škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia II => Konuyu başlatan: Birkan - 01 Temmuz 2012, 19:20:31
-
Ekim ayıydı sanırım rot balans ayarı yaptırmıştım. şimdi baktım direksiyon hafif sağa meyilli duruyor yolda giderken. bununla beraber sağa da çekiyor. rot ayarının bu kadar erken bozulması normal mi?
-
5 Dk Da Bile Bozulur. Burası Türkiye Meşhur Yollarımızı Biliyoruz
-
Sağ taraftaki lastiklerden birisinin havasının inmesi veya janttaki yamukluk da buna neden olabilir.:wnk:
-
bir çukura sert girsen bile bozulur.benim merak ettiğim uzun süre bozuk kalırsa birşey olur mu?yüksek süratte sola çekiyor benim arabada.
-
bir çukura sert girsen bile bozulur.benim merak ettiğim uzun süre bozuk kalırsa birşey olur mu?yüksek süratte sola çekiyor benim arabada.
Sürüş Dışında Bir Zararı Olmaz :)
Ön Takımdan Rotiller (Alt,Üst ) , Rot Başları, Rot Mili (Direksiyon Mili) Değişmedigi Sürece Rot Ayarı İstemez Bunlardan Biri Bile Değişse Yeni Ayar İster.
Ama Z Rotu , Amortisör ,Viraj Lastiği Değişimi Rot Ayarı İstemez.
-
Rotil değiştirince Favorit rot ayarı istemiyor ama.:wnk:
-
Gereken cevaplar verilmiş zaten, yaptır ayarı çık dışarı 5 dk sür, bozulur bile, yola bağlı, lastik basıncına bağlı, vs. Ahım şahım bir zararı olmaz, ama arada ayar yapılmasında fayda var.
-
araba rot balans ayarı tutmuyorsa sebebi ne olabilir?
-
ben de lastik havasından düşünmüştüm havalarını eşitledim. aynı problem var yine.
jantın yamuk olup olmadığını nasıl anlayacağım bilmiyorum.
müsait olduğum zaman ayara götüreceğim
-
Rotil değiştirince Favorit rot ayarı istemiyor ama.:wnk:
Uğur Abi Onda Zaten Bir Alt Rotil Var Oda İstemesin Artık :rm::rm:
araba rot balans ayarı tutmuyorsa sebebi ne olabilir?
Balans Tutmuyorsa Lastik Yamuktur , Jant Artık Balans Tutmayacak Kadar Bozulmuştur.
Ama Rot Ayarı Tutmaz Diye Bişey Yok :) (Süspansiyon Parçaları Bozulmadıkça)
-
araba rot balans ayarı tutmuyorsa sebebi ne olabilir?
rot ayarı bozulmuşsa demek istedin heralde, sebep kabaca; lastik hava basınçları farklıdır, jantta eğiklik, yamukluk vardır, birde Türkiye yol durumu belli, bol kasis ve çukur rot ayarının hemen bozulmasına sebep olabilir. Mümkün mertebe kasislere, çukurlara sert girmemek gerekir. Kışlık yazlık lastik değişiminde kontrol ettirmek yeterli diye düşünüyorum.
-
Uğur Abi Onda Zaten Bir Alt Rotil Var Oda İstemesin Artık :rm::rm:
İstemez tabii, Hyundai mi bu istesin?!:huh:
Hobaaa!!! Kavgaya gel!:kiki:
-
O kadar atıp tutuyoruz, bu işin okulunu okuduk, hayatımız bu işlerde geçti falan filan diye, ama söyleyecek laf bırakmamış kimse, herkes usta olmuş...
Kızdım, hiç bir şey demiyorum rot konusunda :)
-
İstemez tabii, Hyundai mi bu istesin?!:huh:
Hobaaa!!! Kavgaya gel!:kiki:
Hahaha karalama kampanyası var. :kvg:
-
valla okuyunca şaşırdım benim rot balansçı yakınım var sık sık ugrarım yanına .ben arabayı alalı 4,5 sene oldu daha hiç rot balans ı bozulmadı.her ugradıgımda bana söyleniyor.nasıl araba bu ya bunun gibi arabalar yüzünden aç kalacagız diyor sitem ediyor.o konuda bizim daimi müşterilerimiz renolar ve diger fransız arabaları diyor bende fransız arabalarının ön takımı demekki çok hassas diyorum.hiç ayarı bozulmadı çok hoşuma gidiyor.maaşallah
-
3-5 yıl kullandığım araçlarda bizim yollara rağmen rot ayarlarında hiç bozulma çıkmıyordu, çoook sert bir çukur veya gevşeyen-yıpranan yürüyen aksam bağlantılarından olabilir belki
-
Rotcudan çık, hafif kaldırıma tatlı sert vur aha gitti ayar :) bozulur neden bozulmasın hele yollarımızda. Çok sert çukurlara düşülmediği sürece uzun süre birşey olmaz, bizim ön takımların ayarı zor kaçıyor. Teker veya jantta balans varsa balansına bakılacak. Bunun birde mertebeleri vardır :) balansın durumuna göre sen hissedersin, kimi balans 90'la giderken anlaşılır kimisi 120 ile giderken :) benim mesela 160'da ortaya çıkan balansım olmuştu :D 160'a kadar fıstık gibi 160'dan sonra pır pır etmeye başlıyordu :D
-
Urfa yolları taştan sen çıkardın beni baştan muhtemelen gün içinde benim ayarlar bozulur arada kendiliğinden düzelir, yine bozulur.... :))