škodaturkey.com
FORUM BİLGİLENDİRME PLATFORMU => İstek ve Öneriler => Konuyu başlatan: benta67 - 07 Mayıs 2013, 18:12:34
-
İlk defa otomatik vites araç alan ve kullanan biri olarak 1.2 yeti ambition 3 gün önce aldım. Araçtaki otomatik vites kutusundaki R,N,D,S harfleri bulunmaktadır. Normalde D harfinde kullanıyorum aracı şu anda ancak sport kullanıma geçmek için D kısmında 90-100 kmde kullanırken direk S kısmına geçebilirmiyiz yoksa aracı çalıştırınca dogrudan vitesi S kısmına almak mı gerekiyor,bilgilendirirseniz sevinirim.
-
Bence alınabilir zaten D ve S konumu arasında mekanik açıdan fark yok aynısı.Yani dişliler filan değişmiyor.Sadece vites değişim zamanlaması ve motorun tepkisi elektronik olarak değişiyor.
-
Her an D ve S arasında geçiş yapabilirsin
-
İlk defa otomatik vites araç alan ve kullanan biri olarak 1.2 yeti ambition 3 gün önce aldım. Araçtaki otomatik vites kutusundaki R,N,D,S harfleri bulunmaktadır. Normalde D harfinde kullanıyorum aracı şu anda ancak sport kullanıma geçmek için D kısmında 90-100 kmde kullanırken direk S kısmına geçebilirmiyiz yoksa aracı çalıştırınca dogrudan vitesi S kısmına almak mı gerekiyor,bilgilendirirseniz sevinirim.
Sorun olmaz, geçiş yapmaktan ziyade gaz pedalına yüklenin, aynı tepkiyi alırsınız:)
-
Hareket halinde D-S ve N(BOŞ) konumlarına geçebilirsiniz :) Ufak bir tavsiye ışıklarda durduğunuz zaman aracı Boşa (N) alırsanız daha az yakıt tüketimi olur :)
-
Hareket halinde D-S ve N(BOŞ) konumlarına geçebilirsiniz :) Ufak bir tavsiye ışıklarda durduğunuz zaman aracı Boşa (N) alırsanız daha az yakıt tüketimi olur :)
Hareket halinde bosa alma kismina katılmıyorum malesef
Birde benim arac icin ( ki butun dsg ler boyledir diye düşünüyorum) ayak frende dururken arac bosa aliyor frenden cekince vitese geciyor bu durumda durduğunuzda bosa almaya gerek yok ..
-
Hareket halinde d den s e, s den d ye gonul rahatligi ile alabilirsiniz... ama n ye almayin, surus guvenligi acisindan tehlikelidir....
-
Hareket halinde bosa alma kismina katılmıyorum malesef
Birde benim arac icin ( ki butun dsg ler boyledir diye düşünüyorum) ayak frende dururken arac bosa aliyor frenden cekince vitese geciyor bu durumda durduğunuzda bosa almaya gerek yok ..
Belli bir saniyeden sonra kavramadan bırakıyor haklısınız ama o sürede sonuçta araç gitmek istiyor ben genelde ışıklara yaklaşırken boşa atıyorum en temizi..
-
Işıklarda boşa almaya gerek yok, frene basınca kavramayı bırakıyor. N konumunda yağlama kesiliyor
-
...Ufak bir tavsiye ışıklarda durduğunuz zaman aracı Boşa (N) alırsanız daha az yakıt tüketimi olur :)
Hiç gerek yok. Frene biraz daha yüklenirsen, rölantisinin 650d/d' ye düştüğünü göreceksin. Frene sadece aracı durduracak kadar basarsan, her an gitmeye hazır oalrak bekliyor ve rölantisini 900-1000d/d' de tutuyor.:wnk:
-
Hiç gerek yok. Frene biraz daha yüklenirsen, rölantisinin 650d/d' ye düştüğünü göreceksin. Frene sadece aracı durduracak kadar basarsan, her an gitmeye hazır oalrak bekliyor ve rölantisini 900-1000d/d' de tutuyor.:wnk:
yalnız şöyle birşey olduğunu düşünüyorum. Araç rölantide de olsa hareket etmek istiyor ve biz bunu frene basarak engelliyoruz bu şekilde araca drenç uyguladığımız için debriyaj balatasının ömrünü azaltmış olmaz mıyız? Yani bence ışıklarda N ye almakta fayda var.
Benim 2005 octi FSI triptronikte frene basılı tutunca araba gitmek istiyor acaba DSG lerde durum farklı mı?
-
yalnız şöyle birşey olduğunu düşünüyorum. Araç rölantide de olsa hareket etmek istiyor ve biz bunu frene basarak engelliyoruz bu şekilde araca drenç uyguladığımız için debriyaj balatasının ömrünü azaltmış olmaz mıyız? Yani bence ışıklarda N ye almakta fayda var.
Benim 2005 octi FSI triptronikte frene basılı tutunca araba gitmek istiyor acaba DSG lerde durum farklı mı?
Ayağın frendeyken DSG'de sıfır kavrama
O senin dediğin eski nesil tork konvertörlülerde kaldı ;)
-
Ayağın frendeyken DSG'de sıfır kavrama
O senin dediğin eski nesil tork konvertörlülerde kaldı ;)
Anladım irfan abi, henüz dsg ye geçemedik inş bi gün oda olur :D