škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: egemenkons - 23 Aralık 2012, 23:58:23
-
arkadaşlar 2.0 tdı superb aracımda ıslık sesi ya da ambulans sireni gibi bir ses geliyordu turbodan geldiğini biliyordum ama tamiri olduğunu öğrendim araştırdım ankara şaşmaz oto sanayisinde bir firmaya gittim merak ettiklerimi sordum sonra da aracımı bıraktım. turbonun içindeki tüm parçaları yenilediklerini söylediler şu an aracımı aldım ve kullanıyorum şimdilik bi sıkıntı yaşamadım 2 gün oldu arac teslim olalı bi sıkıntı olmaz diye umuyorum olursa da burdan paylaşırım tekrar bunu paylaştım çünkü herkesin başına gelebilir ve bu konuda bilgi sahibi olmanızı istedim tüm arkadaşlarıma selam ve saygılarımla
-
arkadaşlar 2.0 tdı superb aracımda ıslık sesi ya da ambulans sireni gibi bir ses geliyordu turbodan geldiğini biliyordum ama tamiri olduğunu öğrendim araştırdım ankara şaşmaz oto sanayisinde bir firmaya gittim merak ettiklerimi sordum sonra da aracımı bıraktım. turbonun içindeki tüm parçaları yenilediklerini söylediler şu an aracımı aldım ve kullanıyorum şimdilik bi sıkıntı yaşamadım 2 gün oldu arac teslim olalı bi sıkıntı olmaz diye umuyorum olursa da burdan paylaşırım tekrar bunu paylaştım çünkü herkesin başına gelebilir ve bu konuda bilgi sahibi olmanızı istedim tüm arkadaşlarıma selam ve saygılarımla
Merak ettiğim bir konudur,
Cerato varken turbo için araştırma yapmıştım. Tamir kitleri varmış, onunla turboyu revize ediyorlar fakat revizyon için yazılan rakamlar birbirini tutmuyor, biri 250 diyor, diğer 750tl... Ben yıldız sanayide başka parça ararken turbo da sormuştum, düşük km'li araçtan söküp 650 tl gibi bi rakama veriyorlardı. Siz kaça malettiniz, firma güvenilir geldi mi? Konu SuperB olunca belki fatura daha tuzlu olmuştur...
-
Merak ettiğim bir konudur,
Cerato varken turbo için araştırma yapmıştım. Tamir kitleri varmış, onunla turboyu revize ediyorlar fakat revizyon için yazılan rakamlar birbirini tutmuyor, biri 250 diyor, diğer 750tl... Ben yıldız sanayide başka parça ararken turbo da sormuştum, düşük km'li araçtan söküp 650 tl gibi bi rakama veriyorlardı. Siz kaça malettiniz, firma güvenilir geldi mi? Konu SuperB olunca belki fatura daha tuzlu olmuştur...
üstad fiyat aralığının değişmesinin sebebini şöyle açıklıyorlar içindeki bazı parçalar sağlamsa değiştirmiyorlarmış ama tüm parçaları değiştirmenin daha mantıklı olduğunu söylediler çünkü tekrar sökülüp takılması ayrı bir işçilik olarak sana geri dönüyor dediler banada mantıklı geldi tümünü değiştirelim dedim o yüzden 700 dediler pazarlık ettim 650 tl ye yaptırdım işçilik dahil firma ise güven verdi ama asıl önemli olan devamında sorun çıkarmaması onu da şimdilik sorun yok ama takip ediyorum ayrıca problem olursa tekrar gelmemi ve garantili yaptıklarını söylediler
-
Turbo tamir takımı diye geçiyor İstanbulda 600 tl ye yapıyorlardı :)
-
üstad fiyat aralığının değişmesinin sebebini şöyle açıklıyorlar içindeki bazı parçalar sağlamsa değiştirmiyorlarmış ama tüm parçaları değiştirmenin daha mantıklı olduğunu söylediler çünkü tekrar sökülüp takılması ayrı bir işçilik olarak sana geri dönüyor dediler banada mantıklı geldi tümünü değiştirelim dedim o yüzden 700 dediler pazarlık ettim 650 tl ye yaptırdım işçilik dahil firma ise güven verdi ama asıl önemli olan devamında sorun çıkarmaması onu da şimdilik sorun yok ama takip ediyorum ayrıca problem olursa tekrar gelmemi ve garantili yaptıklarını söylediler
Herşeyiyle yenileniyorsa iyi o zaman. km olarak garanti veriyorlar mı, ya da şu kadar daha gider gibi bi beyanları oldu mu?
-
Herşeyiyle yenileniyorsa iyi o zaman. km olarak garanti veriyorlar mı, ya da şu kadar daha gider gibi bi beyanları oldu mu?
şu kadar km yapar diyemezler çünkü turboyu korumak lazım yağ bakımını yaptırmak ve hava filtresini mutlaka değiştirmek lazım sonra aracı gaza basarak çalıştırmamak gibi önlemlere dikkat etmek turbonun ömrü konusunda önemli detaylar. ama ne zaman sıkıntın olursa gel dediler onuda sıkıntı olursa görcez
-
Turbo araba da çoğunlukla önemsenmeyen,bilinmeyen yada bilipte uygulanmayan en önemli şey aracı stop etmeden önce beklememek.Siz istediğiniz kadar yağını bakımını vs kontrol edip düzenli yapın eğer aracı stop etmeden önce turbo devrinin düşmesini beklemeden stop ediyorsanız o turbonun ömrü hiç bir zaman fazla olmayacaktır.Eğer aracı çok sıkıştırmadıysanız sadece 30sn beklemeniz yeterli olacaktır.Şehirlerarası yol yaptınız baya da sıkıştırdınız 1dk hadi 1dk da fazladan durun 2 dk bekleyin yeterli.Mesela Toyota firması aracın kitapçığında bu hususları açıkca yazmış.Aracın deviri ile turbonun devri tamamen farklı çalışır.Siz hemen kontağı kapadığınızda yağlamayı da kesmiş olursunuz ama turbonuzun devri motorun devrine göre çok daha fazla çalıştığı için paller dönmeye ama yağsız dönmeye devam edecektir.Bu süreç içerisinde turbonun palleri zamanla aşınır balans problemiyle başlar ıslık sesleri artar ilerleyen süreçte de zaten turbo tamamen kullanılmaz duruma gelir.Azıcık dikkatle çok uzun kmler sorunsuz kullanmak mümkün