škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: calamalka - 19 Ağustos 2009, 20:51:05
-
selam arkadaşlar
bugün yeni octaviaya baktım
ne tavsiye ediyorsunuz genel olarak?
alabileceğim arabayı bi aksilik çıkmaz ise yani 5 10 sene arası kullanmak üzere almak istiyorum
tavsiye ve düşüncelerinizi bekliyorum
ve tabi alırsam otomatik şanzıman düşünüyorum
keşke skodanın astra ve golf segmentinde de aracı olsaydı
-
Şu anda Skoda fiyatlarını çok yüksek buluyorum.VW daha uygun şu an için.Kardeşim de aynı şekilde octavia almak istiyor.Ona da sene sonu kampanyalarını beklemesini tavsiye ettim.Fakat ille de şimdi alacaksanız tsi motorlu otomatik şanzımanlı arabaları tavsiye ederim.
-
Yeni kasalar çok hoş..TSI veya TDI alın rahat edin..Fiyat konusunda Ömer abiye katılıyorum..
-
TSI DSG en iyisidir otomatik şanzımanların arasında zaten en iyilerinden biri VW nin DSG şanzımanı ama acele etmeyin derim sene sonunda kota doldurma olayı olacak o zaman uygun fiyata alabilirsiniz liste fiyatı 48 yazsa bile kota olayından dolayı sağlam indirim yapıyorlar..
1.6 TDI motorda gelicek aralık ayında ondada DSG olursa tadından yenmez...
-
evet aralığa kadar bekleyebilirim çünkü yeni astrayı da görmek istiyorum
ayrıca ne bilim ben düşük hacimli motorlardan bu kadar bg elde edilmesi ne kadar sağlıklı bilemiyorum
yani 90 la giderken az tüketim yapıyor ama servistekilerin söylediklerine göre
1.4 t motor 120 ile giderken
1.6 normal motordan çok daha fazla tüketim yapıyor diyorlar
-
Yüklemede fazla yakabilir.
-
Her aracın 90 ile 120 km arasında fark vardır, hem devir hem de rüzgar direnci artıyor. 1.4 motoru Superb, Passat gibi araçlara da koyuyorlar, 120 km sürat bu arabalar için leblebi çekirdek. Mutlakla hesap yapmışlardır, bu tip konuları ayrıntılı düşünmüşlerdir. Hacmin yanında turbo varlığı ve sayısal değerlere de (tork, beygir vs.) bakmak lazım.
1.4 TSI motor, aynı MPI gibi uzun yıllar çoğu modelde kullanılacak bir motordur, şimdiden çokça ödülü sildi süpürdü...
MPI üretimi artık yapılmıyor, mevcut olanlar takılıyor araçlara.
-
MPI üretimi artık yapılmıyor, mevcut olanlar takılıyor araçlara.
Olurmu hocam.Ben Vw olsam sırf Türkiye için üretime devam ederdim.Lpg filan özel bir tüketici biliyorsun:)
-
1.4 TSI Elegance bir Octavia alın 5-10 sene rahatlıkla kullanırsınız.
-
Olurmu hocam.Ben Vw olsam sırf Türkiye için üretime devam ederdim.Lpg filan özel bir tüketici biliyorsun:)
Orası ayrı tabi, ama adamlar global düşünüyor :)
Yakıt bir bizde pahalı :uve:
-
Olurmu hocam.Ben Vw olsam sırf Türkiye için üretime devam ederdim.Lpg filan özel bir tüketici biliyorsun:)
Olanlarıda belki Türkiye'ye gönderiyolardır.:)Bence Tsı motorlu bir araç alın ben olsam motorun ömrü konusunda şüphe etmezdim çünkü superb ve passatada koydular kasalar ağır olmasına rağmen.
-
Orası ayrı tabi, ama adamlar global düşünüyor :)
Yakıt bir bizde pahalı :uve:
Evet Dünya da petrol bitip Benzin tükenince ,TR de ucuzlayacakmış:++:
-
birde bir internet sitesinde markayı belirtmeden bi markanın servis sorumlusu şöyle yazmıştı ( hatırlayabildiğim kadarı ile ) turbo motorlu araç alan arkadaşlar aracı her çalıştırdıklarında bir kaç dakika turbonun hazır olması için beklemeleri gerek ayrıca stop ettirmeden öncede bellir bir süre beklemek gerek turbonun soğuması için
bu şekilde kullanılmayıp turbo sorunu ile servise gelen ve bu yüzden kullanım hatası sayıldığı için madur olan bir çok kullanıcı var die bilgi vermişti
-
birde bir internet sitesinde markayı belirtmeden bi markanın servis sorumlusu şöyle yazmıştı ( hatırlayabildiğim kadarı ile ) turbo motorlu araç alan arkadaşlar aracı her çalıştırdıklarında bir kaç dakika turbonun hazır olması için beklemeleri gerek ayrıca stop ettirmeden öncede bellir bir süre beklemek gerek turbonun soğuması için
bu şekilde kullanılmayıp turbo sorunu ile servise gelen ve bu yüzden kullanım hatası sayıldığı için madur olan bir çok kullanıcı var die bilgi vermişti
TDİ motorlarda turbonun uzun ömürlü olması için dediğin gibi stop etmeden biraz çalıştırmak gerekiyor soğuması için.Ona da TUrbo timer takarak çözüm getiriliyor.
-
birde bir internet sitesinde markayı belirtmeden bi markanın servis sorumlusu şöyle yazmıştı ( hatırlayabildiğim kadarı ile ) turbo motorlu araç alan arkadaşlar aracı her çalıştırdıklarında bir kaç dakika turbonun hazır olması için beklemeleri gerek ayrıca stop ettirmeden öncede bellir bir süre beklemek gerek turbonun soğuması için
bu şekilde kullanılmayıp turbo sorunu ile servise gelen ve bu yüzden kullanım hatası sayıldığı için madur olan bir çok kullanıcı var die bilgi vermişti
Aracı çalıştırdıktan sonra beklemeye gerek yok, ancak motoru stop ettirmeden önce bir kaç dakika beklemek yüksek devirlerde dönen turbonun yağlanma işlemi olmadan durması için gereklidir. turbonun ömrü daha uzun olacaktır
-
birde bir internet sitesinde markayı belirtmeden bi markanın servis sorumlusu şöyle yazmıştı ( hatırlayabildiğim kadarı ile ) turbo motorlu araç alan arkadaşlar aracı her çalıştırdıklarında bir kaç dakika turbonun hazır olması için beklemeleri gerek ayrıca stop ettirmeden öncede bellir bir süre beklemek gerek turbonun soğuması için
bu şekilde kullanılmayıp turbo sorunu ile servise gelen ve bu yüzden kullanım hatası sayıldığı için madur olan bir çok kullanıcı var die bilgi vermişti
Bu sadecedizelde değil bütün turbolu araçlarda geçerli seri kullanımdan sonra stop etmeden önce 3-4 dk rolantide çalışması lazım:ok:
-
yo zaten arkadaş dizel için bahsetmemişti
genel turbolu araçların hepsi için
ve bu söylediği şikayetler yeni 2009 da çıkan bir kasa için örnek verdi ayrıca
ilk başta söylememişti hangi markada çalıştığını
burda marka vermiyim ayıp olur :)
-
yo zaten arkadaş dizel için bahsetmemişti
genel turbolu araçların hepsi için
ve bu söylediği şikayetler yeni 2009 da çıkan bir kasa için örnek verdi ayrıca
ilk başta söylememişti hangi markada çalıştığını
burda marka vermiyim ayıp olur :)
Bence sorun değil verebilirsiniz ben tek turbo sorunlu motor olarak 1.9 TDI modelini biliyorum bunu servisteki arkadaşlarda söylüyor turbo arızası oluyormuş sürekli..
Benim tavsiyem 1.6 TDI motoru bekleyin eylülde jetta bu motorla gelicek aralık ayındada octi gelicek büyük bir ihtimallede DSG seçeneği var daha ne olsun derim :)
-
Bence sorun değil verebilirsiniz ben tek turbo sorunlu motor olarak 1.9 TDI modelini biliyorum bunu servisteki arkadaşlarda söylüyor turbo arızası oluyormuş sürekli..
Benim tavsiyem 1.6 TDI motoru bekleyin eylülde jetta bu motorla gelicek aralık ayındada octi gelicek büyük bir ihtimallede DSG seçeneği var daha ne olsun derim :)
1.9 TDI biraz kaba bir ifade; daha da ayrıntı verelim: Mehmet Gazihan'ın belirttiğine göre 105'lik 1.9 TDI'ın turbosu biraz hassasmış.:ok: Ama kendisi buna rağmen bu motora bu haliyle fazla zorlamadan chip tuning ile güç ilave etmekte sakınca görmediğini belirtti. Yani söz konusu "turbo hassasiyeti"nin ortaya çıkması kullanıma bağlı.
Bir de şu var; 1.9 TDI kadar da "turbo motor konusunda bilgisiz" kesimin gözdesi olan başka bir motor yok. Özellikle Caddy ve Transporter'lar 105'lik 1.9 TDI'ın namını tehlikeye düşürebilecek en önemli araçlar. (bu araçları kullananlar malesef biraz langır lungur kullanıyor... kaç kere ilk marşta gaza basan Transporter/Caddy sahibine denk geldim)
-
octavia size uzun yıllar hizmet edebilecek düzeyde özelliklere sahip bir araç bu konuda şüpheniz olmasın...motor konusuna gelince tek diyeceğim şey siz olması gerektiği gibi kullandığınızda hiçbir motor size sorun çıkarmaz....teknoloji geliştikçe eskiden üst seviye araçlarda olan özellikler artık herkes tarafından elde edilebilir hale geldi..turbolu araçlarda aynen bu şekilde..ama bilinçsiz kullanıcılar tarafından araçlarda sorunlar çıkıp motorları yada markaları kötülüyorlar...1.4 tsi motor şuan vw grupta bi çok modele güç veriyor...audi ninde bu grupta olup bu motoru kullanması ne kadar güvenli bir motor olduğunu açıklamak için yeterli olsa gerek...
-
1.9 TDI biraz kaba bir ifade; daha da ayrıntı verelim: Mehmet Gazihan'ın belirttiğine göre 105'lik 1.9 TDI'ın turbosu biraz hassasmış.:ok: Ama kendisi buna rağmen bu motora bu haliyle fazla zorlamadan chip tuning ile güç ilave etmekte sakınca görmediğini belirtti. Yani söz konusu "turbo hassasiyeti"nin ortaya çıkması kullanıma bağlı.
Bir de şu var; 1.9 TDI kadar da "turbo motor konusunda bilgisiz" kesimin gözdesi olan başka bir motor yok. Özellikle Caddy ve Transporter'lar 105'lik 1.9 TDI'ın namını tehlikeye düşürebilecek en önemli araçlar. (bu araçları kullananlar malesef biraz langır lungur kullanıyor... kaç kere ilk marşta gaza basan Transporter/Caddy sahibine denk geldim)
Ben kullanmadım bilmiyorum o yüzden bana yücedeki arkadaşlar öyle dedi ona dayanarak yazıyorum..
-
bence bu kadar beygir arttıracaklarına arabaların kilolarını düşürseler
eskiden astra segmentindeki araçlar 1000 kg ve çevresindeydi şimdi ise 1350 lere geldiler
bu arada teşekkürler arkadaşlar ancak skodanın bana hitap eden bir araç olmadığı kanaatine vardım
düşünceler ve yazılarınız için tekrar teşekkürler
-
bence bu kadar beygir arttıracaklarına arabaların kilolarını düşürseler
eskiden astra segmentindeki araçlar 1000 kg ve çevresindeydi şimdi ise 1350 lere geldiler
bu arada teşekkürler arkadaşlar ancak skodanın bana hitap eden bir araç olmadığı kanaatine vardım
düşünceler ve yazılarınız için tekrar teşekkürler
neden ya olurmu sana hitab edecek bir araç yokmu yani,o zaman süperb alalım madem.
-
1.6 TDİ bekleniyooor.
-
Aracı çalıştırdıktan sonra beklemeye gerek yok, ancak motoru stop ettirmeden önce bir kaç dakika beklemek yüksek devirlerde dönen turbonun yağlanma işlemi olmadan durması için gereklidir. turbonun ömrü daha uzun olacaktır
Çalıştırdıktan sonra basmak için beklemeye gerek var. Üzmeden kalkıp yüklenmeden 1-2 dk. kullanacaksanız evet beklemeye gerek yok.
-
malesef skoda da kendime göre araç bulamadım yani içime sinmedi
ve istediğim donanım içinde skoda için yüksek rakam
teşekkürler tekrar
-
octi 1.4 tsi 7 ileri triptonik sana asla passtaı bile aratmazdı.en full olanı seni tatmin ederdi,üstelik Alman malı vw kalitesiyle ama gönül bu ferman dinlemiyor.
-
1.6 TDİ bekleniyooor.
Aynen :+1: