škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: veracocha - 19 Mayıs 2013, 20:48:15
-
Beyler araçtan çiğ benzin kokusunun gelmesi neden kaynaklanır acaba ?
-
Beyler araçtan çiğ benzin kokusunun gelmesi neden kaynaklanır acaba ?
@veracocha,
HANGİ DURUMLARDA MEYDANA GELİYOR? Örneğin benim Fabiada sabah ilk çalıştırdığımda kısa bir süre 15-20 sn. kadar çiğ benzin kokusuı geliyor ve geçiyor.Defalarca servise sordum normalmiş.Ancak Bu durumun dışında bu kokunun gelmemesi gerekir ve birkaç nedeni var.Birde şunu ayırt edin Benzin yolunda varsa motor yakınında yada üstünde lastik hortum filtre vs. kaçağından gelen koku ile ekzosttan gelen yanmamış çiğ benzin kokusu çok farklıdır. Oluşan koku 90 km üstünde mi ortaya çıkıyor yoksa sürekli mi hissediyorsunuz,aracın çekişi nasıl eskiye göre gibi durumlara da dikkat edin.
-
Aracı ilk aldığımda yoktu yeni yapmaya başladı , İlk olarak bujileri ve oksijen sensörünü değiştireceğim
-
Aracı ilk aldığımda yoktu yeni yapmaya başladı , İlk olarak bujileri ve oksijen sensörünü değiştireceğim
@veracocha,
Söylediğiniz nedenler bu olayı yaratmaz.Bence ilk olarak buji üzerindeki ündiksiyon bobinlerine baktırın biri sorunlu olabilir. Bİr sıkıntı yoksa, silindir kompresyonlarına baktırın. 4 silindirde eşit yada töleransı içinde yeterli ise o zaman diğer nedenler araştırılır.
Aracınızın model yılı, km.'si,motorunun tipi (MPI vs.1.6-1.8 lt gibi) hk bir bilgi vermemişsiniz. Birazda bizimkisi baytar'lık gibi oluyorsada 2 tipi var 1.6 motorlar için.Hangisi?
(http://img13.imageshack.us/img13/8429/atesleme.jpg)
.
-
Araç a4 kasa 1.6 sr motor hocam çeşitli kaynaklarda bujilere ve oksijen sensörü dendi ama sizinde yorumlarınız iyi oldu onlarada baktırırm , bu arada ara. 2002 model orjinal 60.000'de bir araç
-
Araç a4 kasa 1.6 sr motor hocam çeşitli kaynaklarda bujilere ve oksijen sensörü dendi ama sizinde yorumlarınız iyi oldu onlarada baktırırm , bu arada ara. 2002 model orjinal 60.000'de bir araç
SR motor 1,6 - 8 sibop(Valf de denir)diğer (SR) siz motorların özelliği ise 1.6-16 V dir yani motor olarak 8 valflik bir fark vardır bu farkın en büyük özelliği 8 valf olan motor ilk kalkışlarda ve çekiş gücünde 16 valfe göre üstünlük sağlamaktadır ve ara hızlanmalarıda çok başarılıdır ve Audi,Skoda ve VW Golf te kullanılan en sorunsuz motordur.Ayrıca LPG' ye en uygun yapıdadır.Dezavatajı ise şehir içi kullanımda diğer 16 valfe gire 100 km de yaklaşık 1 lt benzin fazla yakmaktadır.16 Valf daha sarsıntısız ve sessiz çalışır.
Şayet bujilerden birinin izalasyonu bozulmuş şaseya atlama yapıyorsa o silindire gelen yakıt yanmayacağı için gelen benzin hava karışımı yanmadan egzosttan atılır. Ancak bu durumda yada o silindire ait endüksiyon bobini probleminde aracın çekişten de düşmesi gerekir.
Bende merak ettim.Sorunu çözdüğünüzde bu bölümde yazarsanız bana ve arkadaşlara da yrd. olmuş olursunuz.
-
benzin kaçağından şüphe ediyorsanız..gittiginiz yol bile azalır..bende buji ve oksijen sensörleri ile bir ilgisi olmadığını düşünüyorum..
-
Benzin borusuda olabilir beyler baktıracağım yakın zamanda ancak araç park halinde iken yerde benzin vs yoktu baktığımda
-
MAF sensörünü de kontrol etmek gerek. Çünkü yeterli miktarda hava emilemez ise yakıt tam olarak yanmaz. Ateşleme sisteminde sorun yok ise yakıt sisteminde sorun aramak gerek.
-
Picasso nun dediği gibi bujilerin üstündeki indüksiyon bobinlerine,soketlerine,kablolarına ve bujilere bakmak lazım.Ateşleme sisteminde bir sorun var gibi geldi bana da.Motor içeri dolguyu alıyor ama yakamadan atıyor.Bir silindir üzerindeki ateşleme sisteminde arıza olabilir.Oksijen sensörüne de bakılabilir.
-
Arabanın motorunu yıkatmıştım odan mı oldu yaw acaba ?
-
Arabanın motorunu yıkatmıştım odan mı oldu yaw acaba ?
Basınçlı su vurdular mı? Vurdularsa lifte alıp tekrar incelettir, hortum, klips, bağlantılarda soruna yol açabilir.
-
Basınçlı su vurdular mı? Vurdularsa lifte alıp tekrar incelettir, hortum, klips, bağlantılarda soruna yol açabilir.
köpük sıkıp , ondan sonra yıkıyorlar ya o şekilde yıkandı ,,, ondan sonra oldu sanki