škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: fenomen - 18 Eylül 2009, 14:24:15
-
Arkadaşlar son zamanlarda japon ve opel tarzı araçlarda düşük motor hacimleriyle yüksek performans sergileyen süper otomobiller çıkartmaya başladı.Opel insigna 1.6 180 hp güçlü motor yaptı.Hakeza mazdalar honda cıvıc gibi perfornslı atak araçlar üretmeye başladı.Almanlar neden bu işe el atmazlar acaba.Gerçi audi 1.8 e 190hp motoru var ama,audi'nin ve yeni octi ye montajı yapılan 1.4 cc ye 122hp motoru başarılı olarak lanse ediyoruz ama japon otomobillerine göre maalesef bana kalırsa geride gibi.ne dersiniz?
-
Adamlar daha ziyade "Çevreyi nasıl daha az kirletiriz" mantığındalar, düşük beygir ve motor hacmi = düşük emisyon, düşük vergi ve daha az çevre kirliliği demek...
Avrupa'da dolaşımda en çok bulunan Golf motoru 1.4 hacimli :)
-
octiye 1.2 105 hp koysunlar bak nasıl peynir ekmek gibi gidiyo mpı dan daha iyi bana göre düşük devirde sağlam tork veriyo :)
VW 2.0 240 hp vardı ben onu biliyorum bir tek
-
1.2 ye 105 hp mümkün müdür acaba eğer mümkünse neden koymazlar avantaj ve dezavantaj nedir?
-
küçük hacim yüksek tahrikli motorlar her zaman soru işaretidir.
-
1.4 170 bg diye İDDİA edilen makinesi var ya??? :kiki:
-
büyük hacim yüksek tork az beygir, toruna kalacak motor...
350 CID V8 165 bg, 331 tork @ 1800 rpm. 60-70 lerin makinelerinde faal rastlamak çok mümkün.
bu motor, yakın tarihin en uzun çalışan makinelerinden...
ne kadar sağlam blok koysanda, ne kadar dayanıklı forged malzeme kullansanda o hacimden o tahrik, o aşırı besleme... bilemiyorum elimde kesin istatistikler yok ama bence soru işareti.
bu motor, dünya tarihinin en uzun çalışan makinelerinden...
-
küçük hacim yüksek tahrikli motorlar her zaman soru işaretidir.
peki en sağlıklı olan motor olarak;bizlere göre hem tork,hem performans,hem hacim olarak her açıdan hangisi var hakan sana göre.
İnsigna senin tezlerine/teorilerine göre motoru istikbal vaadetmiyor demek öyle değil mi? Bu 1.6 motora viagra içirmek gibi bişi değil mi hakan?
-
Adamlar daha ziyade "Çevreyi nasıl daha az kirletiriz" mantığındalar, düşük beygir ve motor hacmi = düşük emisyon, düşük vergi ve daha az çevre kirliliği demek...
Avrupa'da dolaşımda en çok bulunan Golf motoru 1.4 hacimli :)
Hocam bu senin söylediğin sanırım o ülke halklarının genel mantığı herhalde yoksa audi vw bile 4000cc araçlar üretiyor,eğer öyle düşünseler audi a6,a8,r8,a5 gibi araçlar anormal hacimli motorlar koyuyor yani çevreye duyarlı motor bana biraz absürd gibi geldi.Ben daha çok 1.6 motora neden 180hp güç koymuyorlar diyorum ki bunun da cevabını hakan verdi ve tatmin edicide buldum.
-
Audi 4000 c motordan Avrupa'da 2 tane satıyorsa 10 tanesini ABD alıyor, istatistiğe bakınca Avrupa küçük motorlu arabalar ülkesi.
Özellikle düz şehirler 1.0, 1.2 araba dolu....
-
peki en sağlıklı olan motor olarak;bizlere göre hem tork,hem performans,hem hacim olarak her açıdan hangisi var hakan sana göre.
İnsigna senin tezlerine/teorilerine göre motoru istikbal vaadetmiyor demek öyle değil mi? Bu 1.6 motora viagra içirmek gibi bişi değil mi hakan?
Pek de öyle değil. Zira vw 1.4 turbolarında geri adım atıp beygir gücünü düşürdü. Biraz da devir düştü bildiğim kadarıyla. Sebebi dayanamaması. Anca opeldeki 1.6 motor oldukça değişik varyasyonlar ile kullanılıyor. 1.6 105, 115, 180 ve 192 bg. Hepsi aynı blok aynı piston gömlek :) Ancak bunun üzerini beklemek fanaziden başka birşey olmayacaktır. VW de 1.6 T makine yok mu? Bilen yazsın lütfen ...
-
Küçüm hacim, aşırı besleme olayından çok da şüphe duyulmaması gerektiğini düşünüyorum. Sonuçta 1.6 MPI ile 1.4 TSI arasındaki 3-4 bin liralık fark sadece "turbo" ve "ar-ge" maliyeti olamaz.
Bu adamlar bu motorun malzemesini de yeni gereksinimlere göre ayarlamış olmalı; ne kadar ekmek, o kadar köfte.
Örneğin 150 NM torklu araç ile 255 NM torklu aracın şanzımanını aynı malzemeden imal edemezsiniz. 255'liğin kullanacağı malzemenin dayanıklılığı çok daha yüksek olmalıdır mutlaka. Bu aklıma gelen en basit örnek.
-
zamanla bekleyip göreceğiz, 1.4 170 diye bi reklam çıktı sinek kurbağayı çekiyordu ama yorulmuş olacak ki 122 lere kadar indi :lol:
büyük hacim atmosferik sağlam bi makine, bu 4 çay bardağından 170-180 PS çıkaran her makineden daha sağlıklıdır, her daim....
-
zamanla bekleyip göreceğiz, 1.4 170 diye bi reklam çıktı sinek kurbağayı çekiyordu ama yorulmuş olacak ki 122 lere kadar indi :lol:
büyük hacim atmosferik sağlam bi makine, bu 4 çay bardağından 170-180 PS çıkaran her makineden daha sağlıklıdır, her daim....
bana mantıklı geliyor senin açılımların:hanz:Hakan ama insanın şöyle diyesi geliyor bu 1.6 ya 180 hp koyan makina mühendisi bunları hesab edemiyor mu,daha önceki başarısız tecrübelerden ders çıkarmış olamaz mı?
-
etmez olur mu tabi ediyor. ona göre dayanıklı parçalar kullanıyor. ama genelde turbosu olan arabalar turbo dağıtır :) yağı çabuk değişim ister, ve 1 milyon mil gitmez revizyonlarla, yani 64 impalanın üzerindeki 350 makine hala durabiliyor, hatta bazı sapıklarında, 6-7 yıl marş basmamışken bi akü değişimi ile tek marşta alanları var :hanz:
ama biz avrupa insanı statüsündeyiz, yakıt pahalı, coğrafya dar ve insan çok, CO2 salınımı az olmalı ve perf. yüksek olmalı. o yüzden bu makineler en geçerlisi oluyo.
yani bi 1.6 180 insignia yada 1.4 170 GT Golf'ü torunun kullanamaz ama veletler ''bu impala dedemin'' der...
-
paran varsa yüksek hacimli motor alcan kafan rahat etsin.
=============================================
Geçen atada adamın biri 122 lik tsiye çift turbolu dedi bende seni nasıl işte tutuyolar diycektim babam çağırdı adam 122liğe çift turbo var diyo anlamadım gitti
-
bana mantıklı geliyor senin açılımların:hanz:Hakan ama insanın şöyle diyesi geliyor bu 1.6 ya 180 hp koyan makina mühendisi bunları hesab edemiyor mu,daha önceki başarısız tecrübelerden ders çıkarmış olamaz mı?
1.6 180 bg vw de mi var yoksa opeldekini mi kast ediyorsunuz?
-
1.6 180 bg vw de mi var yoksa opeldekini mi kast ediyorsunuz?
Sanırım Opel'dekini kast ediyor.:ok:
================
Ama ben hala bu "küçük hacim - yüksek güç" olayına patlamaya hazır bomba gözüyle bakanları anlamıyorum. Hala forumlarda "dur bakalım, zamanla çıkar kokusu" vb. tarzı ilginç yorumlar görüyorum... Yahu ne kokusu ? Yıllardır piyasada işte motorlar; daha ne kanıtlamaları gerekiyor ?
Ayrıca bu forumda bilinç yüksek gene, birileri "o kadar gücü hesaba katmıştır mühendisler" diyebiliyor. Sahi, biz 1.4 TSI motoru niye 1.4 TDI fiyatına olsun alamıyoruz ? (hadi 1.4 atmosferiği geçtim) Sırf turbo maliyeti mi bu milyarlarca fark ?
================
Sonuç olarak büyük hacim ideal dünya koşullarında benim de tercihim. (güç üretim karakterleri gereği) Ama günümüz koşulları, hele hele Türkiye'nin vergi koşulları nedeniyle küçük motor tercih ederken de hiçbir şekilde "bu motor ne zaman patlar acaba" diye de düşünmem.
Aha bizim 1.4 TDI da böyle bir motor aslında. Hadi bu durduk yere gümlesin bakalım ? Üstelik biz bir de bunlara Chip uygulayıp 240 nm torkla gezmekten falan bahsediyoruz.:++:
Hatırlatayım, 1.4 TDI orjinal haliyle 1.9 SDI'den daha güçlü ve torklu bir makine.:D
====================
Öte yandaaaan... Turbo olayı malum tabii. Onu da göze alıyoruz artık.:boks: Hani bir "segman" gibi, zamanı geldikçe yenilenmesi gerekebilen bir parça gibi bakmaktan başka çare yok.:( Hani biz ekonomi amaçlı almışız TDI'ları, haliyle bizi korkutuyor; ama performans amaçlı araçlarda gene de koyacak bir şey değil bence.:ok:
-
Suzukinin swift modeline 1996 da 1.6 160 bg 10.000 d/d çeviren makine koyduğu dün gibi aklımda iken bu caz niye değil mi? :D
-
Suzukinin swift modeline 1996 da 1.6 160 bg 10.000 d/d çeviren makine koyduğu dün gibi aklımda iken bu caz niye değil mi? :D
Ha; bir de Honda Civic 1.6 160 hp var mesela.:hanz:
Aslında motor bu yahu; atmosferik 1.6 makine.:hanz:
-
bende zaten bu honda ile insigna olayına takmıştım demek ki hakan dışında hemen herkes bu olayın normal olduğu konusunda hemfikir gibi eğer yanlış anlamadıysam.Yanlış anladıysam da düzeltin ama kızmadan ha.....
-
Valla Opel' in son zamanlardaki atağına VW şuan karşılık verebilmiş değil bence ( hem motor hemde donanım olarak ) 1.6 turbo 180 HP ne demek ya.Hatta Corsa OPC' de 1.6 turbo 192 Hp kullanıyorlar.Vergilendirme sisteminin motor hacmine göre uygulandığı bizim gibi ülkelerde bu tarz motorlar biçilmiş kaftan bana kalırsa.Turbo motorlarında uzun ömürlü olmadığı yönünde bazı yorumlar okudum ( bkz. hakan :) ) Bunun nedeni bana kalırsa turbo motorlara gerektiği kadar özen gösterilmemesi.Mesela turbo motorlu bir aracınız varsa kesinlikle ilk çalıştırmada 30 sn bekleyip o şekilde hareket etmelisiniz ve tabiki aracınızı stop etmeden önce yine bi 30 sn bekleyip kontağı o şekilde kapatmalısınız.Bunları yaparsanız atmosferik kadar olmasada turbo motorlarda uzun ömürlü olabilirler.
-
bende zaten bu honda ile insigna olayına takmıştım demek ki hakan dışında hemen herkes bu olayın normal olduğu konusunda hemfikir gibi eğer yanlış anlamadıysam.Yanlış anladıysam da düzeltin ama kızmadan ha.....
Hocam, Hakan da anormal demiyor zaten; sadece büyük hacimli hakiki motorlar varken, küçük hacimli aşırı beslemeli motorların kişisel tercihi olmayacağını belirtmiş.:ok:Yoksa kendi kullandığı motor da belirttiğim gibi kendi çapında bir "küçük hacimli aşırı beslemeli".:D
Valla Opel' in son zamanlardaki atağına VW şuan karşılık verebilmiş değil bence ( hem motor hemde donanım olarak ) 1.6 turbo 180 HP ne demek ya.Hatta Corsa OPC' de 1.6 turbo 192 Hp kullanıyorlar.Vergilendirme sisteminin motor hacmine göre uygulandığı bizim gibi ülkelerde bu tarz motorlar biçilmiş kaftan bana kalırsa.Turbo motorlarında uzun ömürlü olmadığı yönünde bazı yorumlar okudum ( bkz. hakan :) ) Bunun nedeni bana kalırsa turbo motorlara gerektiği kadar özen gösterilmemesi.Mesela turbo motorlu bir aracınız varsa kesinlikle ilk çalıştırmada 30 sn bekleyip o şekilde hareket etmelisiniz ve tabiki aracınızı stop etmeden önce yine bi 30 sn bekleyip kontağı o şekilde kapatmalısınız.Bunları yaparsanız atmosferik kadar olmasada turbo motorlarda uzun ömürlü olabilirler.
Aslına bakarsak, turbo ile motorun birbirinden ayrı olarak ele alındığını bile görebiliriz. Onno Usta da belirtmişti; "turbo belirli periyotlarla tamiri ve yenilenmesi gereken bir parçadır, motor ömrü ile alakası yoktur" diye. Hani olay turbo arızasından ibaret ise, insanların eleştrilerinin gerçekten acımasız ve yersiz olduğunu düşünürüm.:)
Bizler turboyu "ekonomi" amaçlı olarak aldığımız ve kullandığımız dizel araçlarımızda işletiyoruz. Bizim için arıza yapması büyük korku kaynağı. Ama söz konusu performans olduğunda turbo motorlu normal bir araç için uzun vadede gerçekleşecek bir turbo arızası çok da ölümcül bir durum değil. Sıradan bir benzin pompası arızası, enjektör arızası aynı maliyetlerle karşınıza çıkabiliyor rahatlıkla. Kaldı ki, İnanç Bey'in de belirttiği üzere, iyi bir kullanımla turbo çok uzun süre de hizmet verebilir.
-
ben de gerçekden takdir ediyorum japonları ve opel'i.Hakikaten son yıllarda ciddi atak yaptı teknolojik açıdan,gerek kokpitlerdeki değişiklik,gerek motor ve performns açısından,gerekse dizayn ve estetik.son nesil avensis,mazda 6,handa cıvıc,honda accord,insigna v.s çoğaltmak mümkündür.Gerçi vw grubunun 1.4 tsi 122 hp motoru çevre ödülü aldı ama diğer rakipleri vw i geçtiler gibi bana.Dünya rekabet dünyası gerçekden,ipi göğüsleyen işi götürür.
-
ben dışarıdayken her yazılanı okudum, anlatmak istediğim Serkan kardeşimin dediği gibi, bana ömür derseniz, kıçımı kesme pahasına stock bir 5.7 V8 atmosferiğine bahse varım 1.4 170 bg'ye karşı, yada 1.6 180hp ye! ama mecburen 1.4 aşırı beslemeli bir makineye biniyoruz koşullardan ötürü.
biz bi kere arabayı kaldırabilmek için 2000 devir çevirtiyoruz, yahu adamın makinesinin rölantisi kulakla sayılıyor, sen vites atmak için 3000 çevirtirken en az adamın otomatik makinesi yolu bulunca 1500 devirde hor hor hor hor gidiyor zaten...
senin krankının yarısı kadar dönerek aynı yolu yapıyordur senle çok daha düşük tahrikte, hele ki silindir sayısı fazla zaten... daha çok bölüşüm demektir bu...
kimse çıkıp bana 1.4 170 bg 240 torklu VW makinesi 5.7 GM makinesinden çok daha uzun ömürlüdürde demedi zaten. ama na buraya yazıyom, büyük hacim+çok silindir+atmosferik makine=uzun ömür. gazel okumaya gerenk yok.
bi arabayı alıp 6-7 sene kullanıyoz maksimum, benim bahsettiğim V8 leri ufak revizyonlarla 30 sene falan kullanırsınız. ömür budur, makine budur, motor budur, güç budur...
1.4-1.6 ya beygirleri sıkıştırmak namına tahriği yükseltebilmek yeni teknolojinin getirdiği bir şey, birde ''ee aha TSI lar gidiyo işte'' diyebilirsiniz, gördüklerinizin çoğu VW nin -oha lan fazla oldu bu 140-170 işi, üst modellerde olsun bütün piyasaya yayarsak bela alırız düşür lan şunu çıkar bi şarjörü yap bişi- makineler. 122 hp :) honda atmosferiğinden alayını çıkarmış o zaman.... :)
üzerinden daha 7-8 sene gibi kıpkısa bir evre bile geçmemiş, neye göre savunuyoruz? mühendisi hesaplamıştır... ölmüşlerimin canına değsin diye yapmıyo o motoru herhalde sanki hiç ticari amacı yokda...
amaan neyse, 60 senelik dünyaya meydan okumuş 350 CID makinesini örnek gösterip ne anlatıyom sanki, olay zaten ortada...
kafa ütüledim özür...
(mecbur bende biniyom ufak bi şarjlıya ama napim para yok...)
-
Hakancığım tezlerini aslında otomobil tasarım okullarında okutulmaya değer buluyorum mantıklı açıklaması var.
-
ama mecburen 1.4 aşırı beslemeli bir makineye biniyoruz koşullardan ötürü.
O kadar da aşırı değil be hakancığım. Fındık turbo var alttarafı. Deniz kabuğundan bile yapılabilir o salyangoz :kiki:
Aaah ah. 94 model 2.0 4x4 Vectra A Turbo diyorum ve susuyorum :kiki:
-
zaten ne kadar olacak ki abi turbo dediğin genelde bir fotbol topu ila bir sağlık topu boyutları civarında değişiyor belki o kadar bile değil 1.4-2.0 litre arası...
-
Stock için haklısın ama, aşırı besleme diyince...
:hanz:
(http://www.lextreme.com/sema04/IMG_0193.JPG)
-
aşırı besleme atmosferik olmayan demek değil mi komtanım zaten? yumruk kadar turbo olsa bile aşırı besleme demiyolar mı?
-
aşırı besleme atmosferik olmayan demek değil mi komtanım zaten? yumruk kadar turbo olsa bile aşırı besleme demiyolar mı?
Yeaa tamam tamam senin arabanda aşırı besleme :D Ama çok besleme spor yaptır :D :hanz: Sonra benim gibi olur :kiki:
-
ya ben arabam aşırı besleme, az besleme üvey evlat falan diye zorlamadım ki komtanm geneli için sordumdu. :hanz: :lol:
-
yakıtıda düşünmek lazım.insignia 1.6 180 hp şehir içi 12-13 lt yakıyor.3.6 superbin 14.5 lt yaktığı düşünülürse felaket bir rakam.bu durum superb dizel içinde geçerli 170 hp lik model 140 hplikten 1 litre daha az yakıyor.kasa büyük fakat beygir düşük nedeni bu.insigniada tersi motoru 1.6 litrede sınırlıyosunuz fakat beygir 180 beygir oluyor.motoru zorluyosun ve ömrü az gidiyor.bence eski motorlar daha sağlam.fsi çıktı 2 yıl gitmedi tsi ya döndüler.servis çalışanları bile eski motorlar sağlam diyor.şöyle bir durumda var ben new beetle almadan önce fsi yada tsi mi demiştim.normal motor dediler.sonra Almanyadaki modellere baktım ordada aynı.fsi octaviamı bu yüzden sattım bana çok sorun çıkardı.ya normal motor yada tdi derim en azından tdi uzun süredir kullanılıyor
-
Hakan abi dediğin aslında çok mantıklı ama türkiye gibi bir yerde bu biraz zor o bahsettiğin 5.7 lt lik bir aracı yılda 15-20 bin km yapan biri bence almaz durumu iyi değilse..
Diyelim ki aldı sürekli kullanmaz malum yaktıkları yakıt çok da az değil..
VW deki mantık bana göre hem vergiden düşürmek TR gibi ülkelerde bunla beraberde performans+yakıt ekonomisi sağlamak birde uzun ömürlü olması..
Turbolu araçlarda motorun en hassas yeri turbodur en ufak düzensizliğinde araç ölü gibi oluyor bunu çok rahat hissediyorsunuz olduki turbo 150 binde arızalandı bunun masrafıda 600 tl gibi bir rakam tamir takımı olarak geçiyor ve bomba oluyor..
Bana göre üretilen bu 1.6T 180 hp fazla bir rakam bloklarının veya turbolarının bu kadar kaldırabileceğini düşünmüyorum sonuçta seri üretim ve aile aracı denebilir..
İnsanların bu turbodan bu kadar korkmasını anlamış değilim arabayı aldığımız zaman bizede demişler çok sorun yaratır servisten çıkamazsın vs diye ama olduki 1 kere değişti turbo bununda bizdn kaynaklı olduğunu sanmıyorum araç daha 40 binde felandı ondan sonraki turbo 130 bin yaptı halada gidiyor taş gibi...
Şahkanda olan 1.8T de 250 bin km yapmış daha 1 tane turbo değiştirmemişte tamammen bakımları aksatmamaya kullanıma bağlı bir durum...
-
Aynen katılıyorum sana Kadir kardeşim.Turbo motorlu araçların bakımını düzenli olarak yaptırdıktan sonra bakın yine söylüyorum atmosferik kadar olmasada uzun yıllar hizmet edebilir.Ama burda farklı bir nokta daha var.Alınan aracın kaç yıl kullanılacağıyla ilgili.Hakan' da bahsetmiş zaten.Kullandığımız 5-6 seneyi geçmez.Sonra hemen yenilemeye çalışırız aracımızı.Küçük hacimli motorlardan yüksek güç elde ederek piyasaya sunulan birçok araçta bu olay düşünülerek üretilmiştir zaten.Yoksa zaten adamlar '' ben bunu üreteyim 20-30 yıl kullanılsın '' demiyorlardır.Birde millette dediğiniz gibi korku var benzinli turbolara karşı.Yahu dizeldede turbo var.Dizeli gönül rahatlığıyla alıyosunda neden benzinlisinden korkuyosun ki.Aynı hesap yani.Çok büyük konuşmayım ama bundan sonraki aracımda kesinlikle turbo olacak ( dizel veya benzinli farketmez ).Atmosferik almayacağım.Birazda torkun gücünü hissedelim dimi :D
-
yakıtıda düşünmek lazım.insignia 1.6 180 hp şehir içi 12-13 lt yakıyor.3.6 superbin 14.5 lt yaktığı düşünülürse felaket bir rakam.bu durum superb dizel içinde geçerli 170 hp lik model 140 hplikten 1 litre daha az yakıyor.kasa büyük fakat beygir düşük nedeni bu.insigniada tersi motoru 1.6 litrede sınırlıyosunuz fakat beygir 180 beygir oluyor.motoru zorluyosun ve ömrü az gidiyor.bence eski motorlar daha sağlam.fsi çıktı 2 yıl gitmedi tsi ya döndüler.servis çalışanları bile eski motorlar sağlam diyor.şöyle bir durumda var ben new beetle almadan önce fsi yada tsi mi demiştim.normal motor dediler.sonra Almanyadaki modellere baktım ordada aynı.fsi octaviamı bu yüzden sattım bana çok sorun çıkardı.ya normal motor yada tdi derim en azından tdi uzun süredir kullanılıyor
Motoru zorlamak ? Fabrika standartlarında ? Yapan var yapamayan var :hanz: :kiki:
-
dip not ekleyeyim yakıt konusunda bence atmosferik motorlara göre daha hesaplı turbolu araçlar yeterki deviri yakalansın...birde gaza gelmemek önemli :D
ş.içinde sakin kullanımda 185 ykr yakıyor bizim taka..
uzun yolda test verilerine görede allah ne verdiyse diye abanınca 150-180 arası 180 kr eğer gazdan çeker 110-130 arası basarsan 160 kr yakıyor biraz daha çektin mi dahada düşer bu veriler klima sürekli açık üstelik :)
Gözünü seveyim LPG nin bunuda unutmamak lazım:D
-
dip not ekleyeyim yakıt konusunda bence atmosferik motorlara göre daha hesaplı turbolu araçlar yeterki deviri yakalansın...birde gaza gelmemek önemli :D
ş.içinde sakin kullanımda 185 ykr yakıyor bizim taka..
uzun yolda test verilerine görede allah ne verdiyse diye abanınca 150-180 arası 180 kr eğer gazdan çeker 110-130 arası basarsan 160 kr yakıyor biraz daha çektin mi dahada düşer bu veriler klima sürekli açık üstelik :)
Gözünü seveyim LPG nin bunuda unutmamak lazım:D
benim taka 22-25 krş yakıyor son zamlardan sonra:uhu::uve:benzinli benim taka lpg taktıramadık.
-
Allaha şükür 160 kuruş yakıyoruz normal trafikte
-
Ufak hacime değil bir veya iki beş tane de turbo veya kompresör taksan bir an geliyor ki "ulan neden 5700 cc değil bu motor" deyiverirsiniz.
-
...yani bi 1.6 180 insignia yada 1.4 170 GT Golf'ü torunun kullanamaz ama veletler ''bu impala dedemin'' der...
Sözün kısası budur işte.:kiki:
-
Ahanda Uğur'um gelmiş :)
-
16 yaşında bile olsa bir araç 1100 tl vergisi var senelik yakıtıda cabası..
-
1.4 180 hp var yetmezmi:kiki::kiki::kiki::kiki::kiki:
-
1.4 180 hp var yetmezmi:kiki::kiki::kiki::kiki::kiki:
Yetmez. Çünki tüp bile takılmıyor :kiki:
-
beyler biraz geç ama acil yardım lazım audi a6 2001 1,8T 180HP ARABAM VAR AMA Bİ arkadas180hp audinin olmadını olsada quatro oldunu söledi ama bizdeki araba quatro deil sorun nedir ? :d:kart:
-
beyler biraz geç ama acil yardım lazım audi a6 2001 1,8T 180HP ARABAM VAR AMA Bİ arkadas180hp audinin olmadını olsada quatro oldunu söledi ama bizdeki araba quatro deil sorun nedir ? :d:kart:
cevap basit araba 180hp değildir.En iyi çözüm dyno.
-
quattro olmayan 150 bg diye biliyorum ben de...
-
yakıtıda düşünmek lazım.insignia 1.6 180 hp şehir içi 12-13 lt yakıyor.3.6 superbin 14.5 lt yaktığı düşünülürse felaket bir rakam.bu durum superb dizel içinde geçerli 170 hp lik model 140 hplikten 1 litre daha az yakıyor.kasa büyük fakat beygir düşük nedeni bu.insigniada tersi motoru 1.6 litrede sınırlıyosunuz fakat beygir 180 beygir oluyor.motoru zorluyosun ve ömrü az gidiyor.bence eski motorlar daha sağlam.fsi çıktı 2 yıl gitmedi tsi ya döndüler.servis çalışanları bile eski motorlar sağlam diyor.şöyle bir durumda var ben new beetle almadan önce fsi yada tsi mi demiştim.normal motor dediler.sonra Almanyadaki modellere baktım ordada aynı.fsi octaviamı bu yüzden sattım bana çok sorun çıkardı.ya normal motor yada tdi derim en azından tdi uzun süredir kullanılıyor
fsi motor 9 yıl üretildi. 2001 başından 2009 a kadar çok başarılı bir motordur. skoda da 5 ileri olması avantajını bitirmiştir. doğru yakıt kullanımı ilede sorunsuz bir motordur. o kadar başarılı bir teknolojidir ki fsi artık tüm vw motorları FSİ teknolojisini baz alıyor.
gelelim 1,6 t olayına.
vw yapamaz değil kesinlikle YAPMAZ. neden yapmaz. bir sürü sebebi var. bunu anlamak için iki vw motorunu 180 lik opel motoru ile kıyaslayayım.
1,8 tfsi makine 160 bg 250 nm tork güç verilerine sahip. gücü tamamen alt devir ve hacim etkisi ile max tork 1500 den 4500 e kadr sabit şekilde alınabiliyor. bu mükemmel bir tork bandı demektir. redline da bile 180 lik insignia dan daha fazla tork sunuyor. bunun sonucu olarakta şehir içi 9 lt yakıyor yani 1,6 mpı octiden bile daha az. hiç bir şekilde rahatsız edici kullanımı törpüleyen turbo lag YOK.
1,4 tsi çift besleme 180 lik makineye gelelim. 3500 devir üzerinde k03 turbo basıyor. altında kompresör. sonuç şehir içi 7 - 8 lt tüketim ile 240 nm tork ve 180 bg güç ve SIFIR LAG.
opel motoruna bakalm. 1600 cc den düşük teknoloji ile 180 bg almanın bedeli olarak 3000 3500 devir altı tepki sıfır. buda doğal olarak deli gibi tüketim demek. 10 12 ltarası sakinde gazn ayarı kaçınca 15 lt gibi değerler görmek olası ki ben en son o motoru sürdğümde aracın ortalaması 19 lt idi. 2,0 tfsi motor bile ancak 270 le dip gaz giderseniz o kadar yakıyor. yukarda yazdığım tüketim değerlerine bakın birde bununkine arada uçurum var.
işte bu yüzden vw asla 1,6 turbo yapmaz :) ya 1,6 dan hacimli makineyi sadece turbo ile besler yada 1,6 dan düşük yapar çift besleme yapar her şekilde daha ekonomik ve zevkli motorlar yapar. bu doğru mühendislikten kaynaklanıyor.birde vw mühendislerinde kapris yada kıskançlık gibi bişi yoktur. kendi bildikleri gibi yaparlar. dikkat edin o marka böyle motor yapmış hadi bizde onun gibisini yapalm yoktur. biz bildiğimiz gibi motorumuzu yaparız diğerleri bizi kopyalar biz kimseyi kopyalamayız durumu vardır.
diğer markalardan en büyük farkı budur.
-
Biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu yani ;)
-
Biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu yani ;)
aynen öyle :)
-
Opel Astra 1.4 T 140 Bg.
Maximum power 139.9 PS (138 bhp) (102.9 kW)
@ 4900 rpm
Maximum torque 200.0 Nm (148 ft·lb) (20.4 kgm)
@ 1850-4900 rpm
Fuel consumption 7.8/4.8/5.9 l/100km urban/extra-urban/combined
Maksimum beygiri torkun düşmeye başladığı noktada vermesi daim ve sürekli bir hızlanma (özellikle ara hızlanma) sağlıyor. 1.6 T 180 bg lik makinenin insigniada kullanılması olayında yazılım vb. farklılıklar var.
Örneğin opeldeki 1.6 T ecotec motor astra da 180 bg, corsada 192 bg, insignia da 180 bg. Bunun amacı bir üst seri motoru baltalamamak en başta olmak üzere sonrasında da çevre ve satış kaygısı olsa gerek.
Zira 2.0 T makine Vectrada 170 bg e ayarlanmışken astra da (OPC) 240 bg e kadar çıkartılmış.
1.6 turbo Ecotec I4 1598 cc 181 PS (133 kW; 179 hp) @5500 rpm 230 N·m (170 lb·ft) @2200-5400 rpm
Bu da astra da kullanılan 1.6 T motorun beygir ve tork bandı. Yine burada da torkun bittiği yerde beygir alınarak kesinti engellenmiş.
Insignia da kullanılan 1.6 T ecotec makinenin ise:
Maximum torque 230.0 Nm (170 ft·lb) (23.5 kgm)
@ 2200-5500 rpm
Maximum power 180 PS (177.5 bhp) (132.4 kW)
@ 5500 rpm
Fuel consumption 10.7/6.0/7.7 l/100km urban/extra-urban/combined
;)
Şimdi bu değerler ışığında 3000 devir altı nasıl sıfır tepki diyebiliyorsunuz hayretle izliyorum :)
-
3. vitesten 3500 devirde 4 e alnca çatır çatır yığılıyorsa bu araba her sürdğümde çatır çatır lag i yaşıyorsam ve bunu bütün test edenler söylüyorsa opelin kağıt üzerindeki verilerinde ben hayretle izliyorum gerçek değiller çünkü.
-
yunanistandan bir yorum o motor için
180hp in an Opel hatchback will probably an understeery nightmare :D
(Just like the previous Astra OPC)
I drove it as well, out of curiocity, to see how it compares with the engine of my car, with also has 180hp and a turbo.
And to be honest, I already knew that Volvo's engine had a significant turbo lag, but this thing was much worse. I normally shift gear around 2500rpm since my car has enough torque at low revs, but this thing needed at least 3000 - 3200 rpm to keep up with my pace... And it's kinda noisy for my taste...
:favo2:
buda linki
http://www.germancarforum.com/opel-cars/31627-scans-ams-top-test-opel-astra-1-6-turbo.html
-
Orda aynı zamanda hiç lag olmadığı değil de NEREDEYSE lag olmadığını yazmış :) Yani bu demekki başka devirlerde başka viteslerde başka tepkiler verecektir tsi makinen ;)
-
benim motor 1500 de max tork vermeye başlıyor 1800 1900 den sonra net hızlanma etkisi hissettiriyor. vites ne olursa olsun :)
ama insigniada torku 2400 de üretiyor hissettirmesi minimum 3000 devir. benim anlatmaya çalıştığım noktada bu. bu motorun alelacele kısa sürede ha onlarda var lan bende yapayım bende olsn reklamım olsn diye üretilmiş gereksiz bir motor. kaç kişi sürekli 4-5 bn devirde kullanır aracını :)
zaten hızlanma ve esneklik verieride başarılı değil.
-
VW de hızlanmaya etken olan zaten şanzuman. Zaten bu ağırlıkta ve heybette araçlara 1.6 gibi makinelerin her ne kadar aşırı besleme dahi olsa hiç yetmeyeceği kanaatindeyim. Leon, astra ya da golf gibi segmentteki araçlarda güzel neticeler verir elbet. Ancak 1.6 T insigniayı da kullanmasını bilen hakkını verdikçe üzmeyeceğinden eminim. Devir düşük kullanmak biraz saçma olur. Düşük devir seven dizel alsın :)
Asıl ben 1.7 CDTI motorun gelmesini bekliyorum. O güzel işler başaracak.
Bu arada opelde fiyatlar baya inmiş gibi. Yeni astra 38.000 küsürden başlıyor. Insignia da 50.000 limitine indirilmiş.
-
VW de hızlanmaya etken olan zaten şanzuman. Zaten bu ağırlıkta ve heybette araçlara 1.6 gibi makinelerin her ne kadar aşırı besleme dahi olsa hiç yetmeyeceği kanaatindeyim. Leon, astra ya da golf gibi segmentteki araçlarda güzel neticeler verir elbet. Ancak 1.6 T insigniayı da kullanmasını bilen hakkını verdikçe üzmeyeceğinden eminim. Devir düşük kullanmak biraz saçma olur. Düşük devir seven dizel alsın :)
Asıl ben 1.7 CDTI motorun gelmesini bekliyorum. O güzel işler başaracak.
Bu arada opelde fiyatlar baya inmiş gibi. Yeni astra 38.000 küsürden başlıyor. Insignia da 50.000 limitine indirilmiş.
4500 devirde 200 le giden arabada şanzıman çok kısa tabi :)
opel önce şanzıman yapmayı öğrensin sonra adam gibi turbo yapmayı öğrenson ondan sonra ortalığa çıksn :)
-
Kısa dediğimi nereden çıkarttın? :D :++:
7 ileri daha ne olsun? AS 900 gibi :++: :++:
-
7 ileri daha ne olsun? AS 900 gibi :++: :++:
ona bende karşıyım her motorda verimli olmuyor bence.
mesela 1,6 tdi de sürekli yüksek viteste gidiyor ama aracn verimli bandn altında kalınca uyumsuz oluyor.
-
1,8 tfsi makine 160 bg 250 nm tork güç verilerine sahip. gücü tamamen alt devir ve hacim etkisi ile max tork 1500 den 4500 e kadr sabit şekilde alınabiliyor. bu mükemmel bir tork bandı demektir. redline da bile 180 lik insignia dan daha fazla tork sunuyor. bunun sonucu olarakta şehir içi 9 lt yakıyor yani 1,6 mpı octiden bile daha az. hiç bir şekilde rahatsız edici kullanımı törpüleyen turbo lag YOK.
Koyu yazılmış kısım pek doğru değil. Zaten doğru olsaydı 1.8 TSI'nin maksimum gücü 160 hp iken 1.6 T'nin maksimum gücü 180 hp olmazdı. (Yani TSI, maks güç bakımından 1.6T'den güçlü olurdu)
-
Kısa dediğimi nereden çıkarttın? :D :++:
7 ileri daha ne olsun? AS 900 gibi :++: :++:
AS900 beş ileri bir geri yahu! Bir de takviyesi var o kadar.
-
Koyu yazılmış kısım pek doğru değil. Zaten doğru olsaydı 1.8 TSI'nin maksimum gücü 160 hp iken 1.6 T'nin maksimum gücü 180 hp olmazdı. (Yani TSI, maks güç bakımından 1.6T'den güçlü olurdu)
işte arabayı yürüten tek şey sütçü beygiri olmayınca iş dediğin gibi olmuyor :)
hani motorunu güçlendirmeye çalışan sanayi tipi tuningciler vardır tek düşünceleri ne kadar sütçü bg i alırlarsa odur. o motor aynı bu zihniyetle ne kadar bg alırsam okadar iyidir diye tasarlanmış ama gerisini koyvermişler ve rezalet bir motor üretmişler.
1,8 tfsi makine 5000 devirden 6200 devire kadar sabit şekilde 160 bg veriyor. torkunu da 1500 devirden 4200 devire kadar sabit 250 nm. bu mükemmel bir tork bg bağlantısı. yüksek devirlerde bile kesintisiz ve dengeli hızlanma sağlayabiliyor bu makine demek.
1,6 t makinenin bg gücü sadece anlık olark 5500 devirde 180 bg. yani devir bandının büyük kısmında o bg yok bile.
passat 1,8 tfsi ile 1,6T insignia aynı ağırlıkta. 0-100 insignianın çok daha vasat ve tüketimi daha yüksek.
tamamen benim yukarda yazdığım sebeblerden bunu inkar etmek ise sadece opel fanlığı demektir :)
-
O devir bandlarını gösterir bir delil var mı elinizde? Ben şahsen 160 bg i sabit verebileceğine inanmıyorum. Kaldı ki karşılaştırdığın araçların hacimleri bile farklı :) Bu farkı göz ardı etmek fanatiklik değil de nedir? :) :++:
Bu arada o aradaki 800 devir de ne olacak onu da çok merak ettim :) Opelde öyle bir fark yok dikkat edersen ;)
-
O devir bandlarını gösterir bir delil var mı elinizde? Ben şahsen 160 bg i sabit verebileceğine inanmıyorum. Kaldı ki karşılaştırdığın araçların hacimleri bile farklı :) Bu farkı göz ardı etmek fanatiklik değil de nedir? :) :++:
Bu arada o aradaki 800 devir de ne olacak onu da çok merak ettim :) Opelde öyle bir fark yok dikkat edersen ;)
aracın teknik verisi zaten gerekeni belirtiyor.
o aradaki 800 devirlik farkta 1,6tye nazaran fazladan alınan torkun etki alanı.
ha hacim farkı konusunu dert ediyorsan orada neden 1,6 T olmadığı yazıyor. onu görmeden yapılan bir yorum ilk mesajımdan beri yazdıklarım okunmamış yorumlanmamış demektir. ne yazdığımı bile okumadan yorumlamadan yazanlara dahada cevap yazmam.
-
Yahu iyi de yazdıklarına rağmen karşılaştırdığın şeyler tutmuyor ki? :) Madem teknik veri belirtiyor opelin verilerini bir daha okumanı öneririm ;)
Ha yok illa 1.6 T makine ile kıyaslamak istersen 192 lik versiyonu tavsiye etmem! :)
-
ben defalarca kıyasladım. kağıt üzerini geçtim gittim defalarca o makineyide kullandım. hepside yukarda yazıyor okuyabilene ve at gözülüğünü çıkartıpta görebilene......
bu yüzden isterse 192 lik makine gelsin o motorun sanayi tuningcileri gibi sütçü bg i arayan adamlara hitap ettiği gerçeğini değiştirmiyor. zira o makine bırak 2,0 tfsi ları 1,8 tfsi ları 1,4 lerin arkasında nal topluyor.
güç verisi dediğin böyle olur.
http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx_comabt/3C0_118_210_BZB_Schalte_E.pdf
ibiza cupranın teknik verileri.
http://www.seat.com.tr/seat/modeller/ibiza_cupra/techtables/1_4_TSI_180.htm
192 lik makinenin şehir içinde 8.3 lt yakacağını hiç sanmıyourm :) heleki 180 lik 3000 devir altı leşse bu alet minimm 3500 devir altında hikaye kalır.
-
> 1.4 lt TSI 180 hp DSG
(CUPRA)
MOTOR 1.4 lt TSI 180 hp DSG
Silindir Hacmi (cc) 1390
Çap ve Strok (mm) 76.5 x 75.6
Sıkıştırma Oranı 10.0
Maks. Güç hp (kw) / dd 132 (180) / 6200
Maks. Tork Nm / dd 250 / 2000-4500
Emisyon Kontrolü EU5
Akü (Ah) 44 / 51 / 60
PERFORMANS
Maks. Hız (km / s) 255
Hızlanma (0-100) km / s (sn) 7.2
Hızlanma 0-1000m (sn) 28.1
YAKIT SİSTEMİ
Yakıt Tipi Kurşunsuz Benzin
Yakıt Besleme Sistemi Direkt Enjeksiyon
Yakıt Tankı Kapasitesi (lt) 45
YAKIT TÜKETİMİ
Şehir İçi (lt / 100 km) 8.3
Şehir Dışı (lt / 100 km) 5.3
Karışık (lt / 100 km) 6.4
CO2 EMİSYON DEĞERLERİ
Şehir İçi (g / km) 193
Şehir Dışı (g / km) 124
Karışık (g / km) 148
AKTARMA SİSTEMİ
Şanzıman Tipi 7 ileri DSG
FRENLER
Ön Hava Kanallı Disk
Arka Disk
LASTİKLER VE JANTLAR
Lastikler 215/40 R17
Jantlar 7Jx17"
ÖLÇÜLER
Tip 3 Kapı HB
Uzunluk / Genişlik / Yükseklik (mm) 4061 / 1693 / 1420
Dingil Mesafesi (mm) 2469
İz Genişliği, Ön / Arka (mm) 1449 / 1441
Bagaj Kapasitesi (lt) 284
Net Boş Ağırlık (kg) 1172
Corsa D OPC 1.6 Turbo 192hp
Motor
Motor Özellikleri: Sıralı 4 Silindir 16 Valve, Turbo
Motor Hacmi (cc): 1598 cc
Çap x Strok: 79.00 x 81.50
Sıkıştırma Oranı: 8.8:1
Motor Gücü (hp-d/d): 192 hp @ 5850 d/d
Maks. Tork (Nm-/d): 230 Nm @ 1980 d/d
Yakıt: Benzin
Şanzuman
Şanzıman 6 ileri Manuel
Aktarma: Önden Çekiş
Performans
0-100 km/h (sn): 7.2 sn.
Maks. Hız (km/h): 225 km/h
Esneklik Değerleri:
(60-100 km/h 4.viteste) -
Esneklik Değerleri:
(80-120 km/h 5.viteste) -
Yakıt Tüketimi
Tüketim:
Karma (lt/100km) 7.9 lt/100km
Menzil (km): -
Karoser
Sınıf: Küçük
Karoser Tipi: Hatchback (3K)
Boyutlar (mm):
(uzunluk/genişlik/yükseklik) 3999 / 1713 / 1488
Aks Mesafesi (mm): 2511 mm
Boş Ağırlık (kg): 1203 kg
Bagaj Hacmi (lt): 285 lt
Depo Hacmi (lt): 45 lt.
Dönme Çapı (m): -
Gürültü (db): -
Fren
Frenler (Ön): Disk
Frenler (Arka): Kampana
Fren Mesafesi (m):
(100-0 km/h) -
Lastik
Lastik Ebatları (Ön): 215x45 R17
Lastik Ebatları (Arka): 215x45 R17
tüketim farkına bakın.
-
işte arabayı yürüten tek şey sütçü beygiri olmayınca iş dediğin gibi olmuyor :)
hani motorunu güçlendirmeye çalışan sanayi tipi tuningciler vardır tek düşünceleri ne kadar sütçü bg i alırlarsa odur. o motor aynı bu zihniyetle ne kadar bg alırsam okadar iyidir diye tasarlanmış ama gerisini koyvermişler ve rezalet bir motor üretmişler.
1,8 tfsi makine 5000 devirden 6200 devire kadar sabit şekilde 160 bg veriyor. torkunu da 1500 devirden 4200 devire kadar sabit 250 nm. bu mükemmel bir tork bg bağlantısı. yüksek devirlerde bile kesintisiz ve dengeli hızlanma sağlayabiliyor bu makine demek.
1,6 t makinenin bg gücü sadece anlık olark 5500 devirde 180 bg. yani devir bandının büyük kısmında o bg yok bile.
passat 1,8 tfsi ile 1,6T insignia aynı ağırlıkta. 0-100 insignianın çok daha vasat ve tüketimi daha yüksek.
tamamen benim yukarda yazdığım sebeblerden bunu inkar etmek ise sadece opel fanlığı demektir :)
1.8 TSI - 1.6T özelinde 1.8TSI'yi kötüleyecek bir yorumum yok. Ama beygir gücü "sütçü beygiri" ifadesi ile küçümsenecek bir kavram değil. Hele ki alt devirlerde gelen tork performansın ana faktörü hiç değil.
Elimde 1.6T grafiği yok. O yüzden kesin olan tek şey, 1.6 T'nin 5500 devir civarında 1.8 TSI'den daha yüksek güç, yani tork ürettiğidir. 6000 devir civarında 1.8 TSI'nin ardında kalması ise olası. 1.6T grafiği görmeden doğrulayamayız.
====================
Sadece güce bakarak performans ve "gelişmişlik" kıyaslaması yapmak son derece yanlış. Ancak motorları kıyaslarken üretim teknolojileri, maliyetleri ve amaçları da gözden geçirilmeli.
Sonuçta Opel'in 1.6 Turbo'su biraz daha eski zamanların turbo anlayışını hatırlatır şekilde... Hatta tam olarak benzetmek gerekirse VW'nin klasik 1.8T'sine benzer. Alt devirlerde aracı sürükleme kaygısı yoktur. Orta devirlerden itibaren yüksek güç üretir. Öyle aşırı bir yapısal güçlendirmeye, tekerleği yeniden icat etmeye falan gerek kaldığını da sanmıyorum.
VW'nin TSI serisi bana göre de genel anlamda daha üstün makinelerden oluşuyor. Ama bunun bedelini de yüksek geliştirme maliyeti ve satış fiyatı ile ödüyor olabilir. Ya da en basidinden, kalitesiz yakıt ve LPG kullanımında sıkıntı yaşatıyor olabilir.
Fiat'ın bu "downsizing" aleminde artık ezik kalan 1.4T 120hp'lik T-JET'i bile saygıdeğer bir makinedir pek çok yönüyle incelerseniz.
======================================
Ha bir de; Yunus Emre bu 1.6T'nin alt devirlerini öve öve(!) bitiremiyor.:++: Yahu, bu makine atmosferik iken zaten alt devirde nasıl çekiş gücü üretilir, cümle aleme göstermişti... Opel o zaman ya alt devirleri yazılım ile iyice kıstı, ya da 1000 devirde sırasıyla 12, 16, 24, 33, 45, 60km/s çeviren bir 6 ileri şanzıman uyguladı.:++:
Yunus Emre, senin alt devir harikası 1.4 TSI ile kıyaslama işte şu makineyi. Dünyaları farklı.:)
-
ulen husui ankaraya geldiğimde alacam seni gidecez opele. sonra gidecez doğuşa.
vwde tüm tfsi makineler torkta alt devir makinesidir. yüksek devirde de bg alarak mükemmel güç bandı alınır. şöyle söyleyim sana. 1,4 tsi golf gt ilk 4 viteste rolantiden 7000 devire kadar dengeli ve kusursuz şekilde devir çevirme kapasitesine sahip. opelde böyle bir düşünce yok tak hacı takabildiğin büyük turboyu koy gitsin. devir bandının %50sini kullanmasakta olr millet eşşek gibi benzinde yaksn önemli değil bizden çıkmıcak naıslsa benzin kağıt üzerinde yüksek güç alalımda gerisini koyverelim. bunu sanayide şahinlere turbo takanlarda uyguluyor benim gözümde o mühendislik değildir. önemli olan verimli şekilde güç alıp o gücü denegeli olarak kullanabilmektir. bunu beceremediğin zaman bak şu olur:
http://www.youtube.com/watch?v=yy4kPODqv58
benim anlatmak istediğim olguyu anlamak için jeremy clarkson n ve fifth gear ın gti yorumlarını iyice incelemeni öneririrm.
-
...
http://www.youtube.com/watch?v=yy4kPODqv58
benim anlatmak istediğim olguyu anlamak için jeremy clarkson n ve fifth gear ın gti yorumlarını iyice incelemeni öneririrm.
"Troffic andırsitiyır" diyor yahu!
-
ulen husui ankaraya geldiğimde alacam seni gidecez opele. sonra gidecez doğuşa.
vwde tüm tfsi makineler torkta alt devir makinesidir. yüksek devirde de bg alarak mükemmel güç bandı alınır. şöyle söyleyim sana. 1,4 tsi golf gt ilk 4 viteste rolantiden 7000 devire kadar dengeli ve kusursuz şekilde devir çevirme kapasitesine sahip. opelde böyle bir düşünce yok tak hacı takabildiğin büyük turboyu koy gitsin. devir bandının %50sini kullanmasakta olr millet eşşek gibi benzinde yaksn önemli değil bizden çıkmıcak naıslsa benzin kağıt üzerinde yüksek güç alalımda gerisini koyverelim. bunu sanayide şahinlere turbo takanlarda uyguluyor benim gözümde o mühendislik değildir. önemli olan verimli şekilde güç alıp o gücü denegeli olarak kullanabilmektir. bunu beceremediğin zaman bak şu olur:
http://www.youtube.com/watch?v=yy4kPODqv58
benim anlatmak istediğim olguyu anlamak için jeremy clarkson n ve fifth gear ın gti yorumlarını iyice incelemeni öneririrm.
Hahaha, kısmet olursa işime gelir valla.:++:
180'lik motor ise gene de başarısız bir motor olarak nitelenemez. Opel VW gibi hem turbo hem kompressör uygulayıp motor altyapısını da buna göre ayarlayacak bir teknoloji düşünmemiş demekki. Sadece turbo ile alt devirlerin verimi öncelikli olsaydı, 1.6 litrelik turbo motordan üretilen maksimum güç tıfıl bir değerde kalırdı. Zaten dikkat ettiysen Opel'in bu motor ile ilgili ekonomi öncelikli bir reklamı/iddiası dahi yok.:ok: Performans sıkıntısı ise zaten yok.:)
-
Hahaha, kısmet olursa işime gelir valla.:++:
180'lik motor ise gene de başarısız bir motor olarak nitelenemez. Opel VW gibi hem turbo hem kompressör uygulayıp motor altyapısını da buna göre ayarlayacak bir teknoloji düşünmemiş demekki. Sadece turbo ile alt devirlerin verimi öncelikli olsaydı, 1.6 litrelik turbo motordan üretilen maksimum güç tıfıl bir değerde kalırdı. Zaten dikkat ettiysen Opel'in bu motor ile ilgili ekonomi öncelikli bir reklamı/iddiası dahi yok.:ok: Performans sıkıntısı ise zaten yok.:)
sen halen anlamamışsın yahu :)
opelin o motordaki derdi ne kadar yüksek bg alırsam o kadar iyi gerisini koyver gitsin onu sanayide civic mivic turbolayan şahin turbalayan apaçi modcularda yapıyor bence yüksek bir mühendislik ürünü değil ucuz bir mühendislik ürünü. bu yüzdende vasat. :) sadece bg e kasmışlar. bu yüzdende dengesiz alakasız gereksizz vasat bir araç çıkmış ortaya.
-
sen halen anlamamışsın yahu :)
opelin o motordaki derdi ne kadar yüksek bg alırsam o kadar iyi gerisini koyver gitsin onu sanayide civic mivic turbolayan şahin turbalayan apaçi modcularda yapıyor bence yüksek bir mühendislik ürünü değil ucuz bir mühendislik ürünü. bu yüzdende vasat. :) sadece bg e kasmışlar. bu yüzdende dengesiz alakasız gereksizz vasat bir araç çıkmış ortaya.
Adamların ne amaçladığını bilemiyiz tabii. Ama düşük maliyete 180 hp üretiyorlarsa şikayet de etmemek gerekir. Bu da bir başarı.:ok:
-
Insignianın 180 beygirinin boş olduğunu düşünmüyorum bende:)
Aynı motor yıllardır Astrada kullanılıyordu,ki bu Astra yarışlarda bile kullanıyordu.Kendini zaten kanıtlamış bir motor.
Bazıları Ecotec işte,koymuşlar Turboyu,tamam diyebiliyor ama iş biraz farklı.Düz bir 1.6 Ecotec motorla Turbolu bir 1.6 Ecotec motor arasında bariz kalite farkı var.Sonuçta Insignia çıktığında ortalığı sarsmış bir araç,hatta sarsacağı bilinen bir araçtı,o yüzden Opelin bu konuda bir hata yapabileceğini düşünmüyorum.Zaten üzerinde 2 yıl çalışılan bir araç...
-
sen halen anlamamışsın yahu :)
opelin o motordaki derdi ne kadar yüksek bg alırsam o kadar iyi gerisini koyver gitsin onu sanayide civic mivic turbolayan şahin turbalayan apaçi modcularda yapıyor bence yüksek bir mühendislik ürünü değil ucuz bir mühendislik ürünü. bu yüzdende vasat. :) sadece bg e kasmışlar. bu yüzdende dengesiz alakasız gereksizz vasat bir araç çıkmış ortaya.
Hani basit düşünce yapısı olan insanı anlarım da bu kadar da boş düşünmek olmaz ki.
Doğru evet 1.6 turbo makineden 180 bg. çıkartıp yıllarca ve 100.000 lerce km kapak açmadan kullanılacak makine yapmak apaçilik. VW nin slogan çalması da dangalaklıktan başka birşey değil öyleyse :++:
-
görüyoruz o kapak açmayanları alpatada:++::++::++::++::++::++::++: