škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: melihyanik - 10 Eylül 2013, 15:33:53
-
merhaba arkadaşlar
uzun süredir skoda kullanıcısıyım 2000 octavia 1.6 glx i aldım
fakat önceki sahibi kaygısız mı bilgisizmi anlamadım adam arabayı sadece kullanmış neyse benim sıkıntım şu araç bu arızayı sadece ısınınca yapıyor devir zaman zaman devir bir çizgi çıkıp iniyor yani rolantide 700 devirden 1000 e çıkıp iniyor
conta mı yaktı diye düşündüm suda yağ yok yağda su yok egzos ta duman yok ara ara su damlar egzos tan ama araba su eksiltmiyor boğaz kelebeğinin hortumunda yırtık vardı ama düzelttim fakat kelebeği temizlemedim gaz telinde boşluk mu var acaba rolanti olması gerektiğinden düşükte araba kendini toparlamaya mı çalışıyor diye düşünüyorum bir de maf ı çıkarsam inceden yumuşak bir resim fırçasıyla tozunu filan mı alsam:tmr: param bol olsa kendim halletmeye çalışmazdım ama işte insan öyle kolayca harcayamıyor
-
Bana kalırsa boğaz kelebeği temizlik ve ayar istiyor.
-
Eski arabamda benzeri olmuştu. Zamanla motor 90lık bir ihtiyar gibi öksürmeye ve soluksuz kalınca da sokak ortasında stop etmeye başladı. Ya hareket halindeyken stop ederse korkusundan 3.5 atıyordum:kork2:. Sonunda gaz kelebeği değişti, sorun çözüldü. Ama epey tuzluya patladı.
İnşallah kolayca ve az masrafla halledersiniz.
-
Dostlar tesekkur ederim bakacacam kelebege sokmeden firca ile alirim yagini pisini
-
Dostlar tesekkur ederim bakacacam kelebege sokmeden firca ile alirim yagini pisini
Sökülmeden alt kısımda kalacak bölümlerini temizlemek imkânsız maalesef.
-
problem belli oldu gibi maf sensörüne hava tuttum içini açmadan düzeldi belliki sıkıntı orada izopropil alkol işimi görecek belliki yüzdürecez maf sensörünü ve yeni hortum bulmam lazım bu halolunca ayağımı gazdan çekınce olan gıcırtıyı araştırmaya başlayacam :) skoda aşığı olmasam ve bordo rengi güneşin altında çok tatlı durmasa hemen satarım arabayı :)
-
Haberdar ettiğin için sağol Melih arkadaş. Sonraki aşamalarda neler olduğunu da foruma yaz.
not: İlk mesajında "Param olsa kendim halletmeye çalışmazdım" diyorsun ya; elbette maddiyat da önemli ama, insanın arabasındaki bazı sorunları kendisinin halletmesi çok güzel. Eh bir de başarılı sonuç alırsan tadından yenmez valla :). Çoğu Allah'lık haldeki yetkili servislere gitmenin ne kadar tehlikeli:uve: olduğunu biliyorsundur zaten.
-
Kiymetli arkadaslar
Asiri kolay bir sekilde maf sensorunu yerinden cikardim wd-40aldim ve acimadan boca ettim kurudu ve bogaz kelebegini de yuzeyden temizledim ve cok fark etti. Hatta muthis fark etti simdi sesi bulmak lazim hayirlisi
-
Haberdar ettiğin için sağol Melih arkadaş. Sonraki aşamalarda neler olduğunu da foruma yaz.
not: İlk mesajında "Param olsa kendim halletmeye çalışmazdım" diyorsun ya; elbette maddiyat da önemli ama, insanın arabasındaki bazı sorunları kendisinin halletmesi çok güzel. Eh bir de başarılı sonuç alırsan tadından yenmez valla :). Çoğu Allah'lık haldeki yetkili servislere gitmenin ne kadar tehlikeli:uve: olduğunu biliyorsundur zaten.
Bilmezmiyim allah el yordamiyla tamir eden ustadan korusun
-
Kiymetli arkadaslar
Asiri kolay bir sekilde maf sensorunu yerinden cikardim wd-40aldim ve acimadan boca ettim kurudu ve bogaz kelebegini de yuzeyden temizledim ve cok fark etti. Hatta muthis fark etti simdi sesi bulmak lazim hayirlisi
Bekliyoz hocam :hmm:
-
Sesin sebebini buldum direksiyonun geldigi yerde bir sac kapak var ona motordan cikan sert bir hortum surtup duruyormus ikisinin arasina cift tarafli bant koydum ses gitti yuh yaa motor kulagini degisecektik neredeyse
-
Gözünaydın!
İnsanın kendi arabasının ustası olması ne güzel :tmr:
Geriye evin bahçesinde petrol bulmak kalıyor:oly:
-
benim kangom vardı 2002 model aynen kendi kendine gaz veriyordu serviste bi tane filtre buldular onu temizlediler arac kendine gelmişti :)))
-
Gözünaydın!
İnsanın kendi arabasının ustası olması ne güzel :tmr:
Geriye evin bahçesinde petrol bulmak kalıyor:oly:
çalışmalara başladım :hako:
-
benim kangom vardı 2002 model aynen kendi kendine gaz veriyordu serviste bi tane filtre buldular onu temizlediler arac kendine gelmişti :)))
benimde iyi bir temizleme maddesine ihtiyacım var ve zamana yeniden oluştururum motoru ama zaman işte zamanım olsa boğaz kelebeğini yeni gibi yapacam da araba lazım oluyor sonra artık
-
benimde iyi bir temizleme maddesine ihtiyacım var ve zamana yeniden oluştururum motoru ama zaman işte zamanım olsa boğaz kelebeğini yeni gibi yapacam da araba lazım oluyor sonra artık
Karbüratör temizleyici sprey onu da bulamazsanız balata temizleme spreyi ile temizlik yapılabilir. Ancak en iyi yol söküp temizlik yapılmasıdır. Hem bloklaşmış kirler bu yolla daha iyi ve tamamen çıkar hem de temizlik sırasında çıkan kirlerin motora gitmesi engellenir.