škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: viperking - 04 Temmuz 2013, 18:31:39
-
Slmlar,
Yeni aracımdaki start-stopla ilgili bazı çekincelerim var. Turbo aracı sağlıklı kullanmanın önemli şartlarından biri uzun süreli çalıştırmalar sonunda veya araç zorlandığında aracı durdurmadan önce 1-2 dk beklemektir. Ama araçta start-stop olunca bu pek mümkün olmuyor. Uzun bir kullanımdan sonra herhangi bir trafik ışığına denk geldiğimde araç ekonomi için kendini durduyor. bu turbo için zararlı bir durum değil mi?
-
Aracı tasarlayanlar ve yapanlar hele de otomobil denilince akla ilk gelen Alman mühendisler mutlaka bunu düşünmüşlerdir, kafanızı yormayın aracın tadını çıkarın....
-
Öyle de günümüzde araç üreticileri özellikle yedek parça dan kazanıyor. Özellikle garanti süresi dolduktan sonra bazı şeyler dökülmeye başlıyor. Bu nedenle onlar nasılsa düşünmüşdür e güvenmek istemiyorum.
-
Start stopta sadece motor duruyor, diger sistemler calisiyor diye biliyorum ben. Herhalde dusunmuslerdir o kadarini.
-
Slmlar,
Yeni aracımdaki start-stopla ilgili bazı çekincelerim var. Turbo aracı sağlıklı kullanmanın önemli şartlarından biri uzun süreli çalıştırmalar sonunda veya araç zorlandığında aracı durdurmadan önce 1-2 dk beklemektir. Ama araçta start-stop olunca bu pek mümkün olmuyor. Uzun bir kullanımdan sonra herhangi bir trafik ışığına denk geldiğimde araç ekonomi için kendini durduyor. bu turbo için zararlı bir durum değil mi?
Herkese selamlar;
Ben eşim için 2010 yılında 1,3 terra sporty start/stop sistemli yaris aldım. Onun ekranında start/stop sisteminin devrede olduğu süre toplanıyor, şimdi araba tam 36 aylık, kilometresi 13500'de zamana göre 19 saat start/stop sistemi deverede kalmış. Bu şu demek araç rölantide 0,9 litre tüketiyor 1 saatte 19x0,9=17,1 litre benzini 5 tl'den hesaplarsak 17,1X5= 85,5 tl. Yanlışım varsa düzeltin ama 13500 kmde 85 tl için mi startstop kullanıyoruz?
-
Herkese selamlar;
Ben eşim için 2010 yılında 1,3 terra sporty start/stop sistemli yaris aldım. Onun ekranında start/stop sisteminin devrede olduğu süre toplanıyor, şimdi araba tam 36 aylık, kilometresi 13500'de zamana göre 19 saat start/stop sistemi deverede kalmış. Bu şu demek araç rölantide 0,9 litre tüketiyor 1 saatte 19x0,9=17,1 litre benzini 5 tl'den hesaplarsak 17,1X5= 85,5 tl. Yanlışım varsa düzeltin ama 13500 kmde 85 tl için mi startstop kullanıyoruz?
Eğer doğruysa gerçekten pek bir fark yok :hmm: Ama bir diğer artısı Co2 salınımı. Eminim en azından çevreyi çok daha az kirletiyordur.
-
aynı konudan benimde çekincelerim var herkes start-stopu yapan diğer parçalarında sağlığını düşünmüştür diyor ama ben hala çekinceliyim bu konuda allahtan çok fazla dur kalk yapmadığım için s-s ile işim olmuyor
-
Motor durduğunda yağlama da kesiliyor, dolayısıyla turbo da yağlanmıyor. Bu turbo ömrü açısından sakıncalı bir durum aslında
-
Ayrıca start stop sistemi gerçek bir akü düşmanı...özellikle arabasını seyrek kullanıp, park halinde çok yatıranlar (örn. babam) için...
akü kritik seviyeye geldiği an arıza lambası yanıyor, bir çok konfor sistemi devre dışı kalıyor...(FIAT Punto easy dualogic S/S) sonra doğru servise...
-
Start stopu her aracı çalıştırışımda kapatmak zorunda kalıyorum. Kapatınca hafıza alsaymış (aynı kapı kilidi tuşu gibi) daha iyi olurmuş bence. Birde şehir içi trafikte geçen bir test izledim %10-12 gibi bir tasarruf sağladığını onaylamışlardı.
-
2 hafta kadar önce Discovery'de 5. vites programında start-stop sistemini test ettiler.
Sonuçta sistemin dikkate alınacak ölçüde tasarruf sağladığı ortaya çıkmıştı.
-
Tasarruf iide bahsettigim yaglama yuzunden turbo bozulursa pek tasarrufu kalmaz
-
Peki size şöyle bir şey anlatsam. sene 2010 ben eşim için araba araştırıyorum, küçük bir model düşünüyoruz, ben toyotayı seviyorum, yaris alıyoruz, araçta start/stop var, diğer araç markalarında henüz yokken. Sene 2013 toyota start/stop'dan vazgeçmiş diğer firmalarda var. Buna ne dersiniz?
-
Aracı aldıktan sonra 8000 km yol yaptım. Start-stop açık bıraksanız dahi her zaman devreye girmiyor. Bu bahsettiğiniz turbo yağlamamanın zorunlu olduğu durumlarda göstergede bulunan A harfinin üstünde bir çizgi çıkıyor ve motoru stop etmiyor. Yani adamlar düşünmüşler motoru stop etmenin zararlı olacağı durumları.
-
Kaç kişi stop etmeden önce aracının en az 30 saniye rolantide çalışmasını bekliyor Bana sorarsanız çok nadir beklerim ve aracım 250 binde.Turboda önemli olan kullanılar yağdır onun haricinde şehir içi kullanımda çok sorun olmaz ancak 2 saat ve üzeri otoban yolculuklarında SS i devre dışı bırakmak mantıklıdır onun haricinde sorun olacağını pek sanmıyorum :)
-
Yeni gelen octavialarda start stop yokmuş. Bugün kendi gözlerimle gördüm. 1.6 tdi dsg elegance manuelde start-stop butonu yoktu.
-
(http://zxro.com/di/DVLI/startstop.jpg)
-
İki motor seçeneği var yeni octavialarda diye hatırlıyorum dizel olarak 1.6 litre ikiside ancak biri gree line motor değil ve ss yok
-
Fotoğraftaki 1.6 tdi 90 ps'lik motor olabilir mi? Yılın 3. çeyreği geleceği söyleniyordu.
-
Start Stop teknolojisi bulunan araçlarda daha büyük bir marş motoru kullanılarak daha hızlı ateşleme yapılır. Araç normal çalıştığı sırada motor gürültüsünü veren pistonların çalışması yani ateşlemenin devam ediyor olmasıdır. Start Stop sistemi devreye girdiği zaman yalnızca ateşleme kesilir. Yağlama devam eder,ve bu sırada ses çıkmaması gayet normaldir. Kısacası siz araç stop etti sanırken yalnızca ateşleme durmuş durumdadır,turbo rölanti devrinde dönmeye ve yağlanmaya devam eder,gaza dokunduğunuz an ateşleme büyük marş motoru sayesnde daha kısa sürede yapılır ve pistonlar çalışmaya başlar... Ayrıca sistemi kapatmayın,gayet güzel bir sistemdir ve ekonomiktir. Tek dikkat etmeniz gereken start stop devredeyken gaza dokunduğunuz an kalkışa geçmeyin. Örneğin kırmızıda durdunuz sistem devreye girdi,yeşil ışık yandığında gaz pedalına dokunup bırakın ki ateşleme başlasın,1 saniyelik bir süre tanıyın ki pistonlar devrini yakalasın,ondan sonra kalkış için tekrar gaza dokunun..
-
Start Stop teknolojisi bulunan araçlarda daha büyük bir marş motoru kullanılarak daha hızlı ateşleme yapılır. Araç normal çalıştığı sırada motor gürültüsünü veren pistonların çalışması yani ateşlemenin devam ediyor olmasıdır. Start Stop sistemi devreye girdiği zaman yalnızca ateşleme kesilir. Yağlama devam eder,ve bu sırada ses çıkmaması gayet normaldir. Kısacası siz araç stop etti sanırken yalnızca ateşleme durmuş durumdadır,turbo rölanti devrinde dönmeye ve yağlanmaya devam eder,gaza dokunduğunuz an ateşleme büyük marş motoru sayesnde daha kısa sürede yapılır ve pistonlar çalışmaya başlar... Ayrıca sistemi kapatmayın,gayet güzel bir sistemdir ve ekonomiktir. Tek dikkat etmeniz gereken start stop devredeyken gaza dokunduğunuz an kalkışa geçmeyin. Örneğin kırmızıda durdunuz sistem devreye girdi,yeşil ışık yandığında gaz pedalına dokunup bırakın ki ateşleme başlasın,1 saniyelik bir süre tanıyın ki pistonlar devrini yakalasın,ondan sonra kalkış için tekrar gaza dokunun..
Audi A5' te; klima açıksa, rezistans açıksa, camların buğusunu gidermek için fan tam kapasite çalışıyorsa SS devreye girmiyor. Bir de motorun tekrar çalışması için frenı bırakmak yeterli.
-
Audi A5' te; klima açıksa, rezistans açıksa, camların buğusunu gidermek için fan tam kapasite çalışıyorsa SS devreye girmiyor. Bir de motorun tekrar çalışması için frenı bırakmak yeterli.
Abi bizim passatta klima 2-3 kademe açıksa SS klimanın gücünü tek kademeye düşürüp devreye giriyor.Araç çalışınca eski moduna geri dönüyor.Tabi bunun için hiç durmadan bi 50-60 km yol yapmak gerekliki akü gücünü toplasın:)
-
Abi bizim passatta klima 2-3 kademe açıksa SS klimanın gücünü tek kademeye düşürüp devreye giriyor.Araç çalışınca eski moduna geri dönüyor.Tabi bunun için hiç durmadan bi 50-60 km yol yapmak gerekliki akü gücünü toplasın:)
Benim yaptığım yol azamî 5-6km gidiş 5-6km geliş şeklinde.:wnk:
-
Start Stop teknolojisi bulunan araçlarda daha büyük bir marş motoru kullanılarak daha hızlı ateşleme yapılır. Araç normal çalıştığı sırada motor gürültüsünü veren pistonların çalışması yani ateşlemenin devam ediyor olmasıdır. Start Stop sistemi devreye girdiği zaman yalnızca ateşleme kesilir. Yağlama devam eder,ve bu sırada ses çıkmaması gayet normaldir. Kısacası siz araç stop etti sanırken yalnızca ateşleme durmuş durumdadır,turbo rölanti devrinde dönmeye ve yağlanmaya devam eder,gaza dokunduğunuz an ateşleme büyük marş motoru sayesnde daha kısa sürede yapılır ve pistonlar çalışmaya başlar... Ayrıca sistemi kapatmayın,gayet güzel bir sistemdir ve ekonomiktir. Tek dikkat etmeniz gereken start stop devredeyken gaza dokunduğunuz an kalkışa geçmeyin. Örneğin kırmızıda durdunuz sistem devreye girdi,yeşil ışık yandığında gaz pedalına dokunup bırakın ki ateşleme başlasın,1 saniyelik bir süre tanıyın ki pistonlar devrini yakalasın,ondan sonra kalkış için tekrar gaza dokunun..
Guzel paylasim, ama eminmisiniz yaglamanin devam ettiginden?
Yani bu bilgiyi turkiye servislerinden aldiysaniz buna inanmam :)
Cunku araca bindigim ilk isim s&s kapatmak oluyor :)
-
Audi A5' te; klima açıksa, rezistans açıksa, camların buğusunu gidermek için fan tam kapasite çalışıyorsa SS devreye girmiyor. Bir de motorun tekrar çalışması için frenı bırakmak yeterli.
Şu ana kadar benim gördüğüm kadarıyla octavia da bu şekilde çalışıyor.
Örneğin hava çok sıcak, klima tam kapasite çalışıyorken start-stop devreye girmiyor. (Kendi arabamdan örnek veriyorum.)
Yani buradaki mantık konfor için kullanılan elektrik tüketimi bellli bir seviyenin üzerine çıktığı zaman motor mecburen bu tüketimi yakıt kullanarak karşılamak zorunda kalıyor. Zaten göstergedeki maxi-dot ekrandan da bunu görebiliyorsunuz; "Konfor Tüketicisi" bölümünde hangi konforun (klima, ısıtıcı gibi..) kaç lt/km 100 cinsinden değeri görüntüleniyor. Mesela ben klima tam performans çalışırken 0,9 litre/100 km değerini çok gördüm.
-
Bugün benim de dikkatimi çekti. Bazı durumlarda ışıklarda beklerken start-stop devreye girmiyor ve bunu gösteren bir uyarı beliriyor ekranda. ama bu turbo yağlaması için mi yoksa başka koşullarla mı alakalı onu bilemiyorum.
-
Pekala Arkadaşlar Bu Start-Stop Özelliği Servis Yardımı ve ya Vag-Com Yardımı İle Normalde Kapalı İstendiğinde Açılacak Şekilde Ayarlanmıyor Mu?
-
Pekala Arkadaşlar Bu Start-Stop Özelliği Servis Yardımı ve ya Vag-Com Yardımı İle Normalde Kapalı İstendiğinde Açılacak Şekilde Ayarlanmıyor Mu?
bu yönde söylentiler var :)
-
Pekala Arkadaşlar Bu Start-Stop Özelliği Servis Yardımı ve ya Vag-Com Yardımı İle Normalde Kapalı İstendiğinde Açılacak Şekilde Ayarlanmıyor Mu?
vites tablasının ordaki daire içinde ki A yazılı tuş süs değil start&stop u devre dışı ediyor sanıyorum.
-
vites tablasının ordaki daire içinde ki A yazılı tuş süs değil start&stop u devre dışı ediyor sanıyorum.
tamam işte motoru çalıştırınca SS aktiftir. diğer arkadaş diyor ki kafadan devre dışı olsun gerektiğinde ben açayım.
-
Kodlama ile yapilabildigini okudum ama yapilma sekli bana saglikli gelmedi. Cunku ss in calisma voltajinin uzerinde bir voltaji sisteme gondererek kapali kalmasi/arizali gibi algilamasi saglaniyor. Yani kodlamada ss in calisma voltaji kodunu degistiriyorsun.
-
tamam işte motoru çalıştırınca SS aktiftir. diğer arkadaş diyor ki kafadan devre dışı olsun gerektiğinde ben açayım.
Bikez basıp devre dıiı ettin mi tekrar basmazsanız devere zaten girmiyor.Yani bastın kapattın tekrar basıp açmassan o kendiliğinden açılmıyor.
-
"Permanently Disable Start-Stop
Available with VCP (Vag Can Pro) as an OCF (One Click Function)
Tested on 2014.5MY cars and works with VCDS as below
· Go to Module 19 (Can Gateway)
· Adaption
· Go to Kanaal: Start_stop_voltage_limit
· change to 12.1V ( standaard is 7.6V)
The Start-Stop will show as disabled because the energy requirement from the car is too high, which is not an error but a valid reason for SS to be disabled."
Himm bu olay tamamen iptal ediyor ss i.
-
tamam işte motoru çalıştırınca SS aktiftir. diğer arkadaş diyor ki kafadan devre dışı olsun gerektiğinde ben açayım.
"MaÇaHeL:vites tablasının ordaki daire içinde ki A yazılı tuş süs değil start&stop u devre dışı ediyor sanıyorum."
civanmukti Arkadaşım.Sizinde Cevabınızdan Anlaşılıyor Ki Sorum Basit. Arkadaş Neden Böyle Bir Cevap Vermiş Anlamadım.Teşekkürler.
-
"MaÇaHeL:vites tablasının ordaki daire içinde ki A yazılı tuş süs değil start&stop u devre dışı ediyor sanıyorum."
civanmukti Arkadaşım.Sizinde Cevabınızdan Anlaşılıyor Ki Sorum Basit. Arkadaş Neden Böyle Bir Cevap Vermiş Anlamadım.Teşekkürler.
o arkadaşın üslup biraz ters sanırım. takılmamak lazım...