škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia II => Konuyu başlatan: tafa - 23 Nisan 2012, 22:47:31
-
sahibinden com da az önce 1.2 tsi dsg satılık ilanı gördüm. bildiğiniz gibi artık fabia da bu motor seçeneği getirilmiyor ve çok az sayıda araç var piyasada.aynı zamanda kullanıcısı olarakta çok memnun oldugum bir araç oldugu için ilanı paylaşmak istedim. belki forumdan arabanın ve ve motor opsiyonun kıymetini bilen birileri ilgilenmek ister..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-2011-fabia-ambiente-dinamik1-2-tsi-105-bg-dsg-7-ileri-tip-full-81964795/detay
-
Direksiyon, vites topuzu ve malzeme kalitesi ibretlik. 34 az 44 olmalı.
-
Piyasa dolayısıyla,şu arabaya verilen şu para helaldir. Başlığı açan kişi memnun olduğu için paylaşma ihtiyacı duymuş. Demekki sevilicek çok yanı var. Direksiyon vites topuzuyla olay bitmiyor :)
-
Piyasa dolayısıyla,şu arabaya verilen şu para helaldir. Başlığı açan kişi memnun olduğu için paylaşma ihtiyacı duymuş. Demekki sevilicek çok yanı var. Direksiyon vites topuzuyla olay bitmiyor :)
Evet. artık istesensede bu markada alınamayacak bir motor ve şanzıman opsiyonundan bahsediyoruz. Bu araca fiyat belirlmek kolay degil. daha öncede 36,000 tl fiyatlı vardı bir tane ve cok kısa sürede kalktı ilanı. bununda uzun süreceğini sanmıyorum.. belki gerçekten de 44 olmalıydı ;)
2011 yılının son donemlerınde yüce oto bu araca 40.000 tl etiket koymuştu. bunu da unutmamak lazım..
-
Piyasa dolayısıyla,şu arabaya verilen şu para helaldir. Başlığı açan kişi memnun olduğu için paylaşma ihtiyacı duymuş. Demekki sevilicek çok yanı var. Direksiyon vites topuzuyla olay bitmiyor :)
Bu kadar para edecek bir özellik göremedim, gördüğüm, klima, airbag 2 tane heralde, abs, dsg şanzıman, 1.2 tsi motor, direksiyon, vites topuzu, çelik jant, mercekli far, sis farı, gövde rengi tampon. Bu sınıf bu donanımda araç için fiyatı aşırı pahalı. Araçta benim göremediğim ve bu kadar para ettirecek özellikler görüyorsanız söyleyin.
-
Bu kadar para edecek bir özellik göremedim, gördüğüm, klima, airbag 2 tane heralde, abs, dsg şanzıman, 1.2 tsi motor, direksiyon, vites topuzu, çelik jant, mercekli far, sis farı, gövde rengi tampon. Bu sınıf bu donanımda araç için fiyatı aşırı pahalı. Araçta benim göremediğim ve bu kadar para ettirecek özellikler görüyorsanız söyleyin.
kısmen bu yazdıkların zaten bu para eder.. ayrıca yazmayıp eksik kalanlar var. esp ve hill holder gibi...
ayrıca madem gördüğümüzü saöyleyeleim. bu aracın muadili olarak tr de su an sadece seat ıbıza copaplus var.. onunda esp ve hıll holder özellikleri yok.. buna rağmen fiyatı 41.300.. kıyaslamasını sana bırakıyorum..
ama senın tsı dsg konusunda bılgı sahabı oldugunu sanmıyorum.. bence once forumdakı bu konulara bakman faydalı olur..
-
Konuya bakmama gerek yok zira kuzenimin 59 bin € (çok küfür ettim aldığında) verip aldığı Scirocco R'ı bolca sürme fırsatım oldu. DSG sorunlu bir şanzıman olduğundan TSI motor da 150 bini bile sorunsuz görmedğinden böyle yazdım.
B sınıfı 2. el bir araç bu donanım ve kaliteyle maksimum 27 bin eder. Fiyatının yüksek olması aracın iyi olduğunu göstermez. 2008'de 100 küsür bin TL'ye aldığımız 2.0TDI A6'da mp3 çalar bile yoktu. Aracın fiyatı kalitesinin göstergesi değildir böyle normal sınıf araçlar için. He Premium marka olsa ve pahalı olsa illa ki bir artısı olurdu ama bunlar sadece kullanıcıyı yolma peşinde.
Alana hayırlı olsun kimsenin arabasına lafım yok sadece otomobilden biraz anlayan biri olarak analiz yapmanızı öneriyorum almadan önce. Uzun vadede sıkıntı yaşarsınız ayrıca 2. elde de kaybettiği değere yazık bu parayı verip aldıktan sonra.
-
Bizim aklımız Skoda'ya yetti, mazur görün bizleri bu forumda
-
Sizde anladigim kadari ile para bol. Biz burada verdigimiz paranin karsiligini nasil aliriz diye ugrasiyoruz. 100000 tl ye bos arabayi almayi biliyorsunuz; fakat 34000 tl yi cok buluyorsunuz bu arabaya. Muadillerine bir goz atin en ucuzunun skodada oldugunu goreceksiniz. Varsa bize de gosteriverin Bizde o markadan alalim. ;)
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2 Beta-6
-
tam tersi, para bol olsa niye skoda alalım ki??
zaten skoda ucuz, kalite özelliğini yitirdi ki bundan sonra hiç almam...
-
1.2 TSI DSG Polo olsa alırdım, gerçi onun da fiyatı çok uçuk olurdu ESP, hill holder, ASR, alaşım jant vs. ile :hmm:
-
1.2 TSI DSG Polo olsa alırdım, gerçi onun da fiyatı çok uçuk olurdu ESP, hill holder, ASR, alaşım jant vs. ile :hmm:
60 kağaat çekerlerdi artık :D
-
Ben bu araba etmez diğerleri eder dedim mi? Sanırım yanlış anlaşıldı. Kimsenin ne aracına ne seçimine lafım olmaz. Olsa da bir şeyi değiştirmez zaten.
Benim ne araçla ne kullanıcıyla derdim yok, benim derdim bu paraya insanlara bu arabaları satmaları. Ben genelden bahsediyorum fabia için değil tüm B sınıfı araçlar için. 38.600 TL'ye 1.6 TDI Polo aldı berberim, arabada yol bilgisayarı, çelik jant, sis farı bile yok. Bu araç yine onlardan dolu kaldı ki zaten aynı araba 2'si de. Accent Era bile 37 bin TL olmuş dizel otomatiği. Motoru hariç para edecek tek parçası yok o aracın ama millet çatır çatır alıyor. Bu kadar sattığına göre bütün Era'lar mükemmel araçlar ki millet alıyor. Ama ne yazık ki gerçek böyle değil.
Yani insanların bu paraları verip almaları arabanın iyi olduğunu göstermez. Sıfırına lafım olmaz markanın politikasıdır ama en azından 2. el alırken bu parayı vermeden önce bakmak lazım başka neler var. Buraya girip de insanları kandıracak sapkınlıkta bir insan değilim, aynı paraya daha iyi arabaya binebilirsiniz, ben sadece fikir veriyorum. Fikir verdik diye saldırmanın manası yok Skoda dünyanın en iyi araba üreticisi değil, rasyonel düşünün o paraya alınacak çok daha iyi arabalar var.
İsteyen istediğini alır alana da hayırlı olsun ama bu tip platformların amacı paylaşım, eğer buraya yazanlar da böyle düşünüyor ise farklı perspektiflerden bakanlara da saygılı olmaları icap eder. Bilmemek değil öğrenmemek ayıptır. Herkese keyifli sürüşler.
Sizde anladigim kadari ile para bol. Biz burada verdigimiz paranin karsiligini nasil aliriz diye ugrasiyoruz. 100000 tl ye bos arabayi almayi biliyorsunuz; fakat 34000 tl yi cok buluyorsunuz bu arabaya. Muadillerine bir goz atin en ucuzunun skodada oldugunu goreceksiniz. Varsa bize de gosteriverin Bizde o markadan alalim. ;)
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2 Beta-6
Aynen dediğiniz gibi yukarıda da belirttim verdiğiniz paraya daha iyi bir arabaya sahip olabilirsiniz diye söylüyorum. Herkesin araçtan beklentisi seçme kriteri farklıdır ama birinci öncelik fiyatsa ben size bu fiyata bundan çok daha iyi araçlar gösterilebilir. Ama muadili olmaz daha üst sınıf araçlar olur. Tabi model takıntınız yok sadece iyi arabaya binmek istiyorsanız. :)
Audi'ye gelince, yöneticiye tahsis edileceğinden donanım olmasına gerek yoktu şehir dışı yolculukları fazla olacağından dizel olmasını tercih ettik. 100 bine kadar kullanılıp geri satılmak üzere alınıyor bu araçlar zaten. Şahsımız için almış olsak öyle bir araç almazdık kaldı ki 3 serisi 20d BMW'den daha ucuz diye tercih ettik. Dayanıksız olduğu için de daha fazla sorun çıkarmaya başlamadan 86 bin'de 82 bin TL'ye alındığı yere verilip yenisi alındı.
Tüm bunlar bir yana sadece fiyatı göz önünde bulundurarak araba seçimi de yapılmaz bunu da söylemek gerek. Tek kriter bu olursa sağlıklı bir seçim olmaz.
-
Ben bu araba etmez diğerleri eder dedim mi? Sanırım yanlış anlaşıldı. Kimsenin ne aracına ne seçimine lafım olmaz. Olsa da bir şeyi değiştirmez zaten.
Benim ne araçla ne kullanıcıyla derdim yok, benim derdim bu paraya insanlara bu arabaları satmaları. Ben genelden bahsediyorum fabia için değil tüm B sınıfı araçlar için. 38.600 TL'ye 1.6 TDI Polo aldı berberim, arabada yol bilgisayarı, çelik jant, sis farı bile yok. Bu araç yine onlardan dolu kaldı ki zaten aynı araba 2'si de. Accent Era bile 37 bin TL olmuş dizel otomatiği. Motoru hariç para edecek tek parçası yok o aracın ama millet çatır çatır alıyor. Bu kadar sattığına göre bütün Era'lar mükemmel araçlar ki millet alıyor. Ama ne yazık ki gerçek böyle değil.
Yani insanların bu paraları verip almaları arabanın iyi olduğunu göstermez. Sıfırına lafım olmaz markanın politikasıdır ama en azından 2. el alırken bu parayı vermeden önce bakmak lazım başka neler var. Buraya girip de insanları kandıracak sapkınlıkta bir insan değilim, aynı paraya daha iyi arabaya binebilirsiniz, ben sadece fikir veriyorum. Fikir verdik diye saldırmanın manası yok Skoda dünyanın en iyi araba üreticisi değil, rasyonel düşünün o paraya alınacak çok daha iyi arabalar var.
İsteyen istediğini alır alana da hayırlı olsun ama bu tip platformların amacı paylaşım, eğer buraya yazanlar da böyle düşünüyor ise farklı perspektiflerden bakanlara da saygılı olmaları icap eder. Bilmemek değil öğrenmemek ayıptır. Herkese keyifli sürüşler.
Hemfikir olduğum konudan biri, bu segment ederinin çok üstüne pahallandı maalesef, insanlarda "sıfırında" başka bir alternatif olmadığı içinde el mecbur bir şekilde denkleştirip alıyor,almaya çalışıyor, fazla bir seçenek olmadığı içinde peynir ekmek gibi satılıyormuşcasına görünmesi bundan. Haliyle ikinci ele düştüğünde de aynı paralellik devam ediyor, 40 liraya aldığı arabayıda 15 liraya kimse satmaz haklı olarak, olması gereken ederi bu diyerek. Bir zamanların orta segment hatta ortanın biraz üstü segmentinin bile fiyatları bugünün giriş segmentlerine indi nerdeyse, fiyatlar çok şişti.
-
Hemfikir olduğum konudan biri, bu segment ederinin çok üstüne pahallandı maalesef, insanlarda "sıfırında" başka bir alternatif olmadığı içinde el mecbur bir şekilde denkleştirip alıyor,almaya çalışıyor, fazla bir seçenek olmadığı içinde peynir ekmek gibi satılıyormuşcasına görünmesi bundan. Haliyle ikinci ele düştüğünde de aynı paralellik devam ediyor, 40 liraya aldığı arabayıda 15 liraya kimse satmaz haklı olarak, olması gereken ederi bu diyerek. Bir zamanların orta segment hatta ortanın biraz üstü segmentinin bile fiyatları bugünün giriş segmentlerine indi nerdeyse, fiyatlar çok şişti.
Beni anlayan biri çıktı sonunda. Hocam aynen dediğin gibi, araçların sıfırları uçtuğu için millet yöneliyor. Hele bir de sıfır alayım ilk sahibi olayım, yeni araba her zaman iyidir mantığı varsa başka seçenek kalmıyor. Bu fikir ne yazık ki sadece Avrupa ülkelerinde geçer çünkü oralarda bu derece vergi olmadığından fiyatlar makul. Zaten orada 2. el araçlar sürekli çok hızlı şekilde değer kaybediyor bu yüzden de sıfır araçlar bol bol satılıyor, alan adam 2 sene sonra verip sıfırını alıyor. Dolayısıyla bu kadar çok kafa patlatmak zorunda kalmıyorlar.
TR'de ise durum farklı, insanlar arabaları hem ucuza almayı, hem yeni olmasını, hem donanımlı olmasını, hem de satarken aynı paraya yakın paralara satmayı planlıyor. Gerçek ne yazık ki bu şekilde değil. Sahip olduğunuz araca binmenin de yakıt gideri haricinde bir bedeli var. Bu aracın amortismanı falan değil size ait olan araç garajdan bile çıkmasa değeri düşer bu işin kuralı bu.
Yani netice itibariyle TR'de işler bu şekilde yürümüyor ve bunun sonucunda dünyanın parasını verip kalitesiz donanımsız arabaya binmek zorunda kalıyor insanlar. Özellikle de 2. el almak istemeyenler. 2. el piyasası da yavaşlayınca satarken değer kaybı artıyor. Aslında farkında olmadan kendi araçlarının fiyatlarını düşürüyorlar. Eğer 2. el piyasası canlı olsa zaten markalar fiyatları düşürmek zorunda kalacaklar. Farklı ülkelerde defalarca yaşanmış olaylardır bunlar. Devlet politikasının değiştiği yerler oldu araştırmayla bulunabilir.
Mevcut seçenekleri değerlendirmek şart değil, ararsanız her zaman alternatifler vardır. Söylediklerim sadece tavsiyedir.
-
Ben bu araba etmez diğerleri eder dedim mi? Sanırım yanlış anlaşıldı. Kimsenin ne aracına ne seçimine lafım olmaz. Olsa da bir şeyi değiştirmez zaten.
Benim ne araçla ne kullanıcıyla derdim yok, benim derdim bu paraya insanlara bu arabaları satmaları. Ben genelden bahsediyorum fabia için değil tüm B sınıfı araçlar için. 38.600 TL'ye 1.6 TDI Polo aldı berberim, arabada yol bilgisayarı, çelik jant, sis farı bile yok. Bu araç yine onlardan dolu kaldı ki zaten aynı araba 2'si de. Accent Era bile 37 bin TL olmuş dizel otomatiği. Motoru hariç para edecek tek parçası yok o aracın ama millet çatır çatır alıyor. Bu kadar sattığına göre bütün Era'lar mükemmel araçlar ki millet alıyor. Ama ne yazık ki gerçek böyle değil.
Yani insanların bu paraları verip almaları arabanın iyi olduğunu göstermez. Sıfırına lafım olmaz markanın politikasıdır ama en azından 2. el alırken bu parayı vermeden önce bakmak lazım başka neler var. Buraya girip de insanları kandıracak sapkınlıkta bir insan değilim, aynı paraya daha iyi arabaya binebilirsiniz, ben sadece fikir veriyorum. Fikir verdik diye saldırmanın manası yok Skoda dünyanın en iyi araba üreticisi değil, rasyonel düşünün o paraya alınacak çok daha iyi arabalar var.
İsteyen istediğini alır alana da hayırlı olsun ama bu tip platformların amacı paylaşım, eğer buraya yazanlar da böyle düşünüyor ise farklı perspektiflerden bakanlara da saygılı olmaları icap eder. Bilmemek değil öğrenmemek ayıptır. Herkese keyifli sürüşler.
Sasirmaya gerek yok. Uzerinde dusunmeye de gerek yok bence. Burasi Turkiye, bu fiyatlarin cok ustu bile olur yarin obur gun. Olursa da sasirmam. Turkiye'de yasadigimizdan bazi seylere sasirmamaya alistim.
-
Beni anlayan biri çıktı sonunda. Hocam aynen dediğin gibi, araçların sıfırları uçtuğu için millet yöneliyor. Hele bir de sıfır alayım ilk sahibi olayım, yeni araba her zaman iyidir mantığı varsa başka seçenek kalmıyor. Bu fikir ne yazık ki sadece Avrupa ülkelerinde geçer çünkü oralarda bu derece vergi olmadığından fiyatlar makul. Zaten orada 2. el araçlar sürekli çok hızlı şekilde değer kaybediyor bu yüzden de sıfır araçlar bol bol satılıyor, alan adam 2 sene sonra verip sıfırını alıyor. Dolayısıyla bu kadar çok kafa patlatmak zorunda kalmıyorlar.
TR'de ise durum farklı, insanlar arabaları hem ucuza almayı, hem yeni olmasını, hem donanımlı olmasını, hem de satarken aynı paraya yakın paralara satmayı planlıyor. Gerçek ne yazık ki bu şekilde değil. Sahip olduğunuz araca binmenin de yakıt gideri haricinde bir bedeli var. Bu aracın amortismanı falan değil size ait olan araç garajdan bile çıkmasa değeri düşer bu işin kuralı bu.
Yani netice itibariyle TR'de işler bu şekilde yürümüyor ve bunun sonucunda dünyanın parasını verip kalitesiz donanımsız arabaya binmek zorunda kalıyor insanlar. Özellikle de 2. el almak istemeyenler. 2. el piyasası da yavaşlayınca satarken değer kaybı artıyor. Aslında farkında olmadan kendi araçlarının fiyatlarını düşürüyorlar. Eğer 2. el piyasası canlı olsa zaten markalar fiyatları düşürmek zorunda kalacaklar. Farklı ülkelerde defalarca yaşanmış olaylardır bunlar. Devlet politikasının değiştiği yerler oldu araştırmayla bulunabilir.
Mevcut seçenekleri değerlendirmek şart değil, ararsanız her zaman alternatifler vardır. Söylediklerim sadece tavsiyedir.
Bizim ülkemizin dinamikleri çok farklı, yoksa benimde son derece canımı sıkan bir konu bu son yıllardaki fiyat konusu. Birçok kişi bunun farkında ama, bu araçların ederinin bu olmadığını herkes biliyor.
-
Ben bu araba etmez diğerleri eder dedim mi?
İşte anlaşamadığımız nokta da bu ya. Biz "en ederi bu" diyoruz. Kaldı ki o motorla ve şanzımanla gelen Skoda artık olmadığı için ister istemez 2. elde de yüksek fiyat isteneceği aşikâr.:wnk:
...1.6 TDI Polo aldı berberim, arabada yol bilgisayarı, çelik jant, sis farı bile yok...
İşte Fabia' da bunlar da olduğu için en ederi o diyoruz ya zaten.:wnk:
Bizim ülkemizin dinamikleri çok farklı, yoksa benimde son derece canımı sıkan bir konu bu son yıllardaki fiyat konusu. Birçok kişi bunun farkında ama, bu araçların ederinin bu olmadığını herkes biliyor.
Orası kesin. Fiesta 1.4TDCi Trend için 41 bin lira isteniyor. Yok artık Lebron Ceymis yani.:rm:
-
Bizim ülkemizin dinamikleri çok farklı, yoksa benimde son derece canımı sıkan bir konu bu son yıllardaki fiyat konusu. Birçok kişi bunun farkında ama, bu araçların ederinin bu olmadığını herkes biliyor.
Hocam herkes biliyor madem ben söyleyince bana da saldırılmaması gerek. Yazılarımda olmayan bir şeyden asla bahsetmem, bildiğimi söylerim bilmiyorsam zaten laf olsun diye yorum yapmam. Bir aracın sıfırının pahalı olması, sınıfındaki diğer araçların pahalı olması, o aracın donanımsız ve malzeme kalitesi kötü bir araç olmasını ve de o parayı etmeyeceği gerçeğini değiştirmez.
İşte anlaşamadığımız nokta da bu ya. Biz "en ederi bu" diyoruz. Kaldı ki o motorla ve şanzımanla gelen Skoda artık olmadığı için ister istemez 2. elde de yüksek fiyat isteneceği aşikâr.:wnk:
İşte Fabia' da bunlar da olduğu için en ederi o diyoruz ya zaten.:wnk:
Hocam ben hala anlatamıyorum derdimi. Bundan başka araba yok mu dünyada? Ben almayın falan demiyorum banane isteyen istediğini alır ben aracı gördüm sitem ettim bu kadar pahalı olmasına. Olay buralara nasıl geldi anlamıyorum zaten, ben gayet basit bir şey söyledim. B sınıfı hiç bir araç şuan istenilen paraları etmiyor bu kadar açık ve net.
-
Hocam ben hala anlatamıyorum derdimi. Bundan başka araba yok mu dünyada? Ben almayın falan demiyorum banane isteyen istediğini alır ben aracı gördüm sitem ettim bu kadar pahalı olmasına. Olay buralara nasıl geldi anlamıyorum zaten, ben gayet basit bir şey söyledim. B sınıfı hiç bir araç şuan istenilen paraları etmiyor bu kadar açık ve net.
Eksik yazmışım.
O fiyata bir üst sınıf ikinci el almak istemeyenleri düşünün bir de.:wnk: İlla ki sıfır diyenler var. Su içinde olsun da sıfır olsun diyen var. Bu 1.2TSI motor hem MTV avantajına sahip hem de nispeten güçlü bir motora sahip. Bu gibi avantajlarını da gözönüne getirmek lazım.:wnk:
Yoksa ben de aynı fikirdeyim kısmen de olsa. Ne Fiesta ne Fabia ne Polo bu fiyatların araçları değiller. Kaldı ki bana göre Audi, BMW, Mercedes gibi araçlar da o paraların araçları değiller. Çalıştığım firmaya Peugeot 508SW Allure araç kiralandı. Detaylarında 102 bin küsür fiyatttan bahsediliyordu. Kaporta birleşim yerleri gibi yerlere bakınca "bu ne lan" diyor insan. Ha bu arada cam tavan, donanımın dibi her şeyi var ancak bu ayrıntılarda çok aşağılarda.
Kısacası bir yerden veriyorlarsa üreticiler mutlaka bir yerlerden kısıyorlar.:wnk:
-
İşte anlaşamadığımız nokta da bu ya. Biz "en ederi bu" diyoruz. Kaldı ki o motorla ve şanzımanla gelen Skoda artık olmadığı için ister istemez 2. elde de yüksek fiyat isteneceği aşikâr.:wnk:
İşte Fabia' da bunlar da olduğu için en ederi o diyoruz ya zaten.:wnk:
Orası kesin. Fiesta 1.4TDCi Trend için 41 bin lira isteniyor. Yok artık Lebron Ceymis yani.:rm:
Heeaa :rm: o nedenlen ben hiçbir bayiye giripte birşey sormuyom :rm: neden? Çünkü katil olurum :rm: biliyorum ki boşborum arabaları bana sanki Maybach'mış gibi anlatacaklar, uçana kaçana.. neyse işte o :rm: ve bende sakin sakin dinleyeceğim, tek kelime etmeden demi :rm: yedim bende ya :rm:
Hocam herkes biliyor madem ben söyleyince bana da saldırılmaması gerek. Yazılarımda olmayan bir şeyden asla bahsetmem, bildiğimi söylerim bilmiyorsam zaten laf olsun diye yorum yapmam. Bir aracın sıfırının pahalı olması, sınıfındaki diğer araçların pahalı olması, o aracın donanımsız ve malzeme kalitesi kötü bir araç olmasını ve de o parayı etmeyeceği gerçeğini değiştirmez.
İyide piyasa bu şu anda, fiyatlar her segmentte oynadı zaten, bu segmentteki daha rahatsız edici sadece durum bu.
-
İyide piyasa bu şu anda, fiyatlar her segmentte oynadı zaten, bu segmentteki daha rahatsız edici sadece durum bu.
İşte bayilerin kölesi olmayalım diyorum ben de. :)
-
İşte bayilerin kölesi olmayalım diyorum ben de. :)
Elbette :ok: bilinçli tüketici olmak her zaman güzeldir :ok:
-
Herkese selamlar yeni bi skodaci olarak şunu söyleyebilirim herkes bilmelidir ki skoda verdiğiniz paranin tamaminin karşiliğini veren bi markadir ayrica fiyatlarin bu kadar uçuk veya abarti olduğunu düşünen arkadaşa araç fiyatlarinda ki % 37 lik ötv ve % 18 lik kdv değerlerinin bu araçlari fiyatlarini bu noktaya getirdiğini de söylemek isterim.
işte bayilerin kölesi olmayalım diyorum ben de. :)
o zaman grey firmalardan araç alacaksiniz.ayrica bun işte bayiinin etkisi ne ?
-
Benzin deki yuksek vergiye ve kur farkindan olan zamlara nasil engel olamiyorsak bu artisa da engel olamiyoruz. Neyazikki olamıyoruz. Toplum olarak fiyat artislarina karsi olan esnekligimiz hayli yuksek.
-
Aslında araçlar da ucuz (yakıt gibi), vergileri aracın yarısı :vur:
-
o zaman grey firmalardan araç alacaksiniz.ayrica bun işte bayiinin etkisi ne ?
Grey market bu tip araçlarda pek olmaz. Lüks araçlar için biz de grey aldığımız araçlar oldu ama donanımları zayıf oluyor ya da göstermelik olsun diye dandik çin malı comand falan takıyorlar keza multimedya parçaları da orjinalden uzak oluyor ve hemen bozuluyor. Bunun haricinde Grey market ucuz da olsa ileride polisle vergi yüzünden başınız derde girebilir.
Grey'in acentadan bir farkı da garantisi, grey olursa fabrikadan çıktığı an garanti başlar. Acenta'da araca plaka taktığınızda başlar. Üst sınıf araçlarda bu fark aracı bekleme süresi de dahil en 7 ile 12 ay arası değişir. Yani 24 ay garantiniz varsa fatura tarihine göre garantisi düşer bayiye gidip uzatma şansınız da olmaz.
Bu sınıf araçlarda oluyor mu bu tip grey market araçlar bilmiyorum. Eğer tüketici ne yapacağını bilirse bu araçları kimse bu paraya satamaz. Ya aynı memlekette yaşamıyor gibi konuşmayalım ben zaten otomobil işi de yapıyorum farkındayım bütün sistemin o yüzden bu kadar üstünde durdum bu durumun. Bu sınıf araçlarda vergi çok fazla etkilemiyor.
Hacimli motora sahip araçlar ne yapsın, örnek 100 liralık araba 270 liraya geliyor, her yıl verdiği vergi de cabası. Bunlarda 5-10 lira oynuyor o araçların vergisi sadece 16 bin tl. Herneyse ben artık hata ediyorum diye düşünmeye başladım zaten. Baktım burada herkes sakin belli bir yere gelmiş kişiler gibi göründü yardımcı olayım istedim ama fikir duymaya bile katlanamayanlar var gördüğüm kadarıyla. Bu işi aktif olarak yapan biri olarak tavsiye de bulundum zerre çıkarım olsa bu kadar dil dökmezdim.
-
Grey market bu tip araçlarda pek olmaz. Lüks araçlar için biz de grey aldığımız araçlar oldu ama donanımları zayıf oluyor ya da göstermelik olsun diye dandik çin malı comand falan takıyorlar keza multimedya parçaları da orjinalden uzak oluyor ve hemen bozuluyor. Bunun haricinde Grey market ucuz da olsa ileride polisle vergi yüzünden başınız derde girebilir.
Grey'in acentadan bir farkı da garantisi, grey olursa fabrikadan çıktığı an garanti başlar. Acenta'da araca plaka taktığınızda başlar. Üst sınıf araçlarda bu fark aracı bekleme süresi de dahil en 7 ile 12 ay arası değişir. Yani 24 ay garantiniz varsa fatura tarihine göre garantisi düşer bayiye gidip uzatma şansınız da olmaz.
Bu sınıf araçlarda oluyor mu bu tip grey market araçlar bilmiyorum. Eğer tüketici ne yapacağını bilirse bu araçları kimse bu paraya satamaz. Ya aynı memlekette yaşamıyor gibi konuşmayalım ben zaten otomobil işi de yapıyorum farkındayım bütün sistemin o yüzden bu kadar üstünde durdum bu durumun. Bu sınıf araçlarda vergi çok fazla etkilemiyor.
Hacimli motora sahip araçlar ne yapsın, örnek 100 liralık araba 270 liraya geliyor, her yıl verdiği vergi de cabası. Bunlarda 5-10 lira oynuyor o araçların vergisi sadece 16 bin tl. Herneyse ben artık hata ediyorum diye düşünmeye başladım zaten. Baktım burada herkes sakin belli bir yere gelmiş kişiler gibi göründü yardımcı olayım istedim ama fikir duymaya bile katlanamayanlar var gördüğüm kadarıyla. Bu işi aktif olarak yapan biri olarak tavsiye de bulundum zerre çıkarım olsa bu kadar dil dökmezdim.
aslında kimse sizi bir şeyle itham etmiyor. sadece memnun oldugum ve kullandıgım bır aracın yıne forumdan bır ınsana gıtmesı ıcın bır lan paylaştım. sizde kendı dusuncenız olarak bu araba bu para etmez hatta bu segmentte hıc bır araba etmez dedınız..
ancak eğer bu gozle bakarsak memleketteki hıc bır araba zaten satıs degerı yapmaz en dusuk sınıfta bıle vergılerın toplamı arac tutarının %50 sınden daha yuksek bır tutara gelıyor, ıcıne koydugunuz benzın dunyanın en pahalı benzını... gıbı bır cok ornekle konu buyutulup çoğaltılabılır. hepımız zaten bunun farkında ve bılıncındeyız ancak bu kosullarda ıhtıyacı olan ve almayı planlanyalar ıcın bızce en alınabılır araclardan olması sebebı ıle tavsıyede bulunduk..
sızın bakış acınıza karsı degılım ancak eğer skoda tsı ozelınden veya b segment ozelınden yola cıkıyorsak bu bızı bır yere goturmez cunku hıc bır aracın ederı su andakı satış fıyatı ıle acıklanamaz ya da hıc bır daırenın (ozellıkle ıstanbulda) değerı malıyetı ıle doğru orantılı degıldı. 60 m2 evet sankı cok ucuz gıbı 300.000 lıra ıstenıyor ve bu sudan ucuz gıbı lanse edılıyor yanı demem o ki bu memlekette her konuda soylemeye calıstıgınız sey geçerlıdır. sadece skoda ya da b segment değil hemen hemen her urunde durum boyledır ama bu satılmasına engel oluyor mu?. ta bı kı hayır.
bu nedenle forumun amacı olarak beğendımız ve bır araya gelmemıze sebep olan bır urun ozelınde yorumlarınız, amacı faydalı olmak bıle olsa dar bır bakış olarak kaldı dıye dusunuyorum. yoksa tabıkı yazdıklarınızı okuyor ve amacınızı anlıyoruz.
-
Hocam siz de etmediğinin farkındayız diyorsunuz başka bir arkadaşımız daha dedi, bana çıkıp da eder dedikleri zaman açıklamak zorunda kalıyorum. En avantajlısıdır okey lafım olmaz etmemesi gerçeği sabit kalır. Zaten dediğim gibi "daha iyi arabaya binmek isteyen olursa" diye öneri verdim. Arabasından memnun olduktan sonra tüketici isterse en dandik araba olsun farketmez önemli olan kullanıcıyı memnun etmesidir.
-
daha önce söylenmiştir ancak skoda ile vw arasında kalite farkı fiyat farkları kadar kesinlikle değil. bu benzin fiyatlarıyla da 35 000- 40000 lira arası b sınıf araca binilmez. dizel olsa eyvallah. türkiyede insanlar 2. el değerini düşünerek vw tercih ediyor mesela. ancak 5 yıl araca binerim satmam diyorsak skodayı tek geçerim. donanım fiyat kalite kıyaslamasıyla.
-
O ilandaki araçta mercek far var 95 liralık passatta yok. Fiyat farkı kadar kalite farkı olsa VW'nin Bentley olması lazım zaten.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-sayili-dan-beyaz-inci-vizyonda-2-0-tdi-82251572/detay
" bu benzin fiyatlarıyla da 35 000- 40000 lira arası b sınıf araca binilmez"
Ağzına sağlık ben de bunu diyorum. Dizel olursa da sadece yakıt için katlanılır.
He tabi kullanan mutludur binsin asla tek kelimemiz olmaz. Kullanan mutlu olsun yeter ki. Derdimiz almayı düşünenlere tavsiye vermek.