škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: fastbreak79 - 15 Haziran 2012, 18:27:28
-
Temmuz ayı ile Focus'ta 1 lt. 100bg ve 125 bg. 170 nm. Tork üreten ecoboost motor seçeneği sunulmaya başlanacakmış.
Kaynak: Ford Türkiye Facebook sayfası.
-
Bakalım nasıl olucak 1 lt motor. Artık arabanın hem önünde hem arkasında bagaj var :D
-
İstanbul içi 6 litreden aşağı düşmez diyorum bahse giren? :D
-
Tüketimden ziyade emisyon iyileştirilmesi için düşük hacim tercih ediliyor diye biliyorum.
-
Tüketimden ziyade emisyon iyileştirilmesi için düşük hacim tercih ediliyor diye biliyorum.
İkisi aynı kapıya çıkıyor aslında. Ne kadar az tüketim, o kadar az karbondioksit salınımı.
-
Fiat'ın twinair motorları gibi, gelecek sanırım bunlarda küçük hacimli büyük turbolu motorlarda ama bunlara nasıl lpg takılır ki?
-
küçük hacimli büyük motor olacak ta bu nasıl fabia 180 bg likteki gibi yağ azaltma sorunu gibi durumlar ortaya çıkmasın
-
Kulağa hoş geliyor
-
Bildiğim kadarıyla Türkiyeye sadece 1.0 125 olan model gelicek.
-
Ciğersiz araba sevmiyorum ama yeni araçlar genelde ufak motorlu oluyor. Dayanıklı olmuyorlar ama bakalım bunlar nasıl olacak. :)
-
Bence guzel bir seçenek..
-
Vay arkadas ecdadim 3.0lt v6 larla asfalt aglatsin benim neslime 1.0lt 3 silindir tenekeler düþþün :kafa:
-
Ciğersiz araba sevmiyorum ama yeni araçlar genelde ufak motorlu oluyor. Dayanıklı olmuyorlar ama bakalım bunlar nasıl olacak. :)
Dayanıklı olmayan tek küçük hacimli Turbo beslemeli motor gösterirmisiniz ? Muhalefet için değil ciddi anlamda merakımdan soruyorum..
-
Dayanıklı olmayan tek küçük hacimli Turbo beslemeli motor gösterirmisiniz ? Muhalefet için değil ciddi anlamda merakımdan soruyorum..
1.4 tsi 170 hp? :D
-
1.4 tsi 170 hp? :D
İstisnalar kaideyi bozmaz :)
O dayanıklılıktan değil,saçma sapan mühendislik hataları yüzünden yatak saran bir motor :) Ben şu an piyasa da olanlardan bahsediyorum :)
Vw nin 170 e karşı alerjisi var,170 lik TSI da 170 lik TDI da sorunlu :lol:
Dediğim gibi şu an da üretilmekte olan ve alanın elinde kalan motor varmıdır ? Ben duymadım görmedim bilmiyorum. Asıl dikkat çekmek istediğim nokta,genelleme yapılmasının yanlışlığı...
1.4 TSI gibi bir örnek var,122 likler kadar sağlamını görmedim ben mesela.
Başka markalara bakarsak 180 lik Insignialar,bu böyle uzar gider.. Genelleme yanlış olur :ok:
-
Ford ? ıyy iğrenç beğenmedim ben skoda olmalıydı
-
1.4 TSI ların sorunsuz motor oldugunu söylemek yanlıs olur, piston kırma olayları var, uzun vadede turbo bakımı olacaktır mutlaka, 102 bg su an icin daha sorunsuz, öyle olmasa üretimi coktan kalkardı zaten,
Herseyin bir karsılıgı vardır mutlaka, daha az yakıtla daha fazla bg in karsılıgı eninde sonunda olacaktır, yada daha rahat yolculuk yapmak icin DSG tercih ediyorsunuz, mutlaka eninde sonunda bakımına bile olsa normal vitese göre masraflı olacaktır,
Tabi risk var diye yeni teknolojiyi kullanmamakta yanlıs olur,
Ulkemizdeki vergi sistemine göre 1.4 ile 1.6 aynı vergiyi veriyor, olsa idi 1.6 tsi i tercih ederdim,
http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?79842-ar%FDza-%FD%FE%FD%F0%FD-yard%FDm...
-
Hiç bir düşük hacimli ve turbo beslemeli motor yüksek hacimli atmosferik motor gibi uzun ömürlü olamaz. 2 sinide ağır şartlarda kullandımı ufak hacimli turbo beslemeli daha erken patlayacaktır.
-
Aracı normal şekilde kullandığımız sürece sorun olacağını sanmam, ama altında Focus RS varmış gibi kullanırsan sonucu belli. Çılgın devirler, çılgın hızlanmalar için üretilmiş aletler değiller. Bugüne kadar 3 tane bana ait, 3 tane de kankamla ortak aracım oldu, redline gördüğümü bilmem, aracı kullanış amacım belli. Yükleneceğin modlayacağın araç zaten belli ;)
1.2 TSI motorlu araçları Avrupa forumlarda da takip ediyorum, motoru eline alanı görmedim, 3 yıla yakındır piyasada Avrupa'da bu motor Fabia ile.
-
Teknik lansmanını biliyorum bu motorların, Ford'un şu anda en iddialı olduğu motorlar bunlar, ilk test sürüşlerinde çok çok ilginç şeyler sundu. Alt devirleri çok canlı olduğu için motora yüklenmeden, çok fazla devir çevirmeden alıp götürüyor. Kullanımında asla 1.0 motor olduğunu unutturuyor sahibine, inanılmaz performansı var, durum hiç öyle göründüğü gibi değil. Ford bu motor üzerinde çok uzun zamandır çalışıyor, bu konuda büyük ihtimal bu işin kitabını yeniden yazacaklar. Öyle hacmi düşür, Turbo'ya bağla gitsin motorları değil, kendi içerisinde yapısal teknolojik yenilikler içeriyor bu motorlar. Arkasında 1.0 yazan Mondeo'lar, RS'ler görürsem hiç şaşırmayacağım, yürüyor bu motorlar çatır çatır :D
-
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/ieoty.php#
-
Dayanıklı olmayan tek küçük hacimli Turbo beslemeli motor gösterirmisiniz ? Muhalefet için değil ciddi anlamda merakımdan soruyorum..
Polo GTI'daki motor. :)
Ufak motora yüklenmek beraberinde sorunları getiriyor. Zaten o motorların dayanıksız olma sebebi üretim mantığı. Yoksa firmalar sağlam yapabilir ama bakımlardan ve sorunlardan para kazanmak için sadece 0'dan 100'e hızlıca çıksın düşük hacimle vergi avantajı olsun diye böyle araçlar üretiyorlar.
Amerika'da Jetta bile 2.5 litre buradaki gibi 1.2 değil. Nedeni ise sağlam olmayan araçların buradaki gibi kullanıcılar tarafından korunmuyor olması, orada hemen adı çıkar ve piyasadan düşer, bu yüzden akıllılık edip 2.5 SEL diye bir modelini satıyorlar (satış rakamları eğlenceli). Pek çok karşılaştırmada alay konusu da olsa neticede 1.2 1.4 yollamıyorlar nispeten daha dayanıklı olan motoru gönderiyorlar. Sürekli Amerika örneği vermemin sebebi de otomotiv konusunda özellikle kullanıcı bilinci bakımından buralardan çok ileri olmaları onları referans haline getiriyor. :)
-
Polo GTI'daki motor. :)
Ufak motora yüklenmek beraberinde sorunları getiriyor. Zaten o motorların dayanıksız olma sebebi üretim mantığı. Yoksa firmalar sağlam yapabilir ama bakımlardan ve sorunlardan para kazanmak için sadece 0'dan 100'e hızlıca çıksın düşük hacimle vergi avantajı olsun diye böyle araçlar üretiyorlar.
Amerika'da Jetta bile 2.5 litre buradaki gibi 1.2 değil. Nedeni ise sağlam olmayan araçların buradaki gibi kullanıcılar tarafından korunmuyor olması, orada hemen adı çıkar ve piyasadan düşer, bu yüzden akıllılık edip 2.5 SEL diye bir modelini satıyorlar. Pek çok karşılaştırmada alay konusu da olsa neticede 1.2 1.4 yollamıyorlar nispeten daha dayanıklı olan motoru gönderiyorlar. Sürekli Amerika örneği vermemin sebebi de otomotiv konusunda özellikle kullanıcı bilinci bakımından buralardan çok ileri olmaları onları referans haline getiriyor. :)
Burda biliçli olsanda fayda yok ki. Gümbür gümbür çukurlara gire çıka ne yürür aksam kalıyor ne lastik ne bir şey. Motor bile etkileniyordur o sarsıntılardan..
-
Polo GTI'daki motor. :)
Ufak motora yüklenmek beraberinde sorunları getiriyor. Zaten o motorların dayanıksız olma sebebi üretim mantığı. Yoksa firmalar sağlam yapabilir ama bakımlardan ve sorunlardan para kazanmak için sadece 0'dan 100'e hızlıca çıksın düşük hacimle vergi avantajı olsun diye böyle araçlar üretiyorlar.
Amerika'da Jetta bile 2.5 litre buradaki gibi 1.2 değil. Nedeni ise sağlam olmayan araçların buradaki gibi kullanıcılar tarafından korunmuyor olması, orada hemen adı çıkar ve piyasadan düşer, bu yüzden akıllılık edip 2.5 SEL diye bir modelini satıyorlar (satış rakamları eğlenceli). Pek çok karşılaştırmada alay konusu da olsa neticede 1.2 1.4 yollamıyorlar nispeten daha dayanıklı olan motoru gönderiyorlar. Sürekli Amerika örneği vermemin sebebi de otomotiv konusunda özellikle kullanıcı bilinci bakımından buralardan çok ileri olmaları onları referans haline getiriyor. :)
Jettanın oraya 2500 cc gitmesi dayanıklılıkla alakalı değil amerikanın yüksek hacim sevmesiyle alakalıdır.Pazarda tutunabilmek için de avrupalılar böyle bir strateji uygulayabilir. Ayrıyettten amerikan halkının da buralardan ileri bir bilinç taşıdığını zannetmiyorum.
http://www.newscientist.com/article/dn17506-us-vehicle-efficiency-hardly-changed-since-model-t.html
-
Atmosferik araçlar kullanım bakımından kolay ve sorunsuz, çoğu insan turbo araç kullanmayı çalıştırırken 30 saniye bekle stop etmeden önce 30 saniye bekle olayından ibaret sanıyor. Biraz da bilinç meselesine bu yüzden takıldım. Ayrıca turbo araçlar yeni yeni trend olmaya başladı ülkemizde ve sürüşü atmosferiğe göre daha keyifli gelebildiği için tutulması normal. 10 sene önce Volvo'lar Saab'lar turbo o bozulur diye alınmıyordu kaldı ki şuanki turbo araçların 2-3 katı ömrü olan dayanıklı ve performanslı araçlardır onlar. Sonuç olarak bilinçlenme hemen olan bir şey değil bu bir süreç, bu sürecin keyfini çıkaran da var acısını çeken de. :)
Burda biliçli olsanda fayda yok ki. Gümbür gümbür çukurlara gire çıka ne yürür aksam kalıyor ne lastik ne bir şey. Motor bile etkileniyordur o sarsıntılardan..
-
Jettanın oraya 2500 cc gitmesi dayanıklılıkla alakalı değil amerikanın yüksek hacim sevmesiyle alakalıdır.Pazarda tutunabilmek için de avrupalılar böyle bir strateji uygulayabilir. Ayrıyettten amerikan halkının da buralardan ileri bir bilinç taşıdığını zannetmiyorum.
http://www.newscientist.com/article/dn17506-us-vehicle-efficiency-hardly-changed-since-model-t.html
VW Amerika'da pazara tutunamaz zaten öyle bir şansı yok da 2.5 motor gitmesinin sebebini birinci ağızdan duyduğum için söyledim. Ben bu işi yaptığımdan netteki haberler yerine kurumlardan birebir öğrenmeyi tercih ediyorum. Ayrıca o teneke denen Hyundai'ın elantra diye modeli hiç de yüksek olmayan motor hacmiyle bütün VW'lerden (tüm modellerin toplam satışından) daha fazla satış yapmış. Bence netten araştırmak yerine gidip incelemek daha doğru yorum yaptırır. :)
-
Ufak bir örnek vereyim;
http://www.youtube.com/watch?v=iiYKjf8lXA8
Yani o Elantra'nın da orada o kadar çok satması tesadüf değil. Elantra'nın donanımlar zaten videoda görülüyor, "heated REAR seats" lafını da atlamamak lazım. Skidpad'e göre de Jetta'dan üstün araç. Keyless go gibi donanımlar da 2 bin dolar daha ucuz araçta var üstüne dünya kadar garanti ve sorunsuzluk.
Jetta için 16 bin dolarlık modelinde klima ve cd çalar bile olmadığından bahsediyor kaldı ki test aracı 24 bin dolar onda sis farı bile yok. Jetta'nın 24 bin dolar olduğu ülkede Mustang'de aynı para. Ayrıca 8 bin dolar fark verilerek alınan o test modelinin bile içinin ucuz plastikten yapıldığını söylüyorlar. Tabi Amerika'lılar arabadan anlamaz test de yanlı zaten. Mazda'yı da atom bombasının acısını dindirmek için 2. seçmişler üzülmesinler diye. :)
-
...Jetta'nın 24 bin dolar olduğu ülkede Mustang'de aynı para...
Sanayisini koruyacak tabii ki.:wnk: İthal araçlarda istenen kırk türlü özellik var ABD' de.:wnk:
-
Sanayisini koruyacak tabii ki.:wnk: İthal araçlarda istenen kırk türlü özellik var ABD' de.:wnk:
Bunu bende duydum abi.Dünya devi markaları maymuna çeviriyorlarmış.
-
Bunu bende duydum abi.Dünya devi markaları maymuna çeviriyorlarmış.
Hâlâ yürürlükte midir bilemem ancak Amerikan Mercedes veya BMW denilen araçlara (1980-1990 arası olanlar mesela) bakın, tamponlar ileriye ve geriye daha çıkıntılıdır ve mutlaka tamponun yan kısımlarında sinyal ve park lambası işlevi gören lambalar mevcuttur. Mesela bu bir zorunluluk idi.:wnk:
Mesela:
(http://img141.imageshack.us/img141/4305/3imageforsilan743427qk2.jpg)
(http://img168.imageshack.us/img168/8739/4imageforsilan743427wp4.jpg)
(http://img515.imageshack.us/img515/9508/peugeot504green1977.jpg) (http://img515.imageshack.us/i/peugeot504green1977.jpg/)
(http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-otomobiller-turkiyede-tek-esi-yok-230-e-amerikan-versiyon-km-orj-70000-87552811/detay#) (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-otomobiller-turkiyede-tek-esi-yok-230-e-amerikan-versiyon-km-orj-70000-87552811/detay#)
-
Hâlâ yürürlükte midir bilemem ancak Amerikan Mercedes veya BMW denilen araçlara (1980-1990 arası olanlar mesela) bakın, tamponlar ileriye ve geriye daha çıkıntılıdır ve mutlaka tamponun yan kısımlarında sinyal ve park lambası işlevi gören lambalar mevcuttur. Mesela bu bir zorunluluk idi.:wnk:
Mesela:
(http://img141.imageshack.us/img141/4305/3imageforsilan743427qk2.jpg)
(http://img168.imageshack.us/img168/8739/4imageforsilan743427wp4.jpg)
(http://img515.imageshack.us/img515/9508/peugeot504green1977.jpg) (http://img515.imageshack.us/i/peugeot504green1977.jpg/)
(http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-otomobiller-turkiyede-tek-esi-yok-230-e-amerikan-versiyon-km-orj-70000-87552811/detay#) (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-otomobiller-turkiyede-tek-esi-yok-230-e-amerikan-versiyon-km-orj-70000-87552811/detay#)
Aynen :) 3.stop lambası tam ortada olacak, ne sağa ne sola kayık olabilir. Elektrik tesisatında kullanılan kablolar bile farklı, tamamen aynı arabada Avrupa versiyonunda kullanılan toplam kablo ağırlığı atıyorum 2 kg ise Amerika'da ki versiyonda bu 3-3.5 kg :) görünmeyen yerlerinde o kadar çok detay farkları var ki daha :)
-
Taze taze ilk yorumlar:
- Sessiz motor,
- Düşük tork,
- Çekişi kuvvetli,
- Beklentilerin üzerinde yakıt tüketimi.
Kullanan arkadaşın dizel arabası var yorumları bu şekilde.
-
Valla sorunsuz bir motorsa, corollayı verir, gider focusu alırım hiç düşünmeden. Performans, tork, vb. konularını hiç umursamıyorum, çünkü İstanbul'da dur-kalk yapıyoruz, başka bir numara yok, 3 vites şansıman da yeter İst. için :++::++:
Şaka bir yana, bu motor, rallici arkadaşlar için değil, ama düzgün kullanım ve bakımda sorun çıkaracağını sanmıyorum. Bu motoru, daha konsept aşamasından beri takip ediyorum, ford'un dandik bir motoru (gerek performans, gerek ömür ve dayanıklılık anlamında) pazara süreceğini sanmıyorum.
Ben motor meslek lisesi okudum, ilk motordan beri, motor teknolojisinde çağ atlatacak bir gelişme olmadı dünyada. Kullandığımız dizel motorlar, hala Rudolph Diesel'in 1890'larda yaptığı motor. (Tabi ki birçok modifikasyon yapıldı, ondan bahsetmiyorum)
Fakat ford bu motoru bu konuda çağ atlatacak bir motor olarak lanse etti neredeyse... Dolayısıyla beklentiler büyük...
Fakat beklentiler kişiden kişiye değişeceği için, tabi ki memnun olan da olacaktır, olmayan da...
Ben arabaya binip, gaza basıp motorun sesini duymadan, hangi durumda nasıl tepkiler verdiğini bilmeden alamayanlardanım:) Dolayısıyla mantıksal olarak çok makul duruyor, ama bakalım duygularımıza da hitap edecek mi?
Canlı canlı deneyenler olursa aramızda, detaylı inceleyip paylaşırlarsa, hepimiz fikir sahibi olacağız.
-
2 hafta önce denedim kısaca yazayım,
- Benden önce kullan arkadaşlarım 1. vitesden 2. vitese takarken patinaj yaptırdı,
- Aracın çalıştığını anlamak biraz zor,
- Düşük devirlerde istenilen performası vermiyor, devir yükseldikçe iyileşiyor,
- Biraz gaza abanayım dediğinizde hızlanma gayet güzel,
Binmeden önce bana "işte 1.0 Fox motor bu araç" demeseler kimse beni bu araçta 1.0 motor olduğuna inandıramazdı.