škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: viperking - 03 Temmuz 2013, 21:05:10
-
Arkadaşlar slm,
A7'yi almayı planladığımdan beri 1.6 TDI'a chip yapılabiliyor mu onu araştırıyorum. Eski nesil 105lik TDI ların ECU ile 140hp 330Nm civarına çıkarılabildiğini biliyorum.
Ancak yeni nesil TDI larda, ki bu golf 7 de de var, henüz chip yapılamıyor. Bugün Revochip'in almanya'daki merkezi ile iletişime geçtim. Bana beyni açıp bakmamı Siemens ise yazılım yapıldığını ama Bosch ise yapılamadığını söylediler.
ECU yerine BOX çözümleri de mevcut. Yalnız ben BOX'a çok sıcak bakmıyorum. Çünkü yaptığı şey Common Rail basıncını artırmak. Bu uzun vadede ne kadar sağlıklı tartışılır.
A7 için ECU çözümü bilen duyan var ise. Bu başlık üzerinden paylaşabilirmiyiz?
-
Bende bekliyorum bilen duyan araştıran yaptıran arkadaşlardan yardımlarını bekliyoruz şimdiden ilginize teşekkür ederim.
-
Selamlar,
Revochip Internationla'a mail atmıştım. Söylediklerine göre araçlarımızda 2 tür ECU varmış. Eski nesil beyinler siemens miş ve eğer siemens ise chip yapılabiliyormuş. ancak yeni nesil Bosch beyin henüz kırılamamış.
Bu durumda aracın beynini sökmeden kullanılan markayı öğrenmenin bir yolu var mıdır acaba?
-
Selamlar,
Revochip Internationla'a mail atmıştım. Söylediklerine göre araçlarımızda 2 tür ECU varmış. Eski nesil beyinler siemens miş ve eğer siemens ise chip yapılabiliyormuş. ancak yeni nesil Bosch beyin henüz kırılamamış.
Bu durumda aracın beynini sökmeden kullanılan markayı öğrenmenin bir yolu var mıdır acaba?
Beyinin üzerinde markası yazar yazmasa bile üzerindeki seri numarasından bulunabilir :)
-
İşte ben de onu soruyorum aslında. Kaputu açınca görebileceğimiz bir yerde mi, yoksa söküp takmak mı gerekiyor?
-
Bence box yaptırmanın bi anlamı yok tam istenilen gücüde vermiyor diye biliyorum yazılım en mantıklısı beyin sol tarafta olması lazım bana kalırsada üzerinde yazıyordur buyuk ıhtımal
-
Uzerinde beyinin markasi ve kodu yaziyor.. illa acilmasina gerek yok...
Yazilim daha iyidir ama yoksa tek cozum boxtur oda kotu degildir... yine de guzel gic verir...
-
1.6 tdi ler suan için ilk sefer açılması gerekiyor unlock için açılmadan yapılamıyor
2013 ler de bazıları oluyor yeniler olmuyor
-
Acilmasi gerekiyor derken beynin fiziksel olarak acilmasindan mi bahsediyorsunuz. yani OBD den yuklemek yerine beyin acilarak mi yukleniyor?
Box in da yeni nesil tdi lar icin onerilmedigini duymustum. ABT box takan cogu Golf7 orjinale geri donmus memnun kalmayip
-
Acilmasi gerekiyor derken beynin fiziksel olarak acilmasindan mi bahsediyorsunuz. yani OBD den yuklemek yerine beyin acilarak mi yukleniyor?
Box in da yeni nesil tdi lar icin onerilmedigini duymustum. ABT box takan cogu Golf7 orjinale geri donmus memnun kalmayip
aynen beyın fızıkı olarak acılıyor
box takmayın derım
-
Fiziki olarak açılıp yapılabiliyorsa sorun yok, Astra H da da bu şekilde yaptırmıştım. Ama benim bildiğim kadarıyla Bosch un 1024bit den oluşan filtre ve checksum lı Tuning Protection 'ı henüz kırılamadı. Bu nedenle fiziki olarak açılması da fayda etmiyor. Yanlış mıyım?
-
Dogrusunuz... yeni tdi lerde yazilim yok daha...:(
-
Umarım beynim siemens çıkar diye dua ya başladım :)
-
Eveet bugün kesinleştirdim. Önceki araçlarıma yazılım uygulayan BoosterPerformance'a gittim. Beyin hemen akünün yanında. Adamlar sökülmesin diye resmen üstüne kilit vurmuşlar :) Neyse uzun lafın kısası bendeki beyin Bosch çıktı, yani maalesef yazılım yok.
Box sorduğumda ise TDI ların rail basıncına çok duyarlı olduğunu başta enjektörler üzerinde birçok zarara yol açabileceğiniz söyledi.
Bu durumda yazılımın çıkmasını beklemeye devam edicez maalesef :(
-
Yazılımın çıkıp biraz oturmasını bekleyin derim. İlk yapılan 1.6 TDI lar bayağı hırpalanmıştı :)
-
Enjektör-pompa filan hassas şeyler.Yazılımla güç arttırma yapılabilir şeyler ama common rail-enjektör grubuyla pek uğraşmamak lazım bence.
-
Arkadaşlar ECU için şöyle birşey buldum. OCT adlı bir alman firması ve iddalarına göre yeni nesil Bosch Beyinlere fiziksel müdahele yapmadan OBD den yükleme yapıyorlarmış.
Sayfaları şu şekilde
http://www.oct-tuning.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1396&category_id=1137&option=com_virtuemart&Itemid=38&lang=en
-
Bence yerli firmaların yazılımı çıkarmasını bekleyin..
-
Aşağıdaki linkte yer alan ürünü başka marka common rail dizel yakıt sistemli araçta denedim, sonuç olumlu.
http://www.ebay.co.uk/itm/Skoda-Octavia-1-6-TDI-CR-105-HP-Chip-tuning-diesel-performance-box-new-/130818322433?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e75613001
-
box ı çok önermiyorlar. Hatta ABT box alıp sonradan vazgeçen çok olmuş. Özellikle TDI da enjektörler üstübde geri dönülmeyecek etki bırakıyormuş.
Verdiğim linkteki garanti koşulları beni cezbetti. Tr de Ender elektronik distribütörleri olmuş. Mail attım bakalım ne cvp gelecek
-
Arkadaşlar şu ana kadar üç firma ile görüştüm. Bana verdikleri cevaplar şu şekilde oldu:
O.CT Tuning:
"Merhabalar Can Bey
Evet araciniz kontrol ünitesi olarak GOlf 7 ile aynıdır.Golf 7 lerde evet yapılamaktadir. Ücreti Tdi araclarda 2100 TL + kdv seklindedir. Performans olarak 105Hp den 132 Hp ye cikmaktadir. Tork ise 250Nm’den 295Nm’ye cikmaktadir. Uygulama ile ilgili oncelikle araciniz bize geldikten sonra aractaki bilgileriniz İsvicreye gonderilir. 1 saat icinde hemen mi yoksa 1 hafta icinde mi hazir olacagi yazilim bilgisi gelir. Bunun üzerinede uygulama yapilir."
Vmax Performance:
"merhaba, box tuningi bende önermiyorum. Aracınıza yapılacak olan uygulama remapdir. Normal bir yazılım ile yaklaşık 140HP - 320NM tork alınabiliyor. Eğer dilerseniz biraz daha agresif bir yazılım ile 155HP alabiliriz. 10-12-2013 ile 05-01-2014 tarihleri arasında kampanyamız mevcut. Normalde aracınızın uygulama bedeli 800TLdir. Bu tarihler arasında gelebilirseniz %20 indirim uygulayabilirim. Bu tarihler haricinde uygulama ucreti 800TLdir. Gelmeden 1 gün önce haber verirseniz çok daha iyi olucaktir."
Booster Performance:
forumda da paylaştığım gibi aracımı fziksel olarak görüp, beynini söküp bakan tek firma. Söylediği beynin yeni nesil Tuning Protection lı Bosch olmasından dolayı bu beyne henüz yazılım yapılamadığı yönünde.
Benim yorumum ise şu şekilde:
1- Yurt dışı forumlarda ve ecu remap yapan diğer firmaların sayfalarında da gördüğüm kadarıyla bu yeni nesil beyne yazılım yapabilen yok. Hatta işin kötüsü bazıları beynin özelliğinden dolayı remap denemesi yapıldıktan sonra aracın çalışmadığını daha da önemlisi orjinal yazılım yüklendiğin de dahi bu sorunun devam ettiğini söyleyenler var.
2- Bazı firmaların box uygulaması var ama yukarıda da söylediğim gibi rail sensörleri ve enjektörlerinin sağlığı için tavsiye edilmiyor.
Şimdi Vmax'den Ümit Bey'e aracımın beyninin yeni nesil olduğunu söyledim. Kedisi önemli olanın motor no su olduğunu söyledi. Ruhsattan verdiğim motor numarası üzerine yazılımı yapabileceğini belirtti. Yalnız verdiği değerler sanki eski TDI lar için olan gibi. Bu nedenle Ankara'ya yolum düştüğünde aracı kendisine gösterip durumu kesinleştireceğim.
O.CT'nin Türkiye distribütörü Ender Elektronik. MAil ıma hemen cevap verdiler. Benim görüşüm ciddi bir firma olduğu yönünde. O.CT nin yazılımı yapabilmesinin nedeni de detayını tam anlamadığım yeni bir aygıt almış olmaları. Sözüm ona sadece onlarda olan bir aygıtmış. Her neyse sitede yazan 5 sene ECU 2 sene araç garantisi ciddi bir durum. Bu konuyla ilgili mail attım. Gerçekten araç garantiye giriyorsa bence en sağlamı O.CT olur.
Konuyla ilgili gelişmeler oldukça buradan paylaşacağım.
-
Ender Elektronik den cvp geldi. Aynen sizinle paylaşıyorum
"Merhabalar Can Bey
S1.Verdiğiniz fiyat peşin midir yoksa kredi kartını taksit imkanınız olur mu?
C1. Su anda ki kampanyada Finansbank’a 8 taksit – YKB karta 3 taksit ve Garanti Bonus karta 3 taksit yapılabilmektedir.
S2.En çok aklımıza takılan nokta ise bahsi geçen ECU için henüz başka bir firmanın yazılım geliştirmiş olmaması. Özellikle yurt dışı forumlarda ilgili araca remap yapılırken Tuning Protection nedeniyle sorunlar çıkmasından bahsedilmiş. En büyük sorun ise aracın orjinal yazılım geri yüklenmesine rağmen bir daha çalışmaması. Bu sorunu birkaç araç da yaşamışlar. Buna yönelik olarak O.CT yazılımda bu tür bir sorun olur mu acaba?
C2. O.CT bu işle profesyonel anlamda 7 yıldır uğraşmakta ve isviçre – almanya ve avusturyada başarılı bir firma.Ülkemizde daha once temsil edilmemiş olmasından ötürü henuz güven yaratamadi insanlar üzerinde. Ama ben ozellikle firmanın isvicre merkezine gidip orada yerinde gorusmeler yapip laboratuarlarında gezdim.Gercekten bu işle çok ilgili – bilgili ve volkswagen ile audi araçlarda merkezden yazılım desteği ile çalışıyorlar.İlkten onlara biz buradan data okuması gonderiyoruz ardından onlar evet hemen yazılımı indirebilirsiniz veya 1-2 hafta icinde hazır olacak size bilgi verecegizz seklinde donus yapiyorlar. Su ana kadar en uzun süre Scirocco GTS modelinde oldu oda tam 3.5 hafta sonunda donduler ve yazılım yüklendi sorunsuz olarak.Geriye donus denememiz olmadi acikcasi ama firmaya sordugumuzda boyle bir sıkıntı kesinlikle olmamis.
S3.Siz daha önce yeni nesil Skoda veya Golf TDI lara uygulama yaptınız mı? Referans alabileceğimiz birileri var mıdır?
C3. Daha onnce Skoda modelinde yukleme yapmadik hayır ama Golf 7 de bir sıkıntı yok. Dizel ve benzinli araclara uygulandı.
S4. O.CT nin web sitesinde yazılım için 5 sene, araç içinse 2 sene (veya 120Bin km) garanti veriliyor. Aynı koşullar sizde de geçerli mi acaba? Bahsettiğim gibi araçta geri dönülmeyecek br problem olması durumunda ne gibi bir çözüm sunuyorsunuz?
C4. Yurt disindaki bu garantiyi hayır veremiyoruz. Biz sadece size motor kontrol ünitesi icin garanti imkanı sunabiliyoruz 2 sene boyunca.Bu sartlari saglayabilmek icin sigorta firmalari ile gorustuk ama türkiyede boyle bir sigorta türü olmadigindan basarili olamadik.Su an türkiyede bir tek ABT firması Dogus destekli garanti verebiliyor. Onun disinda türkiyede hic bir firma garanti vermiyor ki biz en azından motor kontrol ünitesine garanti veriyoruz.Diger firmalar sadece yazılım yükleme anında bir sorun olacaksa onu garanti ederler sonrasini degil."
-
Box uygulamasına hiç sıcak bakmasam da şu ürün aklımı çelmiyor değil
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-yeni-skoda-octavia-1.6-tdi-105-hp-racechip-ultimate-137-hp-132969765/detay/
-
Eveet bugün kesinleştirdim. Önceki araçlarıma yazılım uygulayan BoosterPerformance'a gittim. Beyin hemen akünün yanında. Adamlar sökülmesin diye resmen üstüne kilit vurmuşlar :) Neyse uzun lafın kısası bendeki beyin Bosch çıktı, yani maalesef yazılım yok.
Box sorduğumda ise TDI ların rail basıncına çok duyarlı olduğunu başta enjektörler üzerinde birçok zarara yol açabileceğiniz söyledi.
Bu durumda yazılımın çıkmasını beklemeye devam edicez maalesef :(
erhan abi çözer yakında o işi merak etmeyin siz.
BOX uygulamasından KESİNLİKLE uzak durun. arabanın aldığı hava miktarını arabaya yanlış okutup daha fazla yakıt bastırıp güç aldığını idda eden bir sistem. tam bir rezalet. yakarsınız bol bol. 1.6T astra ya birisi uygulamıştı arabaya bindim baktım 5kuruş etmiyor. illaki güç veriyordur ama kesinlikle sağlıklı değil..
-
Box işine ben de hiç sıcak bakmıyorum, önceki sayfalarda zararlarını açıklamıştım. Ama 105hp de bayaa sıkıyo artık :( Şöyle bi yerlerden para çıksa da ikinci araç olarak gene GTC ye geçsem :)
-
105 bg 250 tork sanki bu a7 için yeterli gelmiyor mu? benim eski 136 bg 2.0 97 mondeodan sonra uçak kullanıyormusum gibi geliyor bana. zannederim çok dandikti bizim eski külüstür:D acaba gözden kaçırdığım bi perf.eksikliği mi var hani superb için bu motorun yetersiz kalma ihtimali var bencede ama hangi koşullarda verim/yanıt alamıyorsunuz a7 den?
-
Valla ara hızlanmalarından memnun sayılırım ama kalkışlarda dsgyr kafa atmak istiyorum 2. Viteste kaldırıyo sürekli arabayı bide gaz sanki benzinli araba gazı gibi çok ağır iyice yedirmem gerekiyo hızlanmak için bide getzimde hafif sert basıp çektiğimde hemen kick down yapıyodu bunda iyice yedirmem gerekiyo gazı.hele bide bazen tam hızlanayım diye gaz veriyorm küt vites büyütüyo :) yani benim motordan ziyada dsgyle problemim var daha öncede belirtmiştim d/s arasında bi orta yol yok ya çok ekonomik ya spor
-
Valla ara hızlanmalarından memnun sayılırım ama kalkışlarda dsgyr kafa atmak istiyorum 2. Viteste kaldırıyo sürekli arabayı bide gaz sanki benzinli araba gazı gibi çok ağır iyice yedirmem gerekiyo hızlanmak için bide getzimde hafif sert basıp çektiğimde hemen kick down yapıyodu bunda iyice yedirmem gerekiyo gazı.hele bide bazen tam hızlanayım diye gaz veriyorm küt vites büyütüyo :) yani benim motordan ziyada dsgyle problemim var daha öncede belirtmiştim d/s arasında bi orta yol yok ya çok ekonomik ya spor
kalkışlarda bende 1 le kalkıp hemen vites atmaya başlıyor. D modda.
vites küçültmeyi de gaz pedalını iterek değil de manuele geçerek yapıyorum genelde, eskiden kalma bir alışkanlık bendeki.
hızlanırken vites büyütme ise gaz pedalına nazik basınca oluyor. ama ortalayınca biraz daha sürücü isteğine göre gidiyor sanki.
en azından bende böyle diğerleri de yorum yaparsa anlarız daha iyi.
-
Aynı ay çıkışlı arkadaşımın passatta 2 için biraz daha zaman veriyo kalkmak için değil sadece az bi kıpırdamal için 1 i kullandırtıyo bana
-
Valla ara hızlanmalarından memnun sayılırım ama kalkışlarda dsgyr kafa atmak istiyorum 2. Viteste kaldırıyo sürekli arabayı bide gaz sanki benzinli araba gazı gibi çok ağır iyice yedirmem gerekiyo hızlanmak için bide getzimde hafif sert basıp çektiğimde hemen kick down yapıyodu bunda iyice yedirmem gerekiyo gazı.hele bide bazen tam hızlanayım diye gaz veriyorm küt vites büyütüyo :) yani benim motordan ziyada dsgyle problemim var daha öncede belirtmiştim d/s arasında bi orta yol yok ya çok ekonomik ya spor
Ayni sorunu yasamis birisi olarak kesin cozum dsg yazilimi diyorum artik 1000 devirden araci hizlandirmak zorunda kalmiyorum arac daha sorunsuz hizlaniyor.Yani ortalama her vites icin 400 rpm daha ileri alininca dsg kullanimi daha zevkli oldu.
-
Ayni sorunu yasamis birisi olarak kesin cozum dsg yazilimi diyorum artik 1000 devirden araci hizlandirmak zorunda kalmiyorum arac daha sorunsuz hizlaniyor.Yani ortalama her vites icin 400 rpm daha ileri alininca dsg kullanimi daha zevkli oldu.
İnşallah bahar bakımına saklıyorum çoğu şeyi dsg önceliklerimden olucak
-
105 bg 250 tork sanki bu a7 için yeterli gelmiyor mu? benim eski 136 bg 2.0 97 mondeodan sonra uçak kullanıyormusum gibi geliyor bana. zannederim çok dandikti bizim eski külüstür:D acaba gözden kaçırdığım bi perf.eksikliği mi var hani superb için bu motorun yetersiz kalma ihtimali var bencede ama hangi koşullarda verim/yanıt alamıyorsunuz a7 den?
Lütfen Yanlış anlamayın sakın,
97 model 2.0 mondeo her ne kadar 136hp olsa da torku 3700d/d de 176 dır. Atmosferik olduğundan max gücü ve torku üst devirlede üretir. Bu nedenle 1700d/d de 250 nm veren turbo beslemeli bir aracın daha güçlü bir his vermesi gayet normal.
Benim önceki araçlarım Insignia 1.6T ve Asra GTC 1.6T idi. Doğal olarak buu araçlardan sonra A7 nin perf ı tatmin edici gelmiyor.
A7 nin bu motoru kalkışlarda ve ara hızlanmalarda çok tatmin edici değil. Performans olarak klasik bir aile sedanı işte. Haa tabii alırken bunu bilerek aldık. Önceliklerimiz iç hacim, güvenlik, kalite ve konfordu. Ama yen nesil dizellerde olduğu gibi (özellikle kore grubu) 120-130 hp aralığında olsaydı inanın çok daha keyifli olurdu. Şu an Hyundai'ın 130 luk dizel motorları çok iyi perf veriyor. Üstelik sadece ECU ile 160hp bandında geziniyorlar
En azından eski nesil bosch beyin le piyasaya çıksaydı 140-150 hp civarına yükseltbilirdik :(
-
Lütfen Yanlış anlamayın sakın,
97 model 2.0 mondeo her ne kadar 136hp olsa da torku 3700d/d de 176 dır. Atmosferik olduğundan max gücü ve torku üst devirlede üretir. Bu nedenle 1700d/d de 250 nm veren turbo beslemeli bir aracın daha güçlü bir his vermesi gayet normal.
Benim önceki araçlarım Insignia 1.6T ve Asra GTC 1.6T idi. Doğal olarak buu araçlardan sonra A7 nin perf ı tatmin edici gelmiyor.
A7 nin bu motoru kalkışlarda ve ara hızlanmalarda çok tatmin edici değil. Performans olarak klasik bir aile sedanı işte. Haa tabii alırken bunu bilerek aldık. Önceliklerimiz iç hacim, güvenlik, kalite ve konfordu. Ama yen nesil dizellerde olduğu gibi (özellikle kore grubu) 120-130 hp aralığında olsaydı inanın çok daha keyifli olurdu. Şu an Hyundai'ın 130 luk dizel motorları çok iyi perf veriyor. Üstelik sadece ECU ile 160hp bandında geziniyorlar
En azından eski nesil bosch beyin le piyasaya çıksaydı 140-150 hp civarına yükseltbilirdik :(
Ne demek tabiki yanlış anlama olmaz =) benimkisi tamamen eski yeni karşılaştırması= ) birazda bende performanslı kullanmaya Kıyamadigim içn bana oöyle geliyor olabilir. Bu ecu meselesinde sanki araba bbozulacak gibi geliyor ondan oturu cekiniyorum
-
Çekinmenize hiç gerek yok. Tabii doğru ellerde ve tecrübeli kişiler tarafından yapıldığında. Ama dediğim gibi maalesef henüz A7 1.6TDI da kullanılan yeni nesil bosch beyinler için yazılım yok. Önceki sayfalarda belirttiğim bir şirket yaptığını idda ediyor ama yazılımı aldıkları asıl kurum herhangi bir sorun oluştuğunda aracı garanti altına alırken Tr temsilcisi almıyor. O nedenle ben de şimdilik beklemedeyim
-
Aynen beklemekte fayda var zaten suanda önceliğim jant malum benimki enboşline :)
-
Aynen beklemekte fayda var zaten suanda önceliğim jant malum benimki enboşline :)
Bence sis farını da unutma hocam o haliyle korkutucu duruyo senin araba :)
-
Ben hicbir firmanin yazilim firmasinin motora garanti verecegini dusunmuyorum yurtdisinda bu isler sadece sigorta firmalari ile musteri parasini odeyerek sigortalatiyor oda hersey kapsamiyor.Yazilimdan kaynakli olusabilecek sorunlari anlamak sanildigindan daha zordur enjectorlerinizden sadece bri tanesi fazla puskurtse bu piston eritme sebebi olabilir dolayisi ile yazilimdan kaynakli kim motora garanti veriyorum derse inanmayin derim.
Yani nesil edc17 beyinlerden ziyada motor farkli bir motor eski motor kadar guc elde edilebilecegini dusunmuyorum daha ekonomi odakli dusunulmus bir motor yakinda protokol yayinlanir yazilim cikar diye dusunuyorum..
-
Evt motor farklı ama yazılım da farklı. Bu yeni nesil tuning protection lı beyni henüz kırabilen olmadı. Kısa zamanda kırılması ancak VW den birinin dışarı bilgi sızdırması ile çözülebilecek gibi görünüyor
-
Motor kontrol unitesi eski 1.6 tdi ile alakasi yok onda zaten suphe yok Eski unite ile yeni arasindaki en bariz fark vw nin tum dizellerde edc(bosch ) unitelerini benimsemis olmasi conti pcr2.1 daha kolay bir ecu idi yeni edc17 serileri yazilim yapilsa dahi hem motor teknolojisinin degisiminden hemde ecu nun cok daha mudahaleci olmasindan dolayi isler biraz daha zor.Basitce anlatmaya calistim:)
-
Bizim 2012 model tdi superb ler durum nasıl
-
Bu işe benimde çok merakı var superb hantalliktan kurtarmak istiyorum fakat
kötü sonuçlara maruz kalmaktan korkuyorum
-
Superbler eski nesil kontrol unitesi ve motora sahip keyifle binilir bir kez yaptirirsaniz orijinal haline bir daha binmek istemezsiniz:)
-
Bu işe benimde çok merakı var superb hantalliktan kurtarmak istiyorum fakat
kötü sonuçlara maruz kalmaktan korkuyorum
Dayanamayıp Paşaoğluna gidip yaptırcam en sonunda. Para biriktiriyorum :))
-
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-vw-chiptuning-162848656/detay/
Bu linkteki işlem nasıldır bir fikri olan var mı? Golf 7 ve Octavia da var listede.
-
Eğer beyin eski nesil beyinse olur..
-
Linkteki box işte. Sadece adı chip.
Evt golf7 ve A7 dizellere de oluyor ama hem getirisi az (125 hp kadar) hem de bir süre sonra dizel enjektörlerine zarar verip aracı tar tar sesli çalıştırıyor