škodaturkey.com

GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: fenomen - 16 Ağustos 2009, 22:05:45

Başlık: Octi ile adrenalin
Gönderen: fenomen - 16 Ağustos 2009, 22:05:45
Arkadaşlar cuma akşamı 2 gün yayla seyahatim için ortaca'dan çıktım.Göcek tünelinden 10 km öncesi peşime yeni hb clio ve eski kasa volvo s40 peşime takıldı fethiye'ye kadar bir onlar bir ben sürekli yarış içindeydik ve uzun süre önde götürdüğüm yarışı önüme çıkan yolcu otobüsü ve yolun tek şeride düşmesinden dolayı sollayamadım.Diğer clio ve volvo beni ve otobüsü sağından fışş diye geçiverdiler.Ama volvo ile hemen hemen başbaşa giderken ilk atağa geçtiğimde yol vermedi selektör yapmama rağmen viraja giriyorduk ki orada yavaşladı tam virajda solladım 120km hızla hemen akabinde tekrar bastırdı bu defa yol vermedim.clio da şunu gördüm kalkışta çok atak,tünelde fiş alırken aynı anda kalktık aniden fırladı bende 3.vitesde 110 km ye kadar bastım o zaman solladım,4.ve 5 vites 140 km yi buldu baktım aynadan bana selektör yapıyor ona yol verdim hemen 4 vitese aldım tekara bastırdım 180km hızda bay bay yaptım.çok harika bir yolculuktu 55 km yi 23 dk gibi bir zamanda katettik. 24,5krş yakmışım.Bundan bir yıl önce de 195 yapmıştım.200 ü bulduramadım daha doğrusu o hızı yapacak yola çıkmadım.
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: octaviaman - 16 Ağustos 2009, 22:46:53
Muhammet hocam adrenalin istiyosan banci camping yap,paraşütle atla,900 kg luk uçan tenekelere uyma Sen.Octavia kendini ispatlamış araba.Fakat millette bir Skoda fobisi mi var ne.Yol da birini efendi gibi sakince bile geçseniz hemen s...k yarıştırmaya kalkıyorlar.Alıyorlar skalayı tabi o ayrı konu:D
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: fenomen - 16 Ağustos 2009, 23:22:12
Alıntı yapılan: octaviaman;30094
Muhammet hocam adrenalin istiyosan banci camping yap,paraşütle atla,900 kg luk uçan tenekelere uyma Sen.Octavia kendini ispatlamış araba.Fakat millette bir Skoda fobisi mi var ne.Yol da birini efendi gibi sakince bile geçseniz hemen s...k yarıştırmaya kalkıyorlar.Alıyorlar skalayı tabi o ayrı konu:D
:kiki::kiki::kiki::ok:
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: kadir_ - 16 Ağustos 2009, 23:37:24
Sizde iyi gaza gelmişsiniz ben şahsen ne e220ler ne e200 kompresörler kovaladım hakkını veriyor octi siz fazla kıyamamışsınız anlaşılan benim taktiğim arkadan sellektör yapanı önüne alıyorsun sonra arkada 3500-5000 devir arasında kökledin mi bak o zaman gör zevki özellikle 1.8T 3500 devirden sonra motor başka oluyor ayrı bir dünyada oluyorsun:D:D
 
Bu zamana kadar en tehlikeli deneme 7 kişi+5 bavul boludan aşağı 230 la inmiştim ordada viyadük geçişlerinde paçalıklar yere sürtüyordu:D
 
Son hız olarak 235 civarında güzel çıkıyor sonra devir kesice malesef engelliyor hız yapılacak en iyi yol edirne ipsaladan sonra 4 şeritli otoban rahat 1-1,5 km ileriyi görüyorsun düzlük orda bu hıza çıkarken arkamızda Q7 geliyordu rahat 250-260 yaptı herif yanımızdan roket gibi geçti :D Ne demişler haddini biliceksin
 
Birde benzinde mi bu kadar yaktınız?
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: fenomen - 17 Ağustos 2009, 00:32:52
Alıntı yapılan: kadir_;30106
Sizde iyi gaza gelmişsiniz ben şahsen ne e220ler ne e200 kompresörler kovaladım hakkını veriyor octi siz fazla kıyamamışsınız anlaşılan benim taktiğim arkadan sellektör yapanı önüne alıyorsun sonra arkada 3500-5000 devir arasında kökledin mi bak o zaman gör zevki özellikle 1.8T 3500 devirden sonra motor başka oluyor ayrı bir dünyada oluyorsun:D:D
 
Bu zamana kadar en tehlikeli deneme 7 kişi+5 bavul boludan aşağı 230 la inmiştim ordada viyadük geçişlerinde paçalıklar yere sürtüyordu:D
 
Son hız olarak 235 civarında güzel çıkıyor sonra devir kesice malesef engelliyor hız yapılacak en iyi yol edirne ipsaladan sonra 4 şeritli otoban rahat 1-1,5 km ileriyi görüyorsun düzlük orda bu hıza çıkarken arkamızda Q7 geliyordu rahat 250-260 yaptı herif yanımızdan roket gibi geçti :D Ne demişler haddini biliceksin
 
Birde benzinde mi bu kadar yaktınız?
evet benzinliydi,ama benim octi 1.6 ayrıca daha fazla km yapmam sakıncalı lastiğin biri 2.el çıkma bir diğeride balonlamıştı yama yaptırmıştım 150 falan yapmazsan iyi olur demişti lastikçi onlarda aklıma gelmedi değil yani.
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: kadir_ - 17 Ağustos 2009, 00:53:00
Alıntı yapılan: fenomen;30116
evet benzinliydi,ama benim octi 1.6 ayrıca daha fazla km yapmam sakıncalı lastiğin biri 2.el çıkma bir diğeride balonlamıştı yama yaptırmıştım 150 falan yapmazsan iyi olur demişti lastikçi onlarda aklıma gelmedi değil yani.

Benim tavsiyem hemen değiştir banada öyle demişti lastikçi sol arka lastik balon yapmış abi dedi ne olur ne olmaz ne zaman hareket çekeceği belli olmaz dedi uzun yolada gidecektim sıfırladım lastikleri sizede önerim kısa zamanda değiştirin çünkü 4 lastiğe güvenerek gidiyorsunuz o da güvenli olmayınca siz düşünün....
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: gogo969 - 17 Ağustos 2009, 10:02:36
buda benden LPG'de frene basarken çekilmiş foto. 2'nci viteste 90 gördüm 7bin devirde:D
 
(http://img233.imageshack.us/img233/8150/200906211808001.jpg) (http://img233.imageshack.us/i/200906211808001.jpg/)

 
yol armada-ümitköy arası
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: gogo969 - 17 Ağustos 2009, 10:04:24
yine aynı yol ...armada-ümitköy kavşağı arası
 
arabam 1.5 CRDİ Kia Rio 2007 model
 
(http://img220.imageshack.us/img220/29/200908051434001.jpg) (http://img220.imageshack.us/i/200908051434001.jpg/)
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: mygokhan - 17 Ağustos 2009, 14:12:25
Benim öyle hızlı gitmem :hhh: İstesede gitmez :D

Fabiam ile 180 rahat basabiliyordum..Roomi ile 165-170 de tıkanıyor..

Bu sefer yola çıkınca biraz ciğer açma opersyonu yapacağım.Az yakacağız diye redline yapmıyordum.Ama yapmak lazım arada..
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: sarp - 17 Ağustos 2009, 15:24:19
Alıntı yapılan: mygokhan;30169
Benim öyle hızlı gitmem :hhh: İstesede gitmez :D
 
Fabiam ile 180 rahat basabiliyordum..Roomi ile 165-170 de tıkanıyor..
 
Bu sefer yola çıkınca biraz ciğer açma opersyonu yapacağım.Az yakacağız diye redline yapmıyordum.Ama yapmak lazım arada..

 
Hız konusunda;
 
Yol şartları , yük durumu , hava durumu gibi etkenleri değerlendirerek yolun hakkını mümkün olduğunca veririm. genellikle ailemle seyahat ettiğimden bu tür kapışmalara pek girmiyorum ama çok abartılı olmamakla beraber arka stoplarımı çok şöföre gösterdim.
 
romi düz yolda 190 km.
yol şartları uygun olduğunda 200 km yi gördüm.
 
zaten devir göstergesi red line a dayanıyor.  bazı bazı bu şekilde kan dolaşımını hızlandırmak hem ona hem bana iyi geliyor.:kart:
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: gogo969 - 17 Ağustos 2009, 19:40:03
Alıntı yapılan: sarp;30184
Hız konusunda;
 
Yol şartları , yük durumu , hava durumu gibi etkenleri değerlendirerek yolun hakkını mümkün olduğunca veririm. genellikle ailemle seyahat ettiğimden bu tür kapışmalara pek girmiyorum ama çok abartılı olmamakla beraber arka stoplarımı çok şöföre gösterdim.
 
romi düz yolda 190 km.
yol şartları uygun olduğunda 200 km yi gördüm.
 
zaten devir göstergesi red line a dayanıyor. bazı bazı bu şekilde kan dolaşımını hızlandırmak hem ona hem bana iyi geliyor.:kart:
doğru aile olunca sıkıntı oluyor...ben sürekli red line'dayım:D
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: fenomen - 17 Ağustos 2009, 21:00:17
aslında bazen heyecan olması iyidir.rutin dışı işler olur bir büyük demişti bunu(!)
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: octaviaman - 17 Ağustos 2009, 23:14:14
otobanda 190-200 yapıyorum hiç adrenalin yapmıyor,Bana 2.0 TFSi araba lazım.:hanz:
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: fenomen - 17 Ağustos 2009, 23:20:52
Alıntı yapılan: octaviaman;30230
otobanda 190-200 yapıyorum hiç adrenalin yapmıyor,Bana 2.0 TFSi araba lazım.:hanz:
benim yaş 40 olduğu için normaldir bana göre 180km hız.:hanz:ayrıca a5 kasa kaç kg?ayrıca a5 belkide daha ataktır a4 den.benim ki 102hp sizin ki 115hp olabilir.
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: dgn - 17 Ağustos 2009, 23:22:28
Alıntı yapılan: sarp;30184
Hız konusunda;
 
Yol şartları , yük durumu , hava durumu gibi etkenleri değerlendirerek yolun hakkını mümkün olduğunca veririm. genellikle ailemle seyahat ettiğimden bu tür kapışmalara pek girmiyorum ama çok abartılı olmamakla beraber arka stoplarımı çok şöföre gösterdim.
:+1:
 
Alıntı yapılan: sarp;30184
romi düz yolda 190 km.
yol şartları uygun olduğunda 200 km yi gördüm.
 
zaten devir göstergesi red line a dayanıyor. bazı bazı bu şekilde kan dolaşımını hızlandırmak hem ona hem bana iyi geliyor.:kart:
sizin roomi kaç motor acaba?
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: octaviaman - 17 Ağustos 2009, 23:35:33
Alıntı yapılan: fenomen;30231
benim yaş 40 olduğu için normaldir bana göre 180km hız.:hanz:ayrıca a5 kasa kaç kg?ayrıca a5 belkide daha ataktır a4 den.benim ki 102hp sizin ki 115hp olabilir.

Ben senden 1 yaş küçüğüm,ordan kaynaklanıyor demek ki zıpırlık:)Benim A5 de 102 beygir.mpi yani.Performansı fazlasıyla yeter aslında.İyi şöförümdür.Beni performans ve sürat modunda sürüş yaparken, büyük motorlu araçlardan çok,Sonuçlarını düşünmeden, cahilce, tamamen gözükara araba kullanan deliler geçebiliyor sadece.Oysa hangi süratte olursa olsun, dikkati ve kontrolu elden bırakmadan, kimseyi tehlikeye atmadan, sürmek hepimizin görevi.
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: ero__ - 17 Ağustos 2009, 23:38:26
Alıntı yapılan: octaviaman;30230
otobanda 190-200 yapıyorum hiç adrenalin yapmıyor,Bana 2.0 TFSi araba lazım.:hanz:


2.0 ın son sürati kaç ki? :hanz:
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: octaviaman - 17 Ağustos 2009, 23:41:26
Alıntı yapılan: ero__;30241
2.0 ın son sürati kaç ki? :hanz:

:hanz:Yav bozmasana motivasyonu,350 km süraty yapçak arabayı nsası alacaz:kiki:
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: SEAHAWK - 17 Ağustos 2009, 23:44:32
Alıntı yapılan: dgn;30233
:+1:
 
 
sizin roomi kaç motor acaba?

Bahsettiği değerlere dayanarak 1.4 benzinli Roomster olduğunu tahmin ediyorum.:ok:
 
 
 
Alıntı yapılan: fenomen;30231
benim yaş 40 olduğu için normaldir bana göre 180km hız.:hanz:ayrıca a5 kasa kaç kg?ayrıca a5 belkide daha ataktır a4 den.benim ki 102hp sizin ki 115hp olabilir.

A5 kasa A4'den 50 kg daha ağır. Ama çok daha şık bir şanzımanı var. Araç hantallık yaşamamak adına oldukça kısa bir şanzımana sahip. A4'ten atak olma ihtimali yüksek bana göre.
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: ero__ - 17 Ağustos 2009, 23:44:46
Alıntı yapılan: octaviaman;30245
:hanz:Yav bozmasana motivasyonu,350 km süraty yapçak arabayı nsası alacaz:kiki:


:hanz:

Adrenalini bence yüksek süratte değil de kalkış ve ara hızlanmada arayın. Daha çok haz alacağınızı garanti ederim :ok:
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: SEAHAWK - 17 Ağustos 2009, 23:45:57
Alıntı yapılan: ero__;30247
:hanz:
 
Adrenalini bence yüksek süratte değil de kalkış ve ara hızlanmada arayın. Daha çok haz alacağınızı garanti ederim :ok:

 
Aynen katılıyorum. Hele ki 1.6 MPI ile 6500 deviri zorlaya zorlaya kullanmak lazım zevk almak için.:hanz:
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: octaviaman - 17 Ağustos 2009, 23:48:57
Alıntı yapılan: SEAHAWK;30248
Aynen katılıyorum. Hele ki 1.6 MPI ile 6500 deviri zorlaya zorlaya kullanmak lazım zevk almak için.:hanz:

İyi de mpi ataklığı 2500-4500 d/dev bandında.Ortalama 3500 d/dev de mükemmel.6500 d/dev anca sürate hizmet edebilir.
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: SEAHAWK - 17 Ağustos 2009, 23:56:31
Alıntı yapılan: octaviaman;30249
İyi de mpi ataklığı 2500-4500 d/dev bandında.Ortalama 3500 d/dev de mükemmel.6500 d/dev anca sürate hizmet edebilir.

 
Öyle düşünmeyin, bu motor sanıldığı gibi düşük devir makinesi falan değil.:) Aksine çok başarılı bir üst devir performansı var. 5600 devir gibi erken bir devirde maks güç vermesi sizi yanıltmasın. Zira bu devirden sonra hemen güç kaybetmiyor. 6000 devirde hala 100 hp civarı bir güç üretiyor. Hatta 6500 devre kadar da halen 95 hp güç üretiyor. (güç tork eğrisi bunu söylüyor)
 
En iyi hızlanma için 6500 devre kadar zorlamanız şart. "Bu araç 4500'den sonra verimli değil" derseniz saniyeler kaybedersiniz.:)
 
Ayrıca en agresif rampa tırmanışı yapacağınız devrin 4000-4500 arası olacağını düşünüyorum. 3500 kesinlikle bu devirlerden üstün olamaz; sadece bu yüksek devirlere ihtiyaç duymadığınızda kullanmanızı tavsiye ederim. 4000-4500 bizim "yardırma"larımızı tanımlıyor daha ziyade.:D
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: ero__ - 18 Ağustos 2009, 00:16:28
Bir de araçlarınızı ne kadar zorladığınız mevz-u bahis. Yani motor açmak!

İşin özü böyle ne kadar yaptınız?

http://www.youtube.com/watch?v=XVtbrm3RZAc

Böyle yapmıyorsanız motorunuzdan tam performansı beklemeniz yanlış olur...
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: gogo969 - 18 Ağustos 2009, 09:04:47
Alıntı yapılan: SEAHAWK;30251
Öyle düşünmeyin, bu motor sanıldığı gibi düşük devir makinesi falan değil.:) Aksine çok başarılı bir üst devir performansı var. 5600 devir gibi erken bir devirde maks güç vermesi sizi yanıltmasın. Zira bu devirden sonra hemen güç kaybetmiyor. 6000 devirde hala 100 hp civarı bir güç üretiyor. Hatta 6500 devre kadar da halen 95 hp güç üretiyor. (güç tork eğrisi bunu söylüyor)
 
En iyi hızlanma için 6500 devre kadar zorlamanız şart. "Bu araç 4500'den sonra verimli değil" derseniz saniyeler kaybedersiniz.:)
 
Ayrıca en agresif rampa tırmanışı yapacağınız devrin 4000-4500 arası olacağını düşünüyorum. 3500 kesinlikle bu devirlerden üstün olamaz; sadece bu yüksek devirlere ihtiyaç duymadığınızda kullanmanızı tavsiye ederim. 4000-4500 bizim "yardırma"larımızı tanımlıyor daha ziyade.:D
:+1:katılıyorum nacizane düşüncelerinize:D:+1:
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: sarp - 18 Ağustos 2009, 16:28:25
Alıntı:
dgn´isimli üyeden Alıntı (http://www.skodaturkey.com/images/styles/greendeluxe/buttons/viewpost.gif) (http://www.skodaturkey.com/showthread.php?p=30233#post30233)
:+1:


sizin roomi kaç motor acaba?


Bahsettiği değerlere dayanarak 1.4 benzinli Roomster olduğunu tahmin ediyorum.:ok:

 
 
 
roomster 1.4 tdı
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: ugurcnplt - 19 Ağustos 2009, 16:23:42
Alıntı yapılan: SEAHAWK;30251
Öyle düşünmeyin, bu motor sanıldığı gibi düşük devir makinesi falan değil.:) Aksine çok başarılı bir üst devir performansı var. 5600 devir gibi erken bir devirde maks güç vermesi sizi yanıltmasın. Zira bu devirden sonra hemen güç kaybetmiyor. 6000 devirde hala 100 hp civarı bir güç üretiyor. Hatta 6500 devre kadar da halen 95 hp güç üretiyor. (güç tork eğrisi bunu söylüyor)
 
En iyi hızlanma için 6500 devre kadar zorlamanız şart. "Bu araç 4500'den sonra verimli değil" derseniz saniyeler kaybedersiniz.:)
 
Ayrıca en agresif rampa tırmanışı yapacağınız devrin 4000-4500 arası olacağını düşünüyorum. 3500 kesinlikle bu devirlerden üstün olamaz; sadece bu yüksek devirlere ihtiyaç duymadığınızda kullanmanızı tavsiye ederim. 4000-4500 bizim "yardırma"larımızı tanımlıyor daha ziyade.:D
dogru söylüyo düzlükte 2500-3000 devirde ikna edercesine gidyo ama ufak  bi rampada hemen bayılıyo eger babam gibi 120 yi yüksek sürate yakın saymıyosanız 4000 devirden assagı düsürmemek lazım
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: fenomen - 20 Ağustos 2009, 22:52:28
arkadaşlar ben yaylaya gittiğimde daha önce görmediğim/bilmediğim bir yere gitmiştim birden dik bir rampayla karşılaştımve hemen aynı diklikte virajlı rampa,2 den bire düşürdüm ama yinde yemedi epey pati çektirdik,ama daha sonra aynı yere geldiğimde durdum 1 le çıktım bu defa gazı fazla vermişim acaib çıktım.Acaba devirini tam ayarlayamadığımdan mı,yoksa gaz pedalının telsiz oluşundan mı,yani sensörlü oluşunun etkisi varmı yoksa octilerin genel karakteristiği mi?rampalarda daha önceden alt vitese geçip yeteri kadar devirlenmezse yığılma oluyor,sizin tavsiyeleriniz nedir?Ben Göcek rampasına çıkarken yüksek devirde kullanırsam banamısın demeden süper tırmanıyor ama birden gelince rampa yemiyor resmen yığılma oluyor.Burdan harketle;
1-araçta asr olmasının ne kadar önemli bişi olduğunu
2-yokuş kalkış sistemininde ehemmiyetli bir özellik olduğunu öğrendik
3-bundan böyle yeni araç alırken bunlarıda göz önünde bulundurmanın şart olduğunu öğrenmiş oldum.
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: octaviaman - 21 Ağustos 2009, 06:57:14
Rampa tırmanış derken uzun ve düz tırmanma şeridi çıkıyorsanız tabi üst devirlerde gidecek araba.Beni en çok ve çok etkileyen her zaman için virajlı ve dik rampalarda ki performans.Örnek sabuncubeli izmir yönünre çıkış.S virajda 3000 dev mükemmel bir tırmanışı var arabanın orda.ne olsa önünde çekilin diyor.Yoksa düz tırmanma da zaten devirli girdinmi araba 160-180 km süratle tırmanıyor.
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: fenomen - 21 Ağustos 2009, 10:34:34
Alıntı yapılan: octaviaman;30919
Rampa tırmanış derken uzun ve düz tırmanma şeridi çıkıyorsanız tabi üst devirlerde gidecek araba.Beni en çok ve çok etkileyen her zaman için virajlı ve dik rampalarda ki performans.Örnek sabuncubeli izmir yönünre çıkış.S virajda 3000 dev mükemmel bir tırmanışı var arabanın orda.ne olsa önünde çekilin diyor.Yoksa düz tırmanma da zaten devirli girdinmi araba 160-180 km süratle tırmanıyor.
sizin aracın motoru mpi mi,fsi mi bu da farkeder sanırım 13 hp fark fena sayılmaz bir güçtür.
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: SEAHAWK - 22 Ağustos 2009, 15:23:03
Alıntı yapılan: sarp;30302
Alıntı:
dgn´isimli üyeden Alıntı (http://www.skodaturkey.com/images/styles/greendeluxe/buttons/viewpost.gif) (http://www.skodaturkey.com/showthread.php?p=30233#post30233)
:+1:
 
 
sizin roomi kaç motor acaba?
 
Bahsettiği değerlere dayanarak 1.4 benzinli Roomster olduğunu tahmin ediyorum.:ok:
 
roomster 1.4 tdı

 
Çok şaşırdım doğrusu. Bahsettiğiniz hızlara daha iyi ayrodinamik değerlere sahip 1.4 TDI modelleri ancak ulaşabiliyor. Muhtemelen aracınız gerçekten iyi durumda.:ok:
 
 
 
Alıntı yapılan: fenomen;31005
sizin aracın motoru mpi mi,fsi mi bu da farkeder sanırım 13 hp fark fena sayılmaz bir güçtür.

Hocam bildiğim kadarıyla bahsedilen araç MPI motorlu. Aradaki fark, olsa olsa şanzıman oranlarıyla ilgili olur. Daha önce de belirtmiştim; A5, A4'e göre çok daha başarılı şanzıman oranlarına sahip.
 
Kaldı ki, arada ne tür bir fark olduğu, hatta fark olup olmadığı da tam anlaşılamaz. Siz farklı bir sürücü olarak farklı bir yerde deneyim yaşamışsınız, Octaviaman farklı şartlarda farklı bir deneyim yaşamış. Kaldı ki sizin aracınızın motorunun durumu da bilinmiyor. Model yılı daha eski olduğundan doğal olarak performans düşüklüğü beklenebilir.:ok:
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: sarp - 22 Ağustos 2009, 15:35:27
Arabayı yeni aldığımda 3500 km kadar uzun yol yapmam gerekiyordu.
İzmir-Mersin gidiş geliş
İzmir-Eskişehir gidiş dönüş
İzmir-Denizli gidiş geliş
 
Çok iyi bir rodaj dönemi geçirdim, bir yarış atı yarışlara nasıl hazırlanırsa aynı o şekilde sıkıştıra sıkıştıra ama yavaş yavaş açıldı motor. :ok::ok:
 
Herşeyi ben yaptım demiyorum. kimi motor sağır olurya 1000 de 1
 
benimkide 1000 de 1 çok iyi olan sanırım:):)
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: hakanerdogan - 22 Ağustos 2009, 15:38:39
ben tam 4500 lerde 200 e oturtuyorum kadranı ama roomsterda şanzıman daha kısa, redline'ı aşması lazım 200 için, valla çok iyi.
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: fenomen - 22 Ağustos 2009, 18:08:12
performas konusunda rampalarda bile gayet memnunum,ama ani beklenmedik dik rampayla karşılaştığımda ve devirsiz yakalandığımda yığılmalar oluyor.Ama benim en sıkıntı çektiğim şey,rampada kalkışta aracı arkaya kaçırmakdan korktuğum için ya inip arkaya taş koyuyorum yada gaz dozajını tam iyi ayarlayamadığımdan pati çektiriyorum.Galiba bu da ehliyeti sürücü kurslarından aldığımdan veya tecrübesizlik de diyebilirim.Onun için başka araç alacak olursam esp,asr,yokuş kalkıs sistemi de olsun diyeceğim.
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: hakanerdogan - 22 Ağustos 2009, 18:19:36
debriyajınızın kavramasını kavrarsanız :) geri kaçmaz, tam debriyaj dipteyken freni bırakıp gaza basmayın önce çekip boşluğunu alın, tabi mesafesi artık hünerinize kalmış.
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: kadir_ - 22 Ağustos 2009, 18:35:09
rampada en iyi yöntem el frenini kullanarak kalkmaktır yarım debriyaj da denir pati çektirmemek için en iyisi:)
Başlık: Cevap: Octi ile adrenalin
Gönderen: SEAHAWK - 22 Ağustos 2009, 19:15:05
Ben bir de bu "rampaya devirli girme" olayına taktım. 1. vitesin her devrinde çekmiyor mu bu araç ? Yani 1. vites 1500 devirde debriyaj takviyesi olmadan yürüyemiyor mu ?
 
Eğer yürüyemiyorsa "atmosferik benzinli motor" açılımımdan tamamen vazgeçerim zaten.:hanz:
 
Şayet (ki eminim yürüyordur) 1. vitesin alt devirlerinde araç sıkıntısızca yürüyorsa, üst viteste sıkıntı yaşamamak için vites değişim devrini en az 5000 civarında tutmak yeterli olacaktır.
 
Eğer vitesi erken büyütüyorsanız, yapılacak bir şey yok. Bizim tork canavarı dediğimiz 1.4 TDI'da rampa kalkışında 1. vitesten 2. vitese geçerken 2000'de vites büyütürseniz lark diye yığılır araç. En azından 3000 devir kullanmak lazım ki bir sonraki viteste devir 2000 üstünde olsun.