škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: dgn - 15 Haziran 2012, 15:55:55
-
Epeyidir yeni İ30u merak ediyordum, incelemek bugüne kısmetmiş.Sabahtan pederle çıktık Hyundai-Ata Plazaya gittik.İp gibi dizmişlerdi İ30ları.Girişte de Elite donanımlı ful+ful dizel bir İ30 koymuşlardı.Hemen incelemeye geçtim.İlk izlenim olarak araç gerçekten önceki kasaya göre sınıf atlamıştı.İncelemeye geçelim..
Araçta dikkat çekenler
-Araca biner binmez içeride kullanılan malzeme kalitesi direk dikkat çekiyor.Malzeme kalitesi gayet iyi.
-Elektrikli sürücü koltuğu ve deri koltuklar direk dikkat çekiyor.ve oturumu gayet rahat.
-Diğer bir dikkat çeken ayrıntı ise anahtarsız çalışma.
-Açılır cam tavanda ben burdayım diyor.
-Satış temsilcisi farlar bi-xenon dedi.Eğer bi-xenonsa gerçekten güzel bir donanım ayrıca standartmış elit donanımda
Yani uzun lafın kısası araçta yok yok.Fazla uzatmıyorum ondan.
Bana göre olumsuz yanları ise,
-Ön koltuğu kendime göre ayarladım(boy 1,82) arkaya geçtim dizlerim koltuğa değdi.Ve aracın arka kısmı ferah değil tasarımı nedeniyle.İnsan daralıyor.Uzun yolda çekilmez.
-Arka koltukta ki kolçak oldukça kullanışsız, olmasaydı da olurdu diyor insan.
-Cam tavan araçta oldukça emanet duruyor.Rüzgar esse uçacakmış gibi.Sistemi ise güven vermiyor.
-Araç ful-ful olmasına karşın geniş ekranlı navigasyonlu bir teyp yoktu araçta.Sonradan takılması da sıkıntılı gibi.
-Direksiyonda ben sadelikten yanayım.İ30da çok fazla tuş var.Ve direksiyon tasarımı itibarı ile ele pek hoş oturmuyor.
Bu arada araç manuel olmasına rağmen gaz pedalında otomatik araçlar gibi kick-down tuşu vardı.Ben çözemedim bu kısmı.
Motor,yol tutuş,yalıtım gibi konularda yorum yapmıyorum çünkü aracı test edecek zamanım yoktu.ilerleyen zamanlar da aracı test edip yorumu mu ekleyeceğim.Aramızda deneyenler varsa onların yorumunu da bekliyorum.
Fotolar
(http://i924.photobucket.com/albums/ad81/dgn08/3dd6ca3f.jpg)
(http://i924.photobucket.com/albums/ad81/dgn08/0800679e.jpg)
(http://i924.photobucket.com/albums/ad81/dgn08/7ac0fc16.jpg)
(http://i924.photobucket.com/albums/ad81/dgn08/1004f8fe.jpg)
Peder bey benim aracı çok beğendiğimi görünce gel bir de doğuşa gidelim dedi.Kendisi koyu Golf fanatiğidir.Sanırım seneye bu zamanlar 1.6 TDI Comfort patlatacak:D Neyse gittik doğuşa:)
Girişte bizi 1.6 TDI 90hp Trendline Golf karşıladı.Yani testimiz Golfün baz donanımına karşı İ30 un ful donanımı oldu bir anda.Golfün donanımlarını,motorunu fiyatını herkes biliyor zaten.Bundan dolayı fazla uzatmayacağım.Kısaca,
Bunlar Golfte gözüme çarpanlar.
-Araç baz donanım olmasına karşın kaputta amortisör var.
-Keza yine kaputta fitiller yardımı ile yalıtım var.Aynı kapılarda ki gibi.
-Malzeme kalitesi highline da da aynı trendline da da.
-Torpido gözünün içi ve kapı cepleri kumaşla kaplı.
-Araç İ30a nazaran oldukça geniş.
-Araçta soda açacağı bile var:D
-Baz donanım olmasına karşın bence kokpit İ30dan kaliteli.
(http://i924.photobucket.com/albums/ad81/dgn08/a6c287a4.jpg)
(http://i924.photobucket.com/albums/ad81/dgn08/9f43b169.jpg)
(http://i924.photobucket.com/albums/ad81/dgn08/b040f5b5.jpg)
Fazla uzatmadan bence bu testin kazananı Golf.Totalde alıp başını gidiyor.''Tüm zamanların en iyi Golfü'' lafına bende katılıyorum.Araç size hissettiriyor bunu.İ30 da ben bunu hissetmedim.Tabi bu demek olmuyor ki İ30 beş para etmez.Bence astradan,bravodan,focustan iyi bir araç İ30.Bu yükselme eğrisiyle devam ederse zaten Golfü geçmesi pekte zor olmaz.
Okuduğunuz için teşekkürler.Yazdıklarım benim şahsi görüşlerimdir.
-
Testi golf nasıl kazandı direksiyonda kontrol yok, arabada sis farı yok, elektrikli koltuk yok, mercek far yok, direksiyonu m paket e30'un direksiyonundan çakma, frenleri de zayıf eski i30'dan bile. Emanet durmuş demişsin katılmıyorum ayrıca golfte emanet duran bi cam tavan bile yok bence bozulmaya da gerek yok. :)
Golf'ün tek fazlası multimedya olabilir o da distribütör firmanın armutluğu, yoksa i30'un full deri bixenon led stop ve navigasyonluları var.
Kaputtaki amortisör benim 76 model klasik aracımda bile var çok acayip bir donanım değil. Golf i30'dan geniş demişsin ama bunları babanın fanatikliğinin sana etkisi olarak gördüğümden yorum yapmıyorum. Ayrıca en iyi golf golf4'tür. Hem sağlamlık hem doluluk hem de şekil itibariyle.
Eski golf'çü ve yeni i30'u da sürmüş biri olarak şuan o resimdeki golf en boş i30'a bile yaklaşamaz donanım olarak. Ama VW'nin kazandığı nokta donanım ve motor seçenekleri fazla onu takdir ediyorum. Yeni i30 bişeyleri değiştirdi muhtemelen çok saldıran olacaktır ama bence gocunmamak takdir etmek lazım. :)
Şunu da belirteyim testlerde objektif olmak birinci önceliktir, subjektif yorumlar karşılaştırma ve testlerde komik oluyor.
-
Sonda da belirttiğim gibi yazdıkarım tamamen kendi görüşlerim.Testin sonucunu da genel olarak yazdım.Yani en ust donanım baz alınarak.
Golf kesinlikle İ30 dan geniş.Bunda babamın veya başka birinin etkisi kesinlikle yok.Ortada somut olarak belli bu.Ayrıca bence en iyi Golf, Golf6:)
Herhangi bi saldırı olmaz merak etmeyin dh değil burası.
-
Peki, forumda yeniyim henüz o yüzden öyle söyledim zaman içinde anlayış eşiğini görürüm forumun zaten. :)
i30'u beğendiğim için yazdım Golf'ü sevmediğimden değil, yoksa zamanında çok kahrımızı çekti. :)
Assan'ın getirmediği donanımların olduğu i30'ları buradan görebilirsin full deri, multimedya, jantlar, bixenon, led vs.
(http://img204.imageshack.us/img204/2880/2013hyundaii30wagoninte.jpg) (http://img204.imageshack.us/i/2013hyundaii30wagoninte.jpg/)
(http://img526.imageshack.us/img526/7551/a128a947267e4d042ad27dc.jpg) (http://img526.imageshack.us/i/a128a947267e4d042ad27dc.jpg/)
Kişisel tercihler değişebilir evet ama Golf uzun süredir üretilen bir araç olduğundan 5-6 senelik bir modelin gelip ondan üstün olması kullanıcıların da editörlerin de hemen kabullenebileceği bir durum değil hak veriyorum. Zaman içinde algılar farklılaşır belki i30'a da bir kapı testi videosu yaparlar. :)
-
Açıkçası gidip göremedim henüz i30 u. Fakat yakınlarda gidip test etmeyi düşünüyorum. Fotoğraflardan,donanımından,tipinden gördüğüm kadarıyla çok güzel bir araç,hatta sınıfının en yakışıklısı bana göre,premiumlar hariç..
Ama kalite konusunda görmediğim halde şüphelerim var. Örneğin,
(http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/nfziR.jpg)
Doğancım yorumlarınd hiç acımasız bir şey görmedim gayet objektif bir değerlendirme olmuş. Golfün güzel yanı,Trendline da olsa Highline da olsa kalitede bir fark yok. Ama görünüm olarak i30dan çook geride. Ama kalite konusunda ben Hyundaiye bir Vw kadar güvenemiyorum. Önyargıları parçalamak,atomu parçalamaktan bile zordur derler. Açık açık ben önyargılıyım.
Gidip görücez bakalım,tüm açık yürekliliğimle sonuçlarını buraya yazarım kısmetse..
-
Çok güzel bir karşılaştırma hiç olmassa bilgi sahibi olduk teşekkürler.
-
Hayırlısı bakalım. :)
Hyundai kaliteden ziyade sorunsuzluğu ve fiyat performans dengesini gözeten bir marka olduğundan bazı yerleri kalitesiz gelebilir. Zaten böyle olmasa otomobil pazarının er meydanı olan Amerika'da bu kadar başarı elde edemezdi. Belki de ne de olsa motoru göstermenin ve periyodik bakım dışında kaput açılmadığı için kaput amortisörü koymamışlardır. :)
(http://img821.imageshack.us/img821/2309/hyundaii30monkeys132.jpg) (http://img821.imageshack.us/i/hyundaii30monkeys132.jpg/)
Onlar bile gayet beğenmiş gibiler. :)
-
Ersinim bu fabrikadan bir kesit midir?:D
(http://img821.imageshack.us/img821/2309/hyundaii30monkeys132.jpg) (http://img821.imageshack.us/i/hyundaii30monkeys132.jpg/)
:knp::rm::aman::hanz::kork1::haha::kork2::++:
-
Emegine saglık, tesekkürler karsılastırma icin,
En iyi Golf 4 düsünen icin kendim yasadıgım bir örnek vereyim,
Eskiden 4 yıl Fabia I TDI 2005 Ambiente kullandım, sonrasında 200 bine yaklastıgı icin sattım, ve bir dostumun sattıgı donanımlı, full bakımlı bir Golf 4 e müsteri oldum, aldım kullandım aracı, aklıma gelen ilk sözcük suydu, 'Bu aracı almak icin mi canavar gibi Fabia I imi sattım'. Gaz fren debriyaj pedallare, vites gecisi, direksiyon kısacası kullanımı eski bir arac. Ve hic düsünmeden Golf V aldım, Golf IV ile Golf V arasındaki fark bile barizken en iyi Golf IV dir demek bana göre dogru degil,
En iyi Golf en yeni Golf dur,
yani su an en iyi Golf VI, 6 ay sonra Golf VII dir.
Yeni yenidir,
Marka fanatikligi yapmıyorum,
baska bir örnek, Zaman zaman sirket aracları ile sehirlerarası yol yapıyorum, gecen birer gün arayla, farklı araclarla aynı yolu gidip geldim,
2008 model 200 bin km Ford Focus ile 130km sonrası teybi bile dogru duzgün dinleyemiyorsun, rahatsız ediyor, basamıyorsun,
bir gün sonra 2011 model Ford Fiesta 40bin km ile aynı yolu gittim, cok rahat 150 sabit gidebildim, ses daha az, arac bir kücük segment olmasına ragmen yeni oldugu icin rahatsız etmiyor,
Yani bana göre yeni yenidir, Aracın üzerindeki malzemeler(lastik, conta, demir, balata, kayıs, amörtisör, vs vs) kullanılmasa dahi zamanla eskiyor, ve görevini yapamıyor. Bunun yanında yeni teknolojiler sayesinde daha verimli olan malzemeler üretiliyor,
-
kullanılmıi golf 4 ten bahsetmiyor diğer arkadaş üretilmiş modeller halef selef olarak değerlendirilir ve 0 bir golf 4 ten bahsediyor geenlde bu uzun süre bantta kalan araçlarda hep yapılan bir değerlendirmedir.
siz eski bir golf 4 ile son golfu karşılaştıryorsun sorun bu
-
Varsa sıfır Golf IV karsılastıralım, olmayan bir aracı karsılastırmak, yenisini asagılamaktır sadece,
Oturaklılık, dıs görünüs olarak Golf IV benimde daha cok hosuma gidiyordu, lakin koltuguna oturup ikisinide kullanmak gerek. Golf IV daha oturaklı duruyor evet, fakat bende Golf V de Golf VI ya göre daha oturaklı duruyor, muhtemelen Golf VII cıkınca VI, VII ye göre daha oturaklı duruyor diyecegiz,
örnek eski Corolla lar Civic ler Octavia lar icinde daha oturaklı diyorlar,
Tabi birde Golf IV ile Golf VI arasında 10 dan fazla yıldır teknolojide cook büyük gelismeler oldu,
-
Bu arada araç manuel olmasına rağmen gaz pedalında otomatik araçlar gibi kick-down tuşu vardı.Ben çözemedim bu kısmı. yazmışsınız
hız sınırlayıcı olan araçlarda gazı köklediğinizde sınırlayıcı devreden çıkar
-
Marka fanatiklğine gerek yok. Elite i30 her türlü (Güçlü dizel motoru,donanımı,tasarımı) golf trendline'dan iyi bir araç. Araçta soda açacağı olsa ne olmasa ne.Sis farı yok.Direksiyonda düğmesi dahi yok.Tasarımı basit ve göze hitap etmiyor. Anlamı halkın aracı olan bir markayı premium marka gibi göstermenin bir anlamı yok.
-
Bu arada araç manuel olmasına rağmen gaz pedalında otomatik araçlar gibi kick-down tuşu vardı.Ben çözemedim bu kısmı. yazmışsınız
hız sınırlayıcı olan araçlarda gazı köklediğinizde sınırlayıcı devreden çıkar
Teşekkürler.Hız sınırlayıcı derken sabitleyici mi kastediliyor yoksa aracın son hızı 190 ile sınırlı o hızımı geçiyor araç?
Marka fanatiklğine gerek yok. Elite i30 her türlü (Güçlü dizel motoru,donanımı,tasarımı) golf trendline'dan iyi bir araç. Araçta soda açacağı olsa ne olmasa ne.Sis farı yok.Direksiyonda düğmesi dahi yok.Tasarımı basit ve göze hitap etmiyor. Anlamı halkın aracı olan bir markayı premium marka gibi göstermenin bir anlamı yok.
İkinci defa yazıyorum.Karşılaştırmanın sonucunu en üst donanımı baz alarak yazdım..Golfte de belirtmek istediğim kağıt üstünde olmayan donanımlar.İnce ayrıntılar.Golf bu yüzden sınıfında üstün bir araç.Ha İ30 kesinlikle kötü değil hatta gayet iyi bir araç olmuş..
Forumda beni tanıyanlar da az çok bilirler fanatik olmadığımı.
-
Eline sağlık :ok:
Beğendiğinizi, içinize sineni, bütcenize uyanını alın kullanın :ok:
Araba işte.nokta.
-
Ersinim bu fabrikadan bir kesit midir?:D
(http://img821.imageshack.us/img821/2309/hyundaii30monkeys132.jpg) (http://img821.imageshack.us/i/hyundaii30monkeys132.jpg/)
:knp::rm::aman::hanz::kork1::haha::kork2::++:
Hahaha :++::++: Yok Abi Bunlar Üretim Değil , Test Maymunu :++::++::++:
-
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2012-model-golf-higline-1-6-tdi-105-hp-dsg-tip-89753419/detay#
En dolu i30'dan 10 lira pahalı ve en basit örnek, keyless go, cam tavan, mercek far bile yok. Tabi 2 koltuğun arasındaki olmayan eşya gözlerini falan saymıyorum bile. Ama golf tabi kapı sesi yeter. :D
Bence biraz daha insaflı ve mantıklı olmak lazım. Ayrıca da Golf4 Golf6'dan dayanıklılık olarak da kalite olarak da üstündür.
Tabi çoğu marka bilmez 5 yıl da garanti var i30'da. :)
-
Açıkçası 5yıl garanti bana biraz gereksiz geliyor.5Yıl servise garanti geçirecek demek oluyor Türkçe meali.:DZaten sorunlu parça 2 yıl içinde kendini belli ediyor.
Ha tabi fazla garanti göz çıkarmaz orası ayrı.:)
-
i30'u beğendim. Bununla birlikte golfun golf olduğu da bi gerçek. Yanyana koyduğunuzda golf çok çok sade kaçıyor, onun da yeni kasasını beklemek lazım ki adil olsun.
İ30'un güzel ve başarılı olduğu, golf'e gÖre daha az paraya daha çok donanım sunduğu gerçek. Ben kendim parayı sayacak olsam (bugün) kolay kolay çıkamazdım işin içinden.
İç malzeme kalitesinde golf için kullanılan "rafine" terimi gerçekten doğru. Kaç kere elden geçmiş, mükemmelleştirilmiş ayrıntıları var. Buna karşılık daha genç olan i30'un bazı eksikleri var, mesela koltuk kumaşında tıpkı 3 nesil megane'lardaki gibi (ama onlar kadar abartı değil) bazı yerlerde tam düz ilerleyemeyen dikiş çizgileri, sinyal ve silecek kollarındaki ya da bagaj camı içindeki gibi plastik kalitesi eksiklikleri mevcut. Ama golfü tercih ederken nasıl donanımsızlığını, pahalılığını, sıra bekleme gereğini sineye çekebiliyorsak i30 için de bu gençlik emareleri göze alınabilir cinsten.
Motor ayrı bir konu. Her ne kadar binek araçta dizel motor kullanma konusunda vw'nin çok köklü bir geçmişi olsa da hyundai-kia'nın binek dizelleri manyak makineler.
Dün biri şaşmaz sanayide mavi dumanla ilerleyen passat tsi, diğeri otobanda içindekilerin kendini dışarı attığı, eksozdan yangın gibi duman çıkan jetta üstüste denk gelip bana "acaba" dedirtti iki kez... Motorda bende ibre koreye kayalı baya oldu. Ama yol hissi deyince golf'ten vazgeçmek hala kolay değil.
Cerato sessiz bi dizel olarak biliniyor fakat i30'da sessizliği 2 kademe ileri götürmüşler. Motoru falan duymadık içinde. Ben arkadaydım bu arada, kendim denemedim henüz. Giderken özellikle ceratoyu arkadaşıma kullandırdım. Yolda geri dönecekti niye bundan almıyoruz diye :D orada yaptığı testten sonra herkes gibi o da otomatik şanzımanlı i30'un kalkışta ağır kaldığını, devirlendikten sonra açıldığını söyledi.
Devam ederdim ama beni bekliyorlar, buraya kadarını da cepten yazdım zaten :)
-
Teşekkürler.Hız sınırlayıcı derken sabitleyici mi kastediliyor yoksa aracın son hızı 190 ile sınırlı o hızımı geçiyor araç?
hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı farklı özellikler hız sabitleyici aracınızı herhangi bir hıza ayarlarsınız gaza vs. basmadan araç o hızda devam eder uzun yolda çok kullanışlıdır.hız sınırlayıcı ise örneğin bir yolda hız sınırı 90 km/h dır.o hızı aşmamak için siz 90 a ayarlarsınız siz gaza ne kadar basarsanız basın araç o hızı geçmez fakat gazı köklerseniz küçük düğme sınırlayıcıyı devreden çıkarır
-
i30 güzel araba, ama golf 6daki o sürüş keyfi yumuşak vites geçişleri, çok keyif alıyorum.
-
Golfte her model donanımda fiyatı 2-3bin lirası indirmişler.Fiyatlar epeyi uygun olmuş.15 haziranda açmışım konuyu o zaman 49 lira olan TDI 90hp araç şimdi 46 lira olmuş. passatta da geçerli aynı indirim.
Gerçi piyasa da araç yok neyin indirimiyse bu :D
http://binekarac.vw.com.tr/fiyat-golf.aspx
-
Golfte her model donanımda fiyatı 2-3bin lirası indirmişler.Fiyatlar epeyi uygun olmuş.15 haziranda açmışım konuyu o zaman 49 lira olan TDI 90hp araç şimdi 46 lira olmuş. passatta da geçerli aynı indirim.
Gerçi piyasa da araç yok neyin indirimiyse bu :D
http://binekarac.vw.com.tr/fiyat-golf.aspx
Düşük fiyattan sıpariş alıp araçlar gemiyle limana yaklaştığında zam yapıp teslimattaki liste fiyatında satıveriyorlar :)
-
Golfte her model donanımda fiyatı 2-3bin lirası indirmişler.Fiyatlar epeyi uygun olmuş.15 haziranda açmışım konuyu o zaman 49 lira olan TDI 90hp araç şimdi 46 lira olmuş. passatta da geçerli aynı indirim.
Gerçi piyasa da araç yok neyin indirimiyse bu :D
http://binekarac.vw.com.tr/fiyat-golf.aspx
2 yıl sonrasına teslimdir heralde :D milletten kaporaları toplasalar yeter :D
-
Bomboş golf'lere o paraları bayılmayın diyecem ama nafile:)
İ30 asla asla bir golf gibi kalıtelı olamaz belki ama aradaki fiyat farkıda az değil
-
size yasanmıs bır örnek daha 2 hafta öncesı..
amcam yengeme i30 almıs.gıttım baktım araca hosuma gıttı ama en dolusu olmadıgı ıcın bıraz bos görundu gözüme. annem begenmıs aracı en dolusnu alalım dedı.dedımkı anne gıdıp golf alalım hyundaı ye para verılırmı golf oyle araba golf saglam araba falan dedım.dedıkı bana gır ınternetten fıyatlarına bak golf alalım ozaman.
ılk ısım ınternette kendı golfunu yarat bölumunden kafama göre golf yaratmak oldu.aracın fıyatı 66 kusur lerde geldı yuh! dedım.
ustelık i30 da olan cam tavan anahtarsız gırıs vs hıc bırısı yok.neymıs golf ıste.tamam golf de araba hatta kıralı ama nereye kadar?
i30 donanım olarak golfu ıkıye katlamıs fıyat olarak dedıgım araclar arasında 10 bın tl gbı bır fıyat var. full i30 a 50 bın kusur gbı bır rakam verdı trabzon bayısı golf dunyanın parası.hem ı 30 daha kuvvetlı 126 hp 260 nm.ve hyundaı bır suru ödul almıs bır marka
gercekten söyluyorum daha ıkı hafta öncesıne kadar golfu savunan ben asla dıyorum o paraların arabası degıl bence.daha dogrusu yanlıs anlasılmasın hakkı ama i30 performans ve donanım olarak golfden öndeyken ve annemın ıcıne sınen bır arabayken golfe para vermem.
süperb vazgecılmezımız aılecek :)