škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: mygokhan - 11 Şubat 2013, 12:59:23
-
(http://i.ensonhaber.com/resimler/galeri/1_3142.jpg)
(http://i.ensonhaber.com/resimler/galeri/2_2897.jpg)
(http://i.ensonhaber.com/resimler/galeri/3_2826.jpg)
(http://i.ensonhaber.com/resimler/galeri/6_2389.jpg)
(http://i.ensonhaber.com/resimler/galeri/11_1547.jpg)
(http://i.ensonhaber.com/resimler/galeri/12_1381.jpg)
(http://i.ensonhaber.com/resimler/galeri/13_1231.jpg)
Türkiye'nin en çok tercih edilen ilk üç otomobili arasında yerini her zaman koruyan Renault Symbol baştan aşağı yenileniyor. Her bakımdan Renault markasının genlerine sahip Yeni Symbol, Renault'nun yeni tasarım anlayışına uygun olarak tasarlanmış ön yüzü, yeni ve konforlu iç mekanı, çok daha donanımlı yeni versiyonları ve yeni motor seçenekleri ile öne çıkıyor.
FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN..
· Yeni Symbol, Yeni Renault kimliğini yansıtan ön yüzü sayesinde daha dinamik ve daha modern bir tasarıma sahip.
· Yeni Symbol daha teknolojik! 7'' dokunmatik ekranlı Navigasyon Multimedya Sistemi Renault R-Nav, elektronik klima ve tüm versiyonlarda standart olarak sunulan USB ve bluetooth müzik ve telefon bağlantısı gibi bir dizi teknolojik yenilikle zenginleştirildi.
· Yeni Symbol daha konforlu! Hız Ayar ve Sınırlayıcı, Arka Park Sensörü sürüş konforunu arttıran ve bir üst segmentte görmeye alıştığımız yeni konfor ekipmanlarını sunuyor.
· Yeni Symbol daha güvenli! Tüm versiyonlarda standart olarak bulunan ABS, AFU, ESP, ASR, sürücü ve yolcu hava yastıkları, ISOFIX çocuk koltuğu sabitleyici, emniyet kemeri ikazı gibi donanımlar ile hem aktif hem de pasif güvenlik unsurlarıyla tüm yolcuları için etkin bir koruma sağlanıyor.
· Yeni benzinli motoru, 0,9 Turbo 90bg, 135Nm torku ve 5,2 lt/100km karma yakıt tüketimi ile sürüş keyfi ve yakıt tasarrufunu bir arada sunarken çevreye de saygılı. Ayrıca yeni ECO Mode özelliği sayesinde 10%'na varan yakıt tasarrufu imkanı sunuyor.
· Yeni Renault Symbol'ün güvenilirliği 3 yıl veya 100.000km garanti ile destekleniyor.
Yeni Symbol 13 Şubat 2013 tarihinde 27.990TL'den başlayan fiyatlarla Türkiye pazarında iki farklı donanım seviyesi ile satışa sunuluyor.
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar: "Renault markasının 14 yıldır süren binek otomobil liderliğinde büyük katkısı olan modeli Symbol, Yeni Clio ile başlayan markanın yeni tasarım anlayışını yansıtıyor. Yepyeni tasarımı ile müşterilerimizin beğenisini toplamaya devam edecek ve pazarda iddiasını sürdürecektir."
MODERN TASARIM
Yeni Symbol, Renault'nun yeni tasarım kimliğine sahip yepyeni bir model. Markanın her yeni modelinde olduğu gibi öndeki Renault logosu artık daha büyük ve gözalıcı. Yeni Symbol'ün iç ambiyansı da hem estetik unsurları, hem artan malzeme kalitesi, hem de yeni bir ergonomi anlayışıyla fark yaratıyor.
BİR ÜST SEGMENTTE GÖRÜLEBİLECEK KONFOR VE TEKNOLOJİ
Yeni Symbol, 5 yetişkin yolcuya büyük bir konfor sağlamak üzere tasarlandı. Yeni Symbol'ün arka koltukları yolculara çok daha geniş bir hacim sunarken; 510l'lik bagaj hacmi sınıfında fark yaratıyor.
Yeni Symbol, Renault'nun uluslararası pazardaki müşterilerinin de taleplerine bağlı olarak daha yüksek bir ekipman seviyesi ile sunuluyor: Konfor ve teknoloji seviyesi ise 7'' dokunmatik ekranlı Navigasyon Multimedya Sistemi Renault R-Nav, elektronik klima ve tüm versiyonlarda standart olarak sunulan USB ve bluetooth müzik ve telefon bağlantısı, hız ayar ve sınırlayıcı, arka park sensörü gibi bir dizi yenilikle zenginleştirildi.
Yeni Symbol'de güvenlik konusunda da tüm ihtiyaçlarınız düşünüldü. Tüm versiyonlarda standart olarak bulunan ABS, AFU, ESP, ASR, sürücü ve yolcu hava yastıkları, ISOFIX çocuk koltuğu sabitleyici, emniyet kemeri ikazı gibi donanımlar ile hem aktif hem pasif güvenlik unsurlarıyla tüm yolcuları için etkin bir koruma sağlanıyor.
EKONOMİ VE PERFORMANS'UN SYMBOL'Ü
Yeni Renault Symbol'de Renault markasının kendini kanıtlamış motor teknolojisinin en son örneklerini bulmak mümkün. Benzinli motor seçenekleri olarak; Yeni 0,9 lt Turbo 90 bg ve 1.2 16V 75 bg yer alıyor. Dizel olarak ise, Renault'nun yıllardır hem sağlamlığı hem de ekonomik olması ile kendini defalarca kanıtlamış 1.5 dCi 75 bg piyasaya sunuluyor. Bu motorlar, Euro 5 çevre standartlarına uyum gösteriyorlar. Diğer yandan Eco sürüş modu ile yüzde 10'a kadar yakıt tasarrufu sağlanıyor.
Yeni Symbol'ün hem benzinli hem de dizel motor seçenekleri, kullanım maliyetlerinin düşüklüğü ile sınıfının standartlarını yeniden belirliyor. Yeni nesil motor seçenekleri ile hem yüksek performanslı, hem de her zamankinden daha düşük tüketimli ve çevreye saygılı. Yeni Symbol, gerek dizel gerekse benzinli versiyonlarında son derece tutumlu: 1.5 dCi 75 bg motorda 100 km'de sadece 3,9 lt (km'de 103 g CO2), 0,9 Turbo 90bg benzinli motorda ise 100 km'de 5,2 lt (km'de 119 g CO2) tüketim değerleri sunuyor.
İlk gelen bilgilere göre Renault Symbol JOY'un başlangıç fiyatı 36 bin 490 TL bir üst donanım olan Renault Symbol Touch'un fiyat ise 37.490 TL olarak açıklandı
-
çok satar
-
Reno Logan, Dacia Sümbül :)
Bu sefer o kadar çok satamayabilir, artık yalnız değil...
-
Skoda Fabia ile VW Polo arasında çok az da olsa kalite farkı var.Hissettirdiği kalite hissi az var tabi..
Ama sümbül ile logan arasında kalite farkı yok..O yüzden tercih reno olabilir..Fiyat farklı olursa belki değişebilir bu durum..
-
Bence çok satılır filo kiriterlerinin hepsini karşılıyor bide bayide fiyatı çok aşağı çekebiliyorlar ben numaradan bir aradım telefonda 2-3 bin tl inebiliyorlar
-
Peugeot 301' i kaynar suya atmışlar da çekmiş gibi görünüyor yahu!
Bir de artık Renault önce amblemi koyuyor, geri kalan tüm herşeyi ambleme ekliyor sanırım.:rm:
-
rapid ya da 301/elysee alırdım, kaç para fark edecek sankim...
-
rapid ya da 301/elysee alırdım, kaç para fark edecek sankim...
Abi o 301 de sanki biraz aceleye gelmiş gibim,pek öyle kalite yok.
-
Olmamış, gene olmamış...bunlar Feyyk...neyk? (G.O.R.A.) :)
bu klas otolar neden hep tipsiz olmak zorunda?Stajyerlere mi tasarlatıyorlar ki??
1-pejo 301
2- citro ikizi
3- reno syümbül
4-honda city
5-facia logan
6-lada kalina1 ve 2...
aklıma ilk gelen ucubeler bunlar....yazık yav harcanan enerjiye emeğe...
-
Skoda rapid bu piyasada en iyi tasarıma sahip bence bulunduğu sınıf içerisinde. ..
-
Abi o 301 de sanki biraz aceleye gelmiş gibim,pek öyle kalite yok.
E bunda da yok :) Mesela kalitesiz almaksa...
Ama rapid farklı. O da fiyata yansır kanımca.
-
Skoda rapid bu piyasada en iyi tasarıma sahip bence bulunduğu sınıf içerisinde. ..
Amcaoğlu Jetta'yı da unutmamalı...
-
ya birader şu rönocular bi türlü öğrenemediler atarabası dizaynını...:)
-
Amcaoğlu Jetta'yı da unutmamalı...
Jetta B değil C sınıfı bir araçtır,bahsi geçen diğer araçlar B sınıfıdır,Jettayla kıyas götürmez abi :)
Bu araçların Vwdeki karşılığı Polodur,ancak Trde sedanı yok Polonun,iyi ki de yok :)
-
O dik konsolu hangi mühendis tasarladıysa onu selamlıyorum... Fuarda 301 i inceleme fırsatım oladu binip inmem 1 dakika sürdü berbat bir ön konsolu var aynısını bunada koymuşlar..
-
kim ne derse desin 1.5 dci motorla birçok şirketin yeni aracı yollarda sıkça göreceğimiz bir model. Gerek yakıt ekonomisi gerekse düşük servis maliyeti dayanıklı kasası ile şimdiden gönüllerde yer edindi bile :)
-
O dik konsolu hangi mühendis tasarladıysa onu selamlıyorum...
Konsolu eğik yapsalar bu sefer de içerisi iyice daralacak.:wnk:
-
O dik konsolu hangi mühendis tasarladıysa onu selamlıyorum... Fuarda 301 i inceleme fırsatım oladu binip inmem 1 dakika sürdü berbat bir ön konsolu var aynısını bunada koymuşlar..
O konsol endüstriyel tasarımcıların eseridir.İç ve dış tasarımda görsel açıdan onların sözü geçiyor. Eğer ki mühendislik veya üretim açısından sorunlu bir uygulama varsa o zaman mühendisler devreye girip kavga başlıyor :lol: Mühendislerin bir günahı yoktur hocam.
-
Jetta B değil C sınıfı bir araçtır,bahsi geçen diğer araçlar B sınıfıdır,Jettayla kıyas götürmez abi :)
Bu araçların Vwdeki karşılığı Polodur,ancak Trde sedanı yok Polonun,iyi ki de yok :)
symbol B de, rapid C diye biliyordum...şaşırdım...
-
symbol B de, rapid C diye biliyordum...şaşırdım...
rapid c olursa octi d olur o zaman.o halde b sınıfı demektir.skoda b sınıfında hem fabiş hemde rapid le yola devam ediyor demektir.
Ayrıca clıo sümbül tüm donanımlarda abs,usb ve esp standart sunulacakmış buda rakiplerini dağıtır gibi.
-
Rapib sınıfına göre iri ama fabia sedanın halefidir.İçine bindiğim de ise a4 octavia ya epey benziyordu boyutları.
-
Bence Skoda Rapid'i B ve C segmenti arasında bir yere koydu.Şahsi gözlemim gerçekten de öyle olduğu yönünde.Çünkü B segmentindeki rakiplerinden daha kaliteli ama bir c segmenti kadar da değil, tam ortada. Dolayısıyla Fabia'nın sedanı diyemiyorum ben.Bu daha başka bir şey.
-
Evet B1/2 diyebiliriz bence de.
-
Aynı durumu Octavia'da da sezdim biraz.O da donanımları açısından 1,5 porsiyon C gibi.
-
Ben burada nerede görseler octiyi passatla aynı değil mi abi diyorlar bende hayır diyorum olurmu abi kesin öyle diyorlar.
-
Ben burada nerede görseler octiyi passatla aynı değil mi abi diyorlar bende hayır diyorum olurmu abi kesin öyle diyorlar.
B5 yani 2 önceki Passata benziyor evet. Çünkü Superb 1 ile Passat b5 in kasası aynıydı,bu yüzden Skoda Octaviayıda ona benzetti..
-
Bence Skoda Rapid'i B ve C segmenti arasında bir yere koydu.Şahsi gözlemim gerçekten de öyle olduğu yönünde.Çünkü B segmentindeki rakiplerinden daha kaliteli ama bir c segmenti kadar da değil, tam ortada. Dolayısıyla Fabia'nın sedanı diyemiyorum ben.Bu daha başka bir şey.
Evet B1/2 diyebiliriz bence de.
Bu durum Fabia' da da öyle. Polo' dan fazla Golf' ten kesinlikle daha azdır. Škoda' nın modeller hep buçuk modeller.:wnk:
-
B5 yani 2 önceki Passata benziyor evet. Çünkü Superb 1 ile Passat b5 in kasası aynıydı,bu yüzden Skoda Octaviayıda ona benzetti..
Benzesede aynı kasalar değildi.Superb amerikan kasa passat üzerine inşa edildi.10 cm daha uzun.Birazde genişlik ve yükseklik farkı var ama değerlerini tam bilmiyorum zaten b5.5 passat ile superb1'in ön kolçağın arkasına bakıldığında fark net görünür.
-
park sensörünü katalog çekimlerinin hemen öncesinde sanayide takmışlar :)
yeni logan ile aynı araba bu, ucuzsa logan tercih edilir sadece logoları farklı olacak çünkü.
-
Koy baklavayi onune , model sekil kasa kalite onemli degil..
-
Dacia Türkiye ürün gamından Logan'ı çıkardı. Sadece sümbül var artık. 1.5 dci motor touch orta seviye donanım 4.4 litre şehir içi yakıt tüketimi ve ekstraları ile birlikte 40.000 liralık fiyatı aracı f/p olarak alınır seviyelere taşıyor.
-
Dacia Türkiye ürün gamından Logan'ı çıkardı. Sadece sümbül var artık. 1.5 dci motor touch orta seviye donanım 4.4 litre şehir içi yakıt tüketimi ve ekstraları ile birlikte 40.000 liralık fiyatı aracı f/p olarak alınır seviyelere taşıyor.
vw grup stratejisi.. Gerçi firma bünyesinde alt markası olan firmalar benzer uygulamaları yapıyorlar/yapmaları gerek..
Farklı pazarlara aynı modellerin farklı markalardaki çözümlerini sunmak akıllıca..
-
broadyway -renault 9 tasarımı bundan çok çok daha iyi idi. o aracı yeniden geliştirseler keşke.
hatchback flash mesela. symbol serisi eskidende kötüydü şimdide kötü. yol tutuşu zayıf, daha kullanırken güvensiz hissi var.
-
broadyway -renault 9 tasarımı bundan çok çok daha iyi idi. o aracı yeniden geliştirseler keşke.
hatchback flash mesela. symbol serisi eskidende kötüydü şimdide kötü. yol tutuşu zayıf, daha kullanırken güvensiz hissi var.
serdar at arabasından ne beklersin ki... dört teker bir şasi tahta kasa...:)
-
serdar at arabasından ne beklersin ki... dört teker bir şasi tahta kasa...:)
Ön çamurluklar da çamaşır leğeni.:kiki:
-
Bu arac ne zaman cikti , bugun ataturk oto sanayide gordum:)
-
Benim görüşlerim: Clio geçen senelerde iş maksatlı olarak alınıp kullanıldı, ve mantıklı olan yönleri vardı.( yakışı , fiyatı) Ama bu modelinde bu özelliklerini, özellikle fiyat olarak uygun oluşunu kaybetmiş görünüyor.
Yalnız üst bir özellik var araçda: 0.9 benzinli 90 hp motora sahip olması.
Bu bir aile aracı olarak clioyu öne çıkarabilirdi. Yalnız bu araç için istenen fiyat yüksek olduğundan bu yönde de mantıklı gelmiyor bana.Zira bu fiyatlara daha konforlu, geniş, özellikli ve güvenli araçlar alınabilir.
Dolayısıyla bu şartlarla clio zor görünüyor.
Hiç satış olmaz mı? Tabi ki olur, renault araçlar belli piyasası olan araçlar, eski renault kullanıcıları denemek isteyecektir. Dizel aracı uygun fiyata verirlerse gene şirketler bu aracı tercih edebilirler.
-
ünyanın en büyük renault topluluğunu barındıran istatisliklere göre dünya çapındaki en büyük renault forumu olan forumun moderatörlüğü yapıyorum :)
Renault fiyatına göre alınabilicek en donanımlı aracları yapan tek firma bu bir gerçek
2008 yılının sonundan sonra yaptı modellerin %80 nin kronik sorunlar barındırdığı için kullanıcılar memnuniyetsizlikten markadan uzaklaşmaya başladı kangoo megane latitude fluence ve clıo4 kronik sorunlar barındıran araclar
ama gelirsek sembole türkiyede satılan en sorunsuz arac şirketlerde kullanılır geneldi 1,5 dizel modeleri ve 100,000 km ve üzeri sorun çıkarmaz donanımsız modelleri kaporta sağlmlığı ve güvenliği barındırmayan ama yürüyen aksamı dayanıklı olan bir modeldir
Şimdiki kasasında asr+esp ve abs standart oldu ve güvenlik olarakta biraz daha iyileşmiş oldu
yedek parça ve servis ağı yüksek olan bir markanın modeli 2, elde en rahat satılacak arac 0 km olarak en uygun fiyata standartları yüksek olan bir arac alınabilir şirkette kullanmalık tam günlük aractır konfor olarak fazla bişey beklemiceksin bu aractan ama AT arabası da değildir ve sembol olsun vs renault un başka modeli olsun full donanımlısını almıcaksın çünki renault teklonoji sorunu yaşayan bir firmadır bir çok aracın da dijital klimasorunu var vs bir kaç elektronik sorun daha barındırıyor en boş paketi bu konuda en mantıklısı sembol kolay kolay arıza veren bir arac değildir şirketlerde kullanılıcak 1 linea 2 semboldur şahsi binmek amaçlı renault almam ama ticari olarak trafic modelini alırım bir tane eskittim 400,000 km de sattım anahtar değdirmeden sıfırını aldım 2007 de buda 200,000 km yi devirdi anahtar değmedi daha bu sene ortalarına doğru traficin yien sıfırını düşünüyorum ama otomobil olarak alıcağım bir arac gözyle bakmıyorum renault modellerine
-
Yollarda görmeye başladım tipi berbat lastiklerin inceliği ve özellikle aracın arkasının yerden gereksiz bir şekilde yüksek oluşu hiç hoşuma gitmedi sanki köşeyi dönerken devrilecek gibi teknoloji olsa nolur hala hem skoda hem reno sahibiyim ve 1998 model aracın yol tutuşu eminim ki bundan iyidir.