škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: levkar55 - 23 Ağustos 2012, 11:39:06
-
2011 model 1,6 tdi dsg aracım var.temelde çok memnunum.yol sesini önemsemiyorum.yani geçimimiz iyi. aracım 35000 km de.hep dsg problem çıkarırmı diye bekledim.sonunda oldu.arlıklı olarak 2,vitesde silkeleme yapıyor.ayrıca yine 2, vitesde sağa sola dönerken yine silkeleme ve vuruntu yapıyor.3,vites geçince bitiyor.servis birşey yok diyor.çünkü devamlı bir olgu değil.ben kavramadan olduğunu düşünüyorum.başka servise gideceğim.bilgisi ve önerisi olan varmı?teşekkürler....
,
-
Aynı sorun bizde de mevcut.Özellikle klima açıkken daha çok vuruntu titreme yapıyor Serviste güncelleme yaptırıldığında bi süre düzeliyor sonra yine aynı oluyor.Sonuçta bilgisayar anlık tepkilerde kararsız kalabiliyor bizde artık normal bakıyoruz ..
-
Serviste yazılım güncelleme yaptırın bence
-
DSG, Tekerlekler tamamen durmadan birinci vitese geçmiyor. Çok yavaş ilerlerken gaza yüklendiğinizde ikinci viteste ama rölantiden itibaren devirlenmeye çalışan motor ve 2. kademede kalan şanzıman maalesef titremeye neden oluyor. Eğer baskı-balata tarzı bir sorun olsaydı, ilk kalkışta da silkelemesi gerekirdi diye düşünüyorum.
-
DSG, Tekerlekler tamamen durmadan birinci vitese geçmiyor. Çok yavaş ilerlerken gaza yüklendiğinizde ikinci viteste ama rölantiden itibaren devirlenmeye çalışan motor ve 2. kademede kalan şanzıman maalesef titremeye neden oluyor.
Bu tespit çok doğru ve DSG konusunda herkesin yaşadığı bir şey, tek derdi buysa hiç sorun yok bence...
Benim Fabia kasa olarak Yeti ve Octi'ye göre hafif olduğu için bunu pek hissettirmiyor gerçi.
-
Bu tespit çok doğru ve DSG konusunda herkesin yaşadığı bir şey, tek derdi buysa hiç sorun yok bence...
Benim Fabia kasa olarak Yeti ve Octi'ye göre hafif olduğu için bunu pek hissettirmiyor gerçi.
Benzinli ve torkun alt devirlerde de olması bunu etkiliyor diye düşünüyorum :) TDI dsg ler çok kısa sürede 2.vitese geçiyor hafif gaz dokunuşunda da titreme yapıyor o yüzden ilk çıktığı zaman uyum sorunu var diye yorumlar yapılmıştı ama hepsinde olan birşey :)
-
Benzinli ve torkun alt devirlerde de olması bunu etkiliyor diye düşünüyorum :) TDI dsg ler çok kısa sürede 2.vitese geçiyor hafif gaz dokunuşunda da titreme yapıyor o yüzden ilk çıktığı zaman uyum sorunu var diye yorumlar yapılmıştı ama hepsinde olan birşey :)
1.4TSI' da da düz yolda ayağını frenden çek, yarım boy ilerlediğinde 2. kademeye geçiveriyor.:wnk:
-
ilgilenen arkadaşlara teşekkürler.aynı sorunu olan vw araçlarda kavrama değiştiriyorlar.yeni tip kavrama takıyorlar.araştırdıkca çok rastlanan bir sorun gibi görünüyor.2-4-6,viteslerin kavramasında(İÇTEKİ KAVRAMA İMİŞ)
problem olduğu görüşü hakim. gelişmelerden haberdar edeceğim..sevgiler...
-
ilgilenen arkadaşlara teşekkürler.aynı sorunu olan vw araçlarda kavrama değiştiriyorlar.yeni tip kavrama takıyorlar.araştırdıkca çok rastlanan bir sorun gibi görünüyor.2-4-6,viteslerin kavramasında(İÇTEKİ KAVRAMA İMİŞ)
problem olduğu görüşü hakim. gelişmelerden haberdar edeceğim..sevgiler...
Belirttiğim şartlarda, 2. viteste zorlanarak ilerlediği için, zamanla kavramada sorun çıkması kuvvetle muhtemel tabii ki.
-
ilgilenen arkadaşlara teşekkürler.aynı sorunu olan vw araçlarda kavrama değiştiriyorlar.yeni tip kavrama takıyorlar.araştırdıkca çok rastlanan bir sorun gibi görünüyor.2-4-6,viteslerin kavramasında(İÇTEKİ KAVRAMA İMİŞ)
problem olduğu görüşü hakim. gelişmelerden haberdar edeceğim..sevgiler...
bizim dayı oğlunda çıktı bu sorun. vw caravelle. 4. vitesten yukarı çıkmıyordu. 6500 tl'ye düzeldi. araya sıkışmış para meğer verdi kurtuldu .
-
mekatronik değiştiğini duymuştum ancak kavramaların değiştiğini bilmiyordum. sorun çözülürse paylaşın lütfen. vw grubunda daha fazla problem var galiba. yada daha çok sattığı için göreceli olarak fazla olabilir.
-
Eşimin Şirket aracı dsg şazımanlı passat
2 ci vitesten gelen ses yüzünden servise götürdük birşey yok dediler bunlar böyle.daha sonra biraz baskı yapınca Şanzuman aşagı ındı 20 gun parca bekledik,o sırada fiyatını sordum 10 bın tl cıvarı dediler.Allahtan garantıdeydı araba ,sırf bu yuzden yapmıyor servisler ,ama inanın garantisi bitik olsaydı direk şansuman bitmiş değiştirmek lazım diyip cebinizi soyarlardı..
daha sonra konuştugum bazı ustalar eğer DSG sistemınızden alışık olmadıgınız bir ses geliyorsa kesınlıkle önlemını almamız gerektigini söylediler iki üç binlarık masraftan kacıp daha sonra bir araba parası şansumana bayılmayın diyor.
DSG genel olarak bazı kusurları olan ancak son derece iyi bir şansumandır.
Yalnız şu var DSG'de yaşanan bu sorunlar başka markada olsaydı yeryerınden oynardır arabanın ne dökülmşlüğü ne pahalılıgı ne servis kötülüğü neler neler söylenırdır..
Audı,Vw ıslak kuru aynı şansumanı kullanmaktadır.Sizlere tavsiyem 2. ve 3. vites gecişlerinde garip tıkırtı,vuruntu veya ses gelıyorsa hiç durmadan servise gidin ,yok bişe bunlar böyle bu arıza değil gibi geciştirmelere kanmayın yoksa 10 bın km içinde şansumanı elinize alırsınız
-
1.4 TSI 7-DSG tüm VW araçlarının kavramaları garanti kapsamından değişmiştir ;) 3.kavrama ile VW sorunu halletti ve 3.geliştirdiği kavramada şu anda 2.viteste gaza basıldığında titreme olurdu tamamen kesildi ;)
Ama 1.6 TDI DSG 'Lerde sorun yok diye biliyorum ,
Ayrıca bu tarz durumlarda distribütör ile direk bağlantıya geçin ;)
-
Eşimin Şirket aracı dsg şazımanlı passat
2 ci vitesten gelen ses yüzünden servise götürdük birşey yok dediler bunlar böyle.daha sonra biraz baskı yapınca Şanzuman aşagı ındı 20 gun parca bekledik,o sırada fiyatını sordum 10 bın tl cıvarı dediler.Allahtan garantıdeydı araba ,sırf bu yuzden yapmıyor servisler ,ama inanın garantisi bitik olsaydı direk şansuman bitmiş değiştirmek lazım diyip cebinizi soyarlardı..
daha sonra konuştugum bazı ustalar eğer DSG sistemınızden alışık olmadıgınız bir ses geliyorsa kesınlıkle önlemını almamız gerektigini söylediler iki üç binlarık masraftan kacıp daha sonra bir araba parası şansumana bayılmayın diyor.
DSG genel olarak bazı kusurları olan ancak son derece iyi bir şansumandır.
Yalnız şu var DSG'de yaşanan bu sorunlar başka markada olsaydı yeryerınden oynardır arabanın ne dökülmşlüğü ne pahalılıgı ne servis kötülüğü neler neler söylenırdır..
Audı,Vw ıslak kuru aynı şansumanı kullanmaktadır.Sizlere tavsiyem 2. ve 3. vites gecişlerinde garip tıkırtı,vuruntu veya ses gelıyorsa hiç durmadan servise gidin ,yok bişe bunlar böyle bu arıza değil gibi geciştirmelere kanmayın yoksa 10 bın km içinde şansumanı elinize alırsınız
ilginize teşekkürler,bende problemin büyüyeceğini farkettiğim için israrla servisi taciz ettim.pek oralı olmadılar .dün satış sonrası ile konuştum.haftaya hallolacak gibi görünüyor.olayın peşini bırakmayacağımı bildirdim.sanırım başaracağım..sevgiler....
-
ilginize teşekkürler,bende problemin büyüyeceğini farkettiğim için israrla servisi taciz ettim.pek oralı olmadılar .dün satış sonrası ile konuştum.haftaya hallolacak gibi görünüyor.olayın peşini bırakmayacağımı bildirdim.sanırım başaracağım..sevgiler....
Genel olarak bu tür durumlarda kararlı olduğunuzu hissettirmeniz
sonuca ulaşmanızı kolaylaştırır:ok:
Baskıya (Taciz) devam:)
-
ben bir tanıdık vasıtası ile tanıştığım skoda servis müdürüne aracımın(octaviaların) genel durumunu sordum ve samimi olarak cevap vermesini istemiştim oda aracınız dsg değilse mekanik olarak bir sıkıntı yaşamazsınız dedi dsg şanzımanlarda belli bir süre sonra aşınmaya bağlı olarak uyum probleminin ortaya çıktıgını söyledi bu nedenle dsg araçları belli bir km den sonra servise çağırdıklarını ve aşınma payına göre yeniden ayar yaptıklarını söylemişti tabi benim aracım dsg olmadığı için servis bunu yapıyo mu araçları çagırıyo mu bilmiyorum.
-
Genel olarak bu tür durumlarda kararlı olduğunuzu hissettirmeniz
sonuca ulaşmanızı kolaylaştırır:ok:
Baskıya (Taciz) devam:)
sonunda yüce oto balata setimi değiştirdiler.şimdilik problem çözüldü.araç yeni aldığım zamanki gibi...değişiklik olursa paylaşırım..sevgiler...
-
Ben aracı almadan önce dsg şanzımanla manuel arasında kararsız kalmıştım.Çünkü özellikle 2.El araçlarda hele bir de dizel tdı ise dsg vb şanzımanlı olduğu zaman insanların manuele göre daha mesafeli olduklarını farkettim. Belki de yanılmış olabilirim. Ama devamlı gittiğim ustam da beni bu konuda uyarmıştı. Eğer ikinci el ve de dizel alacaksan mümkün mertebe manuel düşün demişti. Ben sıfır almaya karar verdikten sonra bu edindiğim bilgiler doğrultusunda manuel tercih ettim. Tabi ki fiyat farkı da önemli bir etken oldu ama daha ziyade ileride çıkması muhtemel sıkıntılardan dolayı bir böyle bir karar verdim.
-
sonunda yüce oto balata setimi değiştirdiler.şimdilik problem çözüldü.araç yeni aldığım zamanki gibi...değişiklik olursa paylaşırım..sevgiler...
Güle güle kullanın, çok sevindim..
Ülkemizde maalesef sistem böyle, ilk başta yapılması gerekeni uğraştırdıktan sonra yapıyorlar. Herkes hakkını arasa, firmalar çalışma sisteminde değişikliğe gidebilir.
-
Ben aracı almadan önce dsg şanzımanla manuel arasında kararsız kalmıştım.Çünkü özellikle 2.El araçlarda hele bir de dizel tdı ise dsg vb şanzımanlı olduğu zaman insanların manuele göre daha mesafeli olduklarını farkettim. Belki de yanılmış olabilirim. Ama devamlı gittiğim ustam da beni bu konuda uyarmıştı. Eğer ikinci el ve de dizel alacaksan mümkün mertebe manuel düşün demişti. Ben sıfır almaya karar verdikten sonra bu edindiğim bilgiler doğrultusunda manuel tercih ettim. Tabi ki fiyat farkı da önemli bir etken oldu ama daha ziyade ileride çıkması muhtemel sıkıntılardan dolayı bir böyle bir karar verdim.
benzer düşüncelere sahibim bende. klasik tek kavramalı robotize şanzımanlar bir nebze daha tercih edilebilir 2. elde, 2. el alacak olsam bende DSG'ye mesafeli yaklaşırdım. DSG'yi kötülemiyorum yanlış anlaşılmasın. sadece ilk sahibinin nasıl kullandığını bilmemek kuşku doğurtur içime. sonuçta bir arıza verse 5 haneli rakamlarla karşılaşılabiliyor. tamam belki piyasada çok fazla DSG şanzımanlı araç var diye arıza muhabbeti çok oluyormuş gibi görünebilir. fakat mekanik şeyler bunlar, çıkacağının da garantisi yok çıkmayacağının da.
sıfır almış olsaydım da kesin garantisini uzattırırdım aracın, nolur nolmaz
-
dsg şanzımanda manueldeki gibi motor freni die tabir edilen vites düşürme yapılır mı aracın hızını düşürmek için bi zararı felan olur mu
-
dsg'de daha doğrusu otomatik kısımda olmaz ama düz vites kısmına alırsanız olur mu denemedim, denemem de. bunun zararı şu olur. kavramayı aşındırırsınız, ciddi bir yük binmesinde şanzıman dişlileri bile kırılabilir. misal 4. vitesteyken bire alma gibi.
-
düşürmek istesenizde düşüremezsiniz mecatronik gidiş hızına göre vites düşümünü sağlar
-
dsg şanzımanda manueldeki gibi motor freni die tabir edilen vites düşürme yapılır mı aracın hızını düşürmek için bi zararı felan olur mu
Yokuş iniş desteği var, örneğin; yokuş inerken 120 km hızdan 80km hıza kadar frene basıyorum (normal yolda 60km hızda 7. vitese atan araç) 4. vitese atıyor ve tekrar gaza basana kadar 4. vitesten üst viteslere atmıyor..
-
dsg şanzımanda manueldeki gibi motor freni die tabir edilen vites düşürme yapılır mı aracın hızını düşürmek için bi zararı felan olur mu
Yapılır tabi, mesela S'e atıyorum 2 veya 3 vites aşağı düşüyor.
-
Kuzenimde polo gti var dsg frenleri yetersiz die surekli ole kullanio bana kalirsada muhakkak zarari var ama dsg cok saglam bi sistem bu kadar eziyete dayanabilio :)
-
Motor freni emniyetli duruş için çok önemli bir eleman, sadece kuru fren bazı durumlarda riskli ve yetersiz olabiliyor
-
dsg şanzımanda manueldeki gibi motor freni die tabir edilen vites düşürme yapılır mı aracın hızını düşürmek için bi zararı felan olur mu
dsg'de daha doğrusu otomatik kısımda olmaz ama düz vites kısmına alırsanız olur mu denemedim, denemem de. bunun zararı şu olur. kavramayı aşındırırsınız, ciddi bir yük binmesinde şanzıman dişlileri bile kırılabilir. misal 4. vitesteyken bire alma gibi.
düşürmek istesenizde düşüremezsiniz mecatronik gidiş hızına göre vites düşümünü sağlar
Hız uygun ise vitesleri rahat rahat düşürebilirsiniz. Zaten sırasıyla düşürmek zorundasınız. Yani ani bir hareketle 7. vitesten 5. vitese atmıyor kendisini, önce 6. vitese alıyor sonra 5. vitese atıyor.
Yapılır tabi, mesela S'e atıyorum 2 veya 3 vites aşağı düşüyor.
6. viteste 40-50km/s hızla giderken S moduna aldığımda ekranda direkt S3 yazısı çıkıyor.
Geçenlerde merak ettim ve şunu denedim:
45-50km/s hızla gidiyorum ve dönmek için yavaşlamam gerekiyor. Gaza sonuna kadar bastım, vites düşürdüğünü hissettiğim anda frene yüklendim. Gayet güzel motor freni+ayak freni yaparak yavaşlamış oldu.:rm: Zararı var mıdır bilmiyorum ama hoş olduydu yav!:D