škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: iondergumus - 13 Nisan 2013, 14:04:31
-
Arkadaşlar merhaba,
Aracım Fabia 2004 model special 101 Bg 16v'dir. Aracımda lpg mevcuttur. 2 gündür motor arıza lambası yanıyor sinir edici bir durum. Bir arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla lpg sistemi bu lambayı yakabiliyormuş ve lpg yetkili servisinde bu hata kodu silinerek lamba söndürülebiliyormuş. Bu konuda fikri olan birisi yada başına gelmiş birisi var mıdır?
Teşekkürler.
(Yeni üye olduğumdan başlıkları inceleyemedim. Aracı da 2 gün önce aldım.)
-
Aramıza :hsg:
LPG'den büyük ihtimal, onunla yaşamaya alışman da gerekebilir, söndüremeyenleri de duydum LPG var olduğu sürece
-
o yandığı sürece başka bir arıza oluştuğunda anlamam imkansız olacak o zaman çözümü olmadığında araba kendinden soğutacak gibi..
-
Arkadaşlar merhaba,
Aracım Fabia 2004 model special 101 Bg 16v'dir. Aracımda lpg mevcuttur. 2 gündür motor arıza lambası yanıyor sinir edici bir durum. Bir arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla lpg sistemi bu lambayı yakabiliyormuş ve lpg yetkili servisinde bu hata kodu silinerek lamba söndürülebiliyormuş. Bu konuda fikri olan birisi yada başına gelmiş birisi var mıdır?
Teşekkürler.
(Yeni üye olduğumdan başlıkları inceleyemedim. Aracı da 2 gün önce aldım.)
@iondergumus,
Hoş geldiniz .
Aracın rölantide çalışmasında sallantılı bir durum var mı?Aynı paralelde hızlanmada bir sorun yaşıyormusunuz yada çekişte bir düşme var mı? LPG dışında silindirlerden birinde bir nedenle ateşleme olmadığında da bu lamba yanar. Arıza lambasının yanma nedenlerinden neredeyse %90' nı bu nedenle olur.Eğer LPG kaynaklı ise neden bu ikaz lambası LPG nedeniyle yanar anlamak mümkün deği,l muhakkak bunu serviste hallettirmeniz gerekir.Bir ihtimal LPG sisteminde de aksayan bir durum sözkonusu olabilir.Aksi takdirde Moıtorla ilgili arıza alarmları kapalı demektir ki bu da hoş bir durum değil.
-
Aynı durum bende de var arac lpg li ara sıra söner sonra yanar bilgisayara bağlayınca egr arızası veriyor bazı ustalar kesinlikle lpg den dediler bazıları ise(bunlara daha cok güveniyorum) lpg ile hic alakası yok Sorun EGR valfi değiştirince arıza giderilecek dediler ama acelesi de yok hic bir sorun cıkartmaz bu şekilde kullanabilirsiniz dedi usta. Ayrıca ateşleme arızası verince yada bobin arızası verince o ışık sürekli yanıp sönüyor.
-
eğer ışık yanıp sönüyorsa sıkıntı var demektir. sürekli yanıyorsa lpgdendir.
-
çekişten ve rolantiden bir sıkıntı yaşamadım (rolanti bi ara 0.7 ye düşüp beyin tekrar ayarlıyordu sıkıntı kalmadı) onun dışında egr lambası yada başka bir lamba yandığını görmedim. ve lamba sürekli yanıyor. büyük ihtimalle pazartesi servise götürüp göstericem bakalım ne sürecekler önüme. eğer lpg ise sanırım o hata kodunu sildirince bir daha yanmayacaktır... ama kimle konuştuysam genelde bu durum çoğu kişinin başına gelmiş ama büyük bi problem değil diyorlar. sizlere de teşekkür ediyorum katkılarınız için...
-
aynı model aynı aracı kullanıyorum. başka sebepler için her servise gittiğimde o arıza siliniyor ama bir 100 km sonra tekrar yanıyor. bir sorunda olduğu yok. servise gitmeye bile gerek yok. bir seferinde yandı söndü motor çekişten düştü rolantide düzensilizk oldu subap yakmasıymış.
-
aynı model aynı aracı kullanıyorum. başka sebepler için her servise gittiğimde o arıza siliniyor ama bir 100 km sonra tekrar yanıyor. bir sorunda olduğu yok. servise gitmeye bile gerek yok. bir seferinde yandı söndü motor çekişten düştü rolantide düzensilizk oldu subap yakmasıymış.
Dediğin gibi geçen bende sildirdim sonra işe gittim akşam çıkınca çalıştırdım yine yandı. Bakalım hayırlısı. Ana genel olarak bir sıkıntı yok Allah'a şükür...
-
Çok fazla dert edilmemesi gereken bir durum . LPG sistemi bu tip sıkıntılara neden oluyor malesef , yapılan yakıt tasarrufunu düşünerek bu tip şeyleri kafanıza takmayın derim :)
-
2004 choice'de benzinden gaza geçiş sorunu yaşıyordum,gazcıya gittim,yok yere 230 TL.masraf çıkardı,problem aynı kaldı.Arkasından motorcu baktı,bujilerin üstünde ateşleme yapan (adını bilmiyorum) 4 tane elektrik aksamından biri bozukmuş,değiştirdik,ışıkta söndü,gaz sorunu da çözüldü,arabanın teklemesi de halloldu.Gazcıya boşuna gitme,öncelikle motorcuya gitmeni tavsiye ederim.Işığı söndürmeyi gazcı da da denediler ama bir türlü söndürememişlerdi.
-
Bahsettiğiniz ateşleme bobiniyse olabilir ama bu durumda aracın çekişten düşmesi gerekir.
-
Bahsettiğiniz ateşleme bobiniyse olabilir ama bu durumda aracın çekişten düşmesi gerekir.
@biHEmta,
Zaten, LPG' ye çevrilen araçta neden Motor arıza lambası yanar ortada elle tutulur bir neden yoksa, A' dan Z' ye anlamsızdır. Üst komşumda 2001 MPI fabia var 150.000 km si LPG ile çalışlıyor bu sıkıntıyı yaşamıyor. Benim araçta 3. no' lu silindirin emme sibobu yanıp araç çekişten düştü,Rölanti sallatılı çalışmaya başladı, 90 km üstünde çiğ benzin atmaya başladı yine motor lambası yanmadı.Motor lambası yanıyorsa kesin olarak ateşleme ve yakıt akış sisteminde bir sıkıntının olduğunun göstergesidir.Genelliklede bujilerin üstündeki indüksiyon bobininden(Ateşleme bobinide derler) ile EGR valfi yada boğaz kelebeğin oluşan kirlenmeden kaynaklanır. İndüksiyon bobini elektronik ateşleme sisteminden gelen 600 VAC gerilimi(Voltajı) 25.000 volta yükselten bir nevi oto transformatördür. Bunun dışında ateşleme sıralamasında bir sorun olduğunda yanar,Bujilerde yeterli ark oluşmaz yada kısa devre oluşmuşsa yine yanar. Burada "bu soruna alışmalısınız" diyenler var ve yanlış düşünüyorlar. Bu lamba yanıyorsa bir sorun mutlaka vardır ve bunun LPG ile bir alakası da yoktur.(Vardır diyenler doyurucu bir neden ortaya koymalıdırlar)Tam tersine bu ikaz ışığı yandıkça sizin motorunuz koruma altında olmayacaktır.Gerçek bir arıza durumunda bu kanal kapalı olduğu için "LPG" den dir deyip "es" geçeceksiniz. Böyle bir tutum ne nerece doğru tartışılır. Bu nedenle @sucu1460' nun tüm yazdıklarına da ayrıca katılıyorum
-
Arkadaşlar bugün servise gittim ve bana söylenenler şu şekilde:
1- LPG sistemi ile şuan için bir durum yok.
2- Sorun EGR valfinde. Ve bu Fabia'larda genelde rastlanan bir durum. Sıkıntı çıkarmaz ama tamir ettirmek istersen daha derine de inebiliriz.
3- Valf değişince aynı ışığı tekrar yakabilir. Sen bilirsin...
Bende yoluma devam etmeye karar verdim açıkçası :)
Sizlerin de bilgisi olsun istedim. İyi akşamlar kazasız sürüşler...
-
Arkadaşlar bugün servise gittim ve bana söylenenler şu şekilde:
1- LPG sistemi ile şuan için bir durum yok.
2- Sorun EGR valfinde. Ve bu Fabia'larda genelde rastlanan bir durum. Sıkıntı çıkarmaz ama tamir ettirmek istersen daha derine de inebiliriz.
3- Valf değişince aynı ışığı tekrar yakabilir. Sen bilirsin...
Bende yoluma devam etmeye karar verdim açıkçası :)
Sizlerin de bilgisi olsun istedim. İyi akşamlar kazasız sürüşler...
@iondergumus,
EGR valfi ? Valla bana ders çalıştırdınız bu konuda, onlarca forum dolaştım yerli yabancı.Topladığım bişr yığın bilginiyi kısaltmaya çalışarak aşağıya aldım
Ancak kısa yoldan şikayet edilen "moıtor arıza" lambasının yanma nedeninin ,bu valfden ziyade birlikte çalıştığı boğaz kelebeğin den kaynaklandığını ve bunun temizletilmesiyle sorunun %90 çözüldüğün, .Kalan %10 arızada ise RGR valfin temizlketilmesi veya de değiştirilmesiyle hallolduğunu gördüm, Kısacası %90 sorun boğaz kelebeğinde.
Ne, nedir ?
EGR valfi "Exhaust -Gas Recirculation" harflerin baş harflerinin kısaltmasıdır.
Türkçesi eksoz gazı geriçevirimi veya beslemesi diye çevirebiliriz.Görevi eksoz gazının içindeki yanmamış gazları geri çevirerek tam yanma için yanma odasına gönderir.EGR Valfi, belli bir kilometre kullanım sonrasında eksoz gazındaki kurum sebebiyle tıkanıp görevini tam anlamıyla yerine getirmekte zorlanabiliyor. Bu nedenden dolayı aracın motor arıza ışığı yanabilmektedirBelli bir km sonra servisinde sökülüp temizlenmelidır. EGR Valfinde kontrol edilen NOx(Azot-"Nitrojen" Oksit) gazlarıdır.Bu sökülürse kapıdaki bekçinin görevine son verilmiş gibi olur. Çıkış serbest demektir.Bu durum öncelikle emilsyon gaz değerlerinin bozulması demektir.Saz emilsyonlarının doğru değerlerde bulunması, silindir içi verimli yanma için olmazsa olmaz şarttır.Verim yüksek olunca da yakıt tüketimi düşer, motor harareti azalır. Motor hararetinin gerektiğinden ortalama 1 derece bile fazla olması enerji kaybı demektir. Bir soğutma fanı ne kadar az çalışıyorsa yakıt o kadar temiz ve verimli kullanılıyor demektir.(Fan bozuk !, çalışmıyor diyenlere önemle duyurulur !) Ayrıca, uzun dönemde yanmamış gazların eksozdan doışarıya atılması ,dolayısıyla sokağa atılan boş para demektir.Ayrıca motorda tam yanma gerçekleşmediği için motorun hareret yapma olasılığı artar. Özellkle yaz aylarında artan dış sıcaklarda dikkat edilmesi gereklidir.
Araştırdığım forumlarda Özellikle yakıt tüketiminin ve Motor içi kurumu arttırdığı şeklinde ters görüşlerde var.
Benim görüşüm bu valfin sistemin bir parçası olduğu yönünde. Nitekim aracın yönetim sistemi yani ECU(Electronic Control Unit-Motor kontrol Ünitesi denmiş Türkçe'sinde) topladığı tüm verilere göre hava-yakıt-ateşleme avansı-boğaz kelebeği-egr açıklığı vb. tüm verileri yönetmektedir.
Sonuç olarak EGR valfinin nin arızalı olması sistemin topallaması demektir. Bu da size fazla yakıt, tekleme, performans düşüklüğü, motor arıza ışığı yanması gibi tepklerle geri döner.
-
Arkadaşlar bugün servise gittim ve bana söylenenler şu şekilde:
1- LPG sistemi ile şuan için bir durum yok.
2- Sorun EGR valfinde. Ve bu Fabia'larda genelde rastlanan bir durum. Sıkıntı çıkarmaz ama tamir ettirmek istersen daha derine de inebiliriz.
3- Valf değişince aynı ışığı tekrar yakabilir. Sen bilirsin...
Bende yoluma devam etmeye karar verdim açıkçası :)
Sizlerin de bilgisi olsun istedim. İyi akşamlar kazasız sürüşler...
EGR valfi arıza yaptığında nedense servisler , "önemli değil , sıkıntı olmaz " der.
Hatta arızalı EGR valfini iptal eden insanlarda var. Kimisine göre sorun yok , kimisine göre sorun.
Eğer aracı bu şekilde kullanacaksanız yakıt değerlerine dikkat edin , bakalım yükselecek mi ? ( bence yükselecek ) Eğer bir sıkıntı yaşamaz, sorun olmuyor derseniz , EGR yi komple söktürün , dediğim gibi bunu yapanlar var, ancak bence yanlış.
-
Arkadaşlar değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Özellikle @Picasso arkadaşımın söylediklerini kulağıma küpe yapacağım. Bu konuda kendi tamircimle en kısa zamanda bi görüşüp gerekeni yaptırmayı düşünüyorum. Onun söylediklerine ek olarak şöyle bir durum söz konusu:
- Bende daha önce 94 Opel Vectra vardı ve rolanti bozukluğu ne demek iyi bilirim. Yanirolantide araç 1000'in altına indiğinde sanki rezonansa girmiş köprü gibi sallanıyordu. Fabia'da fark ettiğim şey sanıyorum ki ideal rolanti değeri 0.9 civarı. (Benzinde 1'e yakın)
- Ancak zaman zaman hafif bir sallantı söz konusu oluyor. Yani rolanti düşüyor ve araç beyni bunu dengede tutmak için arka planda birşeyler yapıyor. Ve ilk defa 2000 model üzeri bir araca bindiğimden bu kadar sallantının normal mi değil mi olduğunu kestiremiyorum.
- Bu durumu servis dışında bir yre sorduğumda @Picasso arkadaşım gibi boğaz kelebeğinin temizlenmesi konusunda bana öğüt vermişti. Bu nedenle diyorum ki az da olsa taşlar yerine oturuyor kafamda (: Ve tamircime bakım için gittiğimde bu durumdan bahsedip hallettirmeye çalışacağim.
- @umtdrn arkadaşıma gelince de aslında dedikleri @Picasso ile benzer bir yerde... Çünkü ne kadar tıkanık damar varsa araçta o kadar daha fazla efor sarf edip yakıt tüketimi artacaktır. Bu nedenle aslında görmezden gelmek yerine bu konuda tam çözüm ne ise onu yapmakta fayda var. Sonuçta yakıt tüketiminden önemlisi aracın üzerinde can taşıyoruz. Allah kötü bir durumla karşılaştırmasın ama bir sorun diğerini tetikler buda daha fazla sorun demektir.
Dediğim gibi değerli yorumlarınız için teşekkür ederim...
-
Zengin veya fakir karışım olabilir. ecu kablo çekilmesinden bahsediyorlardı. Tam bilemiyorum araştırın
-
benim 2003 octi col.de ve bu fsi octi a5 de söndürdüğüm zaman kızıyor ve en fazla 2 gün sonra selamı çakıyor,o benle bende onunla yaşamaya devam ediyoruz.no preblem no panik octiye selam yola devam.........
-
Fabia'da fark ettiğim şey sanıyorum ki ideal rolanti değeri 0.9 civarı. (Benzinde 1'e yakın)
- Ancak zaman zaman hafif bir sallantı söz konusu oluyor. Yani rolanti düşüyor ve araç beyni bunu dengede tutmak için arka planda birşeyler yapıyor..........................
Dediğim gibi değerli yorumlarınız için teşekkür ederim...
@iondergumus,
Dizel Fabialarda motor devri hk. bir bilgim yok Benzinliye göre en az 1/3 kadar vereceğim değerlerden düşük olması gerekir diye düşünüyorum mantık olarak. Benim 2006 benzinlide durum şöyle.Motor soğukken motor devri ibreye göre 1100d/dk Benzin sarfiyatı 1.1 lt/100 km. Motor ısındıktan sonra gaza dokunup bırakıp 3-4 dk. sonra 780 d/dk(Bu değer test cihazında görünen değer ve sürekli sabit).Devir saatinde yaklaşık 800 d/dk görünüyor ve benzin sarfiyatı 0.5-0,6 lt/100 km rölantide değişiyor.Üst kapak revizyonu sonrası yaklaşık 8.000 km yaptım ve rölantide hiç tekleme sallanma, titreşim vb. hareket yok Bunu en iyi elinizi vites topuzu üzerine koyunca hissedersiniz. Adeta sıfır motor gürültüsü ile hatta uzun süre durduğum yerde konuşmaya dalarsam motorun çalıştığını unutup tekrar marşa basmaya çalıştığımda oluyor.Revizyon öncesi rölantide çalışırken adeta dizel sesini andırır şekilde son 10.000 km de çalışıyordu ve gaza yüklendikçe yada yolda motor sesi yüke göre rahatsızlık veriyordu.Şimdi durduğum yerde motor sesi tatlı bir mırıltı ile yükseliyor. Uzun yolda 140 km/h ye kadar özellikle araçta 2 kişiye kadar motor sesini zor farkediyorum. Birde revizyon öncesi son zamanlarda örneğin trafikte durup kalkarken zaman zaman motor stop ediyordu. Şimdi bu durumda ortadan kalktı.
Bizim motorda oluşan sibop yanması öncesi ve sonrası durum kısaca böyleydi.Buna göre değerlendirebilirsiniz.
-
Arkadaşlar bu konuya ek olarak birşey daha sormak istiyorum...
Bu lambanın yanması muayenede problem çıkarırmı? Muayeneden geçememe vs.. ?
-
yok bi sıkıntı olmaz . yeni muayene yaptırmış biri olarak. muayenede aracın frenlere emniyet kemerlerine aydınlatma aksamına ve lpg sızdırmazlığına bakılır.