škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: lrfan - 15 Ağustos 2009, 06:58:41
-
İşte favori motorum :ok:
1.2 TSI 105 HP 8V 175 NM
(http://auto.freenet.de/contentblob/552006/teaserImg847x565/amspictureamsmdb237179.jpg)
(http://auto.freenet.de/contentblob/552002/teaserImg847x565/vw-12-tsi-motoramsmdb237180.jpg)
(http://auto.freenet.de/contentblob/552008/teaserImg847x565/amspictureamsmdb237178.jpg)
(http://auto.freenet.de/contentblob/552010/teaserImg847x565/amspictureamsmdb237177.jpg)
(http://auto.freenet.de/contentblob/552012/teaserImg847x565/amspictureamsmdb237176.jpg)
-
Acep turbo var mı bunda:)
-
Acep turbo var mı bunda:)
Turbo zaten Allah'ın emri de, acaba kompresör var mı?:kiki:
-
İşte her 1.2 motorcunun hayali :hanz:
-
Üstelik dört silindire geçmişler.:wnk:
-
Resmen eskiye dönüş. Yakında karbüratörlüler çıkar tekrar piyasaya :hanz:
-
Bu motor 1.6 MPI 8V 102 bg motorun yerine üretilecek :)
-
Teknik verilerinin olduğu bir dosya yok mudur İrfan?
-
Performans bakımından benim bu motordan fazla bir beklentim yok.1.6 MPI' ın yerini doldurur ama ondan daha iyi performans verebileceğini sanmıyorum.Değerlere bakarsak aslında sanki çok daha fazlasını vaad ediyormuş gibi duruyor ama 1.2 motor olduğu için o değerlerin törpüleneceğini düşünüyorum.Bardağın dolu tarafından bakarsakta eski 1.2 motorla kıyasladığımızda aralarında büyük fark olacağı kesin.Birde bizim gibi, motorun büyüklüğüne göre dilimlendirilmiş vergi sistemi olan ülkelerde çok tutulacağı aşikar bir durum.Yeni polo bu motorla ülkemizde satış rekorları kırar, doğuşta bu sayede servetine servet katar.Birde yeni golfe koydularmı bu motoru offf diyorum doğuş için ballı kaymak olur :)
-
Performans bakımından benim bu motordan fazla bir beklentim yok.1.6 MPI' ın yerini doldurur ama ondan daha iyi performans verebileceğini sanmıyorum.Değerlere bakarsak aslında sanki çok daha fazlasını vaad ediyormuş gibi duruyor ama 1.2 motor olduğu için o değerlerin törpüleneceğini düşünüyorum.Bardağın dolu tarafından bakarsakta eski 1.2 motorla kıyasladığımızda aralarında büyük fark olacağı kesin.Birde bizim gibi, motorun büyüklüğüne göre dilimlendirilmiş vergi sistemi olan ülkelerde çok tutulacağı aşikar bir durum.Yeni polo bu motorla ülkemizde satış rekorları kırar, doğuşta bu sayede servetine servet katar.Birde yeni golfe koydularmı bu motoru offf diyorum doğuş için ballı kaymak olur :)
:+1::+1::+1:
-
daha neler gorecez bakalım kucucuk motordan bu guc elde edlıyorsa alkıslıyorum bu vatandasları
-
Örneğin 1.4 tsi passat kalkışta güzel kalkıyor ama 120 den sonra kasılmaya başlıyor :D
-
1.6 MPI'dan sayısal olarak her açıdan iyi, hem 4 silindir, vergi ajantajı da var, üstelik turbo ile düşük devirde de çekiş süper,
-
Özellikle yakıt konusunda tatmin eder diye düşünüyorum. 1.6 motor ile karşılaştırmak gereksiz olur bence. Birçok artısı olan bir motor olmuş.
-
8V cok yakmaz mıkı?
-
8V cok yakmaz mıkı?
Fabrika verilerine göre standart 1.2 70hp'den farklı olmayan bir tüketime sahip.:+1:
Onu bilmem de, 1.6 MPI'den gene de daha iyi performansa sahip olur. Çünkü motor yeni; şanzıman da yeni olacak. Mutlaka en azından 6 oranlı bir şanzıman kullanılır. Yani ilk 5 vitesi daha kısa olan bir şanzıman... Ha şu var; o aynı şanzımanı alın, 1.6 MPI'ye uygulayın, 1.6 MPI'nin de performansı gelişecektir.
-
arkadaşlar motorun iç resimlerini inceleyince fark ettim ki bu motor yine bizim 1.2 den türetilmiş bir çok aksamı ve parçası aynı.Benim eski arabanın motoru açıldığı için az çok karşılaştırabildim.
EFSANE DEVAM EDİYOR . YAŞASIN 1.2 KARDEŞLİĞİ
-
Yeni teknoloji herzaman daha iyi oluyor.
Renault grubundan örnek vermek gerekirse. Kullandığım clio symbolün motoru 1.4 8V 75 hp. Motorun tarihçesine baktığınızda 1990larda kullanılan tek nokta enjeksiyonlu K7J kodlu motorun çok nokta enjeksiyona çevrilmiş hali. Teknolojik olarak artık ömrünü tamamlamış ancak sorunsuzluğu sebebiyle ülkemizde Renault hala kullanıyor. Bugün 2009 model bir clioda da aynı motoru görebiliyorsunuz.
Diğer taraftan 1.2 16V motor çıakrttı renault, 75 hp :) 1.4 motorlar aynı gücü ve yaklaşık olarakta aynı torku üretiyor. Ancak ülkemizde maalesef yanlış inanışlar çerçevesinde tutturamadılar. Hatta yurtdışında 1.2 16V Turbosunu yaptılar direk 100 hp. Ama 1.2 olduğu için bal döksen bizim milletimize satamıyorsun.
1.2 16v reno motorunun ortalama tüketimi 5.9 litre. 1.4 8v in 7.1 litre :)
Doğuş grubuda aynı hatayı yapıyordu. Eski teknoloji motorlarını sorunsuz diye yıllarca sattı. Neyseki artık yeni teknolojiye merhaba diyoruz ama bir taraftanda eski motor seçeneğini bulundururlarsa şaşmamak lazım :)
-
iyiymiş yav inşallah kapağı vardır yoksa çok çirkin durur öyle
-
1.6 MPI'dan sayısal olarak her açıdan iyi, hem 4 silindir, vergi ajantajı da var, üstelik turbo ile düşük devirde de çekiş süper,
hocam 1.4 ile 1.6 aynı vergi diliminde değil mi?
-
hocam 1.4 ile 1.6 aynı vergi diliminde değil mi?
evet 1,4 ile 1,6 aynı vergi diliminde ama.İrfan abi 1,2 den söz etmiş yanılmıyorsam.Zaten konuda 1,2 motor ile alakalı.
-
Türkiye'de 1.2 konusundaki önyargıyı bir parça yıktığını görüyorum Fabia 1.2'nin.
1.2 TSI çok iyi olacak, tabi her zamanki gibi merak ettiğim şey:
LPG takılabilecek mi???
-
VW 1.2 motora çok güveniyor.
-
VW 1.2 motora çok güveniyor.
1.4 gibi patlayınca göreceğiz ... :kiki::hh::hanz:
-
Çevre dostu sistemlerin ön plana çıkması ve fosil yakıt enerji kaynaklarının tükenme sürecine girmesi,üreticinin ,cimrileşen ve fakirleşen genel müşteri portföyünü kazanmak için maliyetleri düşürmesini ve ufak motora yönelmesini kaçınılmaz kılıyor.
-
Çevre dostu sistemlerin ön plana çıkması ve fosil yakıt enerji kaynaklarının tükenme sürecine girmesi,üreticinin ,cimrileşen ve fakirleşen genel müşteri portföyünü kazanmak için maliyetleri düşürmesini ve ufak motora yönelmesini kaçınılmaz kılıyor.
Bence biraz yanlış olmuş cümle. Fosil yakıtların tükenmesi pek de etmen değil. Zira ufak hacim falan ama hakkını vererek kullanmaya çalışırsanız gayet de güzel yakıyorlar :) Sonuçta yakıt olmadan güç üretmek değil bunların yaptıkları iş bildiğiniz üzre :)
-
Küçük hacim = düşük emisyon = Az vergi (Avrupa Birliği)...
Avrupa'da şu an dolaşımda olan en çok satılmış Golf motoru 1.4 olanı, keza Avrupa'da çok sayıda 1.4 Octi de var.
Gerçi dizel araç daha revaçta zira CO2 emisyonu en düşüklerden, keşke bizim ülkede de motor hacmine göre değil emisyona göre vergi alınsa, ilk iş gider 1.9 TDI alırım :D