škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Yeti => Konuyu başlatan: Rıfkı Güney - 10 Nisan 2013, 12:27:41
-
Aracım Yeti 1.2 TSI DSG 36.000 kilometrede. 25 bin Km.ye kadar herşey normaldi ancak bu kilometreden sonra ilk hareket sonrası titremeler başladı ,Özellikle hafif rampa kalkışlarında veya düz yol kalkışlarında (direksiyon sağa sola dönük iken) titremeler oluyor,araçta 4/5 kişi olduğunda bu titremelerin şiddeti dahada artıyor.Bu konu ile ilgili olarak Ankarada yetkili Skoda servisine(Ant servis) 3 kez gittim her seferinde program güncellemesi yaptılar ancak değişen bir şey olmadı.Son olarak 8 Nisan 2013 tarihinde ustalarla birlikte deneme sürüşü yaptık titremeleri onlarada gösterdim ancak normal olduğunu söylediler . Bilgisayara bağladılar ve sonunda değerlerin normal olduğunu belirttiler.İş emri açtırdım ben şikayetlerimi yazdım onlarda her şeyin normal olduğunu yazarak bir nüshasını verdiler.Aracın 2 yıllıkgarantisi 20 Nisan 2013 tarihinde doluyor ancak 2 yıllık ek garanti yaptırmıştım.Nasıl bir yol izlemem gerektiğini konusunda yardımlarınızı bekliyorum.
(http://www.skodaturkey.com/images/styles/greendeluxe/misc/progress.gif)
-
Baskı balata değişimi için ısrar etmeniz şart, zira çok bilinen bir durum araçta olan, forumda benzer örnekleri var.
-
Aracım Yeti 1.2 TSI DSG 36.000 kilometrede. 25 bin Km.ye kadar herşey normaldi ancak bu kilometreden sonra ilk hareket sonrası titremeler başladı ,Özellikle hafif rampa kalkışlarında veya düz yol kalkışlarında (direksiyon sağa sola dönük iken) titremeler oluyor,araçta 4/5 kişi olduğunda bu titremelerin şiddeti dahada artıyor.Bu konu ile ilgili olarak Ankarada yetkili Skoda servisine(Ant servis) 3 kez gittim her seferinde program güncellemesi yaptılar ancak değişen bir şey olmadı.Son olarak 8 Nisan 2013 tarihinde ustalarla birlikte deneme sürüşü yaptık titremeleri onlarada gösterdim ancak normal olduğunu söylediler . Bilgisayara bağladılar ve sonunda değerlerin normal olduğunu belirttiler.İş emri açtırdım ben şikayetlerimi yazdım onlarda her şeyin normal olduğunu yazarak bir nüshasını verdiler.Aracın 2 yıllıkgarantisi 20 Nisan 2013 tarihinde doluyor ancak 2 yıllık ek garanti yaptırmıştım.Nasıl bir yol izlemem gerektiğini konusunda yardımlarınızı bekliyorum.
(http://www.skodaturkey.com/images/styles/greendeluxe/misc/progress.gif)
Farklı başlıklarda aynı mesajı yazmışsınız:(
Diğer mesajınıza cevap yazdım..
-
Özellikle ilginiz için çok teşekkür ediyorum.Ankaradaki diğer servise gittim ve gereken işlemi yaptılar.Araç şu anda normale döndü.İyi günler diliyorum
-
Özellikle ilginiz için çok teşekkür ediyorum.Ankaradaki diğer servise gittim ve gereken işlemi yaptılar.Araç şu anda normale döndü.İyi günler diliyorum
Merhaba , gereken işlem dediğiniz baskı balata değişimi midir?
-
Merhaba
Servis yetkilileri kavrama sistemini değiştirdiklerini söylediler.
-
Merhabalar...
Ben de Çanakkale'de yaşıyorum burada ilk yeti sahibiyim. Ancak ben de uzun zamandır aynı sorunu yaşıyorum. Üstelik motor arıza lambam da yanmaya başladı. Garantim dolduğu için ve burada yetkili servis olmadığı için bildiğim ve işini çok iyi yapan ustamla çözüm arayacağız.
Yalnız merak ettiğim titreme sorununuzu kavrama değişi ile tamamen çözdünüz mü...
Şimdilik merak ettiğim bu cevaplarsanız mutlu olacağım...
-
Titremeyi ne zaman yapıyor? ayrıntılı anlatabilir misiniz?
-
Titreme sorunum;Kalkışta Yokuşta meydana geliyor.
Ayrıca zincir sesi gibi şıkırtı oluşuyor. Bu durum iki yıllık aracımın bir yılı sonunda oluşmaya başladı. İki hafta önce de eps ışığı yanarak motor arızası meydana geldi. Turbo sarımlarının üstünde bulunan kömürlerin zımparalanması ile sorunu çözdük. Ancak turbo miline bağlı kulaklar zaman içinde kurum kapladığı için cuma günü bu alanı sökerek temizleyeceğiz.
Kusura bakmayın titreme sorunu dediniz ama iki sorun karşınıza sundum.
Titremede gaza tamamen basma gibi bir durumum asla olamıyor. Titreme çarpma sesine dönüşüyor en belirgin durum bu...
Açıkçası kavrama setinin baskı balatanın değişmesi bu durumu değiştirecek mi merak ediyorum.
Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler...
-
Hocam titreme vuruntu şeklinde, arabayı sallayacak şekilde, özellikle yokuş çıkarken fren yaparak 4-3-2 vitese düşüp hafif gaza basma sonucunda ya da aynı koşullarda direksiyon tam kırılmışken mi yapıyor?
-
Evet aynen dediğiniz gibi oğlumu kreşe bırakırken çıktığım yokuşu dönerken meydana geliyor. Resmi çok iyi gördünüz...
-
Hocam sorun kronik kavrama sorunu.
Kavrama 2200TL+KDV-350+KDV işçilik ücreti var..
Bir an önce yakın servise başvurmanızı, sorunu çözmemeleri halinde yüce merkez servise gitmenizi öneririm.
Garanti süresi bitmiş ama servis bakımlı araçlara iyi niyet garantisi adı altında İşçilik ve parçada %70-80 oranında indirimli olarak kavrama değişimi yapılıyor.
Gittiğiniz servislerde büyük ihtimalle normal derler. sorunun çözülmesi için kararlı olduğunuzu muhakkak hissettirin..
-
Açıklamalarınız için çok teşekkür ederim. Bu sorun kronik olarak adlandırabileceğimiz bir sorun gibi geldi bana...
İyi niyet garantisi yaklaşımı kulağa bile hoş geliyor ancak uygulama aşamalarını yarın detaylı bir biçimde muhakkak öneren size msj yazacağım.
Kararlı olmak ve hissettirmek öğrencilerimize verdiğimiz eğitimlerin bir parçası... Ya uygulaması göreceğiz bakalım neler yapabileceğim...
Tekrar teşekkürler...
-
Tekirdağ Yüncüler Yetkili Servis ile yarın gerekli kontrollerin yapılması konusunda belirlediğimiz saatte görüşeceğiz. Umarım sonucu güzel olur. Burada tekrar şunu gördüm ki... Paylaştıkta Büyürsünüz... Daima...
Tekrar paylaşımlarınız için teşekkürler...
-
Hocam Yüncüler adını sık duyuyorum, içimdeki ses olumlu gelişmeler olacağını söylüyor:)
-
Titreme sorununun triger zincirinden kaynaklandığı tespit edildi. Zincir değişecek; güncellemeler yapıldı sorun kaynağı olan noktaya müdahale olacak. Zira genel merkezden gelen mail ve servis açıklamaları ile ortaya çıkan nokta; kavrama iki noktada boğumlandığı için arıza çıkarma şansı tabiki var denildi ancak burada şöyle bir durum var.
Arkadaşlar araçlarımızı şahsım adına belirtmek isterim lütfen yanlış anlaşılmasın; tam olarak tanımıyoruz. Teknik eğitim almış biri olarak yeni nesil motor endüstrisinin geldiği son noktayı detaylı olarak genel merkez mühendisi ile yaptığım görüşmede şu şekilde anladım.
Aracımız ana beyne ait detayların yazıldığı hareketli bir ünite,
Benim kullanım detaylarımız bunlar; ilk kalkış,ışıklarda hareket kazandırma,bir aracı sollama,günlük refleksler hepsi ana beyne kaydoluyor ve A TİPİ SÜRÜCÜ BİLGİLERİ başlığı altında depolanıyor.
Eğer bu uygulamaların dışında çok farklı sürüş argümanları beyne sunulduğunda beyin yeni bir tanımlama yapıyor, ancak belli sınırlılıklar ile bunları beyne iletiyor.
Yani son nokta şu; aracımızı (bu arada aracım dsg otomatik buna göre açıklıyorum)
sert sürüş pozisyonlarına sokmayacağız, biraz nazik kullanacağız. AB yol normları otoban olduğu için uygulamalar bu noktada değerlendirilmekteymiş.
Ana komut dur kalk modunda uzun süreli müdahalelere hata veriyor, risk ünitesi çalışmaya başlıyor ve uyarının tekrarı arızayı ortaya çıkarıyor.
Arkadaşlar teknik değerlendirmeleri kısaca özetlemeye çalıştım.
Paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum.
NOT: Kavrama arızası gibi görülen ancak triger zincir üzerinde meydana gelen deformasyonlar yüzünden şıkırtı olarak bir ses oluşumu tarafımdan ve servisteki arkadaşlarımız tarafından gözlemlendi. O nedenle triger zinciri değişecek.
-
Triger şırıltı sesi yüzünden değişmişti benim zincir. Düz mantıkla düşününce zamanlama hatası yapabilir ama titreme yine kavramayla ilgili gibi geliyor bana.
Umarım tez zamanda çözülür
-
Gelişmeleri takip ediyorum, umarım sorun çözülür..
-
bana muhendisin soyledikleri mantıklı geldi çünkü bende 1.2 dsg yeti mi her gun kopru trafignde kullanıyorum ve dur-kalk larda gazın ayarlarını tuturmazsam bir süre sonra arac tüm kabini sarsacak şekilde titreyebiliyor ( bunu her zmana yapmıyor ama hep dur-kalk larda basıma geldi ) .. aynı yolda sakin kullanırsam ve ani haraketlerden kacınırsam hiç boyle bir titremeyle karsılasmıyorum.
Diğer bir konu araca gaz verirken hakkıyla vermekte onemli diye dusunuyorum.yani yokus yukarı dururken cok az gaz verip kalkmaya calısınca arac ya aniden hızlanıyor yada bahsedilen titreme problemi oluyor. veya yokus yukarı cıktıgınızda yavaslayıp devir dusururseniz tekrar gaz verdiginizde ayarı tutturamayınca titreme yapıyor. Fakat bu durumlara DSG alısınca ustesinden geliyorsunuz.
bir taraftanda birçok dsg yeti de aynı cümleleri gormek de düşündürüyor.
Bu arada bu problemden dolayı servise gittim. gezdik dolastık test surusu yaptık birşey cıkmadı :) bende bekliyorum sorun ilerlesin 2 sene içerisinde varsa birşey varsa çıkar ortaya diye :)
-
Yarın aracımı teslim alacağım değerlendirmelerimi yarın sunarım...
Ancak bizim segmentteki araçları incedeniz mi bilmiyorum. Benim uyguladığım yöntemde arka koltuğa oturarak aracın bütününü görmeye çalışarak detayları inceliyorum. Arka kapılara bakarak menteşe uygulamaları bile bizlere nasıl bir araca sahip olduğumuzu gösteriyor. Meydana gelen arıza sayesinde aracımı daha fazla sevmeye başladım...
Görüşmek üzere...
-
Arkadaşlar triger zinciri değişimi gerçekleşti. Zincirin bir santim kadar uzadığı dişlerinde sorun olduğu ve fabrikasına bir hata olduğu tespit edilerek değişimi yapıldı. Anı zamanda turbo sisteminde pul konularak sorunlar giderildi. Dsg şanzıman ve turbo üniteleri 2011 araçlarda biraz sorunlu gözüküyor şeklindeki yorumlara katılmadığımı belirtmek isterim. Bu tamamen fabrikanın üretim sonucu yaşanılan küçük bir aksaklık diye yorumlamak istiyorum. Zincir bağlantıları oldukça milimetrik bir işlem ünitesi ile bağlanıyor. Olmaması gereken ama yeni bir tasarım olduğundan demek ki bu sorunlar olabiliyor.
-
arkadaşlar merhaba benim araçta 1.2 htp 2005 model ileriye giderken herşey normal ama geri çıkarken özellikle geri geri parkederken direksiyonu döndürünce bi frenleme bi titreme oluyor omurtu geliyor araçtan nedeni ne olabilir henüz 43 binde