škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: çrm19 - 24 Aralık 2012, 20:28:51
-
selamün aleyküm arkadaşlar bu esp bizim araçta yok ama elegance donanımda mevcut gibi geldi bana bi türlü anlam veremedim sizce neden yoktur?
-
donanımınızı bilmiyorum ama donanım farklılığı olarak bu tarz durumlar normal. üretim yılına göre aynı donanımlı 2 araçtan birinde olup birinde olmayabiliyor bile.
-
selamün aleyküm arkadaşlar bu esp bizim araçta yok ama elegance donanımda mevcut gibi geldi bana bi türlü anlam veremedim sizce neden yoktur?
bizim 2012 süperb te bile yok
-
2012 süperb'de olmamasına anlam veremedim ama bizimkiyle aynı model olupta olanlar var ama diyorum ki bizim araç stejin olduğundan yoktur belki böyle bişi olabilir mi?
2003 model 1.9 TDI ELEGANCE DONANIM
-
Esp düğmesi var hangi durumlar da kullanacaz?
-
Esp düğmesi var hangi durumlar da kullanacaz?
ESP düğmesini ancak yoğun kara yada çamura saplandığınızda kapatmanız mantıklı. aracı kurtardıktan sonra tekrar sistemi devreye almalısınız
-
esp kapatılmaz arabayı dengede tutup kontrolünü sağlayan ünitedir. yardımcı pilot olarak düşünün. asr kapatılır ama bu da saplanma durumunda aracı kurtaracak sistemdir. dolayısıyla tam tersine devre dışı ise kar ve çamurda devreye alınmalıdır.
-
esp kapatılmaz arabayı dengede tutup kontrolünü sağlayan ünitedir. yardımcı pilot olarak düşünün. asr kapatılır ama bu da saplanma durumunda aracı kurtaracak sistemdir. dolayısıyla tam tersine devre dışı ise kar ve çamurda devreye alınmalıdır.
olmuyor abi, saplandın mı ASR açıkken ilerlemiyor araç. geçen kış başıma geldi, araba kar altında kaldı iyice, Astra Easytronic vardı ESP kapatılamıyordu. antipatinaj hep devrede olduğu için tekerlekler hiç hareket etmeden gazı kesiyordu, hiç bir yere kımıldayamıyordum. ASR'yi kapatabilseydim patinaj çeke çeke ittire ittire çıkardım ordan.
ASR düz yolda etkili daha çok. buz üstünde yada 8-10 cm kara kadar aracı patinaja düşürmeden ilerletebiliyor. ama daha yoğun engelde yani aracın saplanıp çıkamayacağı kadar tekerin çevresinin dolu olduğu durumlarda tekerlekler hiç dönemediği için hiç bi yere kımıldayamıyorsunuz
-
bak öyle hiç düşünmemiştim doğru demişsin kaydırmayı önleyeceği için gitmez. tabi superbde bu başıma hiç gelmedi. diğer arabada bu özelliklerin hiç biri yok. zincir taktığım için problem olmuyordu şimdi ona kışlık teker taktım. ama böyle bir ihtimale karşı elimde eski bir ön paspas var attım bagaja olur bu tip birşey olursa atarım tekerin önüne diye.
-
Ben de karda garajın dik yokuşunu çıkmak için ASR'yi devre dışı bırakıyorum, yoksa çıkmaz o rampayı, patiyle tatlı tatlı geçiyorum :)
-
aynen öyle, mıcır dik bir yokusu cıkamamıstım, ASR yi kapatıp patinajla cıkmıstım,
-
Octi A4 Collection Plus ve bazı elegance plus ta ESP var, Bu ESP tuşunun varlığıyla anlaşılır, bu tuş kapatıldığında ASR ve ESP devre dışı kalır, ABS çalışmaya devam eder.Başka marka araç.arda ESP olup, kapatma tuşu olmayabiliyor.Babamın 2012 Puntosunda öyle mesela...
-
Esp yani pati çekmesini önlüyor esp iptal olunca pati çeker anladm bide zencir takınca esp yi iptal etmeli mi?
-
Esp yani pati çekmesini önlüyor esp iptal olunca pati çeker anladm bide zencir takınca esp yi iptal etmeli mi?
Doğrudur, ESP paketindeki bulunan ASR pati çekmeyi önlüyor.
Zincir olunca araç pati çekmeyecektir normalde, patinaj durumu olursa ESP veya ASR tuşuna basılıp devre dışı bırakılabilir.
-
bir ara bende olmuştu şimdi octi hafif bir çamurlu köprü vardı bir sağa bir sola kayıyordu ve esp tuşu yanıp sönüyordu.kapattım o zaman çıktı.esp asr ayrı değil benim octi de.
-
bir ara bende olmuştu şimdi octi hafif bir çamurlu köprü vardı bir sağa bir sola kayıyordu ve esp tuşu yanıp sönüyordu.kapattım o zaman çıktı.esp asr ayrı değil benim octi de.
hocam, ESP=ABS+ASR'dir. kimi araçlarda ESP tuşu yazar kimi araçlarda ASR tuşu yazar. fark eden bişey yok, her iki tuş da ASR'yi devreden çıkartır, ASR devreden çıkınca ESP'de devreden çıkmış olur zaten
-
hocam, ESP=ABS+ASR'dir. kimi araçlarda ESP tuşu yazar kimi araçlarda ASR tuşu yazar. fark eden bişey yok, her iki tuş da ASR'yi devreden çıkartır, ASR devreden çıkınca ESP'de devreden çıkmış olur zaten
furkan bizim arabalarda öyle değil. esp sadece asr'yi değil diğer sistemleride kontrol ediyor. kitapçıktaki açıklamada şöyle yazıyor. sayfa 181.
ESP, fiziksel sınır şartlarındaki sürüş koşullarında (örneğin hızlı girilen virajdaki gibi)
aracınızın kontrolünü sağlamanıza yardım eder. Yol şartlarına bağlı olarak savrulma
tehlikesi azalır ve böylece aracın sürüş dengesi iyileşir. Sistem tüm hızlarda çalışır.
Elektronik dengeleme programına aşağıdaki sistemler entegre edilmiştir:
elektronik diferansiyel kilidi (EDS),
anti patinaj sistemi (ASR),
aktif direksiyon desteği (DSR),
anti blok sistem (ABS),
fren yardımcısı,
yokuş yukarı çıkma yardımcısı.
ESP sistemi kapatılamaz, tuşuna basarak sadece ASR sistemi kapatılır,
-
ESP=ABS+ASR sistemin ilk çıktığı zamanki birleşimiydi abi en basit olarak. günümüzde pek çok sistem entegre edildi haklısın. artık dediğin gibiymiş abi, önceden komple iptal oluyordu sistem tuşa basınca. ASR iptal olsa bile ESP'nin hala aktif konumda kalması iyi bişey. bazı araçlarda da ESP iptal ediliyor düğmeye basınca, ama 50 km/s hızın üzerine çıkınca otomatik olarak tekrar devreye giriyor güvenlik amaçlı
-
evet öyleymiş arkadaşların anlattığından anlaşıldı. şimdi güvenlik için sabit tutuyorlar baksana
-
Ben de aracı alırken özellikle dikkat ettim, ESP olsun istiyordum, bizim araçlarda sanırım donanımla ilgili değil, collection plus bile olsa olmayabiliyor.