škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Fabia II => Konuyu başlatan: kzmtsn - 05 Temmuz 2013, 11:24:08

Başlık: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: kzmtsn - 05 Temmuz 2013, 11:24:08
Başlık bulamadım. Belli bi hızdan sonra gıcırdama oluyo. Elimle dizimle kapıyı dışarı doğru itince kesiyo sesi ama çözüm bu değil galiba :))  varmı çözümü?
Başlık: Cevap: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: lrfan - 05 Temmuz 2013, 11:26:41
Kapı fitillerini önce güzelce temizle, ardından silikonlu spreyle bakım yap  ;)
 
Sorun bundan değilse bile faydalı bir iş yapmış olursun
Başlık: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: kzmtsn - 05 Temmuz 2013, 11:32:03
Kapı fitili plastik siyah olan yerlermi ? Bilemedim :)
Başlık: Cevap: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: lrfan - 05 Temmuz 2013, 11:55:31
Alıntı yapılan: kzmtsn;438502
Kapı fitili plastik siyah olan yerlermi ? Bilemedim :)

Evet, siyah yumuşak olan, kapı eşiğini çevreleyen
Başlık: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: kzmtsn - 05 Temmuz 2013, 14:13:36
Tamam yıkamaya gidecem onlarıda tembih ederim kendimde tüm kapıları haftasonu bi elden geçiririm.
Başlık: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: kzmtsn - 05 Temmuz 2013, 14:18:18
Konuyla alakası yok ama geçen ilanlara baktım bi satıcı şöyle yazmış. Turboya öZel dikkat edilmiştir istop etmeden önce 2 dakka rölantide bekletilmiştir. Diyo. Nedir bunun aslı doğrumu doğruysa varmı ekstradan bi alınacak önlem ????
Başlık: Cevap: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: lrfan - 05 Temmuz 2013, 14:26:43
Alıntı yapılan: kzmtsn;438530
Konuyla alakası yok ama geçen ilanlara baktım bi satıcı şöyle yazmış. Turboya öZel dikkat edilmiştir istop etmeden önce 2 dakka rölantide bekletilmiştir. Diyo. Nedir bunun aslı doğrumu doğruysa varmı ekstradan bi alınacak önlem ????

 
Sakin kullanan biriysen çok önemli değil bence. Yüksek devirde gazlamışken hemen stop edersen turbo yüksek devirde döndüğünden yağsız kalır vs. durumundan
Başlık: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: kzmtsn - 05 Temmuz 2013, 15:34:47
Alıntı yapılan: lrfan;438531
Sakin kullanan biriysen çok önemli değil bence. Yüksek devirde gazlamışken hemen stop edersen turbo yüksek devirde döndüğünden yağsız kalır vs. durumundan

Ev işyerine 1 km. şehir içindede agresif kullanmam genelde.
İlk kalkarken genelde anlik sarfiyat ne kadar dikkat edersem ediyim 25 lerden aşağı düşmüyo varmı çaresi acaba?
Başlık: Cevap: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: lrfan - 05 Temmuz 2013, 15:42:59
Alıntı yapılan: kzmtsn;438538
Ev İlk kalkarken genelde anlik sarfiyat ne kadar dikkat edersem ediyim 25 lerden aşağı düşmüyo varmı çaresi acaba?

 
Anlık tüketimi boşver, ortalama tüketime bak  ;)
 
Anlık sıfır da oluyor 50 de oluyor  ;)
Başlık: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: kzmtsn - 05 Temmuz 2013, 15:54:33
Alıntı yapılan: lrfan;438540
Anlık tüketimi boşver, ortalama tüketime bak  ;)
 
Anlık sıfır da oluyor 50 de oluyor  ;)

Bide vitesteyken gazdan çekince anlık 0 oluyo. Ama boşa alınca katiyen 0 olmuyo nası bi mantık bu.
Cevap bulamadım bunada.  :))
Başlık: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: kagan06 - 05 Temmuz 2013, 17:13:02
Alıntı yapılan: kzmtsn;438541
Bide vitesteyken gazdan çekince anlık 0 oluyo. Ama boşa alınca katiyen 0 olmuyo nası bi mantık bu.
Cevap bulamadım bunada.  :))

Cut off , yazin google cozum karsinizda:)

Arac vitesteyken gazdan ayaginizi cekerseniz 800-900 devire inene kadar tuketim sifirlanir, ama bosta ilerlerseniz tuketim 0.4-0.9 arasi gozukur
Başlık: Cevap: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: hunter - 06 Temmuz 2013, 10:22:51
kapı gıcırtısına geri dönelim, kapı pandozitlerinin klipslerinden biri yerinden çıkmış olabilir. araç dururken kapıyı açıp kapı ile plastiklerin birleştiği yere dikkatlice bakın, açıklık varsa elinizle bastırın yerine oturur klipsler.
turbo olayı ise önceki aracımdan biliyorum (yrv turbo) aracı stop etmeden önce aracı rölantide çalıştırıp turbonun içerisindeki havanın boşalmasını beklemek lazımmış. yoksa turbonun pervanelerine basınç binip pervaneleri eğiyormuş.
Başlık: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: kzmtsn - 08 Temmuz 2013, 10:58:08
Cut off mu yoksa ecu sisteminin çalışma prensibi mi ? Durum tam çözülmemiş gibi ama anlaşılan ortada bi tasarruf durumu var. Her iki ihtimale görede duyduğum bişi vardı yakıt bazen az bazen çok sarf edildiğinde bujiler hasar görüyomuş diye. Devirsiz kullanınca oluşan sıkıntılar her neyse bu yokuş çıkarken 10- 12 leri gösteren sarfiyat 0 lara düşüncede aynı dengesizlik anlamına gelmiyo mu?
Başlık: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: kzmtsn - 08 Temmuz 2013, 11:00:07
Bilgi kirliliği var gibi piyasada :)
Başlık: Cevap: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: The_Ghost - 09 Temmuz 2013, 20:25:18
Alıntı yapılan: hunter;438585
kapı gıcırtısına geri dönelim, kapı pandozitlerinin klipslerinden biri yerinden çıkmış olabilir. araç dururken kapıyı açıp kapı ile plastiklerin birleştiği yere dikkatlice bakın, açıklık varsa elinizle bastırın yerine oturur klipsler.
turbo olayı ise önceki aracımdan biliyorum (yrv turbo) aracı stop etmeden önce aracı rölantide çalıştırıp turbonun içerisindeki havanın boşalmasını beklemek lazımmış. yoksa turbonun pervanelerine basınç binip pervaneleri eğiyormuş.

 
geçen ayda aynı sorun benim fabia da vardı. kapı menteşelerini gresle bide wd-40 sıktım düzeldi.
Başlık: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: c@n77 - 09 Temmuz 2013, 22:56:20
Kaliteli bir yagli silikon spreyi ve sivi gres ile tum gicirtilardan kurtulunur....
Başlık: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: kzmtsn - 10 Temmuz 2013, 09:03:19
Teşekkürler arkadaşlar. ..
Başlık: Cevap: Kapıdaki gıcırtı
Gönderen: yılmazalev - 19 Temmuz 2013, 07:32:34
bende aracı 07.05.2013 te aldım. sürücü kapısı hafif tümsekli yola girince gıcırdama yapıyor. ama özellikle sürücü kapısı başlangıçta emniyet kemerinin tokası sandım ama kapıdan gelen ses araç sıfır olunca ister istemez takıyor insan benimki sanırım döşeme içinden. bu konuda bilgisi olan var mı acaba teşekkürler.