škodaturkey.com
GARAJ => Üye Atölyesi => Konuyu başlatan: lrfan - 16 Ocak 2013, 11:05:54
-
Briskoda forumda herkesin yaptığı bir basit uygulama, hava girişindeki plastikleri kesmek.
Bu sayede hava girişi daha iyi oluyor diye bir eğilim var :)
Sağlam bir maket bıçağı veya falçata ile ızgaradaki ve hava giriş hunisi içindeki engeller aşağıdaki fotolardaki gibi kesilebilir
Uygun bir zamanda yapacağım ben de, özellikle atmosferik motorlularda daha iyi işe yarayabilir
Fotolar: Briskoda
Normalde vRS yazısı üzerindeki ızgaralar yarıya kadar kapalı, bu fotoda kesilmiş haliyle görünüyor, orası tam hava girişinin önü
(http://i1272.photobucket.com/albums/y398/sibbo91/1C224DDE-57C2-43AB-A327-DD0BD7E1FF0A-4144-000003EB4EC2FB39.jpg)
Hava filtresi kutusu içindeki içindeki soldaki şu dik plastiği kesmişler (http://i1272.photobucket.com/albums/y398/sibbo91/388AF33D-9449-49AA-AF95-1CF4930D4B13-4144-000003EB3647FA93.jpg)
2 adet torx vidası sökülünce çıkacak olan hava girişi, ızgaranın hemen arkasında, engel plastikler görünüyor bu fotoda
(http://i1272.photobucket.com/albums/y398/sibbo91/A46824E0-5CEE-44A4-BD5C-C3CCEECD9074-4144-000003EB42088BEF.jpg)
Kesilmiş hali
(http://i1272.photobucket.com/albums/y398/sibbo91/E1BE0539-2A9E-4137-9A95-3C63B871B8FC-4144-000003EB3C8E887F.jpg)
(http://i1272.photobucket.com/albums/y398/sibbo91/F91306DC-6B8F-4426-A4DA-197E78F407E4-4144-000003EB4B795336.jpg)
-
Belli bir hesaplama yaparak o hava girişleri hesaplanmış olabilir mi?
Gerçi soğuk iklimler için orjinal panjurdaki hava girişleri yeterli olurken sıcak iklimler için kesilmesi uygun olabilir..
-
Kesin hesaplanmıştır ama biz meraklılar hep daha iyi hava girsin diye uğraşırız ya. Hatta araca açık hava filtresi takanlar daha da özenlidir bu konulara.
Öte yandan turbolu motor sıkıntı yaşamayacaktır hava çekişinde ama atmosferiklerde belki bir nebze fark edebilir.
Bizim eski Fabişleri düşün, hava içeri dik giriyor ama filtre kazanının ağzı yan duruyordu, bazen el atmak gerekebiliyor.
Öte yandan uğraşacak bir şeyler lazım bana, araba bu demek benim için :D
-
Buna benzer bir olayı ben doblo'da yapmak istiyorum..Müsait bir anımda yapacağım.Doblo'da hava filtresine giden boru ağzı motorun içine bakıyor.Onu alıp ön panjura monte edersem daha verimli olacağını düşünüyorum..
-
Ben kesilmemesi taraftarıyım, girişte ve filtre kutusu içinde hesaplanmış bir anafor olması istenmiştir, ayrıca büyük partiküller de bu setlerle etkisiz hale geliyor, ben birçok arabanın filtre kutusu içinde asfalt parçası, yaprak, büyük böcek gibi şeylerin biriktiğini gördüm...hava sıcaklığına ise bence bir etkisi yoktur.
-
Engin'e hak veriyorum
Genelde bolca arı çıkıyor benim filtre üzerinde :)
-
motar için tehlikeli olacak bi duruma neden olur kanısındayım
-
motar için tehlikeli olacak bi duruma neden olur kanısındayım
Ne açıdan mesela?
-
Serkan ustaya yorumlarını sormak lazım bu konuda :)
-
bazı sakıncaları var en başta böcek veya ön taraftan uçacak çakıl taşı radyatör peteklerini delebilir. ufak deliğin verebileceği hava basıncı büyük delikten fazladır özellikle şehir içi yavaş kullanımda büyük delikte akım yavaş olacağı için araba hararete düşebilir. küçük delik o avantajı sağlıyor, kışın gene ufak olmasının avantajı var. araba yüksek süratte bu haliyle bile arabanın içine (kalorifer deliklerine) hava üflerken geniş deliklide kimbilir ne olur, çünkü motorun geneline hava yayılması söz konusu. son olarak kesilmiş panjur önden darbe yerse her bir plastik koparak gene peteklere saplanabilir. şahsen benim diğer arabadan sonra bu halini gördüğümde hoşuma gitti. bence hiç ellemeyin. araba hararete düşmedikten sonra bir anlamı yok. üstelik önden baktığında içinin görülmesi çirkin olur.
-
Ne açıdan mesela?
ön tarafı nispeten korumazsız bırakırsanız içeri istenmeyen cisimlere maruz bırakmazmıyız?hava yı direkt alınca belki faydası olur ama çer çöp vs sıkıntı yaşatır
-
Muhakkak alman mühendisler ızgaraları en iyi açıda ve aralıkta dizayn etmişlerdir , bence ne kadar büyük delik okadar fazla hava demek olmaya bilir, ayrıca daha fazla toz toprak çamur partikül radyatör peteğine dolacaktır.
-
Muhakkak alman mühendisler ızgaraları en iyi açıda ve aralıkta dizayn etmişlerdir , bence ne kadar büyük delik okadar fazla hava demek olmaya bilir, ayrıca daha fazla toz toprak çamur partikül radyatör peteğine dolacaktır.
Radyatör petegi önü zaten açık ;)
-
Orjinal candır. Ucu mekanik işleyişe dayanıyorsa hic elleme taraftarı değilim.
-
Bence o havalandırma girişi soğuk ve sıcak ülkelere göre değişkenlik göstermesi lazım.Fabrika optimum bir açıklık yapmış olabilir.Ülkemizde batı bölgeleri genelde çok yoğun kış yaşamadığından panjuru biraz daha açmak sıkıntı yaratmaz bana göre..
Deneriz fazla gelirse gazete kağıdı kapatırız :hanz: