault, yılın ilk
yarısında 2,71 milyar avro zarar etti.
Renault, ekonomik krizin küresel oto satışlarında ''serbest düşüşe'' yol
açması nedeniyle bu yılın ilk yarısında 2,71 milyar avro zarar ettiğini açıkladı.
Renault, geçen yıl aynı dönemde 1,58 milyar avro kar etmişti.
Şirket, aynı dönemde gelirlerinin de 23,7 milyar avrodan 15,99 milyar
dolara gerilediğini belirtti.
Araç satışları ikinci çeyrekte ilk çeyreğe göre hızla geriledi.
AA
(30/07/2009 - 09:22:32)
-
öhom öhom :hih:
*VOLKSWAGEN'İN YILIN İLK YARISINDA NET KARI 494 MİLYON AVRO(BEKLENTİ 524MLN,
ÖNCEKİ 2.57MLR)
*VOLKSWAGEN'İN YILIN İLK YARISINDA FAALİYET KARI 1.2 MİLAYR AVRO(ÖNCEKİ 3.4MLR)
(30/07/2009 - 11:06:24)
(30/07/2009 - 11:07:47)
*VOLKSWAGEN'İN YILIN İLK YARISINDA GELİRLERİ 51.2 MİLYAR AVRO(BEKLENTİ 52.6MLR,
ÖNCEKİ 56.5MLR)
(30/07/2009 - 11:07:22)
-
o kadar kalite lastik yapmış ki adamlar 4 ü 5 yıl gidiyo bende, tabi zarar edersin, bak michelin'e, adım başı balon, adamlar 4 lü değilde tekli satışlardan vuruyo voleyi, diğer 3 ünüde değişemeyen mecbur aynısını alıyo :D
CONTİNENTAL İKİNCİ ÇEYREKTE 190 MİLYON AVRO ZARAR AÇIKLADI
Alman otomotiv parçası ve tekerlek üreticisi Continental,
ikinci çeyrekte 190 milyon avro zarar ettiğini açıkladı.
Şirket, küresel ekonomik durgunluğun otomotiv sektörünü etkilemesinin
ürünlerine olan talebi düşürmesi yüzünden Nisan-Haziran döneminde 190 milyon
zarar ettiğini bildirdi. Şirket, geçen yıl aynı dönemde 194 milyon avro kar
etmişti.
Continental'ın, geçen yıl aynı çeyrekte 6,6 milyar avro olan gelirleri
de
yüzde 27 azalışla bu yıl aynı dönemde 4,8 milyar avro oldu.
AA
(30/07/2009 - 11:14:18)
-
MAN'IN İKİNCİ ÇEYREKTE KARI YÜZDE 94 AZALDI
Alman kamyon üreticisi MAN'ın ikinci çeyrek karı yüzde 94 azaldı.
MAN, satışların düşmesi ve siparişlerin yatay seyretmesi yüzünden ikinci
çeyrekte karının, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 94 düşerek, 27 milyon avro
olduğunu açıkladı. Şirket, geçen yıl ikinci çeyrekte 446 milyon avro kar
etmişti.
Şirketin, geçen yıl aynı çeyrekte 3,9 milyar avro olan gelirleri de yüzde
20 düşüşle 3,1 milyar avro oldu.
MAN'ın Üst Yöneticisi (CEO) Hakan Samuelsson, küresel ekonomideki
gerilemenin durmuş gibi görünmesine rağmen, küresel ekonomide kısa sürede düzelme
beklemediklerini ifade etti.
AA
(30/07/2009 - 11:14:01)
-
FORD, VOLVO İÇİN DAHA FAZLA SAYIDA TEKLİF GELMESİNİ İSTİYOR- KAYNAK
Wall Street Journal'ın konuya yakın bir kaynağa dayandırdığı
haberine göre Ford Motor, İsveç'teki iştiraki Volvo için,
daha iyi bir fiyat alabilme çabaları çerçzevesinde teklif
toplama sürecini yavaşlattı.
Kaynağın verdiği bilgiye göre Ford, General Motors'un
Adam Opel'in satışı için kararını vermesini ve Opel'i alamayacak
şirketlerden birini Volvo için teklif vermeye çağırmayı planlıyor
Kaynak, Volvo'nun satış sürecinde önümüzdeki 3-4 haftada
her hangi bir gelişme yaşanmayacağını da vurguladı.
Foreks Haber Merkezi
(30/07/2009 - 11:25:39)
-
konunun başlığını 'otomotiv sektöründen haberler' yaparsak memnun kalırım ey kırmızılı ağalar :)
-
YENİLEME-MİTSUBİSHİ MOTORS İLK ÇEYREKTE 278 MİLYON DOLAR ZARAR ETTİ
Japon otomotiv şirketi Mitsubishi, ilk
çeyrekte 278 milyon dolar zarar etti.
Mitsubishi, küresel krizin otomotiv satışlarına talebi düşürmesi ve güçlü
Japon yeni yüzünden Nisan-Haziran döneminde 278 milyon dolar zarar ettiğini
açıkladı. Şirket, geçen yıl aynı dönemde 108 milyon dolar kar etmişti.
Şirketin, aynı dönemde gelirleri de yüzde 57,5 gerileyerek, 2,73 milyar
dolar oldu.
AA
(30/07/2009 - 11:13:18)
-
malum bilanço dönemi, ne zararlar geliyo beee uzakdoğudan :)
MAZDA NİSAN-HAZİRAN DÖNEMİNDE 226 MİLYON DOLAR ZARAR ETTİ
Japon otomotiv şirketi Mazda, Nisan-Haziran döneminde 226
milyon dolar zarar etti.
Japonya'nın beşinci büyük otomotiv şirketi Mazda, küresel ekonomik
durgunluğun araç satışlarına talebi düşürmesi ve güçlü Japon yeni yüzünden
Nisan-Haziran döneminde 226 milyon dolar zarar ettiğini açıkladı. Şirket, geçen
yıl aynı dönemde 157 milyon dolar kar etmişti.
Mazda sözcüsü Ken Haruki, ''Çin hariç, Japonya ve Kuzey Amerika gibi
önemli pazarlarımızda gerileyen talep yüzünden satışlarımız düştü. Küresel araç
talebinde hızlı düzelme beklemiyoruz'' dedi.
Şirketin aynı dönemde satışları da yüzde 44,5 düşüşle 4,5 milyar dolar
oldu.
Şirket, Mart 2010'da sona erecek mali yılda 526 milyon dolar zarar
etmeyi, satışlarının da yüzde 19,9 azalarak 21 milyar dolara gerilemesini
bekliyor.
AA
(30/07/2009 - 12:51:09)
-
yav ben anlamıyorum bu zararları ya hayret bişey bi malı üretmek için hammadde alırsın ve ürünü üretir ve satarsın eğer karşılığında çek yada senet dönerde alamazsan o zaman zarar edersin e bu herifler arabaları ya peşin satıyor yada banka garantisiyle nasıl zarar ediyorlar anlamıyorum ya , hayret bişey bunların CEO larını bize versinler onları Kayseri Organize Sanayide 2 ay kursa alalım hepsi kara geçer varya :)
EEEE Övünmek Gibi Olmasın Ama Gayseriliyiz :)
-
yav ben anlamıyorum bu zararları ya hayret bişey bi malı üretmek için hammadde alırsın ve ürünü üretir ve satarsın eğer karşılığında çek yada senet dönerde alamazsan o zaman zarar edersin e bu herifler arabaları ya peşin satıyor yada banka garantisiyle nasıl zarar ediyorlar anlamıyorum ya , hayret bişey bunların CEO larını bize versinler onları Kayseri Organize Sanayide 2 ay kursa alalım hepsi kara geçer varya :)
EEEE Övünmek Gibi Olmasın Ama Gayseriliyiz :)
Muhtemelen yapılan yatırımların karşılığının tam alınamamasından kaynaklı bir zarar söz konusudur.
Örneğin VW TSI'yi geliştirmek için yüklüce bir yatırım yapmış olmalı. Muhtemelen bugün TSI'nin yüksek ücretinin tamamı kullanılan üstün teknoloji ürünü parçalar vb.'den kaynaklanmıyordur. AR-GE'nin maliyeti de sonraki satışlardan karşılanıyor olmalı. Yani bir nevi "iş yapmadan önce yatırım olarak reklam vermek, sonrasında iş yaptıkça onun parasını da satışlardan çıkarmak" durumu sanırım.
Mesela ben Renault Symbol için çok üzülmüştüm. Tam bomba gibi patlayacağı sırada kriz patlak verdi. "Eyvah, gitti Symbol, kaynadı araya" dememe rağmen sevinçle gördüm ki gene de düşük satışlara rağmen ilk çıktığı aylarda 1.'liğe oturdu.
Tabii bu da istisnai bir durum. Örneğin yeni 3'ü geliştirmek için bir yığın para harcadığını tahmin edebileceğimiz Mazda eğer bu modeli tam da krize denk geldiği için yeterince satamazsa AR-GE + yaratılan muhtemel ilave istihdam + kurulan muhtemel ilave ekipman/üretim hattı maliyetleri (yeni parçalar, yeni kalıplar vb.) topyekün Mazda'ya patlar. (daha doğrusu Mazda'da patlar, anlayın işte:kiki:)
Burda Mazda'yı örnek olarak kullandım. Aklıma yeni model olarak bu geldi. İlla ki "Mazda'ya böyle oldu/olacak" demiyorum; bunu da eklemiş olayım.
-
Tüketici tamamen bilinçlense ve Türkiye ye has geleneksel marka fanatizmini bir kenara bıraksa,bazı markalar bir tek araba bile satamaz.
-
Tüketici tamamen bilinçlense ve Türkiye ye has geleneksel marka fanatizmini bir kenara bıraksa,bazı markalar bir tek araba bile satamaz.
ve fiyatlar düşer... ne de güzel olur.
octi klasikten hiç bi farkı olmayan 1.6 MPI motorlu A3 nası o parayı ediyodu bilmiyorum...
-
MAN DİESEL, DANİMARKA TESİSİNDE 500 İŞÇİ ÇIKARACAK
Motor üreticisi Man Diesel, Danimarka'daki Frederikshavn tesislerinde
500 işçi çıkararak işgücünü yarı yarıya azaltmayı planladığını bildirdi.
Kuruluştan yapılan açıklamada karara gerekçe olarak siparişlerdeki
düşüşe ayak uydurma isteği gösterildi. Şirketin Frederikshavn tesislerinde
yat motoru ve benzeri gemicilik ürünleri üretimi yapılıyor.
Foreks Haber Merkezi
(04/08/2009 - 15:12:08)
-
*isuzi motors, ilk çeyrekte net 16.59 milyar yen zarar etti (önceki 17.69 mlr
yen kar)
(04/08/2009 - 10:02:35)
*ISUZİ MOTORS'UN İLK ÇEYREKTE CİROSU 415.2 MİLYAR YEN'DEN 187.37 MİLYAR YEN'
E GERİLEDİ
(04/08/2009 - 10:03:03)
*ISUZİ MOTORS'UN İLK ÇEYREKTE FAALİYET ZARARI 14.60 MİLYAR YEN (ÖNCEKİ 20.26
MLR YEN KAR)
(04/08/2009 - 10:03:25)
*ISUZİ MOTORS, MALİ YILIN TAMAMINDA NET 20 MİLYAR YEN ZARAR BEKLİYOR
(04/08/2009 - 10:03:33)
BMW, "ARAÇ SATIŞLARINDA AŞAĞI YÖNLÜ TREDİNDİ YILIN İKİNCİ YARISINDA DURMASINI
BEKLİYORUZ"
(04/08/2009 - 09:26:08)
-
BMW, "ARAÇ SATIŞLARINDA AŞAĞI YÖNLÜ TREDİNDİ YILIN İKİNCİ YARISINDA DURMASINI
BEKLİYORUZ"
(04/08/2009 - 09:26:08)
Çok bekler :D :kiki::huh::hanz:
-
bencede çok bekler, 1.6 normal normlardaki bi arabası bile çok pahalı.
-
Çok bekler :D :kiki::huh::hanz:
bencede çok bekler, 1.6 normal normlardaki bi arabası bile çok pahalı.
Belki beklentileri diğer markalar içindir.:rm::hanz:
-
4 tane daire var içiçe geçmiş o amblem işi götürüyor.Ama harbidende güzel ve karizmatik arabalar.yarım porsiyon a3 1400kg.limuzin gibi süperb'ler de aynı kg,gerisini düşünün.
-
e hem ufak hem ağırsa almam abi.
-
TOYOTA URBAN CRUISER, AĞUSTOS ORTASINDA SATIŞA SUNULACAK
Toyoto'nın SUV modeli Urban Cruiser ağustos
ortasında Türkiye'de satışa sunulacak.
Toyota'dan yapılan açıklamaya göre, 2009 yılında 11 yeni model ve
teknoloji lansmanı ile ürün gamını yenileyen Toyota, çevreci SUV modeli Toyota
Urban Cruiser ile de yeni bir segment çıkışına hazırlanıyor. Ağustos ortasında
satışa sunulacak Yeni Toyota Urban Cruiser Toyota Plazalarda yerini alıyor.
Benzinli ve dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneği ve yüksek donanım
seviyesi ile SUV segmentine yeni bir soluk getirmeyi amaçlayan Toyota Urban
Cruiser, segmentinde dizel motora sahip tek SUV olma özelliği taşıyor.
Toyota Urban Cruiser 37 bin 250 liradan başlayan fiyatla satışa
sunulacak.
AA
(07/08/2009 - 17:56:13)
-
CHAVEZ, KOLOMBİYA'DAN OTOMOBİL İTHALATINI YASAKLADI
Venezuela Devlet Başkanı Hugo Chavez,
Kolombiya'dan otomobil ithalatını yasakladı.
Chavez basına yaptığı açıklamada, gıda maddeleri başta olmak üzere
Kolombiya'dan diğer malların ithalatını da yasaklayabileceğini ve ülkesinin
Kolombiya yerine Arjantin ve Brezilya gibi ülkelere yöneleceğini söyledi.
Chavez, "Kolombiya'dan artık araç almayacağız, satın almayı planladığımız
10 bin arabadan da vazgeçtik, Kolombiyalı işçiler için üzgünüm" dedi.
Gözlemciler, Chavez'in ithalat yasağının, Kolombiya'nın topraklarında ABD
askeri varlığını artırmaya yönelik girişiminin iki ülke arasında yarattığı
gerilimin tırmandığının göstergesi olduğunu belirttiler.
Chavez, dünkü açıklamasında, Kolombiya'da faaliyet gösteren Marksist
örgüt FARC'ın bir kampında ele geçirilen İsveç yapımı silahlarla ilgili olarak da
bu silahların 1995'de Venezuela ordusundan çalındığını kaydetmişti.
Chavez, silahların 1995'de bir deniz üssünden çalındığını söylemiş,
Kolombiya sınırındaki üsteki hırsızlık olayıyla ilgili tutanağı da basına
göstermişti.
Bu silahlar, iki ülke arasında sorun yaratmış, Kolombiya yönetimi,
FARC'ın 80'li yıllarda imal edilmiş bu silahları Venezuela'dan temin ettiği
suçlamasında bulunmuştu.
Chavez, ayrıca Kolombiya'nın bu iddiaları, dikkatleri ABD ile Kolombiya
arasında müzakere edilen askeri anlaşmadan başka yöne çekmek için ortaya attığını
söylemişti.
AA
(06/08/2009 - 14:29:10)
-
SAAB'IN KOENİGSEGG GROUP'A SATIŞININ EYLÜL SONUNDA TAMAMLANMASI BEKLENİYOR
General Motors'un İsveç'deki otomobil üretim bölümü Saab Automobile
AB'nin Koenigsegg Group'a satışının Eylül ayı sonuna kadar tamamlanması
bekleniyor.
Saab sözcüsü Gustavs yaptığı açıklamada, "Her şey ilerliyor,
üçüncü çeyrek sonuna kadar tamamlamak istiyoruz. Amacımız
GM ile nihali anlaşması mumkün olan en kısa sürede yapmak. Müzakereler
iyi gidiyor." diye konuştu.
İsveç'te Saab'ın satışının geçtiğimiz haftadan bu yana riske
girdiği yönünde spekülasyonlar artmıştı.
Foreks Haber Merkezi
(10/08/2009 - 14:41:31)
-
*GM, CHEVROLET VOLT'UN ÜRETİMİNE 2010 YILI SONUNDA BAŞLAMAYI PLANLIYOR
(11/08/2009 - 15:15:25)
VOLT
(http://automotivzcontest.files.wordpress.com/2009/05/chevrolet-volt-20091.jpg)
*GM CEO'SU, "2011 YILINA KADAR 25 YENİ MODELİ PAZARA SUNACAĞIZ"
(11/08/2009 - 15:10:08)
*GM, CADİLLAC MARKASI İLE 2011'E KADAR 5 YENİ MODEL SUNACAK
(11/08/2009 - 15:08:29)
-
*GM, CHEVROLET VOLT'UN ÜRETİMİNE 2010 YILI SONUNDA BAŞLAMAYI PLANLIYOR...
Ne planlıyor? Batmadı mı bunlar yahu?!:blm:
-
orda devlet bizdeki gibi değil :D
-
Ne planlıyor? Batmadı mı bunlar yahu?!:blm:
:hanz::hanz::kiki:
-
Sabancı, Toyota ortaklığı bitti
Sabancı, payını 85 milyon dolara ALJ Grup a sattı
SABANCI Holding’in Japon Toyota’yla Türkiye’deki 19 yıllık ortaklığı üretimden sonra perakende alanında da dün resmen sona erdi. 2001 yılında, Toyotasa’daki yüzde 25’lik hissesini 49 milyon dolara Japon Toyota’ya devredip üretimden tamamen çekilen Sabancı Holding, dün de perakende ve satış şirketi ToyotaSa’daki yüzde 65’lik hissesini 85 milyon dolara Ortadoğulu ALJ Grup’a sattığını açıkladı. Toyota ortaklığının bitmesinin ardından Sabancı Holding, otomotiv sektöründe faaliyetlerine kendi markası olan Temsa ile devam ederken, Japon Mitsubishi’nin de Türkiye distribütörlüğünü sürdürüyor.Toyota, Lexus ve Daihatsu’nun dünyadaki en büyük satıcılarından olan, Türkiye’de ise Daihatsu’nun distribütörlüğünü sürdüren ALJ Grup’un Avrupa Direktörü Ali Haydar Bozkurt, “ALJ, Türkiye’yi bölgenin otomotiv sektöründeki en önemli ekonomisi olarak görüyor. Bu nedenle Türkiye’de Daihatsu distribütörlüğü ile başlayan yatırımlarını Toyota ile büyüterek ülkemize duydukları güveni ortaya koyuyorlar” dedi. Bozkurt, yeni kurulacak şirketin ortaklık yapısının yüzde 65 ALJ Grup, yüzde 25 Toyota Motor ve yüzde 10 Mitsui hisselerinden oluşacağını belirterek, “Pazartesi Rekabet Kurulu’na başvuracağız. Gelecek onayla faaliyetlerimize hemen başlayacağız. Hem Toyota hem Daihatsu Türkiye’de bana bağlı olacak ama yeni yönetim konusunda henüz bir karar vermedik” diye konuştu.
Sabancı Holding CEO’su Ahmet Dördüncü ise, şunları söyledi: “Sabancı Holding olarak tüm faaliyetlerimizde ana hedefimiz paydaşlarımıza değer yaratmaktır. Diğer pazarlarda olduğu gibi Türkiye’de de bu işin artık global bir nitelik kazanmasından ötürü ToyotaSa çatısı altında yürüttüğümüz distribütörlük faaliyetlerimizi global bir kuruma devretme kararı aldık. Hisselerimizi, tüm dünyada 55 yıldır Toyota’nın distribütörlük faaliyetlerini yürütmekte olan ALJ’nin tecrübeli ellerine teslim ediyoruz” dedi.
ORTAKLIK 1990 YILINA DAYANIYOR
Sabancı Holding ile Toyota arasındaki ortaklık 1990 yılına dayanıyor. 1990 yılında yüzde 50’şer ortaklıkla kurulan ToyotaSa şirketi, 1994 yılında 350 milyon dolarlık yatırımla kurulan Adapazarı fabrikasıyla otomobil üretimine başladı. Ancak yaşanan krizlere bağlı olarak iç pazar talebinin düşmesiyle Sabancı Holding, yüzde 50 hissesinin yarısını Haziran 2000’de 109 milyon dolara Japon ortağı Toyota’ya sattı. Yaklaşık bir yıl sonra da kalan yüzde 25 hissesini 49 milyon dolara satarak üretimden tamamen çekildi.
2001’deki bu operasyonun ardından Sabancı Holding, Türkiye’de üretim alanında ortaklığını bitirmiş, bir tek satış ve pazarlama şirketi ToyotaSa’da ortak kalmıştı. 2001 yılından bu yana Türkiye’de Toyota marka araçların pazarlama, satış ve satış sonrası faaliyetleri ToyotaSa kanalıyla yürütülüyordu. ToyotaSa’nın düne kadar hakim ortağı yüzde 65 oran ile Sabancı Holding’ti. Geriye kalan yüzde 25 hisse Toyota Motor Europe’un yüzde 10’u ise Mitsui & Co’a aitti.
-
Fiat'ın sahiplerine 2 milyar euroluk soruşturma
İtalya'nın köklü ailelerinden Agnelli ailesinin miras kavgası pahalıya patladı. İtalyan maliyesi, 2003'te ölen baba Agnelli'nin 1-2 milyar euroluk mal varlığını yurt dışına bildirim yapmadan aktarmasını soruşturuyor
İtalya'nın köklü ailelerinden Agnelli'lerin başı offshore hesapları yüzünden İtalyan maliyesi ile dertte. Otomotiv devi Fiat'ın 2003 yılında ölen eski başkanı Gianni Agnelli'nin mirasını incelemeye alan İtalyan maliyesi, Agnelli ailesinin mirasın yaklaşık 1-2 milyar euroluk kısmını bildirim yapmadan İsviçre'de bir offshore hesabına aktardığı iddialarını araştırıyor. Gianni Agnelli'nin kızı Margherita Agnelli de Pahlen'ın mirastan alacağı payda anlaşmazlık çıkınca 1.4 milyar euroluk varlığın maliyeye bildirilmeden vergi cenneti olarak bilinen İsviçre'deki banka hesaplarına aktarıldığı iddiaları ünlü aileyi birbirine düşürdü. O dönemde Gianni Agnelli'nin eşi Marella Agnelli başta olmak üzere ailenin diğer üyeleri iddiaları yalanlasa da mahkemeye taşınan olayın ardından İtalyan maliyesi iddialarla ilgili incelemelerini sürdürdü. Maliye uzmanlarının, Agnelli ailesinin miras tartışmasında aile fertlerinin yaptıkları açıklamalarını kayda geçerek soruşturmada delil olarak kullandığı ve incelemeyi derinleştirdiği öğrenildi. Reuters'un güvenilir kaynaklara dayandırdığı iddialara göre 2003 yılında ölen Gianni Agnelli'nin kızı Margherita Agnelli de Pahlen'ın avukatının mahkemeye sunduğu raporda babasının ölmeden önce 1.43 milyar euroluk servetini yurtdışında sakladığı bilgisini verdiği iddia edildi.
BERLUSCONI'NİN GAZETESİ YAZDI
İtalya Başbakanı Silvio Berlusconi'ye ait II Giornale Gazetesi de Agnelli Ailesi'nin İsviçre dışında ABD'de de maliyeye beyan edilmemiş varlıklara sahip olduğunu yazdı. Agnelli Ailesi'nin gayrimenkullerinin yanısıra çeşitli bankalarda nakit ve tahvillere sahip olduklarını iddia eden gazete, ailenin oldukça geniş bir sanat eseri koleksiyonun da bulunduğunu ileri sürdü.
Sadece Agnelli değil 170 bin İtalyan'ın dosyası inceleniyor (http://www.sabah.com.tr/c/i/sp.gif)
VERGİ BÜROSU PARANIN PEŞİNDE
İtalyan parlamentosunun Haziran sonunda çıkardığı yasalarla vergi cennetleriyle ilgili daha sıkı uygulamaları yürürlüğe koyduğunu hatırlatan yetkililer, maliyenin bu konuda kişi ve şirketlere finansal yaptırımlar uygulamaya hazırlandığını iddia etti. İtalyan vergi bürosu Agenzia delle Entrate direktörü Attilio Befera, maliyeye bildirim yapılmadan yurtdışına çıkarılan varlıklarla ilgili İtalya'da geniş çaplı soruşturmaların başlatıldığını söyledi. Vergi cennetlerinde offshore hesabı olduğu tespit edilen 170 bin İtalyan'ın vergi kayıtlarının incelemeye alındığını belirten Befera, maliyenin sadece milyarderlerin üzerine gitmediğini belirtti. Agnelli ailesi ile ilgili kovuşturmanın aile içinde patlak veren tartışmalar üzerine açıldığını belirten Befera, "Aile, varlıklarının yaklaşık 1.43 milyar euroluk kısmını resmi olmayan yollarla yurtdışındaki hesaplara aktardığı iddiaları ile karşı karşıya. İddialar kanıtlanırsa tahmin edilen miktardan çok daha fazla bir ceza yaptırımı uygulanabilir" dedi.
-
(http://2.bp.blogspot.com/_XZqqJWuUoZA/Snwe4AZ_uHI/AAAAAAAAA20/w4swnRkWw8I/s400/Volkan+aktoprak.jpg)
ANADOLU ISUZU OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS
PAZARLAM MUDURU EFE YAZICI, GECEN YIL TURKIYE`DEN YAPILAN TOPLAM MIDIBUS
IHRACATININ YUZDE 61`INI GERCEKLESTIREREK, YAKALANMASI ZOR BIR BASARIYA IMZA
ATTIKLARINI IFADE ETTI.
ANADOLU ISUZU TARAFINDAN TURKIYE`DE TASARLANAN VE AVRUPA STANDARTLARINDA
URETILEN ISUZU NOVO, ADANA`DA TANITILDI. GRUBUN ADANA`DAKI BAYILIGINI YAPAN
BAYSAL OTOMOTIV`DE DUZENLENEN TANITIM TOPLANTISINA KATILAN SIRKETIN PAZARLAMA
MUDURU YAZICI, YENILIKCI VIZYONLARIYLA KUCUK OTOBUS SEGMENTINDE HER ZAMAN ILKLERE
IMZA ATTIKLARINI SOYLEDI.
ARACIN BOYUTLARI, ALTYAPISI VE DONANIMI ILE ESKI MODELLERDEN COK FARKLI
BIR KONUMA TASINDIGINI BELIRTEN YAZICI, ``ARAC UZUNLUGU, GENISLIGI VE YUKSEKLIGI
ARTI. BUYUYEN ARAC BOYUTLARI SAYESINDE KAPI GENISLIKLERI, IC YUKSEKLIK, KORIDOR
GENISLIGI VE YOLCU KOLTUGU DIZ MESAFELERI DE YUKSELMIS OLDU. KULLANICISI VE
YOLCULARI COK DAHA FERAH VE RAHAT BIR ATMOSFERDE YOLCULUK ETME BULACAK`` DEDI.
-MIDIBUS IHRACATININ LIDERI-
YAZICI, SIRKET OLARAK URUN KALITESINDE JAPON STANDARTLARINI HEDEF
ALDIKLARINI BELIRTEREK, HAFIF KAMYON, KAMYONET VE PICK UP GIBI TICARI ARACLARIN
URETIM, ITHALAT VE PAZARLAMASINI YAPTIKLARINI SOYLEDI.
SADECE KUCUK OTOBUS GRUBUNDA URETTIKLERI ARACLARIN IHRACATINI
YAPTIKLARINI ANLATAN YAZICI, SOYLE KONUSTU:
``BU ARACLARIN IHRACATINI DA COGUNLUGU AB UYESI 20 ULKEYE YAPIYORUZ.
TURKIYE`DEN YAPILAN MIDIBUS IHRACATINDA ONEMLI BIR YERE SAHIBIZ. ANADOLU ISUZU
SON 5 YILDIR TURKIYE MIDIBUS IHRACATININ LIDERI KONUMUNDADIR. GECEN YIL 1042 ADET
ARAC IHRAC EDEREK TURKIYE`DEN YAPILAN TOPLAM MIDIBUS IHRACATININ YUZDE 61`INI
GERCEKLESTIREREK, YAKALANMASI ZOR BIR BASARIYA IMZA ATTIK.``
BAYSAL OTOMOTIV YONETIM KURULU BASKANI YUSUF BAYSAL, YONETIM KURULU
UYELERI HILMI, ISMAIL, SAMI VE ADEM BAYSAL, ADAN ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI
BIRLIGI (AESOB) BASKANI KAZIM BARISIK ILE COK SAYIDA DAVETLI KATILDI.
-AA-
|
-
Dogus otomotiv, yilin ilk yarisinda 20
milyon lira net kar elde etti.
Dogus otomotiv`in 2009 ilk yariyil finansal gostergeleri, duzenlenen
basin toplantisi ile aciklandi.
Toplantida verilen bilgiye gore, sirket yilin 6 aylik doneminde net
karini gecen yilin ayni donemine gore yuzde 161 oraninda artirarak 20 milyon
liraya cikardi. Dogus otomotiv gecen yilin ayni doneminde 33 milyon lira zarar
aciklamisti.
Sirketin yilin ilk yarisinda satislari ise gecen yilin ayni donemine gore
yuzde 18 oraninda azalarak 25 bin 69 adede geriledi.
-aa-
-
Toyota 95 bin 700 aracı geri çağırıyor
Araçların fren sorunları nedeniyle geri çağırılacağı açıklandı
28 Ağustos 2009 Cuma, 05:38
(http://www.haberturk.com/2009/08/28/resim/manset_ic_168544.jpg)
Toyota'nın geri çağıracağı modeller arasında, Coralla ile Matrix tiplerinin 2009-2010 modelleri ile Scion xD tipinin bazı 2008 ve 2009 modelleri yer alıyor. Geri çağrılacak olan araçların sorunları konusunda ise fren sistemine sızabilecek olan nemin, düşük sıcaklıkta donarak fren gücünü azaltabileceği belirtildi.
Bu arada, Toyota'nın 95 bin 700 otomobili fren sorunları nedeniyle geri çağırmasının Türkiye'deki modelleri kapsamadığı bildirildi.
AA
http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/168544-Toyota-95-bin-700-araci-geri-cagiriyor.aspx
-
Her zamanki gibi Tr'ye sorunsuz otomobiller ithal ediliyor :)
-
DOĞUŞ OTOMOTİV, İSVİÇRE'DE PORSCHE SHOWROOM'U AÇTI
Doğuş Otomotiv Servis ve Ticaret A.Ş.'nin,
İsviçre'nin Lozan kentinde Porsche showroomu açtığı bildirildi.
Doğuş Otomotiv'den yapılan yazılı açıklamada, ''D-Auto Suisse SA'' ismi
ile hizmet vermeye başlayan şirketin, müşterilerine 5 bin metre karelik alanda
hizmet verecek Porsche satış ve servis merkezi için 23 milyon İsviçre franGı
yatırım gerçekleştirdiği kaydedildi.
Açıklamada, Doğuş Otomotiv'in Porsche AG ile işbirliğinin 13. yılında
açılışını yaptığı ve yüzde 99 hissedarı olduğu ''D-Auto Suisse SA'' şirketi adı
altında hizmet verecek merkezin, Cenevre ve Bern'e yakınlığı ile ''stratejik bir
noktada'' bulunduğu vurgulandı.
Porsche yetkili satış ve servis merkezinde 2009 yılının son 3 ayında 50,
2010 yılında ise 200 adet satış gerçekleştirilmesinin hedeflendiği belirtilen
açıklamada, showroomda 2009 yılında 22, 2010 yılında ise 25 kişinin istihdam
edileceği ifade edildi.
Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, açılışa ilişkin, ''Bir
Türk şirketi olarak İsviçre'nin en büyük Porsche showroom'unu hizmete açmaktan
büyük bir gurur duyuyoruz'' değerlendirmesi yaptı.
Acar, Porsche AG ile İsviçre'nin Lozan kentinde 2007 yılında bir Porsche
showroomu açma yolunda karar aldıklarını, bu doğrultuda Doğuş Otomotiv olarak
otomotiv sektöründe bölgesel güç ve global otomotiv şirketi olma yolunda
yaptıkları planlar kapsamında emin adımlarla ilerlediklerini ifade etti.
Doğuş Otomotiv Üst Yöneticisi (CEO) Ali Bilaloğlu ise, 2010 yılında
İsviçre'nin Lozan şehrinde tüm Türkiye pazarı büyüklüğünde Porsche satış grafiği
yakalamayı hedeflediklerini bildirdi.
Açılışı gerçekleştirilen Porsche yetkili satış ve servis merkezinin,
''Porsche'nin değerlerini taşıyan ve müşterilerin tüm ihtiyaçlarına cevap
verebilecek teknoloji ve performansta'' yapılandırıldığını belirten Bilaloğlu,
2009 yılının kalan 3 ayındaki 50 ve 2010 yılındaki 200 satış hedefinin, şu anda
tüm Türkiye genelinde satılan Porsche satış rakamına eşit olduğuna dikkati
çekti.
AA
-
*gm polonya, "polonya ile opel'e kamu yardimi için görüşmüyoruz"
:(
-
aha GM nin Saab'ına Çinliler üşüşecek :(
*BEİJİNG AUTO, YAPILACAK İTTİFAK İLE SAAB'IN ÇİN PAZARINDA ÖNEMLİ ŞEKİLDE BÜYÜYECEĞİ GÖRÜŞÜNDE- WSJ
*BEİJİNG AUTO, ARAÇ TEKNOLOJİSİNDE SAAB'IN YARDIMINI İSTEMEYİ PLANLIYOR- WSJ
-
aha GM nin Saab'ına Çinliler üşüşecek :(
*BEİJİNG AUTO, YAPILACAK İTTİFAK İLE SAAB'IN ÇİN PAZARINDA ÖNEMLİ ŞEKİLDE BÜYÜYECEĞİ GÖRÜŞÜNDE- WSJ
*BEİJİNG AUTO, ARAÇ TEKNOLOJİSİNDE SAAB'IN YARDIMINI İSTEMEYİ PLANLIYOR- WSJ
Çokta sevdiğim bir markaydı MADE in China veya PRC yazısını görmek çok üzücü olacak..
-
Abd`li otomobil ureticisi general motors`un
(gm), avrupa birimi opel`i satmaktan vazgectigi yonundeki kararini, almanya
ekonomi bakani rainer bruderle sert bir sekilde elestirdi.
Bruderle, bakanlar kurulu toplantisindan once yaptigi aciklamada, bu
gelismenin sorumlulugunu gm`nin tasidigini belirterek, ``general motors`un
almanya`ya karsi davranisi kabul edilemez`` dedi.
Kabine toplantisinda durumu degerlendireceklerini ifade eden bruderle, gm
ve opel`den, yeniden yapilanma planlarini ortaya koymasini istedi.
Alman sendikalar ve isci temsilcileri, opel`in tum tesislerinde calisan
yaklasik 25 bin isciye, yarindan itibaren uyari grevleri yapmalari yonunde
cagrida bulundular.
Isci temsilcisi baskani klaus franz, grevlerin almanya`da baslayacagini
ve tum avrupa`ya yayacaklarini belirtti.
Calisanlarin yarin russelheim, bochum, eisenach ve kaiserslautern`deki
fabrikalar onunde opel`in gm bunyesinde kalmasini protesto edeceklerini ifade
eden franz, ``gm`nin opel`i satmak istememesi kabul edilebilir bir karar degil.
Opel icin kara bir gun`` seklinde konustu.
-aa-